Vise puta je Marek rekao da je problem "one-way" sezonalnost te linije, tj. da bi putnika bilo samo leti i to u junu samo u jednom smeru, a u septembru u drugom. Zbog toga tvrdi da postoje isplatljivije linije koje nemaju toliku sezonalnost. Pretpostavljam da se tu prvenstveno misli na ORD, PEK i PVG. Takodje, tu je i preglupo ogranicenje od 2pw zbog bilateralnog ugovora.Nisam pratio na casu,gde se moze naci vise detalja o tome?
Marek je bio jedina slamka spasa za JU, da je ostao Kondic, Nejsmit ili bilo koji drugi Etihadov kadar Air Serbia bi otisla u bankrot. Daj Boze da Marek ostane CEO jos dugo.Марек је изузетан и зна шта ради! Пример како државна компанија у Србији може да функционише уз професионалну управу!
Air Serbia je vec davno prestigla TAROM. TAROM je megagubitas, kompanija sa brojem linija koji je malcice veci od Croatie. Imaju samo 20 medjunarodnih linija, suvise malo za nacionalnu kompaniju drzave od 20 miliona stanovnika. Wizz i Ryan su im preuzeli trziste i sada je kasno za njih.Ер Србија ће ове године направити искорак на Балкану и коначно заузети лидерску позицију јер ће по свим параметрима претећи и румунски ТАРОМ, дакле једино ће грчки Аегеан бити развијенији од Ер Србије.
Marek je izricito rekao da se uvode i Sangar i Peking, uz zadrzavanje Tjendjina. Rekao je i da treci A332 dolazi u julu. Ovo za zimske cartere se prica svake godine i nijednom se nije ispostavilo tacnim.Интересантна је чињеница да је Ер Србија једина национална авиокомпанија од Беча до Истанбула која има дуголинијски и прекоокеански саобраћај (У току ове године: Њујорк, Чикаго, Тијанђин и Шангај) и да ће вероватно имати 3 А330-200 у својој флоти (Торонто није исплатив, али биће зимских чартера попут Бангкока и других).
Razvice daleko vise od 100 redovnih linija do 2027. godine. Trenutno su na 87 redovnih linija. Prosle godine su imali i 13 carter linija, tako da sa carterima to izlazi na tacno 100 linija.Сматрам да ће Марек успети да до 100. годишњице компаније 2027. године развије 100 редовних линија што је фантастичан резултат и заиста вредно једне похвале на овом месту.
Рекао је за Пекинг да ће бити тешко због процедура и да очекује Шангај ове године. Са ТАРОМ-ом сам летео на линији Франкфурт-Букурешт, они су негде на нивоу ЈАТа из 2003. године!Marek je bio jedina slamka spasa za JU, da je ostao Kondic, Nejsmit ili bilo koji drugi Etihadov kadar Air Serbia bi otisla u bankrot. Daj Boze da Marek ostane CEO jos dugo.
Air Serbia je vec davno prestigla TAROM. TAROM je megagubitas, kompanija sa brojem linija koji je malcice veci od Croatie. Imaju samo 20 medjunarodnih linija, suvise malo za nacionalnu kompaniju drzave od 20 miliona stanovnika. Wizz i Ryan su im preuzeli trziste i sada je kasno za njih.
Aegean je daleko od Air Serbie i njega je nemoguce stici. Oni imaju drugaciji poslovni model i uspesni su u njemu. Odlicna su kompanija.
Marek je izricito rekao da se uvode i Sangar i Peking, uz zadrzavanje Tjendjina. Rekao je i da treci A332 dolazi u julu. Ovo za zimske cartere se prica svake godine i nijednom se nije ispostavilo tacnim.
Razvice daleko vise od 100 redovnih linija do 2027. godine. Trenutno su na 87 redovnih linija. Prosle godine su imali i 13 carter linija, tako da sa carterima to izlazi na tacno 100 linija.
The carrier has made no secret of its plans to introduce flights to Beijing and Shanghai, however, the application process for Chinese permissions may slow down the addition of these two destinations into its network. “The application process for permits and slots for destinations in China is complex and lengthy, and many airports are facing infrastructure congestions and constraints”, Mr Marek said. Asked which of the two mega cities would be introduced first, the CEO noted, “We will be applying for both, but we will not have much influence on whether it will be Beijing or Shanghai first. Shanghai might make more sense in terms of long-term demand forecast. On the other hand, Beijing has a big catchment area as a capital. At the moment, we believe we can serve both, but which one will come first and where we will be able to secure the necessary operation permits is still to be seen. Even with Tianjin we are currently still getting a lot of delays regarding necessary permissions for the summer season. Based on experience with the application process for permission for Tianjin, we can assume the process will be similar for Beijing and Shanghai, and we don’t expect permission to be granted before Q4 2023”.Рекао је за Пекинг да ће бити тешко због процедура и да очекује Шангај ове године.
pepermint, vracas diskusiju koja je zatvorena otprilike na strani 346 ove teme, i ti si tad isto ucestvovao u njoj. Nije nikako ista situacija Cikago i Toronto, glavni otezavajuci faktor je medjudrzavni sporazum, a sekundarni sve sto je naveo Marek u vise puta do sad.Takva tendencija se odnosi na segment putnika, na onu dijasporu koja početkom leta kreće za Srbiju i krajem leta se vraća u Kanadu. To su očigledno penzioneri a ne dijaspora koja je u radnom dobu.
Ono što Marek nije rekao da takvih ima u velikom broju ne samo u Kanadi, ima ih u velikom broju u Čikagu i Njujorku. Otvaranje direktne linije očigledno bi pomoglo da se ispegla ta jednosmernost zato što bi bilo lakše i brže ljudima u radnom dobu da češće dolaze, kao što se desilo sa dijasporom radnog doba iz Njujorka.
Možda bi Er Srbija htela da zatvori diskusiju o Torontu ali tako je bilo i sa drugim linijama tipa Lisabon ili Budimpešta - nema diskusije, to je neisplativo, pa su odjednom najavili te linije.
Ako je primarni razlog međudržavni sporazum koji ograničava letove na dva nedeljno onda je jedini izlaz da se pokrenu letovi i posle prve sezone zatraži povećanje frekvencija kao što ugovor omogućava, a ne da se traže drugi izgovori. Čikago je inicijalno najavljen samo 2 puta nedeljno, Tijenđin samo jednom pa niko ne drami zbog toga. Još mi niko nije pokazao računicu da bi sezonski let 2 puta nedeljno do Toronta finansijski bio gori od celogodišnjeg Čikaga.
Air Serbia ne mrzi emigraciju niti im namerno zagorčava život. Prvi put čujem da putnici iz Toronta moraju da presedaju za Beograd preko Čikaga.da vidimo zasto ustvari AirSrbija mrzi emigraciju iz Kanade pa im namerno zagorcava zivot da moraju da presedaju preko Cikaga.
Pa to je sarkastican komentar jer ti impliciras da je ova linija zlatna koka za JU ali nece da je uvedu iz nekog misterioznog razloga koji ti znas, ali neces da ga obelodanis.Air Serbia ne mrzi emigraciju niti im namerno zagorčava život. Prvi put čujem da putnici iz Toronta moraju da presedaju za Beograd preko Čikaga.
Ja sam načuo neke druge razloge ali o tome ne želim da govorim dok se ne uverim da je istina.