Šta je novo?

Air Serbia

Pitanje koliko je života ostalo u tim 737 jer su im resursi bili na kraju, a ako uložiš milione u kargo konverziju onda hoćeš da to ipak traje neko vreme.

Osim toga Marek neće uskotrupni kargo avion nego baš širokotrupni. Veći kapacitet i može da ide do dalekih aerodroma kao što su CAN i SZX u Kini, a može i preko Atlantika ako baš hoće da teraju kargo za Ameriku. Ako se ne varam dozvola koju su onomad dobili dozvoljava im da lete Cargo do Amerike. Marek je rekao da bi Er Srbija htela A330 kargo ali ga je teško naći pa bi možda uzeli negi drugi kargo širokotrupac. To su u današnje vreme najčešće Boeing 767, stari A300 ili MD-11.

Evo gde je poslednjih dana leteo taj državni Hungary Air Cargo A330:

halhu.JPG
 
Marek je rekao da bi Er Srbija htela A330 kargo ali ga je teško naći pa bi možda uzeli negi drugi kargo širokotrupac. To su u današnje vreme najčešće Boeing 767, stari A300 ili MD-11.
Boeing 767 je realna alternativa za A332F. Oba modela se idalje proizvode, dok oni stari 15-ak godina idu na konverziju. A300F i MD11F ne mogu da nadju nigde, ima ih jako malo. Poslednji MD11F koji je napravljen je vec star 22,5 godina, dok je poslednji A300F star oko 16 godina.

Misljenja sam da Air Serbiji ne treba widebody cargo avion. Cargo ATR mislim da je potreban, ali sada je prekasno za konverziju starih -200ki.
 
Za ovaj od 700 ciklusa to je jedan povratni let dnevno za godinu dana. Ne isplati se konverzja u kargo, a nije ni širokotrupac što sada želi Air Serbia.
 
Air Serbia sad hoće kargo širokotrupni aviJon. Kad je krenuo kovid mislili su da im je dovoljno putnički A330 za medicinske nabavke i vakcine ali je nedostatak strateške vizije sprečio nabavku kargo aviona kad je bilo pravo vreme. Za razliku od Er Srbije, Mađarska je tada nabavila kargo A330 i upisala ga pod Wizz-om.

Sad kad se Er Srbija razbudila malo je kasno. Kargo avioni su skupi a na konverzije se čeka. Kao što reče jedan komentar od pre 2 dana, nek uzmu bivši FedEx DC-10 dok ih sve ne razbucaju, pod uslovom da imaju još malo letačkog života u sebi. Bivši Jatovci bi odlepili od sreće da kargo desetka leti još neko vreme iz Beograda.
Jel ovo neka informacija iz pouzdanih izvora ili sa komentara na exYu? Pitam pošto je komentar sa identičnim informacijama zvucao kao sugestija, a ne neka realna varijanta
 
Zvanično koliko su zvanične Er Srbijine izjave. Nekad su pričali o letovima za Havanu pa više ne. Bio je Marekov intervju objavljen na nemačkom pre par nedelja, ako se ne varam u aeroTelegraphu gde je to rekao za kargo širokotrupce i za to da će možda biti drugi tip aviona pošto je A330F teško naći. Mislim da je i ch-aviation to preneo.

Ako imaš neku vezu za bivše cargo desetke i ako ima neka sa preostalih par hiljada ciklusa to bi bilo ludilo. Već je kargo, ne treba konverzija. Zamisli koja bi to atrakcija bila na Surčinu, opet leti JU DC-10!
 
Ok, našao originalnu vest. Začudila me ova priča s obzirom na prethodne izjave da im kargo nije prioritet i da im je za sad dovoljno što prenesu u prtljažnom prostoru. Malo je preterano reći da traže kargo avion, ja bih više rekao da se ne bi bunili ukoliko bi se ukazala prilika.
"The freight business plays a not insignificant part in the success of the long-haul flights: “On almost every flight from China, we transport up to 17 tons of air freight. If the opportunity arises, we would add a cargo aircraft to our fleet. But at the moment, the market for converting these aircraft is fully booked for at least two years,” says Marek. Air Serbia would prefer an A330 P2F or A330 F due to fleet consistency. "But it could also be another aircraft of this size."
 
Ako imaš neku vezu za bivše cargo desetke i ako ima neka sa preostalih par hiljada ciklusa to bi bilo ludilo. Već je kargo, ne treba konverzija. Zamisli koja bi to atrakcija bila na Surčinu, opet leti JU DC-10!
Највеће би лудило било да узму 747.
Тиме би се излечили и комплекси Јатових пензионера, међу којима солидан број још није прежалио олуку да се одустане од "грбавог" у прилог десетке...
 
Moraju sto pre da dobiju nazad avione. Trenutno im je 5 aviona van pogona.

YU-APA: u Jat Tehnici od 27.12.
YU-APC: u Turkish Technic, otisao 7.2.
YU-APH: u Turkish Technic, otisao 9.3.
YU-ARC: u Turkish Technic, otisao 27.2.
YU-ALX: u Beogradu, ne leti od 20.3.
 
Moraju sto pre da dobiju nazad avione. Trenutno im je 5 aviona van pogona.

YU-APA: u Jat Tehnici od 27.12.
YU-APC: u Turkish Technic, otisao 7.2.
YU-APH: u Turkish Technic, otisao 9.3.
YU-ARC: u Turkish Technic, otisao 27.2.
YU-ALX: u Beogradu, ne leti od 20.3.

Da li znaš zbog čega ATR ne leti?
 
Meni je cudan uspeh Air Srbije u zemlji u kojoj je sve drugo porpalo?
Prosto ne mogu da verujem, stalno sumnjam, sto je takodje ruzno.
Da li je to zbog Mareka ili dobrih kadrova ili sticaja okolnosti?
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Polazak za Nirnberg bio nocas iza ponoci umesto u popodnevnom talasu, kolapsi na aerodromima otkako je pocela letnja sezona. Er Srbija opet u debelim problemima sa flotom...
 
Ok, našao originalnu vest. Začudila me ova priča s obzirom na prethodne izjave da im kargo nije prioritet i da im je za sad dovoljno što prenesu u prtljažnom prostoru. Malo je preterano reći da traže kargo avion, ja bih više rekao da se ne bi bunili ukoliko bi se ukazala prilika.
"The freight business plays a not insignificant part in the success of the long-haul flights: “On almost every flight from China, we transport up to 17 tons of air freight. If the opportunity arises, we would add a cargo aircraft to our fleet. But at the moment, the market for converting these aircraft is fully booked for at least two years,” says Marek. Air Serbia would prefer an A330 P2F or A330 F due to fleet consistency. "But it could also be another aircraft of this size."

са повећањем броја летова ка Кини, повећаће се и број расположивих карго капацитета. у крајњу руку, постоје карго компаније које дају авионе у wet-lease, тако да увек могу од њих да изнајме за пар недељних летова (нпр. MNG Airlines и ћерка фирма из Словеније Solinair, амерички Atlas Air, молдавски Fly Pro и Aerotranscargo, британски Titan Airways, азербејџански Silk Way Group, ASL Airlines група). мислим да је то јефтиније у почетку, него да узимају свој карго авион због пар недељних летова


Polazak za Nirnberg bio nocas iza ponoci umesto u popodnevnom talasu, kolapsi na aerodromima otkako je pocela letnja sezona. Er Srbija opet u debelim problemima sa flotom...

каснио сам и ја из Париза. уместо у 20:25, полетели смо у 21:55
 
Марек је још почетком године најавио да се планира повлачење из употребе најстаријих 319ица. а YU-APA не лети још од децембра 2022. иначе, интересантно је да YR-URS и даље лети за Ер Србију. и оба Монтенегрова Ембраера, смењују се АОА и AOB
 
Poslednja izmena:
Марек је још почетком године најавио да се планира повлачење из употребе најстаријих 319ица. а YU-APA не лети још од децембра 2022. иначе, интересантно је да YR-URS и даље лети за Ер Србију. и оба Монтенегрова Ембраера, смењују се АОА и AOB
Ali nigde nije receno da se APA prva izbacuje. APK je jos stariji od APA. Koliko sam cuo pre nekog vremena, ugovori za A319ice krecu da isticu krajem ove godine. Ne znam za koje tacno.
 
Stanje bilo sa YU-APS? HA-LWK je pre nekoliko dana leteo ali avion jos uvek nije stigao u Beograd, gde ce posle jos par nedelja verovatno stajati.
 
Ne bih znao, verovatno je neki kvar u pitanju. Medjutim, taj nedostatak jednog ATR-a im stvara velike probleme, pa tako svakog dana jedna ATR linija mora da se zrtvuje i ima kasnjenje od nekoliko sati, najcesce su to ZAG i LJU.
Pozdrav iz Airconnecta. Danas skoro on time iz Zagreba :)

Odradio je dve rotacije za Beč, i treći let za Zagreb i nazad.

Obično kasni po 2h, za sad smo poprilično na vreme.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Vrh