lukakaludjerovic
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 13.08.2019.
- Poruke
- 1.811
- Pohvaljen
- 2.610
Tako je, Srbija i EU imaju open skies. I jasno je definisano sta to znaci, a znaci bukvalno onako kako se prevodi na srpski.Ako sam vas dobro shvatio, vi kazete da Srbija i EU imaju open skies sporazum pa da zbog toga sadasnja vlast ne moze, i kad bi htela, oterati nisko-budzetne kompanije. Koliko mi je poznato, taj sporazum je srpska skupstina ratifikovala jos 2009-e.
Svima je poznato sta je Wizz pokusao da uradi te 2014. godine, pa mu nije uspelo. Ako nisi upucen, pokusao je da izvuce dodatne popuste samo zato sto je to Wizz, nesto kao da ucenjuje aerodrom i trazi subvencije. Nakon toga, kada su shvatili da im ucena nece proci, vratili su se po trzisnim uslovima i sada posluju trzisno. Dobijaju popuste u skladu sa svojim rezultatima, dakle ukoliko predju odredjen broj putnika dobiju odredjen popust na takse. Identican model vazi za sve kompanije, bilo one LCC ili ne, kao i za Air Serbiju. Takodje, postoje popusti za nove linije koje dobija bilo koja kompanija koja otvori novu liniju, pa tako to vazi za Wizzovu liniju BEG-ZTH, kao i za AirBalticovu RIX-BEG, kao i za Air Serbijinu BEG-CFU.Pa ipak, kad se hoce zaobici sporazum da bi se oterala konkurencija, nacin se uvek nadje. Tako na primer, 2014-e godine, za vreme ove vlasti, Wizz Air biva prinudjen da drasticno smanji beogradsku flotu a razloge objasnjava u sledecem saopstenju:
“Wizz Air ocenjuje da je kontinuirani pristup letovima sa niskim cenama sada ugrožen aerodromskim odbijanjem da dalje podstiče niskotarifne letove dostupne svim putnicima.”
I dobro je sto se nisu pokorili Wizzu jer bi smo sada imali Skoplje br. 2 u Beogradu, tj. Wizz bi imao 6 aviona i placali bismo mu da leti, dok ovako ima 4 aviona i leti po trzisnim uslovima, tj. na isti nacin se bori sa konkurencijom. Oni su se nakon te 2014. godine vratili u Beograd jer su shvatili da im baza donosi profit, ali su ipak na ucenjivacki nacin pokusali da obezbede sebi dodatni profit.
I jos jedna stvar, beogradski aerodrom je u rukama Vincija, dakle francuske kompanije, i ona odredjuje cene taksi i popusta. Dakle, sve po trzisnim uslovima, bez preferiranja odredjene kompanije.
Nema vlast u Srbiji, nego Vinci. I oni ne suzbijaju lowcost kompanije, buduci da vidimo kako Wizz bazira cetvrti avion i uvodi ogromna povecanja na nekim linijama. Ne vidim kako je to suzbijanje.Mislim da je potrebno da sadasnja vlast u Srbiji napravi zaokret u politici suzbijanja nisko-budzetskih kompanija i da im omoguci da lete iz Beograda.
Kompaniju Air Serbia vlada Srbije moze (a i trebalo bi) da zastiti i reorganizacijom modela poslovanja, a pre svega snizavanjem cena sto bi rezultiralo drasticnim povecanjem broja putnika i povecanjem profita.
Ovaj model koji sada primenjuju, a to su visoke cene i proterivanje budzetskih kompanija iz Beograda, duboko je nepravedan prema gradjanima Srbije, koji nemaju izbora osim da placaju preskupe karte Air Serbia.
Air Serbia ne treba da menja model poslovanja. Sadasnji model je super uspesan i konacno su se oslobodili sr***a koje je Etihad napravio. Broj putnika Air Serbije se povecava iz meseca u mesec, zar ne znas da su od jula do decembra svakog meseca prevazisli broj putnika iz 2019. godine? Znaci, ne samo da se Air Serbijino trziste oporavilo, nego je i napredovalo za cak 20% u odnosu na 2019. godinu. Tek ces videti koliko ce uznapredovati sledeceg leta! Air Serbia je postala uspesna kompanija konacno i nemojmo menjati to zarad nekih drugih interesa.
Niko ne proteruje nisko budzetne kompanije, tacnije proteruje ih Air Serbia postenom borbom na trzistu, dok aerodrom ne zeli da skida gace pred njima, kao na primer Zagreb (mozda to neskidanje gaca smatras za proterivanje?). To je jos jedan razlog koji potvrdjuje da nisi upravu. Da je zaista istina da Air Serbia ima previsoke cene, ne bi uspela da otera Wizz iz Berlina, Larnake, Hana i slicnih gradova jer bi onda putnici masovno isli kod njih. Bas naprotiv, Air Serbia je dumpingom odredjene vrste, te povecanjem frekvencija i boljom ponudom vremena uspela da pobedi konkurenciju. Naravno, postoje linije na kojima je Wizz pobedio Air Serbiju, kao na primer u Nici, i to je jos jedan dokaz da su Wizz i Air Serbia zdrava konkurencija. Za ostale gradove se fino razvilo trziste za oba igraca i svako vodi svoju igru na njima i imaju uspehau tome.
I ponovo vrtis mantru o skupin kartama, a izneo sam ti cinjenice da se karta moze naci za pristojnu cenu ako se lepo isplanira i organizuje. Ako nisi znao, karte kod aviokompanija se ne prodaju kao u busu, dakle ne idu sve po istoj ceni, vec postoje klasni razredi. U ekonomskoj klasi postoji, mislim, desetak razreda i cena svakog narednog je skuplja. Prvi je najjeftiniji, pa tako dobijes najbolju cenu sto ranije kupis kartu, a najgoru ukoliko kupis par dana pred let.