Šta je novo?

Air Serbia

Da ljudi ne bi ostali u zabludi: cene od Stokholma do Beograda 2 februara 2023 (Wizz Air 8 evra, i Air Serbia 69 evra), u oba slucaja ukljucuju samo rucni prtljag, a ne i cekirani prtljag, dakle apsolutno su uporedive - Air Serbia pruza istu uslugu izmedju dva grada za vise od 8 puta vecu cenu nego konkurentska kompanija.

Ovolika halabuka se digla da bi se odbranilo neodbranjivo: pogresna politika vlasti i 2 monopolisticke kompanije u Srbiji kojom se gradjani Srbije bez ikakvog valjanog razloga vec godinama sistematski pljackaju.

Licno nikada ne bih dozvolio da nacionalni prevoznik propadne, ili da se beogradski aerodrom ne razvija, ali sve se to moze postici uz niske (tj normalne) cene, kao i u mnogim drugim evropskim zemljama. Medjutim, za to je potrebna sposobnost, koje izgleda u ovom slucaju nedostaje.

Ovako ocigledne cinjenice moguce je sakriti od ljudi koji ne lete. Ali nasi gradjani koji lete dobro znaju kako stvari stoje, i upravo zato, zbog tih prenaduvanih cena na letovima Air Serbia, izbegavaju nasu nacionalnu kompaniju kao kugu - kad god mogu. Nazalost, zbog nedostatka konkurencije, cesto ne mogu. Kada bi bila dopustena konkurencija, svi putnici kompanije Air Serbia bi se doslovno razbezali za nekoliko dana.Pogledajte prilog 151987
Hajde pogledaj sta Wizz smatra pod rucnim prtljagom koji je besplatan - smatra mali ranac, ne i kabinski kofer. Air Serbia u light tarifi dozvoljava i ranac i kabinski kofer. Stoga nije istina to sto govoris, te dve tarife nisu uporedive. Uporedivo je ono sto sam ti napisao, Wizz uz Wizz Priority od 68e i Air Serbia u light tarifi od 69e.
 
Ispalo je da sam izreklamirao i Wizz i taj konkretan let, jer cena mu je sad naprasno skocila, sto verovatno znaci da se danas prodavao kao lud 😂 Nepravda, hocu procenat! 😁
 
Hajde pogledaj sta Wizz smatra pod rucnim prtljagom koji je besplatan - smatra mali ranac, ne i kabinski kofer. Air Serbia u light tarifi dozvoljava i ranac i kabinski kofer. Stoga nije istina to sto govoris, te dve tarife nisu uporedive. Uporedivo je ono sto sam ti napisao, Wizz uz Wizz Priority od 68e i Air Serbia u light tarifi od 69e.
Лука, овај тролује, не чита ни сам шта је написао, не камоли шта му други пишу већ пети пут, да је макар духовит, ал’ ни то, игнориши га слободно.
 
a ne spominje ni da je u pitanju ni drugi aerodrom...a o time slotovima ni da ne pričam... Kakva trolčina

F2DDCB6C-8CC9-4B76-8567-BFC2ACC1882D.jpeg
 
Ma bukvalno za poslednjih 10 letova nisam odabrao Wizz na linijama koje se preklapaju sa AS, jednostavno nemaju previše smisla sem ako nisi klinac koji ide na vikend sa društvom ili devojkom negde.

Naročito je besmisleno kada se povratna karta posmatra, jer je tada još manja šansa da se nađe lak transfer od i do aerodroma u terminima kada Wizz leti. Nemaju svi gastarbajtersku rodbinu koja može da te sačeka negde 50-100 km od svog mesta u gluvo doba.
 
Ispalo je da sam izreklamirao i Wizz i taj konkretan let, jer cena mu je sad naprasno skocila, sto verovatno znaci da se danas prodavao kao lud 😂 Nepravda, hocu procenat! 😁
Cena se nije promenila, idalje je 112kruna tj. 8e. Prekini da trolujes. Ne pratis avijaciju i letis samo s vremena na vreme i dosao si da solis pamet nama koji pratimo aviaciju godinama i letimo dvocifren broj puta godisnje.
 
a ne spominje ni da je u pitanju ni drugi aerodrom...a o time slotovima ni da ne pričam... Kakva trolčina

Pogledajte prilog 151992
Pa naravno, to samo pokazuje koliko ne razume materiju i da je dosao sa jednim jedinim ciljem - da troluje i soli pamet ljudima koji prate aviaciju na svakodnevnom nivou vec godinama. Ne vredi trositi energiju vise.
 
Nemoj tako, vidiš da je Bingo pravi genije koji je podelio bisere svog avio znanja sa nama na Božić. Radujem se što ću ta nova znanja dodati njegovim čuvenim biserima iz riznica mudrosti koje je delio u forumima o metrou i ekologiji:

Bingo1.JPG
Bingo2.JPG
 
Poslednja izmena:
Naravno da ne pratim avijaciju, niti radim u avijaciji. Poenta je upravo da skupoca kompanije Air Serbia bode oci obicnim ljudima.

Da ne bi ispalo da reklamiram Wizz, evo drugog primera i druge kompanije. Primera je zaista koliko hocete, jer Air Serbia je poznata po naduvanim cenama karata i to se manifestuje na svakom koraku.

Letovi Oslo-Beograd sa Air Serbia ponedeljak 6 februara i sa Norwegian Air sreda 8 februara (nemaju letove istog dana, ali su dani blizu).

Poznato je koliko su vece plate na severu Evrope. Koliko li je potrebno novca da bi se namirili svi zaposleni kompanije Norwegian Air?

Ali cak i u takvim okolnostima, Norwegian Air uspeva da bude jeftiniji od Air Serbia.

Norwegian je u pomenutim danima jeftiniji u svim klasama. Ali da se ne biste mogli izvlaciti da Air Serbia Economy Light klasa daje vise, hajde da poredimo standardnu klasu kod oba avio prevoznika, onu gde cekirate prtljag.

I u tom porednjenju, Norwegian je jeftiniji (95 evra) od Air Serbia (116.76 evra). Razlika u tom slucaju nije tako velika kao kad se poredi klasa sa rucnim prtljagom, ali Air Serbia UVEK ispadne skuplja varijanta za svakog putnika.

Koji je sad vas izgovor, advokati i branioci kompanije Air Serbia?

4225BB27-0AF9-4DB1-8ED0-A5A2511D6BC9.png

I Air Serbia:
06488659-E3DD-40DB-919D-34AB1D20DEF8.png
 
Naravno da ne pratim avijaciju, niti radim u avijaciji. Poenta je upravo da skupoca kompanije Air Serbia bode oci obicnim ljudima.

Ali cak i u takvim okolnostima, Norwegian Air uspeva da bude jeftiniji od Air Serbia.

Norwegian je u pomenutim danima jeftiniji u svim klasama. Ali da se ne biste mogli izvlaciti da Air Serbia Economy Light klasa daje vise, hajde da poredimo standardnu klasu kod oba avio prevoznika, onu gde cekirate prtljag.

I u tom porednjenju, Norwegian je jeftiniji (95 evra) od Air Serbia (116.76 evra). Razlika u tom slucaju nije tako velika kao kad se poredi klasa sa rucnim prtljagom, ali Air Serbia UVEK ispadne skuplja varijanta za svakog putnika.

Синко, пажљиво баратај оружјем, повредићеш се.

Малочас си тврдио да политика београдског аеродрома и Ер Србије угрожава здраву конкуренцију и туристички потенцијал, сад сам налазиш доказе за супротно. Шта, заправо, хоћеш да кажеш, а да не скачеш себи у уста?
 
Синко, пажљиво баратај оружјем, повредићеш се.

Малочас си тврдио да политика београдског аеродрома и Ер Србије угрожава здраву конкуренцију и туристички потенцијал, сад сам налазиш доказе за супротно. Шта, заправо, хоћеш да кажеш, а да не скачеш себи у уста?
To nije kontradikitorno. I Norwegian i Wizz bi bili puno jeftiniji i doslo bi jos puno jeftinijih kompanija da beogradski aerodrom ne naplacuje previsoke takse. Ali cak i takvim nefer okolnostima, oni uspevaju da budu jeftiniji of Air Serbia, a zasto? Zato sto problem lezi u obe monopolske kompanije, i u beogradskom aerodromu i u Air Serbia. Kao i u drzavi koja ih stiti na pogresan nacin (preko ledja gradjana Srbije).
 
А како либерална економија, фер тржишна утакмица, јефтино за народ?
 
Mogao bi JU da doda Kisinjev i Baku, imalo bi to smisla. Za bliski istok je ispricano sve vec.

Мислим да би пре Кишињева и Бакуа имао више смисла Тбилиси. Јако пуно руских дисидената има у Србији и Грузији и доста се шећкају између ове две земље и због пријатеља, знам доста Руса који су мало у Србији мало у Грузији. Притом је између Србије и Грузије на снази безвизни режим, што није случај за Азербејџан. Тбилисију је предност и што је у центру Кавказке регије, те од њега све ближе него од Бакуа, укључујући и Јерменију.
 
Мислим да би пре Кишињева и Бакуа имао више смисла Тбилиси. Јако пуно руских дисидената има у Србији и Грузији и доста се шећкају између ове две земље и због пријатеља, знам доста Руса који су мало у Србији мало у Грузији. Притом је између Србије и Грузије на снази безвизни режим, што није случај за Азербејџан. Тбилисију је предност и што је у центру Кавказке регије, те од њега све ближе него од Бакуа, укључујући и Јерменију.
Мислим да си за све у праву, осим за чињеницу да позиција Тбилисија у центру кавкаске регије представља предност. То су врлети без ауто-пута, ко иде за Јереван или Баку, пре ће да лети са преседањем у Бечу, него да се клацка колима пет до осам сати кроз бестрагију.

Управо због тога, као и због чињенице да је Ер Србија већ кренула у борбу за део Остријеновог трансферног колача, ја очекујем да ће у перспективи отворити линије ка свим трима кавкаским дестинацијама, а да ће редослед зависити од трансферног потенцијала (где је Тбилиси у предности), и од политичког притиска (где песничко наслеђе Бакуа односи превагу).
 
Ljudi doslovno izbegavaju Air Serbia kao kugu, traze sve moguce kreativne nacine da je zaobidju, a kad bas ne mogu, onda biraju da ne putuju.

Pokaži neki dokaz da ljudi doslovno izbegavaju Er Srbiju kao kugu. Ako ne možeš da predstaviš dokaz onda lažeš i ponavljaš tu laž u komentarima što ću morati da prijavim Igoru.

Ja lako mogu da dokažem da Er Srbija ima skoro rekordni broj putnika što je potpuno suprotno tvojim konstatacijama. Dakle dokaz ili prijava za trolovanje ponovljenim lažima.
 
Ipak Lukino uporedjenje nije bilo potpuno tacno, jer je cenu od 507 kruna konvertovao po kursu DKK, a ne SEK. Tako da je cena Wizza sa prtljagom ipak 45.18 evra a ne 68.04.

Uzecu kao primer putnika sebe. Letim ponekad 10 i vise puta godisnje STO-BEG i ta razlika u ceni mi je poslednja na umu. Daleko bitniji su mi aspekti koje Bingo nastavlja da potpuno ignorise a to su recimo voznja od 80 minuta od Cityterminalena do NYO autobusom, kao i cinjenica da Flygbussarna ne staje nigde na relaciji Cityterminalen-NYO (da pokupi putnike sa juga Stokholma, gde recimo dobar broj Srba zivi) dok prema Arlandi imas em Arlanda Express, em Flygbussarna koji staje na nekoliko stanica i kupi putnike sa severa Stokholma (izmedju ostalog, i kod business park-a iz/do kog najcesce letim).

Ono sto mi jos vise znaci su vremena letova. Recimo, BEG-ARN polece ponedeljkom u 6.30 i slece u 9.10, sto je meni (kao i bilo kome ko ima posao) super. Petkom je povratni let u 20.35, sto je opet taman da zavrsim na poslu i krenem ka aerodromu. To mi je posebno bitno kad recimo radim remote a opet zelim da putujem izmedju ta dva grada (tako da em ne izostajem sa posla, em ne moram da uzmem dan odmora). Kako JU bude generalno dodavao frekvencije, nadam se da ce imati na umu da probaju i optimizuju vremena i za business putnike.

Recimo, slotovi im ne dozvoljavaju da imaju bolja vremena na LHR, koja su za mene katastrofalna (a i cene znaju da budu na nivou). Tu je i Wizz koji leti do Lutona ali to iskustvo ne zelim nikome. Ako cita ovo gosn Marek, molim da razmotre LGW :)
 
Pokaži neki dokaz da ljudi doslovno izbegavaju Er Srbiju kao kugu. Ako ne možeš da predstaviš dokaz onda lažeš i ponavljaš tu laž u komentarima što ću morati da prijavim Igoru.

Ja lako mogu da dokažem da Er Srbija ima skoro rekordni broj putnika što je potpuno suprotno tvojim konstatacijama. Dakle dokaz ili prijava za trolovanje ponovljenim lažima.
Prvo, smatrate li da ste VI oklevetani? Jeste li vi pravni zastupnik kompanije Air Serbia?

Drugo, rekordan broj putnika nije nikakav dokaz da putnici ne izbegavaju Air Serbia, jer dosta putnika NE MOGU izbeci Air Serbia cak i da hoce. Svi koji ja poznajem zaista izbegavaju Air Serbia KAD GOD MOGU prvenstveno zbog visokih cena, ali i zbog tvrdoglavog odbijanja same kompanije i njenih podrzavaoca da priznaju da je sadasnja cenovna politika potpuno pogresna i kontraproduktivna.

Trece, “rekordan broj putnika” o kome govorite treba uzeti u kontekstu tabele koja se moze naci na Wikipedia, a koja govori da je beogradski aerodrom, glavna baza Air Serbia, tek na 72-om mestu po broju putnika od 102 evropska aerodroma. Da li je ta tabela tacna, ja ne znam, ali ona stoji na Wikipediji neosporavana.

Srbija ima takav geografski polozaj da bi morala imati daleko vise posetioca, ali za to je potrebno izvuci glavu iz peska.

Ono sto vi u stvari zelite da prijavite je razlicito misljenje od vaseg. Izvolite. Imam jace argumente od vasih.
 
Мислим да си за све у праву, осим за чињеницу да позиција Тбилисија у центру кавкаске регије представља предност. То су врлети без ауто-пута, ко иде за Јереван или Баку, пре ће да лети са преседањем у Бечу, него да се клацка колима пет до осам сати кроз бестрагију.

Управо због тога, као и због чињенице да је Ер Србија већ кренула у борбу за део Остријеновог трансферног колача, ја очекујем да ће у перспективи отворити линије ка свим трима кавкаским дестинацијама, а да ће редослед зависити од трансферног потенцијала (где је Тбилиси у предности), и од политичког притиска (где песничко наслеђе Бакуа односи превагу).
Ја, пак, мислим да је Јереван у највећој предности када је реч о трансферима. Осим Руса који би користили линију постоји и огромна јерменска дијаспора широм Европе (конкретно Хамбург, Берлин, Лион, Париз, Амстердам, Беч итд). Сада када је Ер Србија разгранала мрежу у Европи треба да пеца што више трансфера са истока.
Мада је конкуренција у Јеревану већ озбиљна, ту су присутни Остријан, Луфтханза, ЛОТ, Иџијан. У Тбилисију је слична ситуација плус имају Туркиш, тешко би се Ер Србија пробила на Кавказу мада није немогуће, требаће времена и стрпљења. Да имају EJ 195 у флоти могли би без размишљања да лете до сва три града.

Хајде да се за почетак врате они на Блиски исток, ту им је трансферно тржиште већ познато, Бејрут им је нпр. одлично ишао. Никако да најаве преостале дестинације на истоку, не знам што одуговлаче...
 
Da ne odgovaram na ceo post:

OK, deluje da jesu Norvezani jeftiniji za tu liniju za te slične datume (kao što će se desiti mnogo puta za mnoge kompanije, na jednu ili drugu stranu).

I šta tačno sa tim? Ti bi da AS uvek bude najjeftinija na bilo kojoj ruti od bilo koga na bilo koji dan?

Ne razumem tačno šta je poruka?
 
Trece, “rekordan broj putnika” o kome govorite treba uzeti u kontekstu tabele koja se moze naci na Wikipedia, a koja govori da je beogradski aerodrom, glavna baza Air Serbia, tek na 72-om mestu po broju putnika od 102 evropska aerodroma. Da li je ta tabela tacna, ja ne znam, ali ona stoji na Wikipediji neosporavana.
Dakle, ti si skontao da Evropa ima ukupno 102 aerodroma, i da je Beograd među njima na 72. mestu. Nemoj sad reći da nisi, kasno je, jer iz načina na koji si napisao citirano, to se da zaključiti.

Ajoj.
 
Meni je ipak gore poređenje ARN i NYO...bukvalno kao da porediš da li ima razlike sleteti na TSR ili BEG ako ti je Beograd krajnja destinacija. Čak je i veza Tesle sa centrom BG gora nego veza ARN sa centrom Stokholma gde si sa Ekspresom za 20min u centru.
 
Dakle, ti si skontao da Evropa ima ukupno 102 aerodroma, i da je Beograd među njima na 72. mestu. Nemoj sad reći da nisi, kasno je, jer iz načina na koji si napisao citirano, to se da zaključiti.

Ajoj.

Ono sto sam ja skontao je da na ovom forumu ima mnogo ljudi koji su toliko emocionalno investirani u kompaniju Air Serbia, da svaku dobronamernu kritiku te kompanije dozivljavaju kao napad na sebe. Pa reaguju i defanzivno i emocionalno, trudeci se da sto vise diskvalifikuju i omalovaze kriticara.

Problem je naravno ako i sama kompanija reaguje kao pojedinci na ovom forumu, pa umesto da saslusa dobronamerne primedbe svojih musterija, ona ih ignorise. Ako kompanija nastavi da nas ignorise, mi cemo nastaviti da je izbegavamo, kad god mozemo.
 
Ne vidim da će propasti 'ako nastavite da je izbegavate', s obzirom na stope rasta, sad kad je već izbegavate...

A upravo reaguješ kako si opisao u gornjem pasusu. Najbolje je da... let go.
 
Мада је конкуренција у Јеревану већ озбиљна, ту су присутни Остријан, Луфтханза, ЛОТ, Иџијан. У Тбилисију је слична ситуација плус имају Туркиш, тешко би се Ер Србија пробила на Кавказу мада није немогуће, требаће времена и стрпљења. Да имају EJ 195 у флоти могли би без размишљања да лете до сва три града.

Ту je и Пегазус који на Кавказу има Тбилиси, Батуми, Баку, Јереван, Мињераљние Води, Грозни, Махачкалу. Летос сам летео за Казахстан (и у централној Азији имају свашта, Астана, Алма Ата, Шимкент, Бишкек, Ош), са преседањем на Сабихи са њима, заиста имају пуно преседачког потенцијала исток-запад и доста повољне цене карата са преседањем на Сабихи. Свакако мислим да наши немају неког потенцијала на Кавказу, ето евентуално Тбилиси.
 
Vrh