Šta je novo?

Air Serbia

Ovo uopste nije tako lako objasniti i predstaviti, ali evo pronasao sam neke podatke na netu za to. Dakle, kao parametar se uzima prosecna potrosnja goriva po kilometru na letovima do 6.000km i ona za A320 iznosi 2,91kg/km, dok je za A332 6kg/km. Kada se u obzir uzme i broj putnika, pa parametar postane potrosnja po putniku na 100km, za A320 je to 2,43L, dok je za A332 3,11L. Kako god pogledas, A332 je manje ekonomican za let do Moskve nego da je let na A320. Ako te zanimaju ova poredjenja, evo link sa tabelama: https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft#Short-haul_flights

Ipak nije cak ni to merodavan izvor jer kao sto vidis, na short haul spisku je broj putnika 293 na A332 dok je na medium haul spisku broj 241, sto utice na L/100km/seat. Ako je za 241 putnika potrosnja 3.11 L/100km/seat, onda bi za 293 bila ~2.56L/100km/seat. Trebali bi da dodamo toj potrosnji jos malo posto bi tih dodatnih 52 putnika imali svoju tezinu i prtljag, ali onda stvarno postaje previse komplikovano.

Pritom, ta brojka na medium haulu za A332 je na letu od 5600km dok je brojka za A320 na letu od 3984km. Da leti taj isti A332 1600km manje bi i trosio manje L/100km/seat od navedene brojke.

A posto A320 i na short i na medium haul spisku ima 150 putnika (recimo da su sto se tice putnika i karga isto teski), nisam siguran kako bi mogla da mu bude prosecna potrosnja po kilometru na letu od 3984km (2.91 kg/km) manja nego na letu od 1900km (3.13 kg/km). Pa gledajuci tako, on za tih dodatnih 2000km polece sa jos dodatnih 6 tona goriva. Ali ko zna, mozda taj short haul A320 sa 150 *sedista* ipak polece sa nadproporcionalno vecim LF/cargo i samim tim TOW nego ovaj medium haul, pa zato i trosi vise.

Na kraju dana kao sto kazes, mnogo je komplikovano. Zavisi od milion varijabli poput TOW, prosecne brzine leta i na kojim visinama leti, climb/descent sablona, tipa motora, winglet/sharklet/diglett, kiselosti tursije u cargo holdu, itd.

Evo prikaz performansi nalik Specific Range-u za 772 sa 400k lbs LW (lbs goriva na nauticku milju leta - direktan let VS sa 1 stopom VS sa 2 stopa): https://docs.google.com/spreadsheet...lEPINefXLaXhsnJJVvDH36WU4/edit#gid=1082642450
I dokument odakle je izvadio te brojke (stranica 844): https://ia800507.us.archive.org/3/items/Boeing777FlightManual/Continental Airlines - Boeing 777 Flight Manual.pdf

Sad se ubijam trazeci na netu po flight manualima od A330 i A320 slicnu tabelu ali bez uspeha

Edit: Moze se zakljuciti da performanse svakog aviona imaju takvo "sedlo" u kom je avion najefikasniji. Znao sam da je takav odnos kod brzine aviona, gde oko Maha 0.8-0.9 mlazni avioni najmanje trose, ali nisam znao da je potpuno isto i za dolet. Mada itekako ima smisla.

Evo jos jedan vrlo zanimljiv dokument o potrosnji goriva (https://www.smartcockpit.com/docs/Getting_To_Grips_With_Fuel_Economy.pdf)

I zanimljiva slika (strana 53 -> D.O.C = Direct Operating Costs)
Screenshot 2022-12-21 at 21.32.58.png
 
Poslednja izmena:
Ta linija se najavljuje vec 12 godina, pa je jos uvek nema. Takodje, Vucic nije relevantan izvor oko najava novih linija, rokova i slicnih tema. Svakako sam za to da Air Serbia pokrene letove za GYD, let bi bio 4h block time.

ипак Ер Србији треба мањи авион у рангу Е95/221. Баку би био један од аеродрома за које би тај тип авиона био идеалан
 
Ta linija se najavljuje vec 12 godina, pa je jos uvek nema. Takodje, Vucic nije relevantan izvor oko najava novih linija, rokova i slicnih tema. Svakako sam za to da Air Serbia pokrene letove za GYD, let bi bio 4h block time.
U pravu si ali hajde da vidimo najave za nove linije ovih dana. Gledao sam snimak i delovao je dosta odlucno, a iza njega je Mali klimao glavom :D
 
Air Serbia upravo treba da iskoristi trenutne situacije sa Kinom i Rusijom da napuni dzepove toliko da na kraju mogu da se takmice tokom dampinga. Za sada A330 leti za SVO samo tokom januara (BEG-SVO 12--56- i SVO-BEG -22---66-), posle u Feb ide ARC na C check a ARB leti samo JFK i TSN.

Danima kad leti i JU656/657 na A319/A320 ce biti u jednom danu (periodu od 24h) manje vise 2x268 (ARC) + 144/174 (A319/A320) = ~700 sedista u jednom smeru, po prosecnoj ceni (danas) od oko 500 evra za Economy i 800 za Business (opet, u jednom smeru). Racunica za revenue sa pristojnim LF u jednom danu samo od karata i bez ancillary-a je jasna, za let od samo 3h :)

Sve ukupno, trenutno su u rasporedu 34 leta (2x17) na A330 u januaru na ARC, od kojih je jedno 9 za sada rasprodato u Economy, a jedno duplo vise od toga u Business. Mozda bi cak mogli da opet uzmu jedan A330 u wet leasu tokom Februara
Mala korekcija... ARC ide na D check, ne na C check. Zato je i dobijen povoljno jer mora na velike radove
 
D check je PRESKUP, ne mogu da nadjem koliko kosta za A332, ali za B772 je $4 miliona! Tako da je za A332 verovatno negde izmedju $2,5 i $3 miliona.
 
Zanimljivo, sad vidim nama trebaju vize za ulazak kod njih ali oni mogu bez vize kod nas.

Јако чудна ситуација. Билатерални споразум потписан, ратификован, све што би правно требало и онда је негде "запело". А њихов и наш "врховни вођа" најбољи пријатељи...

https://www.klubputnika.org/forum/topic/15944-najave-ukidanja-viza-za-državljane-srbije/?do=findComment&comment=205974
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: BGG
Speaking to Routes at the company’s head office in Belgrade, Air Serbia CEO Jiri Marek said that the airline needs an additional five aircraft next year and it is seeking to take a third Airbus A330 so it can expand its long-haul operations.
Earlier this year, Air Serbia welcomed an A320 that will also serve for transition and replacement of its current fleet of 10 A319s. Marek said the airline hopes to take as many as five additional aircraft in 2023.

“Depending on market availability, we might look into a mix of dry lease and wet lease,” he added.

Izvor: https://www.routesonline.com/news/2...3/air-serbia-eyes-miami-toronto-and-shanghai/
 
Nema nista od toga. Prvo treba ukinuti vize medjusobno, pa tek onda mozda razmisljati o letovima. Do tada, nista.
 
далеко је то од реализације

Prvo treba ukinuti vize medjusobno

у најбољем случају можемо да се надамо да добијемо визу на доласку. само 5 држава може тамо без визе: Бахреин, Катар, Кувајт, Оман и УАЕ
 
далеко је то од реализације



у најбољем случају можемо да се надамо да добијемо визу на доласку. само 5 држава може тамо без визе: Бахреин, Катар, Кувајт, Оман и УАЕ
Nisam znao da imaju tako striktan vizni rezim, tek onda smo sigurni da necemo skoro docekati letove za Saudijsku Arabiju. Ako i dobijemo vizu na dolasku, idalje kosta 120e, sto je ipak bitan izdatak.
 
Vize su im znacajan izvor prihoda jer imaju oko 20 miliona turista godisnje. Nek pokrene Wizz tu liniju ili Gulf, nama ne treba. Nemaju cak ni ambasadu u Beogradu.

E sad, ako ce Saudijci to da sponzorisu, onda mozemo i sirokotrupac da saljemo 😄
 
Šta znam, ja volim da putujem sa mojom ženom - odlasku tamo je nikada ne bih izložio - tako da “neka hvala”.
Što se mene tiče ne treba let do tamo još dugo vremena. Poslovi se mogu s njima obaviti i online.
 
Vrh