Ovo uopste nije tako lako objasniti i predstaviti, ali evo pronasao sam neke podatke na netu za to. Dakle, kao parametar se uzima prosecna potrosnja goriva po kilometru na letovima do 6.000km i ona za A320 iznosi 2,91kg/km, dok je za A332 6kg/km. Kada se u obzir uzme i broj putnika, pa parametar postane potrosnja po putniku na 100km, za A320 je to 2,43L, dok je za A332 3,11L. Kako god pogledas, A332 je manje ekonomican za let do Moskve nego da je let na A320. Ako te zanimaju ova poredjenja, evo link sa tabelama: https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft#Short-haul_flights
Ipak nije cak ni to merodavan izvor jer kao sto vidis, na short haul spisku je broj putnika 293 na A332 dok je na medium haul spisku broj 241, sto utice na L/100km/seat. Ako je za 241 putnika potrosnja 3.11 L/100km/seat, onda bi za 293 bila ~2.56L/100km/seat. Trebali bi da dodamo toj potrosnji jos malo posto bi tih dodatnih 52 putnika imali svoju tezinu i prtljag, ali onda stvarno postaje previse komplikovano.
Pritom, ta brojka na medium haulu za A332 je na letu od 5600km dok je brojka za A320 na letu od 3984km. Da leti taj isti A332 1600km manje bi i trosio manje L/100km/seat od navedene brojke.
A posto A320 i na short i na medium haul spisku ima 150 putnika (recimo da su sto se tice putnika i karga isto teski), nisam siguran kako bi mogla da mu bude prosecna potrosnja po kilometru na letu od 3984km (2.91 kg/km) manja nego na letu od 1900km (3.13 kg/km). Pa gledajuci tako, on za tih dodatnih 2000km polece sa jos dodatnih 6 tona goriva. Ali ko zna, mozda taj short haul A320 sa 150 *sedista* ipak polece sa nadproporcionalno vecim LF/cargo i samim tim TOW nego ovaj medium haul, pa zato i trosi vise.
Na kraju dana kao sto kazes, mnogo je komplikovano. Zavisi od milion varijabli poput TOW, prosecne brzine leta i na kojim visinama leti, climb/descent sablona, tipa motora, winglet/sharklet/diglett, kiselosti tursije u cargo holdu, itd.
Evo prikaz performansi nalik Specific Range-u za 772 sa 400k lbs LW (lbs goriva na nauticku milju leta - direktan let VS sa 1 stopom VS sa 2 stopa): https://docs.google.com/spreadsheet...lEPINefXLaXhsnJJVvDH36WU4/edit#gid=1082642450
I dokument odakle je izvadio te brojke (stranica 844): https://ia800507.us.archive.org/3/items/Boeing777FlightManual/Continental Airlines - Boeing 777 Flight Manual.pdf
Sad se ubijam trazeci na netu po flight manualima od A330 i A320 slicnu tabelu ali bez uspeha
Edit: Moze se zakljuciti da performanse svakog aviona imaju takvo "sedlo" u kom je avion najefikasniji. Znao sam da je takav odnos kod brzine aviona, gde oko Maha 0.8-0.9 mlazni avioni najmanje trose, ali nisam znao da je potpuno isto i za dolet. Mada itekako ima smisla.
Evo jos jedan vrlo zanimljiv dokument o potrosnji goriva (https://www.smartcockpit.com/docs/Getting_To_Grips_With_Fuel_Economy.pdf)
I zanimljiva slika (strana 53 -> D.O.C = Direct Operating Costs)
Poslednja izmena: