Šta je novo?

Air Serbia

Па да, али мени се чини да ћемо и у таквим, унапређеним условима ми бити константно ти који ће губити путнике у корист Пеште - која је већи град и бојим се да ће трајно имати бољи избор јефтиних летова од Београда. Како нам није у интересу да наши људи лете из Пеште, могуће је да нам одговара да деловима земље који су најближи угарској престоници понудимо услугу којој не могу одолети, тј. у њиховом дворишту. Такође бисмо тако могли да намамимо понеког Мађара код нас, а овако ич не можемо.
У праву си ако посматраш авио-превоз као извор прихода за себе. Међутим, саобраћај сам се једва одржава на граници економске исплативости, и тешко може да буде нето извор прихода. Као и приход од турских камиона ауто-путем, новац сам по себи изгледа велик, али је друштвена добит прилично мала - мали број запослених, мала додата вредност, са великим негативним утицајем на природну околину, инфраструктуру...

Ја пре желим да верујем да ће за две деценије Суботичани правити органске креме од гусанових муда упаковане у кутијице од трске из палићких мочвара, и продавати их за масне паре у Дубаију и другде, да ће им најмање требати да им неко бетонира хектаре њива тик под носом и квари бизнис и душевни мир, а кад им треба сешће у воз и бити у гејту за сат и кусур.
 
Аеродром у Женеви је у целости на швајцарској територији, али је у договору са Француском направљен жицом ограђен пут који са француске територије, испод писте, води до француског....
Nebitno za temu, ali ja sam iz Beograda leteo za Ženevu i izašao u Francusku (na kraju ograđenog koridora je bio granični prelaz, ako me sećanje dobro služi).
Što se tiče isplativosti aerodroma na ovom konkretnom mestu...to je već druga priča
 
Sad sam napisao na drugom forumu, ne mora nuzno da znaci. Tjendjin se pomeri da polece u isto vreme cetvrtkom i vraca u Beograd subotom i taman se sve uklapa da se leti svih 11 rotacija sa dva aviona. Naravno, pitanje je sta ce biti sa Tjendjinom na leto, nemaju karte u prodaji za sada. Mozda ga zamene za PEK/PVG, mozda budu i TSN i PEK/PVG, mozda povecaju frekvencije. Sve zavisi od brata 习近平. JFK 7pw, ORD 3pw i TSN 1pw je maksimalno nategnuto sa 2 A332. Bilo koje povecanje frekvencija ili uvodjenje novih linija zasigurno znaci i treci A332.
 
Ako je verovati fr24.com, Air Serbia YU-ARC Mihajlo Putin polazi danas oko 14:30 MST iz Arizone, Marana MZJ (8 sati iza vremena u Beogradu dakle oko 22:30 CET). Po planu ide za Njujork JFK ali to ne mora da bude tacno. Ako ipak krene direktno za Beograd stici ce na Nikolu Teslu u nedelju ujutro:

yuarcArizona.JPG
 
Sleteo je malopre na JFK. Jedino sto mi pada na pamet kao razlog da ne ide direktno za BEG je da ce se mozda promeniti posade na JFK. JU danas ima redovan let za JFK, pa mozda tim letom dolazi posada koja ce Pupina da doveze u Beograd. Ne znam, samo nagadjam.
 
Sletanje na aerodrom JFK i par dana parkiranja je dosta skupo. Nadam se da Er Srbija ima dobar razlog zašto su morali baš tako da isporuče Pupina.
 
Nije on mnogo trošio, imao je GE CF6 motore, sa visokim stepenom dvoprotočnosti (high bypass ratio turbofan), jedne od prvih. A tek nije MD 11. Jedino što je koncept sa 3 motora (kao uostalom i sa 4) manje ekonomičan nego kad ih ima dva.
 
Da, prava mašinčina, naspram njega mi ovaj a330 deluje kao komarac, sa ovim predugim i tankim krilcima.

Govorim o izgledu, ne o drugim stvarima.
 
Opet kažem, pričam o izgledu aviona, ne o drugim stvarima.
 
B92, 22.11.2022.

"Pupin" stigao iz Amerike

Na beogradski aerodrom je doleteo novi širokotrupni avion u floti Er Srbije, Erbas A330-200.

1991649457637c7e90051f0173823934_w640.jpg


On će što je pre moguće biti priključen saobraćaju, saopštila je danas srpska nacionalna avio-kompanija.

Drugi avion Er Srbije za dugolinijski saobraćaj nosi lik Mihajla Pupina (1854-1935), čime nacionalna avio-kompanija želi da oda zasluženo priznanje slavnom naučniku srpskog porekla, pronalazacu, profesoru fizike na Kolumbija univerzitetu u Njujorku, jednom od osnivaca NASA i dobitniku Pulicerove nagrade.

Erbas A330 sa likom Pupina, posle neophodnih tehničkih i administrativnih koraka, počeće da obavlja letove u okviru dugolinijskog saobraćaja.

Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek rekao je da unapređenje flote spada u strateški najvažnije ciljeve u razvojnom planu te kompanije.

"Da bismo mogli dalje da razvijamo mrežu neophodno je da imamo odgovarajuću flotu i potrebne kapacitete. Željno iščekujemo trenutak kada će se naš novi erbas A330 naći u saobraćaju", rekao je on.

271875855637c7e908612a635600091_w640.jpg


Ocenio je da je imajući u vidu trenutne potrebe mreže veoma važno da novi avion što pre ude u redovni saobraćaj, te će zbog toga saobraćati sa postojećim izgledom kabine i sedišta.

"Planirano je da početkom sledeće godine, prilikom redovnog 12-godišnjeg servisa aviona, "Pupin" dobije kabinu koja ce po kvalitetu biti slična onoj kod postojećeg A330-200 - "Tesle"", rekao je Marek.

Dodao je da Er Srbija nastavlja dalje sa obnavljanjem flote da bi putnicima omogućila još veću fleksibilnost mreže i udobnost.

Novi avion Er Srbije je jedinstveni izgled dobio u Marani, Arizona, u SAD.

Za proces farbanja, tokom kojeg je upotrebljeno 20 različitih boja i oko 400 litara farbe, bilo je potrebno 18 dana neprekidnog rada u dve smene, sa timovima od oko 10 ljudi po smeni.

Najnovije pojačanje u floti nacionalnog avio-prevoznika imace konfiguraciju sa 18 sedišta u biznis klasi i 250 sedišta u ekonomskoj klasi.

Avion je proizveden 2011. godine, ima Rols-Rojs motore, jačina motora (Engine Thrust) je 71100 N, raspon krila 60 metara, a dužina približno 59 metara.

Može da leti na maksimalnoj visini od 41.450 stopa, a pre dolaska u Er Srbiju koristila ga je južnoafricka avio-kompanija South Africans Airways (SAA).

Video: https://v.b92s.net/video/2022/11/22...d18990240229-biz_-pupin-stigao-iz-amerike.MP4
 
Допада ми се ова колор шема и промоција наше земље преко познатих сународника, међутим никако не могу да се одупрем утиску да је шема одрађена на брзину. Такође и за АРБ. Главни кривац су мотори. Мислим да би слика била комплетнија да су мотори обојени целом дужином, као код А319. Предпостављам да су вектори за бојење остали са АРА пошто одговарају ГЕ моторима а РР је сличнијег облика са А320 фамилијом. И та бела половина мотора ми толико квари слику и одаје утисак "склепано на брзину". Искрено се надам за трећи да ће бити класична шема као првобитна на АРА.
 
Допада ми се ова колор шема и промоција наше земље преко познатих сународника, међутим никако не могу да се одупрем утиску да је шема одрађена на брзину. Такође и за АРБ. Главни кривац су мотори. Мислим да би слика била комплетнија да су мотори обојени целом дужином, као код А319. Предпостављам да су вектори за бојење остали са АРА пошто одговарају ГЕ моторима а РР је сличнијег облика са А320 фамилијом. И та бела половина мотора ми толико квари слику и одаје утисак "склепано на брзину". Искрено се надам за трећи да ће бити класична шема као првобитна на АРА.
Isprva sam bio sumnjiv o ovom delu o semi bojenja na motorima, ali evo pogledao sam i zaista ta sema idealno odgovara A319, A320 i YU-ARA. Apsolutno je neprihvatljivo da je nisu prilagodili novom obliku motora na novim A332. Jeste sitan detalj, ali opet je sramota.

Nece nijedan A332 biti u klasicnoj semi bojenja, ako mislis na rep. Iskreno, misljenja sam da je dobro sto promovisu poznate Srbe na avionima, ali tu ima jos brdo drugih nacina na koje bi mogli da ih promovisu: film o njima na IFE ekranima, u casopisu da postoji deo o njima, da prodaju knjige o njima na letu, itd…
 
Vrh