Šta je novo?

Air Serbia

Desilo mi se dva puta ove godine da su cene na relaciji Berlin - Beograd preskupe ili da ih nema jer su rasprodati letovi pa sam gledao različite opcije poput Wizza za Budimpeštu, Wizza iz Hamburga za Beograd, Berlin - Tuzla i slično. Kada se sve sabere ispadalo je uvek slično ili uz malu razliku do 30-40eur u korist nekog drugog grada. I onda kada shvatiš da za 30eur uštede treba da putuješ N sati duže, da presedaš, da se bakćeš sa Geom ili Terrom ili autobusom što je najgore, jednostavno odustaneš.

E sad postoji razumno objašnjenje kada kupiš karte za 9 ili 19eur po smeru, pa ti se onda verovatno isplati da odeš do drugog grada pa da letiš odatle.

Inače, kada se završi pruga do Budimpešte, sigurno će biti ugodnije i prihvatljivije leteti odatle nego što je sada. Pogotovo nama sa severa Srbije.
 
U mlađim danima me je koštalo podosta novca i živaca, dok nisam shvatio jednostavnu mudrost: Beograd-Budimpešta-London (spavanje na aerodromu)-bus za grad ne može biti jeftinije od Beograd-London-Beograd.

Za produzeni vikend kombinacije, Beograd-Budimpesta kolima, sa placanjem parkinga za duze ostanke, pogotovo ako je vise ljudi da se podele troskovi goriva itekako moze biti isplativo i vredno cimanja.
 
Nisu, ali su im Balkanci dali specifičan šmek sa ekstremno natrpanim koferima u pretincima iznad sedišta. Par puta je umalo izbijala tuča oko toga, a da sam ja svedok.
 
Za produzeni vikend kombinacije, Beograd-Budimpesta kolima, sa placanjem parkinga za duze ostanke, pogotovo ako je vise ljudi da se podele troskovi goriva itekako moze biti isplativo i vredno cimanja.
Na produženom parkingu i privatnim parkinzima oko aerodroma Beograd često se vidi isto to, tablice iz Bosne, Hrvatske, Crne Gore, raznih mesta po Srbiji, video sam i tablice iz Rusije - ljudi došli kolima, parkirali i lete iz Beograda.
 
Posto ja imam jako lose iskustvo sa granicom prema Madjarskoj, kako kalkulisete vreme putovanja imajuci u vidu vreme leta a neizvesno cekanje na granici? Hvala
 
Red letenja:
JU576 ------7 07:50 BEG - AGP 11:25
JU577 ------7 12:30 AGP - BEG 15:40
JU578 ---4--- 10:05 BEG - AGP 13:40
JU579 ---4--- 14:25 AGP - BEG 17:35

Ovo je jos jedan let koji se ne moze uklopiti u standradne talase (MAD, LHR). Idalje omogucava dobar broj konekcija, ali mislim da je mogao i bolji raspored kako bi se omogucile i konekcije iz SOF i LCA, ali dobro.
 
@lukakaludjerovic
Npr. Turci puste avion na neku kraću evropsku destinacuju (BEG npr.) pa onda jedan leg do AGP, tamo neće pa drže jutarnji povratni leg.
SOF ima Wizz do AGP

Najudaljenija destinacija posle JFK i TSN.
3h40min u odlasku, 3h10min u povratku.


20.500 din. je cena povratne karte, što je veoma povoljno za ovako daleku destinaciju.
Uglavnom je više. Drugo, ipak je to daleko, ne ide se sa koferčetom od 8kg. A ako ćeš prtljag onda još oko 5000 din.
Leteo sam u februaru sa Turkišem preko Istambula. To je celodnevna zabava. Dođeš na BEG u ranu zoru, poletiš u 9, pošto imaš manje od dva sata za transver moliš boga da sve bude kako treba, stigneš na AGP tek uveče, jer je Istanbul-Malaga preko 4,5 sata.

Costa del sol je prelepa i zimi, jedino što je ujutru mrak do pola 8. Voda je hladna i leti, mada sam se kupao i u februaru.
Svaka preporuka.
 
Posto ja imam jako lose iskustvo sa granicom prema Madjarskoj, kako kalkulisete vreme putovanja imajuci u vidu vreme leta a neizvesno cekanje na granici? Hvala
Konkretno, kad sam ja išao u London, a tome ima skoro 8 godina (vreme leti), kretao sam jutarnjim "Fudeksom" u 8:00, a let mi je bio u ponoć. U povratku sam sleteo negde popodne u Budimpeštu, a bus za Beograd mi je bio oko 22:00.
 
Posto ja imam jako lose iskustvo sa granicom prema Madjarskoj, kako kalkulisete vreme putovanja imajuci u vidu vreme leta a neizvesno cekanje na granici? Hvala
Nisam baš previše puta bio, ali računica mi je uvek bila tipa - 3.5 sata mi treba vožnje plus pesimističkih 2 sata za granicu i da stignem sat vremena ranije, tako da krenem nekih 6-6.5 sati ranije. Naravno, nisam nikad putovao u nekim špicevima, kad su očekivana velika čekanja...tada ne znam da li bi rizikovao sa direktnim odlaskom na aerodrom
 
Posto ja imam jako lose iskustvo sa granicom prema Madjarskoj, kako kalkulisete vreme putovanja imajuci u vidu vreme leta a neizvesno cekanje na granici? Hvala

Moj ti je savet da uvek kreneš dan ranije, u budimpešti možeš da nađeš jeftino noćenje.

Ja sam zbog "pada sistema" (čitaj: tihi štrajk) dva puta propustio let za Porto i jednom za Pariz iako sam krenuo 10 sati ranije.
 
Ljudi, hajde realno: da li se isplati, ne samo finansijski, već i vremenski da se cimate do grada u drugoj državi, tamo spavate, pa onda hvatate let za krajnju destinaciju?
 
Ljudi, hajde realno: da li se isplati, ne samo finansijski, već i vremenski da se cimate do grada u drugoj državi, tamo spavate, pa onda hvatate let za krajnju destinaciju?

Stvarno zavisi. Ja, konkretno, nisam ni imao opciju da biram (pošto nije bilo direktnih letova iz Bg-a), ali i da sam imao, ako su mi troškovi leta iz Bg 100eura po osobi veći, ne bi bilo dileme. Za jedan produženi vikend negde, stvarno mi nije problem da se iscimam i da potrošim tih 200 eura na nešto drugo.
 
"According to Chinese media, Air Serbia will be able to carry up to 187 passengers on flights departing Belgrade."

Kako li su dosli do 187 putnika, nije mi bas jasno, ali dobro. YU-ARB ima 257 sedista (21+236), tako da je 187 svakako vise od 50% kapaciteta sto bi mi jedino bilo logicno kao ogranicenje.
 
Логика свакако постоји. Сложена математичка формула која рачуна брзину простирања заразе у зависности од броја људи и потенцијалних контаката. Код Кинеза су те бројке стравичне, јер прво њих има много, друго, њихова култура подразумева мање интимно пространство од нашег тако да у случају пандемије, код њих се то шири брзином муње. А у таквим условимм и диверзије и додатне пандемије од обавештајних служби. Кина то не сме да дозволи, па су смислили 0-толеранцију.
 
За ово садистичко мучење названо "нулта ковид политика" које спроводи држава Кина над сопственим народом апсолутно не постоји никакво оправдање.
 
А шта кажу Кинези? Можда њима то тако не изгледа?
 
А шта кажу Кинези? Можда њима то тако не изгледа?

Kažu itekako. Ako te dovoljno zanima tema pogledaj Telegram kanale leaks iz Kine. Protesti, samubistva, tuče sa Kovid-Agentima. Niko od mojih prijatelja i saradnika iz Kine ne misli da je "Zero Kovid" dobra ideja, nego jbg - to je rezultat autoritarne i društveno osiromašene sredine.

A što se tiče Air-Srbije, preduzeće je mnogostruko ozbiljniji igrač nego kad je bio JAT. Od usluge do marketinga i sve ostalo. I da je sve samo šminka, oseti se razlika (i to na bolje). Često letim i stvarno ne mogu da se žalim na AS ništa više nego na druge konkurente. Čak je i charter-let AS'a do Bodruma u Septembru bio na visokom niovou'. Naravno da ima puno prostora za unapredjenje, ali to je simptomatično i Srbije u celini.
 
Poenta je da vecina ljudi to ne shvati dok ne stavi na papir i te prikrivene troskove. Ali da, izadje u svakom slucaju na isto ili jako slicno kao da letis iz Beograda.

Poenta je da većina ljudi uopšte ne stavlja stvari na papir nego impulstivno kupuje ponesena nižom cenom karte.
 
Vrh