Šta je novo?

Air Serbia

Dakle, ovaj, Jat tehnika nece da servisira avione Jat Airways-a, letovi otkazani, da li je ovo pocetak kraja jednog avioprevoznika?
 
hazard":jxyzjb0i je napisao(la):
Dakle, ovaj, Jat tehnika nece da servisira avione Jat Airways-a, letovi otkazani, da li je ovo pocetak kraja jednog avioprevoznika?
ja se nadam da ce do nekog reza doci... pa makar to morao biti i katanac.
 
i još treba da dođu iz Airbus-a da vide šta će da se radi sa ugovorom o kupovini aviona. JAT-u se crno piše.
 
Izgleda da se JAT namerno uništava, jer drugo objašnjenje ne mogu da nađem! :mad:
Sramota! :notok: :blah:
 
JohnnyLee":1uz8zg6l je napisao(la):
gotov štrajk. kako li je JAT izgubio 1,5 miliona € za ova tri dana?
Opet ja i moja matematika

1.100.000 putnika godišnje znači ne manje od oko 250 mil prihoda pa to podeljeno sa 365 znači oko 685.000 evra dnevnog prihoda pa puta 3 eto oko 2.000.000 evra.
Štrajk nije bio cela tri dana, a deo putnika su u sarnji sa drugim kompanijama prevezli

Računica je zbrda dola i samo okvirna pa nemojte da mi zamerite
 
nbumbic":glb5kczc je napisao(la):
JohnnyLee":glb5kczc je napisao(la):
gotov štrajk. kako li je JAT izgubio 1,5 miliona € za ova tri dana?
Opet ja i moja matematika

1.100.000 putnika godišnje znači ne manje od oko 250 mil prihoda pa to podeljeno sa 365 znači oko 685.000 evra dnevnog prihoda pa puta 3 eto oko 2.000.000 evra.
Štrajk nije bio cela tri dana, a deo putnika su u sarnji sa drugim kompanijama prevezli

Računica je zbrda dola i samo okvirna pa nemojte da mi zamerite
Može da se gleda i ovako:

Pošto JAT posluje sa gubitkom, znači da 3 danja manje prihoda znači i manje gubitka. Ergo: JAT je praktično zaradio novce.
 
Well, не, јер они осим варијабилних имају итеколико фиксних расхода. Што, мислиш да можда неће исплатити зараде за те дане? Или рачуне за грејање пословних просторија?

Све што се дешава са Јатом и другим државним фирмама је једна велика лекција Србима о државној имовини уопште. Да је нечије, не би се овако рабило. Што пре са целим тим провизуројимом буде готово (”Јат мора да опстане ради државе и путника”, ”мој посао као министра је да запошљавам људе”), тим боље и по све нас јефтиније. Међутим, чини ми се да лекција не леже баш најбоље.

:/
 
KimIlSin":29pdnefk je napisao(la):
Izgleda da se JAT namerno uništava, jer drugo objašnjenje ne mogu da nađem! :mad:
Sramota! :notok: :blah:
U potpunosti se slažem. Takođe, ubeđen sam da su gubitci predstavljeni kao manji, jer JAT nije isplatio Tehnici te pare. Sramota.

edit: @JohnnyLee: Dokaz da država hoće da proda sve da bi finansirala penzije i glasove.
 
Američka Siti banka pregovara sa Jatom
Autor: Beta | 12.10.2009. - 12:52

Američka "Siti" banka pregovara sa "Jat ervejzom" o kreditiranju te kompanije, saznaje Beta u "Jatu". Predstavnici Siti banke posetili su Jat i time, kako navode u Jatu, potvrdili da tu kompaniju vide kao potencijalnog klijenta, pogotovo posle potvrda iz Vlade Srbije da će pomoći stabilizaciji nacionalnog avioprevoznika.

jat-x.jpg


Novu posetu "Jatu" u narednih desetak dana najavila je i delegacija "Boinga", koja je pre oko mesec dana boravila u Beogradu, ali se za sada ne iznose detalji pregovora sa tim američkim proizvođačem aviona.
O sudbini "Jata", kao i drugih javnih preduzeća, nedavno je održan sastanak sa predsednikom Srbije Borisom Tadićem i premijerom Mirkom Cvetković, kad je odlučeno da država pomogne srpskom aviorevozniku da se oslobodi dugova, reorganizuje i pripremi za novi pokušaj traženja strateškog partnera.
"Jat" je Vladi Srbije dostavio plan konsolidacije kojim je precizirano da je za pozitivno poslovanje te aviokompanije potrebno da se godišnje preveze najmanje milion i po putnika, uz smanjenje rashoda.
U tom planu navedeno je da je "Jatu", za ostvarenje tog cilja dovoljan je kapacitet postojeće flote od 16 aviona, pod uslovom da su svi mogu da lete.
"Jat ervejz" je u prošloj godini prevezao 1,3 miliona putnika, a prema ranijim najavama poslovodstva, u ovoj godini se očekuje oko 1,1 milion putnika.

Ukupni gubici "Jat ervejza" u 2008. godini bili su 29 miliona evra, a u "Jatu" procenjuju da bi ove godine gubitak mogao da bude od 20 do 25 miliona evra.
Na sastanku sa državnim vrhom dogovoreno da se do kraja ove godine Jat reši duga od 20 miliona evra, ali ne tako što bi dobio novac iz budžeta već bi bio oslobođen određenih obaveza prema državi, a mogao bi da proda i neke nekretnine koje kompanija izdaje u zakup.
Namera vlade je, kako ističu u "Jatu", da u 2010. godini bude garant kredita za "Jat" u iznosu od 40 miliona evra, što bi toj kompaniji omogućilo da počne pozitivno da posluje.
Plan je da se iz "Jata" izdvoje delatnosti koje nisu neophodne za fuknicionisanje avioprevoza. Procenjuje se da će oko 550 od ukupno 1.500 trenutno zaposlenih u "Jatu", biti višak, ali većina njih neće ostati bez posla već će biti preraspoređeni na druga radna mesta.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=115159

Crippled leading the crippled. Ne verujem da će Citibank kreditirati kupovinu Airbus-a, plus nova poseta Boinga.
 
to bi bilo najbolje rešenje za JAT. samo što kod nas nemaš nijeda investicioni fond, kao što je Marfin Investment Group u Grčkoj.
 
0801sm_ocp_w380_h300.jpg


14/10/2009 19:59 | Beograd | Na kupovinu od Boinga Jat primoran i zato što mehaničari i piloti nemaju sertifikate za rad na Erbasovim letelicama


DANAS SAZNAJE - Iza učestalih pregovora sa američkim proizvođačem aviona, a sada i Siti bankom, kriju se planovi o modernizaciji flote srpskog avioprevoznika
Jat ervejz nabavlja Boingove avione

Autor: A. Milošević

Beograd - Nacionalni avioprevoznik Jat ervejz ubrzano i u tajnosti radi na obnovi flote u narednoj godini, o čemu je, kako Danas saznaje, bilo reči na nedavno održanom sastanku sa predstavnicima Siti banke i sa američkim proizvođačem aviona Boingom, čija bi delegacija u narednih desetak dana ponovo trebalo da dođe u Beograd. Jat namerava da nove letelice nabavi na lizing, odnosno da ih iznajmi, pri čemu bi bila ostavljena i mogućnost njihovog otkupa. To znači da vlasnik aviona ne bi bio Jat, već finansijska grupa Siti, dok bi domaći prevoznik eventualno mogao da stekne svojinu nad njima tek po isplati poslednje rate, u slučaju zaključenja finansijskog lizinga.


Otvoreno je pitanje da li će u aranžman biti uključeni novi avioni ili neke od već postojećih letelica raspoloživih za lizing. U prilog tvrdnji da će se Jat ipak odlučiti za nabavku aviona govori i činjenica da se vode razgovori sa Siti bankom, koja na prostoru Srbije učestvuje u velikim poslovnim aranžmanima (poput odobravanja kredita Telekomu Srbije za kupovinu Telekoma Srpske) i sigurno se ne bi upuštala u finansiranje nabavke delova za avione ili slične manje poslovne operacije.

Obnova flote je jedan od prioriteta Jata, čiji su avioni stari u proseku više od 20 godina. Prema tvrdnjama upućenih u stanje Jatovog voznog parka, od ukupno 16 aviona, trenutno leti samo šest - četiri „boinga“ i dva manja aviona tipa „ATR“. Dva do četiri aviona bi, prema tvrdnjma našeg izvora, relativno brzo mogla da polete ako bi se kupili rezervni delovi, dok su za ostale letelice potrebna znatno veća ulaganja.

Nedavno su u poseti Jatu bili i predstavnici evropskog proizvođača aviona Erbas, sa kojim domaća aviokompanija ima ugovor o nabavci osam aviona tipa A319 iz 1998. godine, u nominalnoj vrednosti od 580 miliona dolara, koji nikada nije realizovan. Ovdašnji političari su često isticali ovaj sporazum kao prepreku za nabavku aviona drugih proizvođača, ali u samom ugovoru, u koji Danas ima uvid, nema nijedne odredbe koja bi sprečila Jat da nabavi Boingove ili bilo čije druge letelice. Osim veoma visoke cene, Erbasovi avioni Jatu ne odgovaraju ponajviše zbog toga što su domaći piloti obučeni za upravljanje Boingovim letelicama, a uz to ni Jat Tehnika, koja održava celokupnu flotu nacionalnog avioprevoznika, nema sertifikate za remont aviona evropskog proizvođača. U Tehnici nezvanično kažu da bi relativno brzo mogli da se edukuju za rad na ovim avionima, naročito ako bi bili novi, pošto su „komplikovaniji radovi uglavnom potrebni na starijim, a ne na novim avionima“.

Konačno, glavni Jatov problem za bilo kakvu nabavku su finansije. Kompanija će i ovu godinu završiti sa gubitkom, pa nema sumnje da će za obnovu flote biti neophodne državne garancije. Vlada je u februaru ove godine Jatu pozajmila 10 miliona evra za investicije i socijalni program i obećala da će mu u 2010. dati garancije za nabavku četiri aviona, ali samo pod uslovom da Jat uspe da pozajmljena sredstva vrati do kraja ove godine. U suprotnom, država će preuzeti deo imovine ove aviokompanije i prodati je da bi naplatila dug.

Vrednost ugovora sa Erbasom premašila 700 miliona dolara

Ugovor sa Erbasom već više od deceniju predstavlja trn u oku Jatu, između ostalog i zato što je kompanija dala avans od 23,5 miliona dolara, koji proizvođač iz Tuluza nema nameru da vrati. Pošto srpskom prevozniku ne odgovaraju ugovoreni avioni, jedno od rešenja koje predlažu u Jatu jeste da se uplaćeni avans iskoristi za kupovinu ATR-a, čiji proizvođač ima vlasničke veze sa Erbasom. Inače, ugovor iz 1998. je izuzetno nepovoljan po Jat. Njime je predviđeno da cena aviona može samo da raste, a ne i da pada i prema eskalacionoj formuli iz ugovora, cena je samo do novembra 2007. godine kao datuma za isporuku aviona sa kamatama premašila 700 miliona dolara. Zanimljivo je da ugovor nema, inače standardnu, klauzulu koja omogućava njegov raskid u slučaju promenjenih okolnosti, zbog čega se danas uglavnom smatra neraskidivim. Nepovoljno je i to što bi Jat postao vlasnik aviona tek po otplati poslednje rate za svih osam letelica, odnosno 2017. godine, da je ugovor realizovan prema predviđenim rokovima.

Sporazum o aviosaobraćaju sa Emiratima

Bilateralni Sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata biće parafiran danas u Beogradu, saopštilo je Ministarstvo za infrastrukturu. Očekuje se da zahvaljujući tom sporazumu, aviokompanija Emirati počne da saobraća između Dubaija i Beograda, ali i da preko Beograda leti i ka drugim kontinentima.

Izvor:Danas
http://www.danas.rs/vesti/ekonomija/jat_ervejz_nabavlja_boingove_avione.4.html?news_id=174275
 
kakvi optimisti. pa njih će samo Niki da pojede. skin'o im jednu od najprofitabilnijih linija. da ne govorim o Emirates-u.
i najnovija vest: Croatia Airlines od 01.05. Beograd - Zagreb.
i JAT hoće da ostvari profit. pa oni ni jednu novu liniju nemaju. samo ukidaju stare. a stranci se samo gomilaju na BEG-u.
crni JAT. crn da crnji ne može biti. bolje da prefarbaju avione u crno
 
Pa neke i linije bi i bas mogli da ukinu. Mnoge su skroz nerentabilne. Btw, ne znam koliko ce se Croatia usreciti linijom BEG - ZGB. Jedino ako misle da navuku ljude na presedanje u Zagrebu.
 
Vrh