Šta je novo?

Air Serbia

Tema Dana
DOGOVOR TEK NA PROLEĆE
„Turkiš erlajnz” i „Aeroflot” hoće partnerstvo sa „Jatom”
Autor: B. Stamenković | 24.11.2009. - 05:00
Za strateško partnerstvo sa srpskom avio-kompanijom “Jat ervejz” zainteresovani su “Turkiš erlajnz” i ruski “Aeroflot”, koji u “Jat” ne bi ulagali novac, već novije avione, saznaje “Blic”.


“Turkiš erlajnz”
- nacionalna kompanija Turske
- osnovan 1933. godine
- u floti ima 127 letelica
- leti na 144 destinacija


Ovaj model bi bio sličan onom koji je kompanija “Turkiš erlajnz” napravila prošle godine sa bosanskim “BH erlajnzom”, kada su ponudili da najpre u 2009. po sistemu lizinga stave na raspolaganje mlazni avion, a na proleće 2010. još jedan. Ovo se inače i poklapa sa strategijom turske kompanije da sa svojim kapitalom uđe na ceo Balkan. S druge strane, domaćem “Jatu” bi ovakav model puno značio s obzirom na to da mu je preko potrebna obnova flote i da su avioni ove kompanije u proseku stari više od 20 godina.
Kada bi i kako moglo da se konkretizuje eventualno partnerstvo, nije poznato. Izvesno je da je Vlada formirala radnu grupu koja se bavi prodajom “Jata”, ali bi, kako saznajemo, konkretni dogovori mogli da se naprave tek na proleće.
“Turkiš erlajnz” je nacionalna turska avio-kompanija, leti na 103 međunarodne destinacije u Evropi, Aziji, Africi i severnoj Americi, a raspolaže flotom od 127 aviona.


“Aeroflot”
- nacionalna kompanija Rusije
- osnovan 1932, jedan od najstarijih avioprevoznika na svetu
- u floti ima 90 letelica
- leti na 93 destinacije

S druge strane, “Aeroflot” je ruska nacionalna avio-kompanija koja leti na 90 destinacija u 47 zemalja, a u floti ima 90 letelica.
Nije prvi put da se ruski avionski gigant interesuje za kupovinu srpske avio-kompanije. Kada je prošle godine bilo reči o privatizaciji “Jata”, ruska kompanija se pominjala kao jedan od glavnih interesenata. Ipak, nakon raspisivanja tendera u julu prošle godine, nijedna kompanija, pa ni “Aeroflot”, nije otkupila tendersku dokumentaciju, pa je tender propao, a Vlada odustala od prodaje.
Poslednjih meseci se, međutim, u javnosti ponovo priča o prodaji nacionalnog avio-prevoznika, odnosno strateškom partnerstvu sa nekom od kompanija, a i ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić kaže da ima dosta zainteresovanih kupaca.
Pored ruske i turske kompanije, nedavno se kao potencijalni kupac pominjala i grčka “Marfin investment grupa”, koja je početkom godine kupila grčku avio-kompanju “Olimpik erlajnz”. Tako nije isključena ni mogućnost da se “Jat” udruži sa “Olimpikom” kako bi se napravila jača regionalna kompanija.

Izvor : www.blic.rs
 
To o vecinskom vlasnistvu je, dok ne udjemo sami u EU, samo preporuka i nije zakonski obavezujuce
 
aerodrom Ponikve (u Užicu, za neupućene) je od danas civilni aerodrom. vojska je dala opštini Užice na upravljanje taj aerodrom
 
Супер! Још само да Ужице одвоји 30-40 милиона евра за обнову 3,5км писте, аеродромску зграду, контролу лета, плате новозапосленим службеницима... Ма, бојим се да нема ништа од тога.

Пролетос су исто месецима трубили и за Лађевце који су у много бољем стању и у неупоредиво јачем окружењу (Краљево 15км, Чачак 20км, Крагујевац, Врњачка Бања и Горњи Милановац по 40км, Нови Пазар и Копаоник по 100км...), добили сагласност војске, финансирали студију изводљивости, доводили Турке као потенцијалне суинвеститоре... па се ућутали. Немамо ми - слутим - ни снаге, ни истрајности, да било шта стратешки важно истерамо до краја. Само маштамо и после трубимо као да смо одрадили посао, а у ствари смо тамо где смо и били.
:kafa:
 
A evo pod pretpostavkom i da se rekonstruiše koliko stanovništa bi gravitiralo ka aerodromu Ponikve? I eto poređenja radi koliko stanovništva gravitira ka Niškom? (ne broj stvarnih putnika sa INI)
 
Ovo je cini mi se samo nacin da se vojska otarasi obaveze (mada ce i dalje imati neke jer ce ovo biti navodno vojno-civilni aerodrom) i troskove prebaci nekom drugom. I kao eto, nismo zatvorili aerodrom, dali smo opstini.

Ovo bi evt. mogao da bude cargo i sportski aerodrom, ne vidim nekakvu buducnost sto se putnicke avijacije tice.
 
Nije toliko bitno stanovništvo već potencijal (turistički, privredni, robni, low-cost). Ja mislim da trenutno nijedan aerodrom u Srbiji osim ANT, nije isplativ za investiranje, što ne znači da u narednih par godina neće biti. Ali onda treba izabrati jedan i dokrajčiti investiranje, da ne bi imali razbacane, a nikad završene projekte. Jasno je da će to zavisiti i od procene potencijalnih investitora, jer će se oni najviše pitati.
 
i INI i UZC imaju veliki potencijal, kao i KVO. INI blizu je Kopaonik, KVO blizu je Kop, onda Vrnjačka Banja i Atomska Banja u Gornjoj Trepči (kada bi se lepo prezentovale u inostranstvu) i Kragujevac (Fiat i sl.). UZC ima najjači turistički potencijal od ova tri navedena aerodroma, jer su u blizini Zlatibor, Tara i Mokra gora. uz dobar marketing u inostranstvu, eto nama letova ka tim aerodromima.
glavna predonst UZC u odnosu na ova druga dva aerodroma je pista dužine 3,2 km, druga iza BEG-a, što znači da može da primi 90% današnjih aviona, što INI i KVO ne mogu (u temi o ANT sam pisao kolika je potrebna dužina pisti za pojedine avione).
inače, najgore je prošao aerodrom u Vršcu. proglasili ga međunarodnim, i to je to. niti mu rade na produženju i proširenju piste, niti rade na sređivanju aerodromske zgrade
 
Vrsac sluzi za Jatovu akademiju pilota, i to mu je dosta...
 
Заборављате још једну велику предност Ужица у односу на Ниш. Ниш има разумну путну везу са Београдом. Ако изађеш на аутопут, бићеш за 2 сата и 15 минута на АНТ. Хајде да те видим да то урадиш из Ужица. Из Ужица ти просто НЕ МОЖЕШ да користиш јутарње летове са АНТ, осим ако имаш тетку у Београду код које ћеш да преспаваш. Људи из околине Ужица би имали знатно већи мотив да користе локални аеродром ако могу и били би спремни да плате више да избегну цимање аутобусом.

Наравно, све ово неће бити проблем кад Мрка изгради "трансјугословенску магистралу". Наравно :rolleyes:
 
pa pre će Mrka da izgradi taj auto-put do mora, nego što će ovi da srede aerodrom.
inače, u pravu si. tebi od Užica do BG-a treba cca. 3,5 sata vožnje. još ako te uhvati gužva na Ibarskoj..... tako da bi im taj aerodrom dobro došao. i da karta bude 20 do 50 € povratna, garant bi bili puni avioni
 
Djordje":xueauif7 je napisao(la):
Из Ужица ти просто НЕ МОЖЕШ да користиш јутарње летове са АНТ,
Mozes. Krenes lepo u 3-4 ujutru, pride jos i stignes brze jer je manja guzva, i uhvatis taj tvoj jutarnji let koji je izmedju 6 i 10...:D
 
takvi bi trebali da budu UZC i INI. česte redovne linije za BEG (otprilike na svakih sat vremena) gde bi narod hvatao vezu za neki drugi aerodrom, i dosta sezonskih čartera, što ka tim aerodromima, što od njih
 
pa ovako: bus iz Užica za BG ide na nekih sat, sat i po. voz ide kada stigne, onda bi barem avion mogao da ide na sat vremena. i to sve može sa jednim avionom, zato što čitav let ne bi bio duži od 20 do 25 minuta, sa sve poletanjem i sletanjem (dobro, možda malo duže zbog gužve u udarnim terminima na BEG-u)
 
Prinudno sleteo Jatov avion

Jatov avion na liniji JU420 na relaciji Beograd Istambul, prinudno je sleteo na aerodrom u Sofiji. Pilot je prijavio u 18:41 probleme na jednom od motora na Boeing 737 avionu koji je prevozio 56 putnika, i zatražio dozvolu za prinudno sletanje. Razlog su vibracije u drugom motoru aviona. Avion je sleteo u 19:01 na Sofijski aerodrom, i svi putnici su zbrinuti. Jat će poslati novi avion za Sofiju kako bi vratio putnike za Beograd rano ujutro.
 
A šta ako je neko od njih ipak želeo da ide u Istanbul? I šta je sa putnicima koji je terbalo da se vrate tim avionom?


btw Jat definitivno kreće da leti za Portorož (exyu aviation blog).
 
E, moj JAT... a gde je ta vest kao udarna na sajtu JAT-a... Bitno je da napisu da su ovi iz Wizz-a lopovi kad hoce da prevoze ljude dok JAT placa svoje "managere" a JAT Tehnici duguje milione...

Bravo za JAT, sjajno su shvatili koncept korporativne odgovornosti, nema sta.

442doBGD":2ezr5v1a je napisao(la):
Prinudno sleteo Jatov avion

Jatov avion na liniji JU420 na relaciji Beograd Istambul, prinudno je sleteo na aerodrom u Sofiji. Pilot je prijavio u 18:41 probleme na jednom od motora na Boeing 737 avionu koji je prevozio 56 putnika, i zatražio dozvolu za prinudno sletanje. Razlog su vibracije u drugom motoru aviona. Avion je sleteo u 19:01 na Sofijski aerodrom, i svi putnici su zbrinuti. Jat će poslati novi avion za Sofiju kako bi vratio putnike za Beograd rano ujutro.
 
Sofija: Jatov avion prinudno sleteo
21. decembar 2009. | 09:30 | Izvor: Beta
Beograd -- Boing 737 aviokompanije "Jat ervejz" na relaciji Beograd-Istanbul prinudno je juče oko 18 sati sleteo u Sofiju.

Kako piše današnja štampa, avion sa oko sto putnika prinudno je sleteo na aerodrom u Sofiji juče oko 18 sati, nakon što je iz Beograda poleteo u 16 sati sa početnim kašnjenjem od dva sata.Prema svedočenju putnika, tokom leta odlomio se deo sa aviona i uleteo u motor koji se, nakon jakog varničenja zapalio, piše "Blic".

U trenutku incidenta avion je bio iznad Istanbula, ali pilot zbog lošeg vremena nije hteo da sleti na taj aerodrom samo sa jednim motorom, navodi "Blic".

Posle sat vremena, avion je sleteo na posebnu pistu aerodroma u Sofiji gde su ga dočekale desetine vatrogasnih vozila, hitna pomoć i policija.

"Večernje novosti" pišu, ne pozivajući se na izvor, da je Jat-ov avion na liniji Beograd-Istanbul sa 56 putnika prinudno sleteo na aerodrom u Sofiji zbog buke i vibracija koji su konstatovani tokom leta.

Poštujući proceduru, kapetan letelice odlučio je da se spusti na najbliži aerodrom i kontroli leta u Sofiji u 18.41 upućen je zahtev za prizemljenje, a avion je 20 minuta kasnije bezbedno sleteo, navode "Večernje novosti".
 
vucko":2h1xcnye je napisao(la):
Prema svedočenju putnika, tokom leta odlomio se deo sa aviona i uleteo u motor koji se, nakon jakog varničenja zapalio, piše "Blic".
Sa aviona se ništa nije odlomilo (nemoguće je da odlomljeni deo sa aviona oko koga vazduh struji brzinom preko 500-600 kmh preleti toliko rastojanje postrance). Tehnički pregled aviona je potvrdio da nije bilo oštećenja lopatica kompresora. Motor je imao neki drugi problem, ali ne znam šta je pošto je poslednje što sam čuo da je uletanje stranog tela odmah eliminisano.

Inače, Jat je tog dana imao problema sa tri aviona i svi ti problemi su rezultat starosti. Ukoliko vrlo brzo ne uzmu nove avione, nemaju ni teoretske šanse da opstanu, pošto su ovi stari avioni jednostavno preskupi za eksploataciju.
 
Vrh