milos.tro":ib2ul4nb je napisao(la):četvrtak 7.08.2014. | 13:48
BIRN: Koliko je platio Etihad, a koliko (Er) Srbija
tragac":2eyd2zt6 je napisao(la):Nije da podržavam Vučića, ali kako biste vi postupili u situaciji da imate aviokompaniju sa nasledjenim dugom od 230 miliona evra koji ima tendenciju blago ubrzanog rasta, čija je vrednost imovine daleko manja od dugova, i to u situaciji u kojoj je većina aviokompanija u bogatijim i većim državama u istim problemima? Ko bi uzeo takvu kompaniju? Drugo je Alitalija, kompanija koja godišnje preveze 25 do 30 miliona ljudi, koja ima više aviona trenutno i od samog Etihada i neuporedivo veći tržišni potencijal od Air Serbie. Problem je što su Jat, Zastava i mnoge druge kompanije toliko uništili da je prava sreća što smo ih uopšte udomili, bez obzira na "miraz". ti "mirazi" su neuporedivo manji od gubitaka koje bi takva preduzeća generisala u budućnosti, kao i od njihove likvidacije.
Srbija je već dvadeset pet godina izvan svetskih tokova tehnološkog i ekonomskog razvoja, i zbog te pauze mi sada moramo skupo da plaćamo kako bismo se nekad ponovo uključili u te tokove. Ne vidim drugi način.
E sad, zašto odmah to nije rečeno narodu ovako plastično i jednostavno? Ne samo što kod nas većinu naroda čine polupismeni i poluobrazovani ljudi kojima fali logika, koji su odlična publika za senzacionalističko novinarstvo, od isto tako diskutabilno obrazovanih novinara, često i plaćenih da pišu protiv nekoga ili nečega (autocenzura), pa mogu da mislim na šta bi ličilo da je Vučić prvog dana po sklapanju ugovora saopštio sve njegove detalje. Pa onda bi krenula nevidjena negativna kampanja, bolje reći hajka, koja bi drastično oborila i tržišni rejting Air Serbie i ugrozila njene razvojne planove. Industrija klevete i senzacionalizma u Srbiji cveta, sve je više medija, pogotovu štampanih i WWW sa sve lošijim kvalitetom, vode se nevidjene hajke protiv čitavih organizacija (čak sam i ja lično ugrožen jednom naručenom medijskom hajkom protiv odredjene ustanove, ali nećemo sad o tome, tema je Air Serbia).
Zaključak je: ne uzimajte u obzir kritike koje ne sadrže obrazloženje i predlog za neku bolju akciju.
bojan87":3nk6nc65 je napisao(la):A sto mora neko da je uzme. Ako imas toke dugove, lepo stavis katanac u bravu i pustis privatne avio kompanije da obezbede uslugu.
Ne vidim razlog zasto drzava toliko jako zeli da poseduje kompanije umesto da pravi trzisne uslove za poslovanje kompanija. Bez AirSerbia imala bi gubitak jednak 0eura a bila bi na dobitku iz poreza od ostalih kompanija i placanja raznoraznih taksi.
Umesto da se drzava bavi da poboljsa zakone, napravi odlicne uslove na trzistu, uredi sudstvo,... onda se bavi poslovanjem i direktno onemogucava razvoj privatnih kompanija koje bi joj donosile cist profit.
A, nego o čijem trošku misliš da treba???belgrey":1asprkkb je napisao(la):...Osloboditi kompaniju svih dugova (o svom trošku)...
A, kako ti misliš da treba?belgrey":1asprkkb je napisao(la):...dati joj ogromne popuste (od 50-100 posto)...
Na koje privilegije misliš?belgrey":1asprkkb je napisao(la):i dati joj prvilegije...
Kako si zaključio da se radi o poklonu? Na osnovu kojih činjenica?belgrey":1asprkkb je napisao(la):...i još da tom nekom pokloniš 49 posto tako očišćenog preduzeća
Meni npr. čitav tvoj post, čije delove sam citirao, izaziva sprdnju i podsmeh. Čudim se da neko ko bi trebalo da ima više od 2 grama mozga oko ovih stvari može uopšte da ga napiše.belgrey":1asprkkb je napisao(la):...pre bih rekao da izaziva srpdnje i podsmeh...
belgrey":1asprkkb je napisao(la):...da kroz dve-tri godine kompanija dobije više stotina miliona evra penala od Evropske komisije na ime nelegalno dobijene državne pomoći...
neshaoct":50vw59sw je napisao(la):milos.tro":50vw59sw je napisao(la):četvrtak 7.08.2014. | 13:48
BIRN: Koliko je platio Etihad, a koliko (Er) Srbija
Zar nisu nacrti sporazuma kačeni pre više meseci...tada su bili i komentarisani od članova foruma, kao što je bilo komentara i pre nacrta:
- 05 Avg 2013 12:02 pm
viewtopic.php?p=242818#p242818
- 13 Mar 2014 02:38 pm
viewtopic.php?p=271272#p271272
belgrey":sat0gyzu je napisao(la):Srbija će u Air Serbiju uložiti skoro pola milijarde evra, a Etihad 40 miliona i to kroz kreditnu liniju. Dakle u PROJEKAT AIR SERBIA će Srbija uložiti 93% i biće vlasnik 51% kapitala, a Etihad će uložiti 7% i dobiće 49% akcija.
To su i ovi uradili, tj. sve dugove je preuzela na sebe država jer ih je ona i napravila. Gomila tih dugova se ionako prebija jer se ne mogu vraćati dugovi Beobanci i sl. Ok, dakle sa tog aspekta, ti bi uradio isto kao što je i sada urađeno.belgrey":sat0gyzu je napisao(la):...A šta bih ja uradio...
Očistio bih je od dugova...
To su i ovi uradili.belgrey":sat0gyzu je napisao(la):...napravio totalnu racionalizaciju poslovanja, otpustio sve politički primljene radnike u poslednjih nekoliko godina, a posle ako bi bilo viška prema planu racionalizacije onda bih sproveo veoma darežljiv socijalni program.
Dakle, opet isto što su i ovi sada uradili. Ili, možda misliš da se James Hogan ništa nije pitao oko novog menadžmenta, nego je rekao postavite koga hoćete, šta???belgrey":sat0gyzu je napisao(la):...Međunarodnim konkursom bih zaposlio stručan, ino menadžment.
Ovo je lošije od onoga što je urađeno. Pretpostavljam da si pod ''nabavkom'' mislio na lizing, kao što je i sada urađeno.belgrey":sat0gyzu je napisao(la):Država bi potom dala garancije za kredit za nabavku novih aviona koji će pojeftiniti poslovanje.
Ovo prvo nemam pojma šta znači.belgrey":sat0gyzu je napisao(la):Kompanija bi obavezno bila brendirana, ali uz zadržavanje Jatove tradicije. Potom bih pod hitno pristupio nekoj od alijansi ili poželjnije našao strateškog partnera (sa velikim zadovoljstvom bi to mogao da bude Etihad).
Dalje nisam čitao jer odmah na početku eto budalaštine.belgrey":15805e8u je napisao(la):blizu 300 miliona preuzetog duga...
Ne kaže se ''kolega forumaš'', nego ''Purger'', koji se naročito relativno skoro proslavio svojim ''neutralnim'' reviews-om AS.belgrey":15805e8u je napisao(la):...Jedan kolega forumaš sa jednog drugog foruma je sve to lepo popisao
neshaoct":g6xnz5b6 je napisao(la):...
Još jednom, zašto pišeš gluposti po forumu...zašto si postao forumska luda?
Je l te neko tera da izigravaš budalu onakvim postovima? Dobijaš li neku dnevnicu za to?
...
belgrey":38sn5uy5 je napisao(la):uostalom, evo ima sve popisano. Jedan kolega forumaš sa jednog drugog foruma je sve to lepo popisao. pa izvolte, sabirajte i oduzimajte.
Dakle da rezimiramo:
Etihad investira
- 100 milijuna EUR i to kroz kredit koji će jednom morati vratiti Srbija
Srbija mora investirati
- 230 milijuna EUR u preuzimanje duga kompanije
- dodatnih 20 milijuna EUR koje su pronašli tijekom skeniranja knjiga a po potpisivanju ugovora
- 70 milijuna EUR duga u 2013.
- 93 milijuna EUR ostalih troškova pretvorbe (plače, restrukturiranje, premoščivanje gubitka...)
- 90 milijuna EUR početne investicije u 2013.
- 326 milijuna EUR (najmanje) investicije tijekom 2014-16.
= ukupno 829 milijuna EUR
bojan87":3n4e6awr je napisao(la):A sto mora neko da je uzme. Ako imas toke dugove, lepo stavis katanac u bravu i pustis privatne avio kompanije da obezbede uslugu.
Ne vidim razlog zasto drzava toliko jako zeli da poseduje kompanije umesto da pravi trzisne uslove za poslovanje kompanija. Bez AirSerbia imala bi gubitak jednak 0eura a bila bi na dobitku iz poreza od ostalih kompanija i placanja raznoraznih taksi.
Umesto da se drzava bavi da poboljsa zakone, napravi odlicne uslove na trzistu, uredi sudstvo,... onda se bavi poslovanjem i direktno onemogucava razvoj privatnih kompanija koje bi joj donosile cist profit.