Šta je novo?

Air Serbia

mekbejn":3jnng7mk je napisao(la):
meni samo 1 argument smeta:
to što vi otpisane dugove od strane države (i firmi u državnom vlasništvu) nekako zanemarujete, puj pike ne važi. A nije baš tako.

Niko te dugove ne zanemaruje, oni postoje pa postoje. Radi se o tome da se drogiranoj srpskoj javnosti servira nekakva priča po kojoj je najveći mogući skandal kada strani investitor ne želi da preuzima na sebe dugove koje su pijani državni direktori pravili decenijama unazad. Naravno da nijedan investitor neće ni da pomisli da preuzima dugove, tu je isključivo na državi da odluči da li joj se više isplati da preuzme dugove ili da proglasi stečaj, namiri koga može (a ne može nikog, barem kada je Jat u pitanju) i stavi katanac. To samo u Srbiji ima, da se javnost zgražava što država nije ugovorom obavezala investitora da plati tuđe bahanalije.

U ovom slučaju država je procenila da joj se više isplati da preuzme dugove na sebe a to donekle ima veze i sa strukturom tih dugova. Imaš npr. dugove prema likvidiranim državnim bankama i dugove po osnovu garancija države za Jatovu nikad realizovanu porudžbinu kod Airbusa za koju je bio položen i depozit. Ta porudžbina ima izglede da bude "ispeglana" kroz porudžbinu onih deset A320neo (ako sve bude u redu i Etihad ostane u Er Srbiji) a da toga nije bilo Srbija bi platila ozbiljne penale.

Problem bi postojao kada bi se državnim parama ili garancijama sanirali dugovi privatne firme. Ali Jat je bio državna firma čije dugove je napravila država, tako da nema ničeg skandaloznog u tome da ih država i sanira.
 
Ja ne mislim upšte da je to skandalozno. Potpuno je legitimno.
Samo mi se čini da se prilikom raznih računica taj deo namerno gura pod tepih, jer eto to su dugovi prema državi.
Jesu dugovi prema državi, ali i to su neke 'pare', makar za sad samo fiktivne.
 
Neko je ostavio review na airliners.net i napisao kako je njegov saputnik naručio vegetarijanski obrok i dobio neku katastrofu u vidu par kriški voća a on je dobio odličan standardan obrok.
 
Неке наше блогерке су тестирале све те оброке и писале о њима, наравно тад је све било ок :D
 
i može li neko od poznavaoca situacije da izanaliziira izlaganje vučića.
 
To je nemoguce izanalizirati sve te uzdahe i dramske pauze
 
MilisaV":21gah12m je napisao(la):
i može li neko od poznavaoca situacije da izanaliziira izlaganje vučića.

Forumaši Beobuilda su izanalizari Ugovor sa Etihadom još pre 5 meseci :gobb: ,drago mi je da političari ili barem njihovi saradnici,savetnici čitaju Beobuild (pomak :) ) ,nadam se da će registrovati i primeniti barem deo pametnog što se ovde kaže.
Ugovor sa Etihadom se može videti na sajtu Vlade.
 
daj postavi link posto ga nisam nasao. Nisam video da je AV pominjao BB :p
 
Aha baneri su postavljeni u sredini ;)
 
Jedna stvar mi nije jasna, zasto svuda u ovim papirima pise datum 31.07.2014. Jel su oni to tek sada potpisali ugovor, a sve ovo vreme nas mazali ili sam ja nesto pogresno shvatio?
 
Nisi dovoljno pažljivo pročitao, nisu svuda datumi od jula ove godine.

Ugovor sa Etihadom od 01.08.2013. godine:



A, onda izmene delova tog istog Ugovora, od 31.07.2014. godine:



Tako može da se vidi sve, tj. i kompletan tekst Ugovora od 01.08.2013., kao i njegovi delovi koji su u međuvremenu (31.07.2014.) izmenjeni i/ili dopunjeni.
Mogu da se vide i prvobitni i izmenjeni, baš kako ne bi neko stvorio teoriju zavere ''aha, tu sam vas uhvatio, zato ste i menjali delove teksta kako ne bi mogli da ih vidimo u prvobitnom obliku iz avgusta prošle godine.''.
 
MilisaV":1vei5w06 je napisao(la):
i može li neko od poznavaoca situacije da izanaliziira izlaganje vučića.
Могу ја. Издаја, лоповлук и демагогија, то би био наслов анализе.

Ајмо по кључним ставкама из уговора

- Етихадова позајмица конвертована у власништво - Будалаштина и очигледно излазна стратегија Етихада ако им не будемо више занимљиви.
- Дужност аеродрома да субвенционише Ер Србију.

Дакле, по уговору држава уместо новчаних уплата може да сваки попуст који обезбеди Ер Србији третира као испуњење својих обавеза. То не би било толико страшно да то у пракси не значи да држава свесно сатире успешноо предузеће у власништву грађана какво је аеродром зарад спашавања пропалог јат-а. Притом, сигуран сам да су тиме прекршили једно 10ак закона и устав Србије јер не може таква одлука на штету аеродорома да се донесе а да се не питају или макар обештете акционари аеродрома.

Дакле, цена за "успешну" Ер Србију под вођством стране компаније је много гора и већа него што је ико и мислио, цена је аеродром у нашем власништву са највећим растом у Европи.
 
Pljačka, zamaskirana novim ugovorom od 31.7.2014. koji je prikazan juče na predstavi. Nažalost ljudi vide novi brending i spoljni sjaj, a nisu svesni koliko sve to košta sve ljude koji plaćaju porez. Mene najviše, ali najviše nervira što je ovo predstavljeno kao najbolji potez ikada. Svečano potpisivanje ugovora, pa otkrivanje aviona i ostalo. Umesto da je lepo rečeno, dogorelo do noktiju, ili ovo ili nema više nacionalnog avioprevoznika. Ovako osećam se opljačkan.
 
Delija":ahdnflww je napisao(la):
MilisaV":ahdnflww je napisao(la):
i može li neko od poznavaoca situacije da izanaliziira izlaganje vučića.
Могу ја. Издаја, лоповлук и демагогија, то би био наслов анализе.
Jesi li ti autor postova iza ovog nick-a:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2681

Delija":ahdnflww je napisao(la):
- Етихадова позајмица конвертована у власништво - Будалаштина и очигледно излазна стратегија Етихада ако им не будемо више занимљиви.
Uobičajena transakcija.
Objašnjeno je na Beobuild forumu još pre više meseci zašto je to bio jedini mogući način da neko sa strane uđe sa novcem u JAT, a taj neko u to vreme nema nijedan procenat vlasništva, dok su pare trebale odmah.

Delija":ahdnflww je napisao(la):
- Дужност аеродрома да субвенционише Ер Србију.

Дакле, по уговору држава уместо новчаних уплата може да сваки попуст који обезбеди Ер Србији третира као испуњење својих обавеза. То не би било толико страшно да то у пракси не значи да држава свесно сатире успешноо предузеће у власништву грађана какво је аеродром зарад спашавања пропалог јат-а.
Da li to znači da je JAT (dok je postojao), svima plaćao sve svoje obaveze na vreme, tj. nije dugovao ni dinara Aerodromu pre ulaska Etihada u JAT? A, ako je dugovao i pre toga aerodromu, kako je onda aerodrom postao ''uspešno preduzeće''?
Usput, šta bi ti uložio u ''Air Serbia'' kada pare nemaš...a, smatraš da ne treba uložiti ni popuste državnih preduzeća...evo, napiši nam svima...šta bi onda ti uložio, a da to nije kilo krompira?

Delija":ahdnflww je napisao(la):
Притом, сигуран сам да су тиме прекршили једно 10ак закона и устав Србије...
Navedi jedan od tih 10 Zakona (njegovu odredbu) za koje si siguran da su prekršeni?
Navedi član Ustava Srbije za koji smatraš da je prekršen?
Kad si već siguran, zašto nisi podneo krivičnu prijavu protiv potpisnika za kršenje odgovarajućih propisa?

Delija":ahdnflww je napisao(la):
Дакле, цена за "успешну" Ер Србију под вођством стране компаније је много гора и већа него што је ико и мислио, цена је аеродром у нашем власништву са највећим растом у Европи.
Aerodrom je 83% u vlasništvu države.
Tako veliki rast putnika ove godine ima zahvaljujući baš Air Serbia.

Delija":ahdnflww je napisao(la):
Ајмо по кључним ставкама из уговора
Ništa više nisi pronašao? Samo ove dve stvari, koje su ionako poznate 5 meseci, o kojima se ionako već pisalo i na ovom forumu...i...to je sve što si uspeo da pronađeš kao zamerku?
 
Ja sam siguran da bi AV bio mnogo bolji glumac, nego sto je "politicar"...

Nisam hteo da ulazim u detalje ugovora i da razbijam glavu oko toga, (pa se izvinjavam ako odem malo u off), medjutim jedna recenica AV mi je ostala u glavi, a glasi: "Jat je u prethodnoj vladi bio omiljeni za postavljanje nestrucnih stranackih kadrova"

Elem, igrom slucaja sam upucen i znam za jedan slucaj-pojavu koja se odigrala po dolasku SNS-a na vlast.
Jedan prijatelj, koji zna kako stoje stvari kod njih u stranci, prilikom setnje po nasem kraju, pokazao mi je jednu kreaturu od coveka uz komentar: "E to ti je Malovic, on ce da bude civija u Air Serbia", njegovu konstataciju skoro da nisam ni registrovao, ali mi je ostala u podsvesti, a isti prijatelj me na njega podsetio posle ovih zbivanja sa Air Serbiom, potpisivanja ugovora itd.

Da skarim pricu, covek koji se na mesnom odboru stranke do juce predstavljao kao Masin-bravar iz Niksica i suvlasnik kafica na Bez. Kosi, izbacivacke gradje i glave pune oziljaka sada postaje savetnik generalnog direktora (Dane Kondic), bila je i slika na sajtu, medjutim vidim da su mu promenili poziciju, a i sliku su sklonili.
Sada istog vozi sluzbeno vozilo na posao, iznad tog kafica kupio je celu vertikalu stanova, a preko puta te zgrade (blok 15) pre samo mesec dana otvorio je i prodavnicu brze hrane, uz to postao je vlasnik i nekoliko trafika na najprometnijim mestim u gradu.
Takodje u tih par meseci isti se prekfalifikovao, pa je odjednom postao diplomirani ekonomista.

Prvorazredni primer onoga o cemu AV prica, koji se eto igrom slucaja odigrado pred mojim ocima, a od nekoliko uslova koji su kumulativno morali biti ispunjeni da bi mi (obican narod) lakse podneli njihove stranacke kombinacije, ovde nije zadovoljen ni prvi, a to je da kandidat ima obrazovanje.

Vidim na sajtu da je gore pomenuti dobio drugu funkciju.
cxcxxcs.png
 
@neshaoct

Ne znam koji su tvoji interesi da ovako konstantno braniš ovaj ugovor, ali dobro. Toliko je JAT bio loš i gubitaš, toliko uzdaha je Vučić na to potrošio, ali na kraju je postavio upravo bivšeg direktora JAT-a (pod čijim rukovodstvom je JAT godišnje gubio 80 miliona dolara) za novog direktora Aerodroma (inače i bivši saradnik Đilasa). Samo jako subjektivan čovek može ovo da proglasi za dobar ugovor koji će se za koju godinu preispitivati kao i NIS sada.

I samo jedan osvrt van Etihada. Da bi opravdao ugovor sa Arapima oko zemlje u Vojvodini, uzeo je da maše sa onim najkriminalnijim privatizacijama sa Miletom Jerkovićem: "Budite srećni, mogli smo opet ovako"

EDIT: Jel ovo dobar potez?

BvE5xfOCcAAOFqj.png:large
 
neshaoct":3narn6a5 je napisao(la):
Trejsi":3narn6a5 je napisao(la):
Pljačka, zamaskirana novim ugovorom od 31.7.2014. koji je prikazan juče na predstavi.

A, šta je onda ovo:

neshaoct":3narn6a5 je napisao(la):
Ugovor sa Etihadom od 01.08.2013. godine:


Zašto se menjao? Koje su promene? Zašto se čekalo da se promeni da bi se objavio?
 
више ми се смучила прича о Ер Србији и Етихаду. досадили сте више! и једни и други. исти сте. само политика и слична СРАЊА. због тога је и овај форум пропао
 
Trejsi":11277zw5 je napisao(la):
EDIT: Jel ovo dobar potez?

BvE5xfOCcAAOFqj.png:large

Dobar je potez ali nije dobar prevod :)

Ako pogledaš tekst na engleskom sa leve strane videćeš da tamo stoji "into-plane differential" dok na srpskom stoji into-plane gorivo a to može da napravi ozbiljnu zabunu.

Into-plane differential je razlika između veleprodajne cene goriva na svetskom tržištu i cene "ispod krila" (into-plane) koju plaća krajnji kupac. Po engleskoj verziji ugovora, Srbija se obavezala da će pregovarati sa NIS-om o popustu od 50% na pomenutu razliku u ceni a ne na ukupnu cenu.

Prema nekim nezvaničnim informacijama iz NIS, ti pregovori su nekim čudom uspeli i NIS je dao tih 50% popusta na razliku u ceni tako da država tu nema direktne troškove.

Inače, svi popusti koje Er Srbija ostvari na aerodromu i gorivu se odbijaju od predviđenih investicionih obaveza Vlade Srbije. Znači, država daje gotovinu samo ukoliko ti popusti na godišnjem nivou ne dobace do predviđenih investicionih obaveza.
 
Trejsi":2dhppqux je napisao(la):
Zašto se menjao? Koje su promene? Zašto se čekalo da se promeni da bi se objavio?

Pismen si? Onda, uzmi i čitaj.
Imaš odredbe prvobitnog teksta, imaš i nove odredbe. To je sve što treba da bi bilo koja osoba koja nije umno retardirana mogla sama da zaključi šta je promenjeno.

Kad to pročitaš, videćeš da su promenjene odredbe oko menadžmenta, tj. upravljanja u Air Serbia, a sve na zahtev Evropske Komisije. Videćeš da Etihad po izmenjenom i dopunjenom Ugovoru ima manje upravljačkih prava nego što je prvobitno imao. Isto tako, videćeš da sve ostale odredbe koje se tiču procenta vlasništva, plana ulaganja, dinamike i svega ostalog nisu menjane.
 
Vrh