mekbejn":3jnng7mk je napisao(la):meni samo 1 argument smeta:
to što vi otpisane dugove od strane države (i firmi u državnom vlasništvu) nekako zanemarujete, puj pike ne važi. A nije baš tako.
Niko te dugove ne zanemaruje, oni postoje pa postoje. Radi se o tome da se drogiranoj srpskoj javnosti servira nekakva priča po kojoj je najveći mogući skandal kada strani investitor ne želi da preuzima na sebe dugove koje su pijani državni direktori pravili decenijama unazad. Naravno da nijedan investitor neće ni da pomisli da preuzima dugove, tu je isključivo na državi da odluči da li joj se više isplati da preuzme dugove ili da proglasi stečaj, namiri koga može (a ne može nikog, barem kada je Jat u pitanju) i stavi katanac. To samo u Srbiji ima, da se javnost zgražava što država nije ugovorom obavezala investitora da plati tuđe bahanalije.
U ovom slučaju država je procenila da joj se više isplati da preuzme dugove na sebe a to donekle ima veze i sa strukturom tih dugova. Imaš npr. dugove prema likvidiranim državnim bankama i dugove po osnovu garancija države za Jatovu nikad realizovanu porudžbinu kod Airbusa za koju je bio položen i depozit. Ta porudžbina ima izglede da bude "ispeglana" kroz porudžbinu onih deset A320neo (ako sve bude u redu i Etihad ostane u Er Srbiji) a da toga nije bilo Srbija bi platila ozbiljne penale.
Problem bi postojao kada bi se državnim parama ili garancijama sanirali dugovi privatne firme. Ali Jat je bio državna firma čije dugove je napravila država, tako da nema ničeg skandaloznog u tome da ih država i sanira.