Šta je novo?

Air Serbia

beowl, хвала пуно на одговору. :)

Дакле, класичан локални феудалац. Нажалост, ми ликова са таквим склоностима имамо превише, па разумем твојих 70% забринутости. Шта мислиш да ли постојала већа шанса за срећнији наставак приче би у случају да наша прича оде предалеко, у смислу да буду стварно добри резултати који неће моћи тако лако да буду испиновани? Знам да око себе имам милион примера добрих компанија које су пропале зато што је ''неко'' био лоше воље, али авиокомпанија делује као јак симбол, па би морало доста тога да се уради како би се ствар саботирала. Реално је и то у оваквом окружењу, знам.
 
beowl":28gf0qpm je napisao(la):
Lično mislim da su izgledi nekih 70% da će se priča između Etihada i Srbije završiti slično priči između Emirates-a i Sri Lanke.

мислим да су шансе 50/50. али опет, све зависи од тога како прође ових пет година
 
Barkley":1jkah4ez je napisao(la):
beowl, хвала пуно на одговору. :)
Дакле, класичан локални феудалац. Нажалост, ми ликова са таквим склоностима имамо превише, па разумем твојих 70% забринутости. Шта мислиш да ли постојала већа шанса за срећнији наставак приче би у случају да наша прича оде предалеко, у смислу да буду стварно добри резултати који неће моћи тако лако да буду испиновани? Знам да око себе имам милион примера добрих компанија које су пропале зато што је ''неко'' био лоше воље, али авиокомпанија делује као јак симбол, па би морало доста тога да се уради како би се ствар саботирала. Реално је и то у оваквом окружењу, знам.

Ne znam ni sam šta da mislim... Problem u Srbiji je što sve traje do promene vlasti a onda se rastura i gradi iz početka. I zato zemlja tapka u mestu i nigde ne stiže. Zato što se javno poništava sve što "njihovi" urade a "naši" se ne dosete. Pa kada njihovi naprave most, našima je životna misija da pucaju u taj projekat. Kada njihovi naprave avio kompaniju, našima je životna misija da je provuku kroz blato. Ko preuzme vlast, hapsi onog prethodnog pa ga pušta posle par meseci, čisto da mu malo opogani život. Sve što se u zemlji radi posmatra se kao partijska a ne državna ili društvena aktivnost. A pošto je partija onih drugih uvek neprijatelj, samim tim su i svi njihovi projekti neprijateljski. To u konačnom ishodu proizvodi politički nestabilnu i za biznis krajnje nepouzdanu zemlju u koju će uložiti samo veoma hrabri investitori ili neke mutivode. Zbog toga je većina ugovora sa stranim investitorima "štetna po Srbiju" - jer ovi u njih ugrađuju sve moguće mehanizme zaštite za sebe, pošto ne žele da gledaju u pasulj šta će biti sa njihovim poslom u Srbiji posle sledećih izbora. Ako pitaš bilo kog ozbiljnog poslovnog čoveka u Srbiji (našeg ili stranca) šta ga sprečava da ozbiljno proširi posao i napravi nešto što ima regionalni/međunarodni domet, on će ti kao glavni ili jedan od glavnih razloga navesti činjenicu da u Srbiji posao može da se planira najviše tri godine unapred, ako i toliko. Etihad tu nije u ništa boljoj poziciji.

Er Srbiju čeka težak posao i ljuta borba za putnike. Ima da se kolju sa TK samo tako, Lufthansina grupa se i dalje odnosi ignorantski prema čitavom regionu što ide na ruku Er Srbiji ali nikad ne znaš da li će se to promeniti, u SAD ih sapliće Delta, a na sve to treba ubediti masu ljudi koji su se opekli sa Jatom da je ovo sada nešto novo, drugačije i bolje. U takvoj situaciji trebaće im sva podrška koju mogu da dobiju u svojoj zemlji, a tu političari i njihovi "novinari" još uvek ne mogu da se dogovore da li kompaniju treba podržati ili je uništiti a rukovodstvo pohapsiti. Kako će onda Etihad da napravi desetogodišnji plan za Er Srbiju? Da ne pominjem da smo svi mi ljudi od krvi i mesa, i da rad u takvim uslovima stravično troši čoveka. Kondić ima da osedi od stresova i frustracija ovde, kakve god rezultate da ostvari na kraju.

Takva atmosfera se mora odraziti na poslovne rezultate. Politički rizici = krajnje oprezni i lagani potezi. Iskreno, prijatno sam iznenađen da je Etihad do sada održao obećanu dinamiku dolaska novih aviona i otvaranja novih linija.

Videćemo. Iskustvo nam govori da ne treba previše da se nadamo ali ja sam uvek voljan i raspoložen da se prijatno iznenadim :)
 
Донекле је тако, а донекле је овако: док су у опозицији пљују по пројектима власти а кад дођу на власт хвале се пројектима на које су пљували. Исто тако власт кад оде у опозицију пљује по новим пројектима нове власти без обзира на то колико вреде. Дакле, један затворен круг за замајавање јавности. Оно што је добро у таквом приступу је да се избегаве ово претходно наведено а оно што је лоше је то што се гарнитуре теже одлучују на стратешке пројекте чији би се плодови купили после времена које је дуже од једног мандата.
 
beowl":1cep0kj8 je napisao(la):
Kada kažem da očekujem sličan scenario sa Etihadom u Srbiji, ne mislim na identičnu vrstu povoda (predsednička svita) već na suštinski sličan scenario: sličan ulaz, slične interesne grupe bliske vlastima, slične vrste nesporazuma i tinjajućeg sukoba, jedan ili više skandala, i na kraju izlaz i buy-back. Jer to naprosto tako funkcioniše u nepouzdanim zemljama gde se sve radi od danas do sutra a politika menja kako vetar duva.

Zato sam ja uvek u principu sumnjicav kod aranzmana gde drzava zadrzava neko vlasnistvo i upliv (bilo Jat/AS ili NIS, FAS). Razumem da mozda drzava ne zeli nesto da da 100% u strane ruke, ali onda neka ogranici strateskog partnera ugovorom na odredjeni % akcija, a ostatak neka ide na berzu i nek ode u privatne ruke. Neko zadrzavanje vlasnistva od strane drzave moze da bude samo prelazno (dok te akcije na berzi ne dobiju neku ozbiljniju vrednost kao rezultat ulaganja strateskog partnera).

Da sutra postanem neka vlast, prvo bi napravio plan za rasprodaju tih udela u Air Serbia-iji, NISu, FIATu, itd.
 
Hazard NIS je virsio raspodjelu dobiti na osnovu udjela akcija ,pa je tako fine pare uplatio u budzet ,pored rudne naknade i ostalih poreza
 
тако је. и Ер Србија ће, када оствари профит, уплатити фине паре у буџет на име расподеле добити
 
To ćemo malkice sačekati. Siguran sam da će ovogodišnji finansijski izveštaj biti katastrofalan i živa je sreća da je rok za objavu 31. mart pa neće biti predmet predizborne kampanje. Sledeća godina ako bude završena negde blizu nule biće super, prva dobit u budžet 2016-te u najboljem slučaju.
 
beowl da li iko zna sta je Etihad ulozio do sada osim par menadzera i obuke za pilote?
 
Realno, do trenutka preuzimanja svojih 49% nisu morali ništa da ulože i vrlo je verovatno da je sve platila Srbija kao jedini vlasnik. Možda su dali bankarske garancije za iznajmljene avione ali to mogu da potvrde samo ljudi koji imaju informacije iz prve ruke.

Kada bismo znali šta po ugovoru treba da daju u zamenu za 49% vlasništva, bilo bi mnogo lakše komentarisati.
 
Najvise se toga i bojim, da ne naduvaju balon i puste ga u vazduh. Pokusavao sam da, u glavi, zarolam par biznis modela, ali nikako ne vidim zaradu avio prevoznika sa avionima na lizing i tolikim brojem destinacija uz ovakav standard u Srbiji. Da je prosecna plata bar kao u Hr mogao bih da razumem, ovako uz duzno postovanje, ne vidim matematiku.
 
direktor":2yx3atf0 je napisao(la):
Hazard NIS je virsio raspodjelu dobiti na osnovu udjela akcija ,pa je tako fine pare uplatio u budzet ,pored rudne naknade i ostalih poreza

Odlicno. I sad na osnovu tih divedendi akcije mogu imati finu cenu i prodati se za fine pare.

NIS vec samo uplacuje poreza na profit vise nego sto je bio celokupan profit dok je bio skroz u drzavnom vlasnistvu i kada je 100% profita islo u budzet, tako da je drzava u dobitku u svakom slucaju.
 
Kokili":3mcz98d6 je napisao(la):
Najvise se toga i bojim, da ne naduvaju balon i puste ga u vazduh. Pokusavao sam da, u glavi, zarolam par biznis modela, ali nikako ne vidim zaradu avio prevoznika sa avionima na lizing i tolikim brojem destinacija uz ovakav standard u Srbiji. Da je prosecna plata bar kao u Hr mogao bih da razumem, ovako uz duzno postovanje, ne vidim matematiku.

Matematika sada počiva na transfernim putnicima i, na duže staze, prekookeanskim letovima gde se uzima najveća lova.
 
Dok čekamo da vidimo taj ugovor, evo nekih sitnih detalja koji se naziru:

On 1 January, we will acquire a 49 percent stake in Air Serbia, the national carrier of the Republic of Serbia, of which we already have a five-year management contract
.

Ovo su reči Jamesa Hogana, generalnog direktora Etihada. Takav čovek se ne bi frljao rečima, tako da se iz ovoga može zaključiti da je Srbija sa Etihadom potpisala ugovor (ili poglavlje) o ustupanju upravljanja kompanijom na pet godina. To je potpuno očekivano jer nijedan ozbiljan investitor neće postaviti svoju upravu na osnovu nekog usmenog ili burazerskog dogovora sa političarima iz tamo neke banane. Takve stvari se stavljaju na papir. Tako je Emirates upravljao SriLankan-om na period od deset godina, precizno po ugovoru.

Sad ostaje da vidimo dve stvari:

1. Šta tačno Etihad daje Srbiji u zamenu za upravljačka prava (ja sam u korporativnom okruženju koje doduše ne uključuje avio kompanije viđao slučajeve u kojima nesposobni privatni vlasnici PLAĆAJU sposobnim konsultantima da preuzmu upravljanje njihovim biznisom na određeni period i učine ga profitabilnim/stabilnim; naravno Etihad nije konsultantska firma i za očekivati je da u paketu sa ugovorom o upravljanju ide i neko strateško partnerstvo, jedino što deluje da su u pitanju dva odvojena procesa gde upravljačka prava uveliko idu a ovaj otkup 49% vlasništva malkice štuca i stalno se odlaže).

2. Da li EU ima neku zamerku na ovakav ugovor, ako se ima u vidu regulativa CEAA. Jedno je kada se uprava autsorsuje kroz neke sive mehanizme a drugo je kada postoji ugovor koji krši neki drugi ugovor. Za očekivati je da će EU iz političkih razloga zažmuriti na ovo pod uslovom da niko ne može da dođe do suprotstavljenih ugovora i natrlja im ih na nos. Meni se sada definitivno čini da je management contract glavni razlog tajnosti čitavog sporazuma.
 
Извршена је процена авиона бившег Јат Ервејза (Боинг, АТ) који нису/неће ућу и флоту Ер Србије и резервних делова. Што се тиче резервних делова има их скоро 47.000 позиција и углавном су то делови за авион Мекдоналдс Даглас 11, авион који није ни стигао због санкција, али јесу резервни делови. Већ је на неки начин кибицован Боинг 737 300 од стране албанске авио компаније коју иначе држи Луфтханса.
То ми је данас рекао човек који је био у тиму за процену тих авиона и делова. Покушаћу да извучем мало више података од њега, наравно оно што може да каже, а да не утиче на пословање.
 
Zar taj avion nece uzeti aviogeneks ostaje li jeda za muzej ako se nvaram pricalo se za ANI
 
Гага":1lr46li7 je napisao(la):
Извршена је процена авиона бившег Јат Ервејза (Боинг, АТ) који нису/неће ућу и флоту Ер Србије и резервних делова. Што се тиче резервних делова има их скоро 47.000 позиција и углавном су то делови за авион Мекдоналдс Даглас 11, авион који није ни стигао због санкција, али јесу резервни делови.


Па, побогу, зашто нису продали делове за МД-11 за ових 20 и кусур година???
 
Пантограф":2pa0bq3i je napisao(la):
Гага":2pa0bq3i je napisao(la):
Извршена је процена авиона бившег Јат Ервејза (Боинг, АТ) који нису/неће ућу и флоту Ер Србије и резервних делова. Што се тиче резервних делова има их скоро 47.000 позиција и углавном су то делови за авион Мекдоналдс Даглас 11, авион који није ни стигао због санкција, али јесу резервни делови.


Па, побогу, зашто нису продали делове за МД-11 за ових 20 и кусур година???

Verovatno su mnogo vredniji sa patinom, kao muzejski eksponati!
 
Nisu mogli da se dogovore kako da podjele proviziju od prodaje
 
АТР-ови коначно кренули на фарбање. :vops:

ATR 72 -202 186 YU-ALO Air Serbia ferried 02feb14 BEG-LEY for paint

atrairserbia.png
 
Vrh