Šta je novo?

Air Serbia

162071714642961837844801.jpg


178066114642961971178127.jpg


179860114642961904511465.jpg


:vops:
 
NA SRETENJE: Er Srbija predstavila ATR 72 u bojama zastave Srbije
Biznis 15:44, 15.02.2014.
Autor: Agencija TANJUG,Foto: Fonet
http://www.kurir-info.rs/na-sretenje-er ... ak-1231541


Ovo je prvi od ukupno pet ATR aviona koji će uskoro biti potpuno prebojeni i čija unutrašnjost će biti renovirana.
er srbija foto fonet.

er-srbija-foto-fonet-139.jpg


BEOGRAD - Nacionalni avioprevoznik Er Srbija danas je, na Dan državnosti Srbije, ponosno predstavila avion tipa ATR 72 u crvenoj, plavoj i beloj boji i sa oznakama ove aviokompanije.

Ovo je prvi od ukupno pet ATR aviona koji će uskoro biti potpuno prebojeni i čija unutrašnjost će biti renovirana.

Svi ATR 72 vazduhoplovi će leteti sa punom konfiguracijom od ukupno 66 sedišta u ekonomskoj klasi, i sva sedišta će biti presvučena kožom.Usluga na letu je takođe osvežena novim i poboljšanim izborima menija, a u ponudi je i besplatno piće tokom leta.

"U skladu sa punom modernizacijom naše flote, potpuno novoobojene spoljašnjosti i renovirane unutrašnjosti, ATR avioni će putnicima ponuditi još udobnije iskustvo tokom leta uz najveći stepen zadovoljstva", rekao je tim povodom generalni direktor kompanije Er Srbija Dane Kondić.

Osveženi ATR avioni će leteti na linijama ka Banjaluci, Sarajevu, Tivtu, Ljubljani, Pragu, Beču i Podgorici. Nakon 30. marta će ovi avioni saobraćati i na tri nove rute - ka Sofiji, Budimpešti i Varni.Kada nastupi letnja sezona, ovi avioni će obavljati dodatne letove ka destinacijama za odmor, Dubrovniku i Splitu.Početak ovih letova se očekuje 15. i 16. maja.

Ovi letovi će se obavljati do kraja letnjeg rasporeda letenja.
 
е, ево ме вратио сам се из Рима. летови су прошли супер, без икаквих проблема.
одлазни лет - JU534, A319, YU-APC. одличан авион. каснили смо око 20 минута у поласку, али смо у Рим слетели на време (19:25). приликом укрцавања и искрцавања је свирала домаћа амбијентална музика, што се мени лично врло свидело. кетеринг је био добар, врло леп сендвич са пршутом и колач који ми по укусу личи на комиспрат (слика ће бити када их пребацим са апарата).
повратни лет - JU535, B733, YU-AOU (едит: проверио сам регистрацију, иначе је у питању један од она два несрећна Бугарина). авион ужас. није радила клима док је био угашен мотор на земљи, па смо сви прокували. простор за ноге ужасно мали (висок сам 1,85), видећете када окачим слике. нема топле воде, па нису служили ни кафу/чај. бизнис класа не постоји, већ гости седе у првих пар редова, с тим да се не седи у средњим седиштима. није било музике приликом укрцавања/искрцавања. кетеринг је био солидан, сендвич са ћурећим прсима и нека кифлица са циметом и лешницима. иначе, приликом полетања су се отворила врата пилотске кабине :)
стјуардесе на оба лета су биле изузетно љубазне, тако да су се са те стране драстично променили на боље.
и да не заборавим, оба лета су била изузетно попуњена - преко 90%. мислим да је повратни био чак и 100%, нисам видео празно место.
као што рекох, биће слика када их пребацим са апарата. и видео сам ALO синоћ када смо стигли, пре нас је дошао из Подгорице. нисам сликао јер нисам имао добар поглед за апарат (покушао сам мобилним из авиона али се ништа није видело)

едит: ALO је стигао из Подгорице, не из Беча
 
Er Srbija unapređuje sistem za prijavljivanje putnika
Tanjug | 18. februar 2014. 10:30 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/turizam.90. ... je-putnika

Er Srbija će 25. februara preći sa postojećeg "Gaetan" sistema za prijavljivanje putnika na savremeni i inovativni sistem "SabreSonik Ček-in"

BEOGRAD- Er Srbija će 25. februara preći sa postojećeg "Gaetan" sistema za prijavljivanje putnika na savremeni i inovativni sistem "SabreSonik Ček-in" na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla".

Srpska nacionalna aviokompanija će tako napraviti još jedan veliki korak napred na putu ka poziciji regionalnog lidera, promenom svog dosadašnjeg sistema za prijavljiavnje putnika na aerodromu, saopšteno je danas iz te kompanije.
"Prelazak na novi sistem će Er Srbiji omogućiti bolje uslove za pružanje usluga putnicima na beogradskom aerodromu, modernizovati postupak prihvata i otpreme putnika i obezbediti veću funkcionalnost prijavljivanja putnika, a samim tim i obezbediti noviji i efikasniji sistem prijavljivanja putnika na našem matičnom aerodromu", rekao je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.
Implementacija će početi 25. februara Er Srbijinim letom JU380 za London Hitrou, čije poletanje je predviđeno za 10,40 sati, a završetak prelaska se očekuje 27. februara.

Er Srbija je pozvala putnike koji budu putovali iz Beograda u periodu od 25. do 27. februara da dođu na aerodrom najmanje tri sata pre predviđenog vremena poletanja i ponesu odštampanu potvrdu rezervacije, odnosno putni "itinerer".
Da bi se adekvatno pripremila za prelazak na novi sistem Er Srbija je na vreme obezbedila obuku za novi "SabreSonik Ček-in" sistem za više od 100 zaposlenih i preduzima niz koraka kako bi obezbedila nesmetano unapređenje sistema.
Tim od 30 stručnjaka za promenu sistema došao je iz partnerske aviokompanije Etihad ervejz u Beograd, kao i četvoročlani stručni tim iz kompanije Sabre.

"Er Srbija je spremna i potpuno predana realizaciji ovog važnog tehnološkog projekta i u saradnji sa našim partnerima uvereni smo da ćemo postići uspešan i nesmetan prelazak na novi sistem", dodao je Kondić.
Er Srbija je osnovana 26. oktobra 2013. kao nacionalna aviokompanija Srbije.
Opslužuje 29 evro-mediteranskih destinacija direktno sa svoje matične vazdušne luke, aerodroma Nikola Tesla u Beogradu, sa uslugama prevoza putnika i tereta.
U ponudi su i prekookeanske i međunarodne destinacije u Aziji, Australiji i Americi preko kod-šer partnera i akcionarskog partnera, Etihad ervejza, koji ima 49 odsto udela.

Aviokompanija trenutno ima flotu od 10 uskotrupnih i četiri turboelisna aviona.
 
познат је и осми 319. према овом сајту YU-APB је некада био F-ORAJ. "мало" је старији авион, скоро 12 година. иначе, да подсетим, YU-APA је бивши F-ORAH
 
ево дела слика. сликано је у повратку, раније поменути Бугарин AOU

простор за ноге
DSC_0259_1024x683_zps2699cc8e.jpg


ентеријер
DSC_0260_1024x683_zps4bf785bb.jpg


кетеринг
DSC_0266_1024x683_zps8b1b571c.jpg


едит: неће бити слика са телефона. нису нешто испале, па се не види много
 
ако мислиш на YU-ALO, то је АТ7. а ако мислиш на YU-AOU, то је један он она два несрећна бугарска 733
 
према подацима са овог сајта, познате су регистрације оба 320. YU-APG (бивши ЏетСтар VH-VQO, онај који је и усликан, 2005. годиште) и YU-APH (такође ЏетСтаров VH-VQI, 2006. годиште)
 
JohnnyLee":cfucpf61 je napisao(la):
ако мислиш на YU-ALO, то је АТ7. а ако мислиш на YU-AOU, то је један он она два несрећна бугарска 733


AOU ofkors.
 
JohnnyLee":7ogkuegv je napisao(la):
према подацима са овог сајта, познате су регистрације оба 320. YU-APG (бивши ЏетСтар VH-VQO, онај који је и усликан, 2005. годиште) и YU-APH (такође ЏетСтаров VH-VQI, 2006. годиште)

A šta bi sa Kingfisher-ovim A319CJ, više ga nema na popisu?
Po najavama trebalo je 6 A319 do nove godine da bude u floti, bliži se mart, a samo 5 je uključeno u saobraćaj!
Prema EX-YU aviat. blogu AirSERBIA je u januaru prevezla 127.432 putnika uz popunjenost kabine od 54%!
 
21.2.2014
Turcima rampa zbog "Er Srbije“
Izvor: Novosti
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=815193

Beograd -- Dogovor Er Srbije, Turkiš erlajnsa i turskih vazduhoplovnih vlasti oko reciprociteta koji je garantovan međudržavnim sporazumom, još nije postignut.
15467881855307bc243353a7.jpg


Zato Ministarstvo saobraćaja još ne daje zeleno svetlo Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije da izda dozvole turskim avio-kompanijama za 194 čarter leta tokom ove letnje sezone, iako se bliži Sajam turizma, pišu Novosti.

List navodi da je naša nacionalna aviokompanija "oterana“ sa "Ataturka“ - glavnog aerodroma u Istanbulu, jer joj je ponuđeno nepovoljno vreme sletanja i poletanja. Zato saobraća samo do vazdušne luke na azijskoj strani Istanbula - "Sabiha Gokčen“, koja je uglavnom rezervisana za niskotarifne avio-kompanije.

Većina domaćih turističkih agencija potpisala je ugovore sa srpskom avio-kompanijom za čartere ka Turskoj u ovoj letnjoj sezoni. Kako se navodi, nacionalni avio-prevoznik ponudio je turoperatorima idealne uslove i prepodnevne polaske, pišu Novosti.

To znači da reciprociteta nema, jer turski prevoznici imaju tri puta više letova nedeljno od "Er Srbije“, a takođe i slotove koji im odgovaraju.

Inače, kako podseća list, iz godine u godinu ponavlja se problem čartera za Tursku. Prvi put turski prevoznici zatražili su od vazduhoplovnih vlasti Srbije dozvolu za čartere 2008. godine. Tada su se srpske vazduhoplovne vlasti i "Jat ervejz“ borile činjenicom da reciprocitet važi u redovnom saobraćaju, a da je praksa da turiste do željenih destinacija prevozi domaća avio-kompanija. Ipak, postignut je dogovor i turski prevoznici dobili su dozvolu.

Narednih godina bilo je manje problema za turske prevoznike pošto nacionalna avio-kompanija zbog nedostatka aviona nije mogla da obavlja čartere u punom kapacitetu.
 
POTPISIVANjE MEMORANDUMA U UTORAK „Etihad“ i zvanično suvlasnik „Er Srbije“
T. SPALEVIĆ | 24. februar 2014. 21:21 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... -Er-Srbije

Predsednik kompanije „Etihad ervejz” Džejms Hogan potpisaće sa ministrom saobraćaja Aleksandrom Antićem memorandum koji će potvrditi promenu vlasničke strukture „Er Srbije”

KOMPANIJA "Etihad ervejz" i zvanično ovih dana postaje suvlasnik "Er Srbije". Kako saznaju "Novosti", Džejms Hogan, predsednik kompanije iz Abu Dabija, potpisaće u utorak sa Aleksandrom Antićem, ministrom saobraćaja, memorandum kojim "Etihad" i Vlada Srbije potvrđuju da su obe strane ispunile sve ugovorene obaveze. Tako će Srbija imati 51, a "Etihad" 49 odsto vlasništva u našoj nacionalnoj avio-kompaniji.

Potrebna dokumentacija će odmah biti dostavljena Agenciji za privredne registre i očekuje se da će upis promene vlasničke strukture biti okončan za oko pet dana. Uporedo, biće formiran i nadzorni odbor u kojem će Srbija, kao većinski vlasnik, imati pet, a partner iz Abu Dabija četiri člana.

Inače, kako saznajemo, Džejms Hogan u Beograd ne dolazi samo zbog potpisivanja memoranduma. Predsednik "Etihada" posetiće šaltere za čekiranje na aerodromu "Nikola Tesla" gde u utorak "Er Srbija" uvodi novi savremeni sistem za prijavljivanje putnika. Prvi je let za London, a poletanje je planirano za 10.40.

Sa postojećeg sistema "Gaetan" nacionalna avio-kompanija prelazi na inovativni "Sabre sonik ček-in". Implementacija novog sistema biće završena u četvrtak. Već od sedam sati jutros, pa sva tri dana dok se uvodi novi sistem, predstavnici menadžmenta "Er Srbije" biće non-stop prisutni na šalterima za čekiranje. Putnici su već obavešteni da za letove u ova tri dana moraju da dođu na aerodrom tri sata ranije i da ponesu odštampanu elektronsku kartu. Zbog ranijeg dolaska, za putnike će biti obezbeđeno osveženje. Da bi se adekvatno pripremila za promenu sistema, "Er Srbija" je na vreme obezbedila obuku za "Sabre sonik ček-in" za više od 100 zaposlenih.

KONVERZIJA VLASNIŠTVA

Ugovor između Vlade Srbije i "Etihada" potpisan je još 1. avgusta prošle godine. S obzirom na to da je takozvani "klozing" tehničko pitanje, Vlada Srbije u ostavci ima pravo da potpiše i ovaj poslednji dokument kojim se pozajmica "Etihada" od 40 miliona dolara konvertuje u vlasnički udeo od 49 odsto u nacionalnoj avio-kompaniji.
 
Nekadašnja „Jatova“ uzdanica završila „karijeru“
V. N. | 24. februar 2014. 20:37 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/planeta.299 ... a-karijeru

NEKADAŠNjI konkurent „boinga 747“ i oslonac „Jatove“ interkontinentalne flote, „mekdonel - daglas DC-10“ u ponedeljak je imao poslednji redovan let, na liniji Daka - Birmingem, preko Kuvajta. Let je izvela kompanija „Biman Bangladeš„, koja je poslednja koristila „desetke“ u redovnom putničkom saobraćaju. Ovim je okončana jedna era u civilnom vazduhoplovstvu, otpočeta još 1971. godine, uvođenjem u upotrebu američkih širokotrupnih aviona sa tri motora (dva pod krilima i jednim u repu). Malobrojni preostali avioni tog tipa prevoziće samo teret.

„Desetke“ su do zvezda letele preko mnogo trnja - sedamdesetih su se dogodile katastrofe u Parizu i u Čikagu sa mnogo stotina žrtava, pa je čitava njihova flota neko vreme bila prizemljena. Tehnički problemi su otklonjeni, pa je DC-10 dugo godina prevozio ogroman broj putnika ka najudaljenijim destinacijama. Među korisnicima se, od kraja sedamdesetih godina, istakao i JAT, kom je pet aviona tog tipa pomoglo da postane 10. evropska avio-kompanija - jedan kapetan JAT-a mogao je, pre četvrt veka u Dubaiju da uslika četiri naše „desetke“ na okupu, ali nije imao fotoaparat.

JAT su prizemljile sankcije, a DC-10 je postao žrtva ekonomičnijih aviona sa dva motora, koji su u međuvremenu dobili dozvolu za prelet preko Atlantskog okeana. Ni naslednik „desetke“, tromotorni MD-11, odavno se ne proizvodi. M. Z. R.
 
Koja je meni bila avantura da udjem u njega na praksi daleke 2003...
 
Етихад је јуче и званично постао власник 49% Ер Србије. обновљен је и некадашњи Јат Ерлифт, с тим да се сада зове Air Serbia Corporate Travel Services, а директор је Стеван Шипка. што се тиче кетеринга, доведен је Енглез на место директора, Џон Ерншо, који је раније био асистент потпредседника Емирејтсовог кетеринга
 
"Air Serbia" će imati 700 čarter letova
Četvrtak, 27. 02. 2014.|15:08 | Izvor: Beta
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... ir-Serbia-će-imati-700-čarter-letova

Aviokompanija "Air Serbia" će u ovogodišnjoj letnjoj sezoni imati oko 700 čarter letova, što je oko 60% više nego 2013. godine, izjavio je danas direktor za komercijalne poslove Dragan Nikitović.

On je novinarima na Sajmu turizma u Beogradu rekao da je "Air Serbia" ove godine izdvojila tri aviona za čarter saobraćaj, od kojih će jedan služiti kao rezerva da bi se obezbedila redovnost saobraćaja.

- Ove godine svi koji budu putovali sa turoperaterima koji imaju ugovore sa "Air Serbia" imaće "pristojna" vremena letove i neće biti kašnjenja - rekao je Nikitović.

On je rekao da su u čarter letovima najzastupljenija odredišta u Turskoj, ali da će biti letova i do grčkih ostrva, Španije i Italije.

Nikitović je rekao da su ugovore o čarter letovima sa "Air Serbia" potpisalo 11 turoperatora u Srbiji, a da to nisu uradila samo četiri turoperatera koji od ranije imaju ugovore sa drugim aviokompanijama.

Direktor za komercijalne poslove "Air Serbia" Dragan Nikitović je rekao da ta aviokompanija predstojeće letnje sezone očekuje da će prevesti više od 80.000 putnika u čarter saobraćaju
 
Vrh