Šta je novo?

Air Serbia

Ер Србија је у новембру превезла 95.330 путника, што је раст од 12,1% у поређењу са новембром из прошле године, и први месечни раст у броју путника још од августа прошле године. укупно је у 2013. превезено 1.268.686, што је пад од 0,7% у односу на исти период прошле године, али с обзиром да имамо још цео децембар, може се очекивати бољи резултат него у 2012. години. Тел Авив, Копенаген и Атина су имали највећи пораст броја путника, а највећа попуњеност кабине је била ка Бечу, Тивту, Скопљу, Сарајеву и Диселдорфу. али, има ту и не тако лепих вести. наиме, просечма попуњеност кабине у новембру је само 53,6%, што је донекле и разумљиво јер су ушла три авиона у оперативну употребу, а укупно их је било 5 више него у новембру прошле године, као и то да су на неким летовима замењени АТР-ови од 70 места са авионима од 120 места. иначе, било је летова где је попуњеност била и 20% (један лет за Стокхолм). годишња попуњеност кабине је 67,3%, што је 6,6% мање него прошле године

извор
 
Најавише јуче да ће АС летети и на линији Праг - Абу Даби. Отворено небо - шанса за српску небеску експанзију. Лепо.
 
Пантограф":44ycfnfz je napisao(la):
Најавише јуче да ће АС летети и на линији Праг - Абу Даби. Отворено небо - шанса за српску небеску експанзију. Лепо.

ČSA već leti PRG-AUH i tu imaju codeshare sa Etihadom, tako da nema razloga da se Air Serbia tu meša. Saopštenje nije baš 100% jasno ali deluje kao da planiraju da iskoriste 6th Freedom i uvedu liniju PRG-BEG-AUH sa komercijalnim zaustavljanjem (bez presedanja) u Beogradu. To je već druga priča.

ATR će verovatno leteti neko vreme na svim ovim svežim linijama (PRG, LJU, OTP) dok se iste malo "razrade" i postigne dovoljna popunjenost za A319.
 
GOJE":2v866znn je napisao(la):
Ali zašto ATR za Prag? Pa to je pravo mučenje!

зато што је број путника за сада довољан за АТР. можда дође до промене у будућности

Пантограф":2v866znn je napisao(la):
Најавише јуче да ће АС летети и на линији Праг - Абу Даби. Отворено небо - шанса за српску небеску експанзију. Лепо.

beowl је био бржи за одговор. и АС је скраћеница за Аласка Ерлајнз :wink:
 
Nije trebalo da brišeš ono što si napisao o radnom vremenu posade :) Tu sam baš hteo da te pitam, ako PRG-BEG traje maksimalno dva sata i BEG-AUH maksimalno 6 sati, to je ukupno 8 sati. Ostaje četiri sata a zaustavljanje na BEG sigurno ne bi trajalo duže od jednog sata. Zar se to ne uklapa u gornju granicu od 12 radnih sati za posadu? Naravno ne bi mogli da odrade kružnu turu ali onda bi se menjali u Abu Dabiju?

Kako to sada funkcioniše na liniji BEG-AUH-BEG, tu se isto probija 12 sati na povratnom letu?
 
заправо се не пробија (цео круг траје 12:15, полазак из Београда је 23:10, повратак је у 11:25 - 5:15 тамо, 6:05 назад и 00:55 чекање), јер по нашем Правилнику дозвољено радно време је 13 часова у току 24 сата. обрисао сам из другог разлога. ЧСА исто обавља лет са ускотрупним авионом, тако да моја теорија пада у воду. једино ако не воде резервну посаду са собом у авиону јер круг траје 14:05 (6:05 тамо, 6:50 назад и 1:10 чекања). али ми и даље нема смисла да ЈУ обавља ПГР-АУХ. ако би ишло БЕГ-ПРГ-АУХ-ПРГ-БЕГ онда је смена у Прагу, што опет нема логике. ПРГ-БЕГ-АУХ-БЕГ-ПРГ је једина логична комбинација, али се она ништа не разликује од садашњег система летења ПРГ-БЕГ па онда БЕГ-АУХ. за то не треба никаква дозвола, чак и да путници за Абу Даби остају у авиону

овде има Правилник о организацији радног времена чланова посаде цивилног ваздухоплова, и пренећу оне који су везани за ово о чему причамо:

Član 11. Ograničenje radnog vremena

Radno vreme člana posade ne sme biti duže:
- od 1920 časova u jednoj kalendarskoj godini;
- od 960 časova u šest meseci u toku kalendarske godine;
- od 160 časova u 30 uzastopnih kalendarskih dana;
- od 100 časova u 14 uzastopnih kalendarskih dana;
- od 40 časova nedeljno.

Član 12. Ograničenje vremena leta

Vreme leta člana posade ne sme biti duže:
- od 900 časova u jednoj kalendarskoj godini;
- 85 časova u toku 30 uzastopnih kalendarskih dana;
- od 28 časova nedeljno.

Član 13. Ograničenje trajanja letačke dužnosti - avioni

Letačka dužnost može da traje najduže 13 sati u toku 24 sata.
Najduže trajanje letačke dužnosti u toku 24 sata skraćuje se po 30 minuta za svaki sektor, počevši od trećeg sektora pa nadalje, pri čemu najduže skraćenje iznosi dva sata.
Kad letačka dužnost počne u periodu najniže dnevne aktivnosti organizma, najduže trajanje letačke dužnosti se skraćuje za vreme koje ulazi u taj period, a najduže za dva sata, a kad se letačka dužnost završava u periodu najniže dnevne aktivnosti organizma ili ga potpuno obuhvata, najduže trajanje letačke dužnosti skraćuje se za polovinu vremena u kojoj je letačka dužnost vršena u tom periodu.

Član 18. Odmor

Odmor člana posade pre početka letačke dužnosti na matičnom aerodromu traje najmanje onoliko koliko je trajala prethodna letačka dužnost ili 12 sati, zavisno od toga šta je duže.
Odmor člana posade pre početka letačke dužnosti van matičnog aerodroma traje najmanje onoliko koliko je trajala prethodna letačka dužnost ili deset sati, zavisno od toga šta je duže. Kad se član posade odmara van matičnog aerodroma, vazduhoplovni subjekat dužan je da članu posade omogući spavanje od najmanje osam sati, ne računajući u to prevoz i vreme koje je članu posade potrebno za ostale fiziološke potrebe.

овде сам ставио само став 1 и став 2
 
10.12.2013, 13:50
Autor: Finance, Slovenija

Air Srbija i Aerodrom Ljubljana u zajednički marketing

5869766831-air-serbia-letalo.jpg.crop.195x110.JPG


Na ljubljanskom aerodromu sletio je prvi avion Air Serbia s predstavnicima tog prevoznika i novinarima, te službeno otvorio redovne letove između Ljubljane i Beograda.

"Direktna veza je odavno problem. Preduzetnici i ostali putnici putuju automobilom zbog loših veza i cijena", rekao je Zmago Skobir, predsjednik Uprave Aerodroma Ljubljana (AL). U Srbiju je avion odletio s još 50 drugih putnika.

"Ta linija se odlično uklopila u odlične odnose Srbije i Slovenije koje će ta suradnja još poboljšati", novu je liniju pozdravio Aleksandar Radovanović, srpski veleposlanik u Sloveniji.

Agresivno na slovensko tržište

Novi vlasnik Air Serbia Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, od zračne luke u Beogradu želi napraviti tzv. čvorište .

"To donosi nove mogućnosti za našu zračnu luku", rekao je Iztok Podbregar, član uprave AL. Air Serbia je naime agresivno ušla na slovensko tržište jer iza sebe ima mrežu koju je dobio Etihadom, što će smanjiti cijenu udaljenim destinacijama. "Marektinšku akciju ćemo podržati zajedno, također s Adri Airwaysom pregovaraju o saradnji - kao što je priznavanje karata i slično. Nadam se što otvorenijoj suradnji,"optimistično kaže Skobir.

Prednosti, prije svega cjenovno pristupačnih i boljih veza, neće uživati ​​samo gospodarstvenici i ostali putnici na Balkanu već i u Italiji i Austriji.

"Ova aviolinija će biti od velike koristi za građane i Slovenije i Srbije, a naročito za razvijanje turizma", slaže se financijski direktor Air Serbija Dimitris Cortelis. Planiraju prevesti desetine hiljada putnika godišnje, "ljeti planiramo uvesti dodatne letove. Nama su spomenuli jedan dodatni, no koliko će ih zapravo biti, vidjet ćemo na rasporedu letova krajem aprila", objasnio je Skobir.

Air Serbia nema se čega bojati

"Zračna luka Ljubljana je prodajni hit", kaže Podbregar, ali prodaja Aerodroma ni na koji način neće ugroziti suradnju s Air Srbia. "Taj proces komercijalnom ugovoru između stranaka neće uzrokovati probleme, novi vlasnik može samo cijeniti dodatne prijevoznike na svom tlu", još kaže Skobir.

http://me.biznis-plus.com/node/4703
 
Reklama ili ne, ali je tako sa WestJet-om. Zaista su dobri, a I servis im je na nivou. Naravno, uvek ima primedbi (neka extra doplacivanja na nekim relacijama) itd. Bice interesantno kada od iduce godine krenu putem Evrope sa B737. YYZ/YUL-YHZ pa DUB.
 
када сам чуо за то, моја прва реакција је била :shock: а затим :? а када сам видео цене :lool: стварно не знам како могу да буду конкурентни Ер Лингусу и Ер Канади са тим ценама. а још се лети са 738 :?: :?: :?:
 
Iskreno ni meni nije jasno. Pre par godina su govorili da ce nabaviti sirokotrupne avione ali su odustali od toga I nastavili sa glupavim I nekorisnim share-code-om. Pa su onda jedno vreme uzimali na lizing 757 na relaciji YYC-HNL, pa koliko vidim I to su batalili. Na kraju se uzelu dvedesetak Q400 za kratke relacije da bi pokopavali Porter I Jazz. No, kada sam cuo I procitao tu vest nisam razumeo isplatljivost celog poduhvata, osim da uspostave linije, pa onda da uzmu nesto vece. Ko ce ga znati. Uglavno dosta su ojacali na severnoamerickom nebu, a posebno u Kanadi. Jer nemogu ni sam da zamislim takav let iz YYZ, pa onda presedanje itd. Da se leti direktno samo iz YHZ, to mozda I ima smisla.
 
ма знам. сада им летове ка Хавајима (изузев из Ванкувера) обавља Томас Кук са њиховим широкотрупним. а лет YYZ-DUB је директан, са техничким међуслетањем у YYT, не у YHZ. а карте се продају за сва три сегмента (YYZ-DUB, YYT-DUB и YYZ-YYT). у сваком случају, тај лет никако не може да им буде исплатива са таквим ценама и типом авиона. мслим, и AC и EI и TS обављају (или ће обављати) тај лет са широктрупним, удобнијим авионима, без међуслетања
 
каснио је из Београда. неко је негде написао да су јуче имали проблема са горивом на београдском аеродрому
 
Zar ne bi trebalo da piše Aerodrom Nikola Tesla - Beograd / Airport Nikola Tesla - Belgrade, s obzirom da se sam aerodrom nalazi u Beogradu a naziv mu je Nikola Tesla?
 
не, иде Аеродром Београд Никола Тесла. исто као што је Лондон Хитроу, или Париз Шарл де Гол, Москва Шерметјево итд.
 
Železničar":7k2vqmvq je napisao(la):
Zar ne bi trebalo da piše Aerodrom Nikola Tesla - Beograd / Airport Nikola Tesla - Belgrade, s obzirom da se sam aerodrom nalazi u Beogradu a naziv mu je Nikola Tesla?

На енглеском исправно би било само: Nikola Tesla Airport
 
Natpis areodrom beograd je vec bio i onda su samo dodali ispod Nikola Tesla nisu se zamarali detaljima kao i obicno
 
Delija":1vo48lpk je napisao(la):
Železničar":1vo48lpk je napisao(la):
Zar ne bi trebalo da piše Aerodrom Nikola Tesla - Beograd / Airport Nikola Tesla - Belgrade, s obzirom da se sam aerodrom nalazi u Beogradu a naziv mu je Nikola Tesla?

На енглеском исправно би било само: Nikola Tesla Airport

Ne. Bilo bi ispravno Belgrade Nikola Tesla Airport kako ga i zovu. JohnnyLee objasnio (London Heathrow, Paris Charles de Gaulle, Munich Franz Josef Strauss, Toronto Pearson, New York JFK...), a za realno stanje stvari je objasnio direktor, sta se cudite.
 
Не улазим у то шта се налази уз реч "airport" само сугеришем да је битан ред речи у називу где "airport" увек иде на крају цалог назива аеродрома на енглеском за разлику од српског језика где је обрнуто.
 
Vrh