Šta je novo?

Air Serbia

Борчанац":1acp1xvp je napisao(la):
Наводно ће ново предузеће повећати у наредној години БДП за 190 милиона долара директно и индиректно 710 милиона долара. Тако да би у том случају за две године могло да буде јасно како смо прошли. Друма и другаре молим за оптимизам. Треба увек имати критичку аналитику, али и резерву, као и поглед између редова, а овде и стрпљење и наду.

Џони, плусеви за тебе за ове вредне информације.

Мислим да дискутовање никада није на одмет, уосталом, ако је све како треба онда ће и дискусија да буде заправо хвала. Ако су неке ствари нејасне или сумњиве, таква ће бити и дискусија.

Волео бих да све буде "као на реклами". Међутим рекламе су ретко тачне а искуство са нашим политичарима је свима познато.
 
Зато сам и ставио као прву реч - наводно!
Ја сам у ствари идентично размишљао као ти. И још се много тога слажем. Само када видим пословне резултате и општу корист од примера за које сам био скептик, а које смо помињали. Морам и ја да ублажим критичке ставове и да бар код јаких играча који улазе код нас останем неутралан и оптимистичан. А и да први пљунем на најмање нејасноће.
Кад губиш, нема нејасноћа - поправи, или га се решавај, или зови у помоћ. Пратићемо заједно...
 
Мислим да су те цифре из студије пренадуване, тј. преоптимистичне за прве две године, али је поента јасна - сем директног прилива у буџет од профита, постоје многе друге индиректне користи и за сам буџет и за целокупну економију државе. Како се оно каже: ''Ништа не успева као успех.'' :)

hazard":1txm6crl je napisao(la):
Npr. na LH letu Minhen - Beograd enterijer nije nista posebno, biznis klasa ima ista sedista kao ekonomska, a posluzenje se sastoji nekog Milka slatkisa i soka. Dakle za pocetak isti enterijer kao LH-in (znaci bolji od Jatovog) + razlicita sedista u biznis klasi + posluzenje kakvo je Jat imao do pre par godina (pice + sendvic + slatkis) i vec si bolji od konkurencije.

Много пута сам читао разне, углавном острашћене, коментаре по разним порталима, када се критиковао ЈАТ и тражило да имамо услугу као Луфтханза. Више пута сам летео Луфтханзом, не само из или за Београд и није ми испрва било јасно шта је то што сви истичу као нешто посебно у њиховој услузи. На крају сам схватио да такве коментаре остављају углавном они који су Луфтханзу видели само на ТВ-у. Не желим да неко помисли да пљујем дотичну компанију, људи имају сасвим коректан однос према путницима, али није то ништа због чега бих падао у несвест од среће. За разлику од нпр. Туркиш или Остријан ерлајнса, који су по мом скромном искуству врх у Европи. А не могу да кажем ни да ми је било када у ЈАТ-у било драстично лошије него у Луфтханзи, мада знам да има много истинитих лоших искустава других људи са нашом (бившом) компанијом.

Друга ствар је моћ Луфтханзе у тој области. Када видите десетине авиона са њиховим знаком поређане у Франкфурту или Минхену, осетите дубоко поштовање. Ех, да смо ми у тој позицији. :)
 
profita? zar nisu rekli da će postati profitabilni posle cirka 2 godine?

i ja mislim da je ovo preoptimistično, stotine miliona su red veličina najvećih srpskih izvoznika, msilim da je ovo neki red veličina desetina miliona, u najboljem slučaju i to sa sve indirektnim efektima
 
Ma, добро, ни ја не очекујем профит одмах, али знаш шта хоћу да кажем - да не сме успешност таквог посла да се гледа само кроз профит. :)
 
Ma dajte, ovaj tekst je presmesan politicki pamflet. Bice koristi od Er Srbije za privredu svakako, ali ajde da ne preterujemo.
 
Fotkao danas, još dva dana ostalo:

dsc2744.jpg
 
Кокили, један плусић за слику

Gargoyle":9tm5ccy8 je napisao(la):
u Novom Sadu i dalje Jat, bez vidljivih naznaka promena

само је затворена пословница у Булевару. осталима ће почети реновирање када се ова отвори, значи већ од следеће недеље

а овде можете видети и план активности за ову недељу:

EX-YU aviation":9tm5ccy8 je napisao(la):
Wednesday 23.10 - Test flight. Originally planned for today, the test flight will take place tomorrow. The opportunity will be used to film additional promotional material for the airline.

Thursday 24.10 - Grand opening of Air Serbia’s sales office in the Boulevard of King Alexander. It will take place at 11.00 CEST and will be opened by Serbia’s Minister for Economy Saša Radulović and Air Serbia’s CEO Dane Kondić. Major promotional ticket deals expected to be announced.

Friday 25.10 - Media presentation of new aircraft, uniforms, cabins and onboard product at 13.30 CEST at the Jat Tehnika hanger.

Saturday 26.10 - Promotional flight to Abu Dhabi departs Belgrade at 17.10 CEST. Forty VIPs expected onboard with revenue passengers.

http://exyuaviation.blogspot.com/p/air- ... ar_25.html
 
Изгледа да ће кетеринг заиста бити на врхунском нивоу са најбољим домаћим специјалитетима.
 
сјајне информације, плусеви!

Делија, одакле ти та информација?

Е да дочекамо и тај 25. да видимо ентеријер...а занима ме и ентеријер продавнице... Претпостављам да не треба очекивати не знам шта, само да је у бојама нове фирме, лого и да је лепо. Надам се и насмејаним лицима...
 
Је л` ово 1913. година, па да нам је ударна вест у земљи да је полетео авион?
 
Пантограф":i1t0cb5b je napisao(la):
Је л` ово 1913. година, па да нам је ударна вест у земљи да је полетео авион?

Moglo bi da se kaže da je ovo 1990. godina pošto je tada Srbija poslednji put videla demonstracioni let putničkog aviona.
 
čuo sam ga, ali ga nisam video, prošao mi iza leđa, da sam samo bio s druge strane zgrade... ko je bio na kališu video ga je kao na dlanu
 
Video ga, totalno neplanirano. Imao slobodan dan, pa bajsom na Adu, kad ono dva miga 29, AS i jedna G4-a iz koje se valjda fotkala formacija :)
 
Данас изнад Београда

img8662.jpg


erbas_03.jpg


И док жвалави гебелс убира политичке поене на Ер Србији у исто време спроводи затирање српске историје,доказе његовог страдања и агресорског деловања западних тирана:

Novi skandal u Muzeju vazduhoplovstva: vojska iznosi stare filmove, civili zvali policiju
Napisao: Petar Vojinović - October 15, 2013
BEOGRAD – U ponedeljak 30. septembra ispred službenog ulaza u Muzej vazduhoplovstva Beograd dogodio se incident u kojem su učestvovali predstavnici Komande ViPVO, zaposleni u Muzeju, civilna i vojna policija. Incident na platou iza MVB je kraj neobične priče o nekadašnjoj filmoteci Komande RV i PVO.

Sudbina zbirke nekadašnje filmoteke Komande RV i PVO je izuzetna ilustracija današnjeg stanja u Muzeju vazduhoplovstva Beograd (MVB), koji kao institucija prolazi kroz najturbulentniji period od njegovog osnivanja. Za vreme Agresije NATO pakta na Jugoslaviju 1999. godine, radnici Muzeja su intenzivno radili na zbrinjavanju zbirki Muzeja i prikupljanju dokaza ovog rata. Tako je posle bombardovanja Komande RV i PVO jedna od „letećih“ ekipa Muzeja bila pozvana da izvuče iz ruševina i šuta filmoteku Komande RV i PVO. U skoro napuštenu Komandu tada niko nije smeo da uđe. Brzom akcijom cela filmoteka spašena i tom prilikom je predata Muzeju na trajno čuvanje. Bila bi to priča sa sretnim krajem da se cela storija na ovome završila.

Pomenuta zbirka filmova prvi put je zasmetala vojnim predstavnicima u Muzeju vazduhoplovstva Beograd 2008. godine, kada je na inicijativu najurenog načelnika vojnog dela Muzeja Predraga Grandića, AK Galeb i tadašnjeg načelnika za ljudske resurse u Ministarstvu Odbrane (MO) pokrenuta akcija pod nazivom “Eskadrila starih vazduhoplova”. U jednom trenutku njima je zafalio kancelarijski prostor za klubaše i važnog “saradnika Muzeja Predraga Grandića”. Tadašnji načelnik vojnog dela Muzeja (Muzej Jugoslovenskog Ratnog Vazduhoplovstva – MJRV) potpukovnik Zoran Starčević je došao na originalnu ideju da prostor stvori tako što će iz jednog depoa sve filmove u sred leta da izbaci na zemlju ispred muzeja. Kasnije je uz saglasnosti kancelarije za ljudske resurse MO doneta odluka da se cela zbirka uništi, jer navodno „Zastava film“ nije zainteresovana da čuva ovaj materijal.

Nekoliko kustosa iz civilnog dela Muzeja vazduhoplovstva tražilo je da se to ne čini i da se ovaj materijal prebaci u muzejske depoe, jer je za tako nešto bilo i mesta i uslova. Potpukovnik Starčević ne samo da nije hteo da sasluša dati predlog, čak je najstrožije zabranio da se prilazi ovom materijalu. Zbog toga su se 14.08.2008. godine kustosi Muzeja obratili Ministarstvu odbrane, ali odgovor na njega nikada nije stigao. Pošto je poruka poslata cirkularno na više adresa, za ovaj slučaj se zainteresovala Jugoslovenska Kinoteka i njen direktor Radoslav Zelenović. Prema nekim informacijama gospodin Zelenović je odbijen od MO, uz uveravanje da će filmovi biti sačuvani. Umesto ovog obećanja cela filmoteka nekadašnje Komande RV i PVO je na kraju oterana u kasarnu 250. raketne brigade PVO u Jakovu, gde je većina filmskog materijala spaljena. Jedan manji deo je ipak sačuvan na ličnu inicijativu i po slobodnom izboru starijeg vodnika Nebojše Stanojevića, rukovaoca u MJRV.

Ovi restlovi nekadašnje filmoteke Komande RV i PVO čuvani su u Muzeju sve do 30. septembra ove 2013. godine kada je na inicijativu aktuelnog načelnika vojnog odeljenja potpukovnika Ivana Ukića, a uz odobrenje i naređenje generala dr. Miodraga Gordića ceo fond odvezen u “Zastavu film” uz obrazloženje da za njega ne postoje adekvatni uslovi za čuvanje. Na ovaj način je po ko zna koji put zaobiđena zajednička ustanova Muzeja vazduhoplovstva i oskaćena njegova ukupna zbirka. Zaposleni u Muzeju su tog 30. septembra fizički i uz pomoć aerodromske i surčinske policije pokušali da spreče ovo razvlačenje muzejskog materijala. Intervenisala je i vojna policija. Nažalost, prema objašnjenju policijskih inspektora iz Surčina policija nema zakonskog ovlašćenje da vojsku spreči u izvršenju njenih zadatka. Čak ni onda kada su njihova naređenja u sukobu sa važećim Zakonom o kulturi i Zakonu o kulturnim dobrima?

Ovakvo stanje i nerešeni vojno-civilni odnosi posledica su 25 godina odlaganja rešavanja pravnog statusa Muzeja vazduhopovstva. Poslednjih deset-petnaest godina predstavnici Komande vazduhoplovstva u Muzeju vazduhoplovstva Beograd sistematski zloupotrebljavaju postojeće stanje. Vojnički odnos prema muzejskim predmetima isprečio se ispred stručnog muzeološkog pristupa, pa su zaposleni u Muzeju su bili svedoci neverovatnog stepena nekompetencije i voluntarizma. Pri izboru direktora Muzeja, a pod pritiskom vojnih predstavnika u Upravnom odboru, kršen je Statut i Pravilnik o radu Muzeja. Umesto javnog konkursa pribegavalo se imenovanjima, a pri ovim radnjama nije se prezalo ni od falsifikata. Tako se dogodilo da su punu deceniju Muzejom upravljali penzionisani oficiri, koji su vojnom odeljenju “gledali kroz prste”, čak i onda kada je očigledno kršen Zakona o kulturi. Žmurelo se i u slučaju ozbiljnih ekscesa i manjkova. Niko nije reagovao niti je odgovarao zbog teških propusta u radu koji su dovodili u opasnost zaposlene i posetioce. O svim ovim propustima i štetnim ugovorima predstavnici Komande ViPVO godinama ne dopuštaju ni da se govori na Upravnom odboru (UO). Primera radi, punih godinu dana su vojni predstavnici sprečavali da se na UO raspravlja o aferi P-38 Lajtning.

Ministarstvo kulture i informisanja, pod ministrom Bratislavom Petkovićem, 24. juna ove godine, započelo je rešavanje pitanje statusa Muzeja. Međutim, po svemu sudeći predstavnici MO i Komande ViPVO ne žele da se ovo pitanje reši na državnom nivou. General Gordić, koji je ujedno i predsednik Upravnog odbora Muzeja radi po svome, iza leđa ostalih osnivača Muzeja. Poslednjih godinu dana se po njegovom nalogu ubrzano radi na odvajanju vojnog odeljenja od jedinstvenog Muzeja. Iz Muzeja vazduhoplovstva se izlučuje muzejski materijal, koji se onda odvozi na više različitih lokacija. Na ovaj način su vojnim vozilima odvezene čitave zbirke pod obrazloženjem da su one “vlasništvo vojske”. Umesto Zakona o Kulturi prednost se daje primeni Zakonu o odbrani. I pored zvaničnog obraćanja od strane predstavnika Muzeja vazduhoplovstva i traženja odgovora od nadležnih, Komanda ViPVO i Ministarstvo Odbrane se potpuno oglušavaju i ne odgovaraju ni na jedan od upućenih dopisa. Očigledno je da nadležni prećutno gledaju na ova događanja. Čak se stiče utisak da ih i odobravaju.

Posle ovakvih jednostranih postupaka predstavnika Komande ViPVO, a pre svega zamenika komandanta genarala dr Miodraga Gordića, postavljaju se osnovana pitanja:
- U koji muzej u Srbiji vojska može da dođe i da odnosi muzejske predmete?
- Da li Muzej vazduhoplovstva posle svih ovih incidenata više postoji kao zajednička ustanova vojnog i civilnog vazduhoplovstva?
- Ko je u ovoj državi nadležan da spreči razaranje jedne institucije od nacionalnog značaja?
- Da li bi posle ovakvih ekscesa novi Ministar Kulture i Informisanja trebalo da reaguje i ceo Muzej vazduhoplovstva stavi pod prinudnu upravu?
- Koji su drugi instrumenti da se sprovede Zakon o kulturi Republike Srbije i zaštiti istorijsko nasleđe

Велеиздаја и до сада невиђен пример аутошовинизма. Иначе,из прве руке знам да Вучић одавно у министарству одвране спроводи цензуру по питању нато бомбардовања.
 
beowl":33uoetbn je napisao(la):
Пантограф":33uoetbn je napisao(la):
Је л` ово 1913. година, па да нам је ударна вест у земљи да је полетео авион?

Moglo bi da se kaže da je ovo 1990. godina pošto je tada Srbija poslednji put videla demonstracioni let putničkog aviona.


Па, не знам да ли су тада МИГ-ови пратили АТР-72 изнад Београда, а Телеграфска агенција Нова Југославија (ТАНЈУГ) јављала из сата у сат да је полетео за Ниш, па за Нови Сад. Очекујем да Ваљевци протестују, јер је ред да и у том делу Србије виде то чудо технике, путнички авион који лети већ деценијама.
Зашто је то тако и колики смо ми данас Арнаутлук од државе, јасно се види из последњег Делијиног поста; нажалост, готово све нам је на том нивоу.
 
Jel ce migovi uvek da prate avione air srbije :)

Ne mogu da verujem kakav cirkus prave od aviona koji je bio na farbanju. Tipican Srpski cirkus.
 
bojan87":12ctbxc2 je napisao(la):
Jel ce migovi uvek da prate avione air srbije :)

Ne mogu da verujem kakav cirkus prave od aviona koji je bio na farbanju. Tipican Srpski cirkus.

Lansira se nova avio kompanija, koja je deceniji bila na tvojoj i mojoj grbači (ili grbači tvojih roditelja) a ne jedan prefarbani avion. Lako je kritikovati druge koji nešto rade. Ne podržavam nijednu vlast ali je činjenica da je ovo dobra vest za Srbiju i da je treba proslaviti & promovisati.

Hajde malo optimizma i vere da su došli ljudi koji znaju posao upravljanja avio kompanijama i koji su verovatno i osmislili ovakvu promociju. Malo manje samoponižavanja i posipanja pepelom. Van Srbije već se pravi red onih koji će iz svojih vrlo sebičnih razloga želeti da ovaj projekat ne uspe. Hajde da im ne pomažemo.

Znam da zvučim kao deda.
 
Vrh