Šta je novo?

Air Serbia

Тако се дочекују нове авиокомпаније на аеродромима....као нека добродошлица
 
MMA":deicwirz je napisao(la):
Тако се дочекују нове авиокомпаније на аеродромима....као нека добродошлица

Sto lozite coveka?

To se radi da bi se avion oprao od raznih insekata prilikom sletanja i uzletanja.
 
Spatio

Nadam se da ti to nije ozbiljan odgovor posto je MMA tacno odgovorio da se ovako svecano docekuju avioni na aerodromima
 
JohnnyLee":1z0t2ia2 je napisao(la):
Delija":1z0t2ia2 je napisao(la):
Од негог ултра модерног ентеријера,"инфлајт ентертејмент система" по свему судећи нема ништа. :( У бизнис класи тј на оних осам седишта делиће путницима ај-педове. :D У економској класи неће бити ништа посебно по том потању.

а одакле ти то?

Glasina sa srpskog podforuma na skyscrapercity od ljudi čije su se glasine do sada uglavnom ispostavljale tačnim. Postoji verovatnoća da nisu u pravu, ali ne bih se nadao.

Izgleda da od priče da će kabine JU i EY biti identične po opremi i standardu, nema ništa. Dobili smo samo našminkani Jat.
 
Никола Тесла - Београд
138001866256247377769639.jpg
 
drum1":1lzur8nr je napisao(la):
...Сасвим је нормално да када преузимаш фирму (ако је преузимаш) преузмеш и њене дугове. Замислите да ви имате фирму којој лоше иде, има много дугова и сад ви кажете мени ок ја ћу да покријем дугове а хајде да уложимо по пола и да по пола кренемо, притом даћете мени простор и сва права те фирме. Да ли је то реална ситуација?

Bila jednom jedna firma. Zapala u probleme, loše je poslovala.
Država imala udeo u vlasništvu i pomagala, pokrivala gubitke. Potrošila tako malo jače od 4 milijarde dolara.
Ali, kompanija je i pored te pomoći bila i dalje u problemu i na kraju došla do bankrota.
Pošto je delatnost te firme važna za državu, zapošljava dosta ljudi, država nije dozvolila bankrot nego je još više odrešila kesu i dala dodatnih 8.5 milijardi dolara da kompanija opstane. Međutim, to davanje para nije rešenje, jer je država već ranije davala pare i firma je i dalje bila u problemima. Rešila zato ta država da dovede nekoga da upravlja kompanijom, da bude njen vlasnik. Ali, kako privoleti bilo koga da dođe i da preuzme nešto što očigledno pravi gubitke?

To su uradili na nekoliko načina.
Prvo su rekli da onih preko 4 milijarde niko nikada ne mora da vrati. Dakle, država preuzela dug na sebe.
Zatim rekla da i od onih dodatnih 8.5 milijardi neće trebati da se vrati sve, a rok za ono što treba da se vrati je duuugoročan, kako se ne bi opteretio taj investitor, taj novi koji će da upravlja kompanijom. Rekli da to ustvari i nije vraćanje duga jer nakon što se te pare daju računaće se da je investitor povećao svoj vlasnički udeo.
Rekli da početnih 20% vlasništva ne mora da se kupi, ne mora da se da novac, nego da se donese nova tehnologija, novi metodi rada. To bi ionako investitor morao da uradi jer sa starim načinom rada bi i on imao gubitke.
I, na kraju rekli da, iako će taj investitor imati samo 20% vlasništva na početku, imaće potpuna upravljačka prava nad kompanijom.

Usput, dali podsticaj investitoru jer su ga stimulisali tako što su rekli da su na kraju raspoloženi i da prodaju većinski paket vlasništva ako sve bude išlo kako treba, ako se vrati deo od onih 8.5 milijardi. Faktički, investitor ne plaća stari dug, nego daje pare kako bi stekao još % vlasništva. Dakle, ne mora da plaća i za još akcija (još veći procenat vlasništva), plus da vraća dug...nego jednom da pare, a država mu to računa kao da je vratio dug i plus mu prepisuje većinski paket vlasništva. Faktički mu prodaje deo vlasništva, nema tu od vraćanja duga ništa...

I, javio se jedan strani investitor.
Odmah su dobili 20% vlasništva. U narednih nekoliko godina, shodno planu, povećavali procenat vlasništva. Na kraju, 6 godina pre roka vratili 5.1 milijardu (od onih 8.5, jer su toliko trebali da vrate, ostalo ne). Tom isplatom su postali većinski vlasnici, a kompanijom su ionako već upravljali od ulaska u nju.
Sa strane države, bilans je da su potrošili preko 12 milijardi dolara, a vraćeno im je ni pola od toga. Pri čemu, i to što je vraćeno se NIJE RAČUNALO kao vraćanje duga, nego sticanje još dodatnih procenata vlasništva.

Ovo je primer Chryslera i Fiata.
Fiat je investitor.
Chrysler je taj prezaduženi kome je američka vlada dala mnooogo milijardi.
Fiat danas ima preko 2/3 vlasništva nad Krajslerom. A, počeo je sa 20% koje je platio 0 dolara.

Po tvojoj logici, Fiat je trebao da preuzme 20% od onih prvih 4 milijarde duga (dakle, nekih 800 miliona), jer je imao 20% vlasništva. A, i tih 20% vlasništva je trebalo da plati.
Pa, je onda trebao da vrati bar 1/5 od onih 8.5 milijardi dolara novog duga (nekih 1.7 milijardi), jer je postao vlasnik 20% svega.
Pa, plus ako je hteo da povećava svoj vlasnički udeo da plati dodatnih npr. 30% akcija po ceni sa berze...a, pošto tako postaje većinski vlasnik, onda mu pripada i još duga, tj. trebao bi da vrati još koju milijardu od onih 8.5...i od onih prvobitnih 4 milijardi. Dakle, em da daje pare kako bi povećao svoj % vlasništva, em da onda daje još para i za dug koji mu na osnovu tog stečenog povećanog % vlasništva pripada.

Naravno da sa tom logikom američka vlada nikada ne bi pronašla bilo kog zainteresovanog da dođe u Chrysler.
Isto tako, ni naša Vlada ne bi nikada našla bilo koga da dođe u JAT. A, naročito kad se zna šta je Chrysler u svetskoj ekonomiji, a šta je JAT. Zato su i napravili dogovor po kome su otpisali dug, prvih 20% vlasništva dali za 0 dolara, odmah dali upravljačka prava onome ko je imao samo 20% vlasništva, a sva kasnija vraćanja dela novca koje su tamo dali ustvari računali kao kupovinu dodatnog % vlasništva nad Chryslerom, a ne vraćanje njegovih starih dugova.

Mislim da bi konačno trebalo da se razume da je jedno kada kupuješ kompaniju koja radi i pozitivno posluje, a sasvim drugo kada neko želi da proda gubitaša, bankrot preduzeće. Jat je bio bankrot.
 
dr strangelove":guq3ozh9 je napisao(la):
Delija":guq3ozh9 je napisao(la):
делиће путницима ај-педове. :D

sto neke kompanije vec i rade

Није поента у томе.Обећан је ниво услуге исти као у Етихаду а изнад свих конкурентских компанија што се очигледно неће десити.
 
zexland":2xpj7f8y je napisao(la):
direktor":2xpj7f8y je napisao(la):

countryairports-lge.jpg


Monopol sa BEG aerodromom je nasa sramota. Pored Nisa takodje i Kraljevo i Zlatibor bi ne trebali, nego morali da imaju takodje aktivne aerodrome. Pogledajte Italiju...nebo i zemlja...

Jesu.
Nebo i zemlja. Mislim na Italiju i Srbiju.
Pa kaze: Italija, oko 60 miliona stanovnika, Srbija oko 7 miliona...
GDP po glavi stanovnika, Italija oko 30,000 US$, Srbija ispod 10,000 US$ ako i toliko.
Italija oko 45 miliona stranih turista godisnje, peta turisticka zemlja sveta, posle Francuske, USA, KIne i Spanije...
 
Delija":3ia2mfc1 je napisao(la):
Од негог ултра модерног ентеријера,"инфлајт ентертејмент система" по свему судећи нема ништа. :( У бизнис класи тј на оних осам седишта делиће путницима ај-педове. :D У економској класи неће бити ништа посебно по том потању.

zar nije rečeno da neće biti business klase?
 
Наводно ће ново предузеће повећати у наредној години БДП за 190 милиона долара директно и индиректно 710 милиона долара. Тако да би у том случају за две године могло да буде јасно како смо прошли. Друма и другаре молим за оптимизам. Треба увек имати критичку аналитику, али и резерву, као и поглед између редова, а овде и стрпљење и наду.
 
woodooinstalater":3cabund9 je napisao(la):
zexland":3cabund9 je napisao(la):
direktor":3cabund9 je napisao(la):
Monopol sa BEG aerodromom je nasa sramota. Pored Nisa takodje i Kraljevo i Zlatibor bi ne trebali, nego morali da imaju takodje aktivne aerodrome. Pogledajte Italiju...nebo i zemlja...

Jesu.
Nebo i zemlja. Mislim na Italiju i Srbiju.
Pa kaze: Italija, oko 60 miliona stanovnika, Srbija oko 7 miliona...
GDP po glavi stanovnika, Italija oko 30,000 US$, Srbija ispod 10,000 US$ ako i toliko.
Italija oko 45 miliona stranih turista godisnje, peta turisticka zemlja sveta, posle Francuske, USA, KIne i Spanije...

To je sve tacno, znam i sam, idem tamo 2-3 puta godisnje. Ali to nije razlog da imamo 1 aktivan aerodrom.
 
Gargoyle":49ax2eei je napisao(la):
zar nije rečeno da neće biti business klase?

где си то успео да чујеш/прочиташ да ми је знати? једино где неће бити бизнис класе је у 733 који остану током летње сезоне за чартер саобраћај. Ербасеви ће имати бизнис класу, наравно. где имаш регуларну авио компанију без бизнис класе?
 
Dzoni,

Hoce li postojeci avioni jata nastaviti da saobracaju kao air serbia do pristizanja kompletne iznajmljene flote i kupovine novih letelica i da li ce leteti sa svojim registracijama i jat znakom?
 
Delija":wea92x9e je napisao(la):
dr strangelove":wea92x9e je napisao(la):
Delija":wea92x9e je napisao(la):
делиће путницима ај-педове. :D

sto neke kompanije vec i rade

Није поента у томе.Обећан је ниво услуге исти као у Етихаду а изнад свих конкурентских компанија што се очигледно неће десити.

Ne mora da bude isti nivo usluge kao u Etihadu da bi bio iznad svih konkurentskih kompanija.

Npr. na LH letu Minhen - Beograd enterijer nije nista posebno, biznis klasa ima ista sedista kao ekonomska, a posluzenje se sastoji nekog Milka slatkisa i soka. Dakle za pocetak isti enterijer kao LH-in (znaci bolji od Jatovog) + razlicita sedista u biznis klasi + posluzenje kakvo je Jat imao do pre par godina (pice + sendvic + slatkis) i vec si bolji od konkurencije.

Btw ja bi "pun" nivo obecane usluge ocekivao tek kada za koju godinu Er Srbija krene da narucuje svoje avione. Mislim, treba biti jasan i realan - ovo sto sada stize je "sklepana" flota za pocetak, ali kao takva bar je tri puta bolja od stare Jatove.
 
Ako je Turkish evropska kompanija onda se oko uskuge i keteringa treba nadmetati sa njima.
 
Igor":3bz8f4s2 je napisao(la):
Dzoni,

Hoce li postojeci avioni jata nastaviti da saobracaju kao air serbia do pristizanja kompletne iznajmljene flote i kupovine novih letelica i da li ce leteti sa svojim registracijama i jat znakom?

регистрације се не мењају. оне се мењају само када авион промени компанију и земљу (у овом случају остају садашње регистације, чак и када би припали Авиогенексу). једино када би отишли у, нпр. Босну, онда би добили босанску регистрацију (T9-XXX) или у Македонију (Z3-ХХХ). е сад, што се тиче старих авиона, једино ће сви АТР-ови мењати шему, јер они остају до даљњег. 733 излазе из употребе како стигну 319 (изузев 4 која остају и током лета за чартере). да ли ће њих фарбати, не знам. лично, са свих 733 би скинуо тачке и Jat Aiways и ставио бих само плаво Air Serbia, без боја на репу. а 3 што остану бих офарбао у ретро боје (Аеропут, ЈАТ јаје, ЈАТ пламенови)
 
Pa kako je brojno stanje jata po tipovima letelica.
 
Јат има следеће авионе: 5 АТР-ова (3 72-200 и 2 72-500, од којих знам да један 72-200 не лети због текућег одржавања), 12 733, од којих су два повучена скроз из саобраћаја и користе се за резервне делове (YU-ANF и YU-ANH), два су бугарска (YU-AOU и YU-AOV) и они ће саобраћати још мало, па се враћају власнику, један је изнајмљен још пре десет година (YU-AON), тако да ће и он још мало и довиђења. осталих 7 су у власништву, и питање је колико од њих лети, а колико не због текућег одржавања. претпостављам да ће остати YU-AND и YU-ANJ јер су њима релативно скоро уграђена нова седишта
 
Vrh