Treba uputiti par ljudi koji su pisali na temi poslednjih dana da pročitaju ovu temu...bar da krenu od postova napisanih od početka ove godine.
Kažu da Etihad ništa ne ulaže, mi smo poklonili ovo, ono...
- ''...UAE national carrier will provide a $40m loan to Air Serbia, which will be converted into equity on January 1, 2014.''
http://www.arabianbusiness.com/etihad-b ... l1VyhA5Qtp
Daju zajam od 40 miliona dolara, ali taj zajam ustvari daju sami sebi, tj. niko nikada neće to da im vrati jer se te iste pare od 1. Januara sledeće godine računaju kao kapital koji su oni uneli u Air Serbia. Ne postoji drugi način nego da to u papirima vodi kao zajam dok se papirološki izvrši promena vlasničke strukture, da se to upiše u odgovarajuće registre...
Period do kraja ove godine je samo prelazna faza između Jat-a i Air Serbia, ali kako subjekt (Jat) ne bi umro do kraja ove godine trebaju mu odmah pare da bi dovršio posao letnje sezone i otpočeo zimski red letenja (ambiciozniji sa više novih linija), kako bi dodatno obučio postojeće pilote i zaposlio nove, kako bi zaposlio još novog kabinskog osoblja...
Od početka sledeće godine imaju svoj menadžment i počinju da vode kompaniju u potpunosti.
Određuju linije, cene karata, sve. Ulažu još novca u narednih 24 do 36 meseci (pola-pola princip sa državom jer država i ima pola vlasništva, tj. pola plus 1%). Zavisno od rezultata koji ostvare i koliko brzo budu uspeli da naprave profit, kupuju nove avione za Air Serbia. Ti avioni će biti upisani u vlasništvo, nije lizing.
Ali, koji će to novi avioni biti ne zna još ni Etihad, jer i on tek treba da se opredeli u tom istom periodu u okviru svoje porudžbine. Zato se pominju A320Neo i B737MAX, jer su ta dva modela direktna konkurencija jedan drugom. Boeing tvrdi da njihov avion manje troši, itd, itd...ali A320Neo će pre biti dostupan.
-----------------------------
jaoj, dugovi, dugovi...nama su ostali dugovi sad nakon promene vlasničke strukture, zašto Etihad nije na sebe uzeo i deo dugova...
- A, ko bi morao da pokrije te iste dugove i da nije napravljen sporazum sa Etihadom?
Veze sa mozgom nema logika po kojoj je bilo ko sa strane (u ovom slučaju Etihad) nakon ulaska u JAT trebao da pokrije deo tih gubitaka. Nije ih niko sa strane ni napravio...
Po mom mišljenju, svakom čoveku koji ima više od 2,5 grama mozga nema ništa čudno da država Srbija pokrije sve te gubitke jer ih je ona i napravila (ljudi koje je tu zapošljavala šakom i kapom i koji su u njeno ime upravljali firmom).
Dugovi JAT-a su opet uglavnom prema državi, što bi se reklo država duguje sama sebi.
Npr. JAT 55 miliona evra duguje državnim bankama koje su u stečaju.
JAT kao državna firma duguje Aerodromu Nikola Tesla koji je 83% u državnom vlasništvu.
Ili, JAT duguje NIS-u za gorivo, a 30% vlasništa u toj kompaniji i dalje ima država.
Ili, JAT duguje JAT Tehnici za održavanje aviona, a JAT Tehnika je opet u 100% vlasništvu države.
Ove tri grupe domaćih dugovanja (pre svega Aerodromu i NIS-u) su nekoliko desetina miliona evra.
Nekih 70 miliona evra JAT-ovih dugovanja su krediti koje je uzeo uz državnu garanciju, što znači da su oni usvojeni u Skupštini Srbije. To dalje znači da se njihovo vraćanje onda redovno planira za svaku budžetsku godinu, kao što vraćamo i ko zna koliko drugih kredita svake godine.
Nije dug JAT-a neka gomila para koju sada treba da nađemo za par meseci...
-----------------------------
Oko NIS-a i toga
kako je poklonjen, kako niko ništa nije uložio u njega, samo nam vade naftu, bla-bla
- Rafinerije u Srbiji više nisu mogle da prerađuju naftu. U toliko su jadnom stanju bile. Vlasnik (država Srbija) nije imala pare da uloži u njih. Derivati koje su mogli da prave u Pančevu više nisu zadovoljavali tehničke kriterijume i kako bi narednih par godina prošlo mi više ne bi smo ni imali na pumpama derivate iz naših farinerija, nego bi sipali u aute naftu koju nam je neko drugi preradio, jer mi u našim rafinerijama ne bi smo mogli da pravimo euro5 dizel i benzin. Koliko je stanje u tom pogledu bilo kritično pokazuje činjenica da je novi vlasnik prvo u to uložio pare odmah sledeće godine, nakon sticanja vlasništva, počeli su sa tim projektom.
Pre nepunih godinu dana je puštena u rad nova rafinerija u Pančevu, investicija od 500 miliona evra.
Ali, to nije sve, i u ovih godinu dana od tada, i u naredne 2 godine još 300 do 500 miliona evra. Cilj im je da u Srbiji bude najmodernija rafinerija nafte u ovom delu Evrope. Zato su npr. uložili pare i u rekonstrukciju dunavskog pristaništa u Pančevu kako bi što brže mogli da pretoče što više derivata i šalju dalje, plus da to bude ekološki čistije i bezbednije.
http://www.reuters.com/article/2012/11/ ... D920121101
Evo npr. kako se jedna firma pohvalila da je dobila deo posla na tom projektu:
http://refiningandpetrochemicals.energy ... bia_091015
''Chicago Bridge & Iron Company N.V. (CB&I) has received a contract valued at more than $70 million from NAFTNA INDUSTRIJA SRBIJE (NIS Petroleum Industry of Serbia) to upgrade its Pancevo oil refinery in Serbia. The scope of work includes detailed engineering, procurement services, construction management and commissioning for the hydrocracker/hydrotreater unit (licensed by Chevron Lummus Global) and the associated support units, auxiliary and offsites systems.''
-----------------------
Kažete da je vredeo 2.2 milijarde...
Pa, što ga neko nije kupio onda za te pare...jesmo li to puškom sprečavali sve te silne investitore koji su hteli da izbroje tolike pare?
Projekcija o vrednosti od 2.2 milijarde je napravljena na odnosu Dinkićevih lagarija od 1.000 evra za akcije. Da bi građani dobili tih obećanih 1.000 evra, NIS (koji bi najviše uticao na taj iznos), morao je da vredi bar 2.2 milijarde evra. Čovek je i sam priznao da je lagao oko toga, da im je trebalo u kampanji, a pojedini od vas se i dalje drže te procene vrednosti NIS-a iako njen autor kaže da je lagao???
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=482573
http://www.alo.rs/stari-alo/Lagao_za_ak ... Tomu/34268
Stvarno moraš da budeš talentovano glup da bi i dalje (evo, krajem 2013. godine) verovao da je NIS vredeo 2.2 milijarde.