Šta je novo?

Air Serbia

Erysimum Cheiri":12l26d30 je napisao(la):
neshaoct":12l26d30 je napisao(la):
Ulažu još novca u narednih 24 do 36 meseci (pola-pola princip sa državom jer država i ima pola vlasništva, tj. pola plus 1%).

Biće interesantno videti da li će država biti u stanju da prati razvoj AS pod Etihadom. Naime, Etihad može da planira dalje investicije, ali ako država ne bude imala sredstava verovatno će morati da ide na smanjenje svoga udela.




Колико знам, компанија не сме да буде у већинском власништву фирме која није из земље-потписнице Уговора о отвореном небу.
 
Један леп чланак (по први пут кад је реч о Србији) из загребачког Јутарњег листа о бившем ЈАТ-у. Изгледа да је писац овог обимног чланка, новинар Драго Хедл, велики познавалац чињеница и у опште историје ЈАТ-а.


SUBOTA 3.08.2013. | 09:29
Nakon 66 godina JAT odletio u povijest
| DRAGO HEDL, JUTARNJI LIST
Let JU 134, JAT-ovog Boeninga 737-300 iz beogradske zračne like Nikola Tesla u Moskvu, prošle srijede u 22.30, bilo je posljednje putovanje nekog od zrakoplova te kompanije pod imenom kojeg je nosila od 1. travnja 1947. JAT Airways, srbijanska zrakoplovna kompanija, koja je nadživjela Jugoslaviju i u svom imenu zadržala naziv zemlje koja već dugo ne postoji, nakon više od 66 godina odletio je u povijest. Od prvi kolovoza, 15 zrakoplova te tvrtke letjet će u sastavu nove kompanije Air Serbia, nakon što je Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata kupio 49 posto JAT Airwaysa i najavio obnavljanje flote s 10 novih zrakoplova Airbus.

Iako se o JAT-u, u bivšoj državi svašta moglo čuti – pa iz tog vremena, na račun vječitog kašnjenja letova, datira duhovito objašnjenje kratice te tvrtke (umjesto Jugoslavenski aerotransport, kratica JAT tumačena je kao: Joke About Time, ili slobodno prevedeno - Šegačenje s vremenom), bila je to, u najboljim godinama, ozbiljna zrakoplovna kompanija. U vremenima od 1987. do 1989., JAT je godišnje prevozio više od pet milijuna putnika, njegova se flota sastojala od respektabilnih 36 zrakoplova, a bivšu državu povezivao je sa 61 odredištem u svijetu, na svih pet kontinenata. Po broju prevezenih putnika, bila je to 10. aviokompanija u Europi i 31. u svijetu.

Цео чланак на http://www.b92.net/biz/fokus/komentar.p ... _id=738869

И наравно пљувачина од коментара на: http://www.jutarnji.hr/aterirao-je-jat- ... -/1117905/
 
биће интересантно видети нове униформе стјуардеса
 
I bice interesantno videti starost stjuardesa i stjuarta. Nadam se da cemo leteti sa mladim i prijatnim osobljem.
 
Diskriminacija po godinama :) I stariji stjuarti mogu biti sasvim prijatni. Otpustiti stare stjuarte i stjuardese a zaposliti mlade ne bi bilo u skladu sa zakonom. Ovu temu već dobro poznajem. Izbor po određenom svojstvu (kao što su godine) je dozvoljen samo ako je baš opravdan, a ovde tako nešto ne vidim. Drugo bi bilo ako zdravstveno nisu u stanju da se bave tim poslom.
 
nema diskriminacije, ali morace da rade na sta nikako nisu navikli...
 
To je drugo, svakako da će morati da se radi. I da neće biti onih dilova iz biše juge gde stjuart po nedelju dana čeka u nekom hotelu sledeći let.

Ali nikakvo uslovljavanje godinama, bar u početku neće biti u skladu sa zakonom. (odnosi se na post @bojan87 )
 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OOXmj4M7rvI[/youtube]
Mislim da nije bio video
 
Pre svega sam mislio na osoblje bivseg jata koje ima u glavi da im je posao obezbedjen po rodjenju, pa da imaju pravo da se ponasaju nadrndano.

Cisto da ne bude nesporazuma, godine sam spomenuo jer se ovaj problem nadrndanosti javlja kod starijeg osoblja naseg dragog sada bivseg avio prevoznika. Jednostavno ako ti nije do letenja ili usluzivanja ljudi, onda ti svakako nije mesto u avionu na 10000 metara visine.

U floti svakako postoji odlicnih ljudi, ali dodatno povecanje profesionalnosti mora da bude prioritet ako zele da privuku ljude da lete sa njima.
 
bojan87":1rsxuz04 je napisao(la):
...jer se ovaj problem nadrndanosti javlja kod starijeg osoblja naseg dragog sada bivseg avio prevoznika....
Prestolnica mobinga je bila u JATu
ono sto si ti primetio kao nadrnadnost je samo slicica koja se videla kroz kljucaonicu.

Kako su se dobijala mesta u ekipi posade i od cega je sve zavisilo na kojoj liniji ko radi (kratke-duge)
mozda ce neko jednog dana skupiti snagu i hrabrost i napisati knjigu o tome. . .

Nadrdanost je bila samo jedna senka na licu reflektovana sa nalicija iste medalje

Nadam se da ce se razlikovati Air Srbija od JATa ,
mada nisam siguran gledajuci stanje zenskih prava u arapskom svetu. . .
 
Ako su iole pametni a ja smatram da jesu biće mnogo bolje i ravnopravnije. Ne verujem da bi rizikovali ugled zbog gluposti. A što se tiče mobinga, prva presuda je bila vezana za jat. No, uveravam vas da ga ima i na mnogim drugim mestima :) Pogotovu u državnim institucijama gde je samovlašće na svim nivoima.
 
Оовај, то ћилимче је више једнобојно, зеленкасто...и на њем' пише да верују у бога ;) :mrgreen:

Него, ових дана негде "запатих" информацију да ће се од постојеће ЈАТ-ове флоте направити нека low cost авио компанија?! Да не зна неко нешто о томе?
 
Pisalo je negde tako, da neće bacati avione nego da će praviti low cost... A koliko je tačna informacija - videćemo :D
 
Lowcost sa 25 godina starim avionima... neće da može.

Troškovi održavanja i eksploatacije bi pojeli sav profit. Lowcost kompanije upravo novim avionima, niskom cenom održavanja istih i smanjenom potrošnjom goriva mogu da nivo cena održavaju relativno niskim. Uz dobru popunjenost kabine i nisku cenu terminalske usluge, dakako. Lowcost kompaniju bi jedno iskakanje samo jednog aviona iz tesno popunjenih termina/frekvencija koštalo kao svetog Petra kajgana.
 
Да, али Б737-300 и АТР-72 још увек нису велики потрошачи, нити су проблем за одржавање, а требало би да су се отплатили до сада. Овог првог сигурно користе "лоу костери" (престао је да се производи '99.), а АТР се '80-тих и '90-тих пробио управо као мали потрошач.
 
Najavljeno je da će Vlada Srbije stare avione iznajmljivati trećim avio kompanijama, i prihod će ići u budžet.
 
^^ To je najbolje rešenje.

Nije mi poznato da B737-300 i ATR72 koristi ijedan lowcost prevoznik.
 
Што се тиче Б737-300, до скоро их је имао EasyJet, користе га BmiBaby и они Норвежани што осликавају вертикалце портретима познатих људи из своје историје. Постоје неки локални оператори који лете још на старим "алкохоличарима" 737-200 (у Европи не могу летети без "хаш-китова", одн накнадно утишаних мотора), али мислим да њих користе на веома кратким релацијама.

За ATR бих морао мало да погледам на нету - верујем да их има, али мислим да је даља дискусија по том питању непотребна после Гојеовог 'поста.
 
Dokle vise te gluposti o low-costu sa 30 godina starim avionima...Kartograf je uglavnom sve objasnio.

Da odrzavanje Jatovih boinga ne kosta mnogo nije tacno. Kosta. Prvo, stariji avioni se cesce kvare. Drugo, postoje pravila na aerodromima za tako stare avione - oni moraju da prolaze daleko stroze provere nego mladji avioni, bukvalno za svaku ogrebotinu se zove proizvodjac da potvrdi da to ne utice na rad aviona. To je cesto uzrok kasnjenja Jatovih letova.

Sve je to neprihvatljivo za low-cost kompaniju, ciji je model poslovanja zasnovan na tome da avion provodi sto manje vremena na aerodromu.
 
Postojala je i neka priča da će deo flote da se pošalje kompanijama u kojima Etihad ima udela kao što je Air Seychelles. Zapravo Air Seychelles je i jedina kompanija u koju bi mogli da udome 737 i ATR jer ove druge kompanije čini mi se da imaju bolje avione od naših. Nisam 100% siguran u ovo ali čini mi se da sam u nekom izlaganju čuo da postoji i takav predlog, a i zvuči mi nekako logično kao opcija.
 
hazard":1c7yvrx8 je napisao(la):
Dokle vise te gluposti o low-costu sa 30 godina starim avionima...Kartograf je uglavnom sve objasnio.

Da odrzavanje Jatovih boinga ne kosta mnogo nije tacno. Kosta. Prvo, stariji avioni se cesce kvare. Drugo, postoje pravila na aerodromima za tako stare avione - oni moraju da prolaze daleko stroze provere nego mladji avioni, bukvalno za svaku ogrebotinu se zove proizvodjac da potvrdi da to ne utice na rad aviona. To je cesto uzrok kasnjenja Jatovih letova.

Sve je to neprihvatljivo za low-cost kompaniju, ciji je model poslovanja zasnovan na tome da avion provodi sto manje vremena na aerodromu.

Претера га. Што се тиче чешћег кварења старијих авиона, произвођач је предвидео Ејџинг програме и одговарајуће инспекције. Не знам одакле ти ово да мораш звати произвођача за сваку огреботину. Постоји "Structural Repair Manual" којим су такве ствари регулисане. Произвођач се консултује за нестандардне ствари, а то је далеко од "сваке огреботине".

Свакако да Б737-300 није идеалан ваздухоплов да би њиме остварио праву low-cost варијанту - није као следеће генерације 737, али ако немаш други...
 
Ne preterujem. Zbog toga je par puta Jat kasnio iz Pariza ove godine, naprimer. Ima i tacno ime za te detaljnije preglede za starije avione, ali ga zaboravih...

Uostalom, da se prastarim avionima moze praviti efektivna low-cost kompanija, low-cost kompanije bi otkupljivale stare avione umesto da sve kupuju ganc nove (pogledaj flotu Wizza npr.). Kako bi taj neki low-coster sa starim Jatovim avionima parirao Wizzu, ciji potpuno novi avioni sigurno imaju bar 25-30% manju potrosnju goriva?
 
Vrh