Šta je novo?

Air Serbia

Sto se tice domena: posto je vec registrovan air-serbia.com, doci ce neko iz Etihada ovima sto su vlasnici airserbia.com i aiserbia.rs i reci: evo 2k eura da nam prodate domen, ponuda vazi sledecih 15 minuta a ako necete, ne morate, mi vec imamo domen i necemo vas vise zamarati, hvala. Mislite da nece prodati - odma?

A ovi komentari sa tangosix bloga su mi presmesni...kao zasto nije raspisan tender (kod nas se svaki tender namesta, dakle bolje sto nije), zasto nije dosao Cavalli ili neko "svetsko ime" (sto, da bi naslikali tri tufne na repu i za to uzeli milionski iznos), bla bla bla, sve uz zaboravljanje da ovo nije uradio i platio sam Jat, nego Etihad, tj. jedna ozbiljna svetska kompanija koja zna sta radi i koja je sigurno radila sa tonom svetskih dizajnerskih i brenderskih agencija i koja shodno tome zna da prepozna kvalitet. I sta se misli, ko je bolji da uradi pravi ribrending srpske aviokompanije, neka mlada osoba iz Srbije sa ocigledno dokazanim talentom puna entuzijazma, ili neka svetska kompanija kojoj je to jedna od 15645 poslova i gde bi osoblje sa tim zadatkom verovatno bilo smoreno jer moraju da rade logo za tamo neku Srbiju, to nije dovoljno seksi. Uostalom zar je ovaj logo gori on onog iz 90ih, za koji je koliko se secam placena neka velika suma nekom svetskom imenu?
 
Nakon što su nacionalne aviokompanije Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata, Jat Airways i Etihad, potpisale Sporazum o strateškom partnerstvu, kojim je Jat promijenio naziv u Air Serbia, na čelo nove aviokompanije imenovan je Dane Kondić, porijeklom iz Bosne i Hercegovine, javlja novinar agencije Anadolija.

Kondić je rođen u Sidneyu u Australiji, u porodici iseljenika iz bivše Jugoslavije, a inače je dijete emigranata sa Kozare, iz Bosne i Hercegovine. U poslovnom je svijetu poznatiji kao Deni Kondić. Ima dvojno državljanstvo i govori srpski i engleski jezik.

Prema pisanjima medija, novoimenovani direktor Air Serbie Kondić ima 20 godina iskustva u avio industriji i turizmu. Do sada je radio na najvišim rukovodećim pozicijama u Etihadu, a ta kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata je još prije tri mjeseca odlučila da Kondić bude na čelu Air Serbie.

Kondić je krajem devedesetih bio menadžer razvoja poslovanja u australijskoj kompaniji Qantas i šef globalne prodaje u MalaysiaAirlines, od 2001. do 2005. godine.

Također, prije 2012., kada je došao u Etihad, bio je na visokim menadžerskim pozicijama kompanija koje se bave turizmom, Abacus International i Kuoni Travel.

Kondić će Air Serbia zvanično preuzeti u oktobru ove godine.


Etihad je kupio 49 posto kompanije Jat Airways, naslijednice JAT-a, koji nakon 66 godina postojanja ide u historiju, a država Srbija će, sa 51 posto udjela, ostati većinski vlasnik nacionalnog avioprijevoznika.

Predviđeno je da Etihad uloži 100 miliona dolara u zajedničku kompaniju, a toliko će investirati i država Srbija.

Nova aviokompanija, Air Serbia, imat će 14 novih odredišta i letjet će na ukupno 41 destinaciju, tako da će utrostručiti broj letova koje je imao Jat Airways. Prema projekcijama, nova kompanija mogla bi da ima 22 aviona, a letovi će većinom spajati republike bivše Jugoslavije i Evropu sa Bliskim istokom, Australijom i Amerikom.

Etihad je jedna od najboljih aviokompanija u svijetu, ima 77 aviona i 10 milona putnika godišnje, a stručnjaci očekuju da će dolazak te kompanije značiti više linija i jeftinije karte.

Saobraćaj obavlja ka 94 odredišta na Bliskom istoku, u Africi, Evropi, Aziji, Australiji i američkom kontinentu sa flotom od 77 aviona tipa Airbus i Boeing. Etihad ima 29 posto vlasničkog udjela u njemačkom Air Berlinu, 40 posto u Air Sejšelima, oko tri posto u Air Lingusu, devet posto u kompaniji Virgin Australija, a u toku je preuzimanje 24 posto indijskog Jet Airwaysa.
Deluje dosta ozbiljno što se tiče kvalifikacija
 
hazard":1lbq4y4m je napisao(la):
A ovi komentari sa tangosix bloga su mi presmesni...kao zasto nije raspisan tender (kod nas se svaki tender namesta, dakle bolje sto nije), zasto nije dosao Cavalli ili neko "svetsko ime" (sto, da bi naslikali tri tufne na repu i za to uzeli milionski iznos), bla bla bla, sve uz zaboravljanje da ovo nije uradio i platio sam Jat, nego Etihad, tj. jedna ozbiljna svetska kompanija koja zna sta radi i koja je sigurno radila sa tonom svetskih dizajnerskih i brenderskih agencija i koja shodno tome zna da prepozna kvalitet. I sta se misli, ko je bolji da uradi pravi ribrending srpske aviokompanije, neka mlada osoba iz Srbije sa ocigledno dokazanim talentom puna entuzijazma, ili neka svetska kompanija kojoj je to jedna od 15645 poslova i gde bi osoblje sa tim zadatkom verovatno bilo smoreno jer moraju da rade logo za tamo neku Srbiju, to nije dovoljno seksi. Uostalom zar je ovaj logo gori on onog iz 90ih, za koji je koliko se secam placena neka velika suma nekom svetskom imenu?

То је критика ради критике без икаквог покрића а камоли размишљања. Атмосфера да код нас баш ништа не ваља, и да се сви у све разумеју.... било је и на овом форуму таквих периода....
 
Несам срећан! Превише орнаментирано и средњовековно за авион. Несвиђ! Ал' добро сад...дефинитивно је боље од оног офталмолошког теста који је до сада коришћен као лого.
 
@Firebird-011
gledaj na ovaj logo kao na osnovu za "igranje", kao npr Air Canada

1982B767-replaces-DC8.gif


C-FTOD-Air-Canada-Boeing-747-100_PlanespottersNet_243626.jpg


20130701_C4648_PHOTO_EN_28672.jpg


iBT858JdvqpI.jpg
 
Реља, то је у реду, али не верујем да ће да се "играју" + нисам сигуран шта би тачно могло да буде основа. Ако би дошло до даљег развоја па ову орнаментуру некако стилизују, сведу, модернизују, додају још (аеро)динамике :wink: ...онда ОК. Овако не могу да се отмем утиску да ће капетан и ко- носити витешки оклоп, а уместо управљача - "рогова" држати сабљу и буздован...
 
Nema sumnje da nastanak nove kompanije obecava puno.
No da malo porazgovaramo o Logo-u.
Prvo, ako je i ideja da se dvoglavi orao stavi na logo to je bilo neophodno uraditi krajnje stilizovano. U ovom slucaju dobili smo banalizovanje srpskog grba. Mnogo bi pametnije bilo staviti neku vrstu metafore ili krajnje pojednostavljene orlove.
Drugo, sara ispod orlova nije srpski srednjevekovni motiv vec islamska arabeska, i to je vise nego ocigledno.
Trece, ne radi se o srednjevekovnim kocijama vec o avionu, prevoznom sredstvu 21og veka.
Da zakljucim, ideja da se nesto srpsko, nesto tradicionalno, vezano za istoriju i kulturu ukomponuje u znak nacionalne aviokompanije je sasvim u redu. Medjutim to je jako zahtevan zadatak jer zahteva dobro poznavanje kulture i tradicije, kao i jasnu ideju. A transponovanje svega toga u nesto moderno, sto pritom treba da sluzi svrsi (avioprevoz), je jedan izuzetno nezahvalan i tezak posao. Ponudjeni logo je banalizacija svega toga.
I slazem se da je za ovakav posao bilo neophodno raspisati tender, ipak je drzava vlasnik 51 posto kapitala. Molim lepo.
 
Firebird-011 je napisao(la):
Реља, то је у реду, али не верујем да ће да се "играју" + нисам сигуран шта би тачно могло да буде основа. Ако би дошло до даљег развоја па ову орнаментуру некако стилизују, сведу, модернизују, додају још (аеро)динамике :wink: ...онда ОК. Овако не могу да се отмем утиску да ће капетан и ко- носити витешки оклоп, а уместо управљача - "рогова" држати сабљу и буздован...[/quote]


А, не; уместо "рогова" држаће џојстик, пошто у АС ускоро стижу ербасови...

Чему овакво писаније? Ал` озбиљно?
 
Logo je logo, manite se corava posla? Od toliko toga vi vidite samo to? ima boje zastave, stilizovano je, neobicno je. Za logo je to mnogo bitno, to je znak prepoznavanja. Dalje, mnogo je bolji od one tri tacke koje asociraju na poletanje aviona 12 sati kasnije. I, za kraj, taj simbol su prihvatili ti arapi koji su profesionalci u toj bransi. Oni ulazu milione i da su ista lose mislili o tom grbu sigurno bi reagovali.

A cek, moram i ovo da kazem, ja kad negde putujem u opste ne gledam logo, to mi je krajnje nebitna stvar, sluzi samo da bih prepoznao firmu.

evo malo grbova sa reci AIR: http://reg.zis.gov.rs/regis/browse.php? ... r&pageno=1
 
zhaba":2bso24vj je napisao(la):
Nema sumnje da nastanak nove kompanije obecava puno.
No da malo porazgovaramo o Logo-u.
Prvo, ako je i ideja da se dvoglavi orao stavi na logo to je bilo neophodno uraditi krajnje stilizovano. U ovom slucaju dobili smo banalizovanje srpskog grba. Mnogo bi pametnije bilo staviti neku vrstu metafore ili krajnje pojednostavljene orlove.
Drugo, sara ispod orlova nije srpski srednjevekovni motiv vec islamska arabeska, i to je vise nego ocigledno.
Trece, ne radi se o srednjevekovnim kocijama vec o avionu, prevoznom sredstvu 21og veka.
Da zakljucim, ideja da se nesto srpsko, nesto tradicionalno, vezano za istoriju i kulturu ukomponuje u znak nacionalne aviokompanije je sasvim u redu. Medjutim to je jako zahtevan zadatak jer zahteva dobro poznavanje kulture i tradicije, kao i jasnu ideju. A transponovanje svega toga u nesto moderno, sto pritom treba da sluzi svrsi (avioprevoz), je jedan izuzetno nezahvalan i tezak posao. Ponudjeni logo je banalizacija svega toga.
I slazem se da je za ovakav posao bilo neophodno raspisati tender, ipak je drzava vlasnik 51 posto kapitala. Molim lepo.


Арапски или пак Душанов Законик?

01.png


rudublin147080.jpg


Џамија или џркве и манастири?

rozeta.jpg


93fo.png


Српски средњовековни или арапски грбови?

Orlovi.jpg


grbvladarski.gif


И за крај,двоглави орао је више од хиљаду година старији од самог ислама а камоли од културе проистекле из њега.Исто важи и за све ове мотиве са слика који воде порекло из период и култура старијих од ислама.
 
Evo da se i ja upišem...

Rep nije loš, boje su solidno složene, logo... pa 'ajde da kažemo prelazna ocena, malo jeste kitnjast, neprimeren vremenu.

Dizajn motora je loš, odudara od svega. Da su ravne linije i jedna, maksimum 2 boje ok, ali ovako kao zastava je bezveze.

Tipografija je daleko najlošiji deo dizajna. I odabir fonta i primena. Mislim da bi puno bolje legla opcija sa natpisom iznad prvog dela prozora. Na trup se slova stavljaju samo ako je neka skraćenica (ČSA, LOT), ili ako ste newbie lowcost kompanija pa ušarenite sve do bola. Ovako, za typo: nedovoljan, jedan.

Meni je neverovatno da su se ljudi brendiranjem nacionalne avio-kompanije bavili samo mesec dana i da je to radila mlada relativno neafirmisana osoba. To je neverovatno, zaista. To je posao od par meseci za najveće svetske dizajn stručnjake. Flagship carrier je jedan od osnovnih brendova zemlje. Rečju, nije za zaje*******anciju.

Ova mlada dama, kao i njeni poslodavci su ovde imali situaciju u kojoj nisu mogli da izgube. Radili su rebranding nečega što nije ličilo ni na šta. U prevodu, koliko god da su se trudili nisu mogli gore od onih tačaka. I nisu napravili gore, ali su imali veliku priliku da se istaknu. I uprskali su je.

Naravno, o ukusima se ne raspravlja. I to je ok, kada je reč o košulji, autu, kući, klubu, itd. Ali ovo je velika stvar, mnogo veća nego na prvi pogled. Problem je u tome što mi Srbija ne bi pala na pamet ni za hiljadu godina kad bi bacio pogled samo na logo. Da nema teksta na trupu, rekao bih, vidi Kazahstan/Sirija/Liban dobio novu kompaniju.

Od mene prelazna ocena čisto zbog repa aviona.
 
Kartograf":3n794w3r je napisao(la):
Na trup se slova stavljaju samo ako je neka skraćenica (ČSA, LOT), ili ako ste newbie lowcost kompanija pa ušarenite sve do bola. Ovako, za typo: nedovoljan, jedan.

Ne vidim po cemu se dramaticno u ovom segmentu razlikuje brending ostalih avio-kompanije slicne kategorije i sta je tu toliko tragicno? Bez veze se od muve pravi slon...

Air-Serbia-A319-610x344.jpg


United_Airlines_777_N777UA.jpg


etihad300.jpg


adria00.jpg


Lufthansa1.jpg


British-Airways.jpg


fly-emirates.jpg


air-canada.jpg


austrian.jpg
 
zhaba":1ruce8v6 je napisao(la):
Drugo, sara ispod orlova nije srpski srednjevekovni motiv vec islamska arabeska, i to je vise nego ocigledno.

Orlovi, arapi, orlovi, arapi...
Kao da su neki ljudi zaboravili sve što su učili u školi.

Sve ovo bi trebalo da znamo.

Bilo jednom jedno carstvo...vel'ko i duuuugo je trajalo. Naravno, reč je o Rimskom carstvu.
Ali, kao što znamo nije ono oduvek bilo carstvo...bilo je i Republika. Bilo pre toga i Kraljevstvo. A, kratko (u okvirima postojanja te države) bio je i prelazni period između Republike i Carstva.
U tom prelaznom periodu vladar je vlast delio sa rimskim Senatom. To svojevrsno dvovlašće, to postojanje dva mesta gde se odlučivalo je uslovilo da se dotadašnji simbol te države (orao sa jednom glavom) modifikuje i postane dvoglavi orao. Njegove dve glave na jednom telu upravo simbolizuju to dvovlašće, tu podelu vlasti...sa idejom da obe glave rade u interesu jednog tela, tj. države.
Brzo ipak vladar uze svu vlast i država postade carstvo. Ali, dvoglavi orao kao simbol ostade. To je već doba naše ere, tj. posle Hrista, tako da sa nadolazećim uticajem tada nove religije i konačnim priznanjem hrišćanstva kao zvanične religije Rimskog carstva (baš ove godine se obeležava 1.700 godina od toga), dvoglavi orao je dobio novu simboliku, odnosno predstavljao je svetovnu i duhovnu vlast Cara.
Međutim, počelo to Carstvo da slabi pa je podeljeno na dva dela jer se mislilo da će se tako bolje, lakše njime upravljati. U ovim sada našim krajevima, granica između dva dela istog carstva je bila reka Drina. Car Konstantin je prestonocu prebacio iz Rima u Konstantinopolj.

Počela velika seoba naroda, mnogo ''varvara'' je ulazilo na evropski kontinent. Ta seoba je trajala vekovima i u okviru nje i Sloveni uđoše u Evropu. Međutim, za sudbinu zapadnog dela tog podeljenog carstva mnogo su važniji bili neki drugi ''varvari'' koji malo po malo dođoše sve do Rima i zapališe ga 476. godine. Ipak, istočni deo carstva sa sedištem u Konstantinopolju je nastavio da postoji i da se dalje razvija.
Taj nekadašnji istočni deo jedinstvenog carstva je sada postao nova država. Zvali su je Romejsko carstvo, a njeni građani su se zvali Romejcima. Naziv koji danas koristimo (Vizantija) je nastao nekih 1.000 godina kasnije, odnosno nastao je nakon propasti te države.


To Romejsko carstvo se smatralo jedinim naslednikom nekadašnjeg velikog Rimskog carstva. Tako je zadržalo i simbole, među njima i dvoglavog orla.
Ali, ne samo da se smatralo, nego je to zaista i bilo. Za vreme cara Justinijana se toliko teritorijalno proširilo da je opet zauzimalo skoro u potpunosti teritoriju nekadašnjeg jedinstvenog carstva. 536. godine car Justinijan ulazi (moglo bi se reći i oslobađa) Rim. Ali, nije to sve duuugo potrajalo. To je bio vrhunac Romejskog carstva. Od tog doba ono počinje da slabi. Sporo, ali slabi.

E, sad opet Sloveni.
Pre svega njihov deo koji je otišao na jug Evrope, pa ih zato i zovemo Južni Sloveni. Nikakav drugi razlog nema.
Oni, kao i ostali varvari tada imadoše svoju religiju (mnogobožačku). Nikakvu državu, nikakve simbole države. U tim plemenima su bili i Srbi.
Osnovni motiv svih ''varvara'', tj. svih naroda koji su ulazili u Evropu je bila pljačka, a teritorija Romejskog carstva, civilizacije koja je postojala toliko dugo, toliko se izgradila i blaga prikupila iz ostatka tada poznatog sveta je bila idealna meta za pljačku. Međutim, Romejsko carstvo je imao profesionalnu vojsku, ratničke veštine, taktike, sve to usavršavano u ko zna koliko osvajačkih pohoda kroz mnogo vekova, tako da su slovenska plemena koja su prelazila Dunav i Savu i tako ulazila na teritoriju Romejskog carstva sa željom pljačkanja redovno dobijala jako preko nosa.
Ali, sa jedne strane Slovena je u narednim vekovima nadiralo sve više, a sa druge strane Romejsko carstvo bilo sve slabije (pa tako i vojska tog carstva). Rezultat toga je da južnim slovenima ne samo da više nije bio problem da uđu u pogranične delove carstva i tu pljačkaju, nego su svaki sledeći put ulazili sve dublje i dublje na teritoriju carstva jer nije bilo nikoga ko bi ih lako oterao. Da stvar bude povoljnija po njih, videše sloveni da što idu dalje na jug, plen postaje sve bogatiji, sve više ima da se pljačka (blizina Grčke). U početku su imali praksu da uđu, pljačkaju par meseci, ali kada zahladni beže nazad (taman toliko je trebalo Romejskoj vojsci da se prikupi i stigne, ali ranije toj istoj vojsci nije trebalo uopšte da se prikuplja jer je imala svoje stalne granične ispostave, međutim svega toga je nestalo kako više nije bilo para za čuvanje tolike vojske, itd, itd...).

Dakle, malo po malo shvatiše carevi u Konstantinopolju da više nemaju čime da redovno teraju Slovene sa svoje teritorije. Rešiše zato da ih asimiluju.
Vojnim vojskovođama slovenskih plemena (koji su i bili stvarne vođe tih plemena) počeše da daju njihove dvorske titule (nižeg ranga), da ih ''kite'' njihovim simbolima. Davali su im i posed, zemlju, teritoriju koja je spadala u njihovu nadležnost. Ali, zauzvrat, oni su sada morali da se bore protiv drugih Slovena i uopšte protiv svih spoljnih neprijatelja carstva koji su i dalje nadirali. To su i radili i tako postali najbolji branioci carstva od daljih napada i pljačkanja. U okviru pomenute asimilacije počeše i da ih iz njihovih mnogobožačkih religija prevode u hrišćanstvo, zvaničnu religiju carstva, sa svim njenim simbolima.

Ali, nastadoše problemi...
Te slovenske vojskovođe, sada i nosioci određenih titula sa dvora u Konstantinopolju počeše da se sukobljavaju između sebe. Počeli su da otimaju jedni drugima zemlju i da tako šire svoj posed van onoga što im je carstvo dalo kao njihov ''reon''. A, carstvo im je namerno davalo po malo zemlje i davalo tako svima po malo kako niko od njih ne bio bio previše jak i eventualno pomislio da ugrozi samog Cara. Sa druge strane, carstvo je sa istoka imalo sve veću i konstantnu pretnju od Arapa, a onda i Osmanlija koji su im brzo oduzimali teritorije.
Videše nosioci tih nižih dvorskih titula da od carstva više nema ništa i rešiše da prave svoje države. Prošli su već vekovi od njihovog dolaska na prostor Balkana i oni su sada već videli šta država znači, kako bi trebala da se uredi, itd...
Jedan od tih je bio i veliki župan Stefan Nemanja. Ali, nije on odmah postao Veliki Župan, niti je odmah imao ime Stefan.
On je bio jedan od braće koji je od Romejskog (danas bi rekli Vizantijskog) cara dobio teritoriju na upravu. Ratovao je za cara, bio mu lojalan.
Iako je trebao da sarađuje sa braćom koji su takođe od cara dobili svoje titule i posede, on to baš i nije radio. Vladao je nezavisno od njih, od njihovih teritorija, pravio svoja utvrđenja i dizao crkve, manastire. Npr. sada čuvene Đurđeve Stupove je on sagradio.
Pozvala ga braća na sastanak da reše taj problem, a ustvari su hteli da im se pokori. Po dolasku ga staviše u tamnicu u jednu pećinu. Međutim, njegove pristalice ga oslobodiše i onda je po sistemu osvete krenuo na svoju braću. Pokušao je Vizantijski car da pomogne njegovoj braći (koji su imali jače titule), ali je Nemanja i tu vojsku potukao iako je ona bila sastavljena od Grka, Turaka...dakle sve od iskusnih vojnika.
Pobedio carsku vojsku, proterao svu braću ili su mu se predali...i tako je pod svojom vlašću preuzeo sve teritorije koje su nekada držali svi oni podeljeno.
Tada je sam sebi dao titulu Velikog Župana i dodao ime Stefan. To ime je dodao jer na grčkom ''Stephanos'' znači krunisani. On je otac prvog srpskog kralja, on je otac i Svetoga Save. I sam je proglašen za sveca od strane naše Crkve.
A, čije simbole je preuzeo? Naravno, vizantijske.
Po kojim pravilima pravio i ukrašavao sve te crkve i manastire? Opet po vizantijskim.

Jedan od njegovih potomaka, Stefan Dušan je bio najviše ratnički sposoban. Ali je najviše znao i oko organizacije države, oko umeća vladanja, borbe sa ostalim ''feudalcima''. Nakon teritorijalnog proširenja Stefan Dušan je Srbiju video kao naslednicu Romejskog carstva, a sebe naravno kao Cara.
To se videlo i u pravu (Dušanov Zakonik koji je prevod tadašnjih Vizantijskih propisa, od Justinijanovog Zakonika odnosno Vasilika pa dalje...), u dvorskim titulama koje su bukvalno preuzimane bez i pokušaja prevođenja sa velikog dvora u Konstantinopolju (Carigradu), organizaciji vojske, u simbolima, pa na kraju i u tituli koju je sam sebi dao kada se proglasio za Cara.
Međutim, sve što je on znao, njegov sin Stefan Uroš nije. Vrlo brzo videše i ostali srpski feudalci da njegov sin nema te veštine (na redovnim saborima sa carom), i tako su malo po malo tražili sve više vlasti za svoje posede, a Car Uroš nije znao da im se suprostavi.
Nakon njegove smrti više Careva nije bilo, a jedinstvena država se raspala na teritorije pod kontrolom lokalnih feudalaca gde je svaki umislio da je on baš onaj legitimni Car. Samo jedan od tih lokalnih je bio i Lazar Hrebljanović, danas čuveni Car Lazar.
Ono što je meni zanimljivo...otac cara Lazara je bio logotet.
Logotet je upravo jedna od titula sa Vizantijskog dvora koju je u Srbiju, na srpski dvor uneo kralj Milutin. Dakle, nije jedino Car Dušan radio na vizantizaciji Srbije, već su to radili i kraljevi pre njega. I ne samo kraljevi, Sveti Sava je u svom Zakonopravilu ustvari preveo sve što je skupio od propisa rimskog prava, tako da se vizantijsko pravo počeo primenjivati u Srbiji nekih 120-130 godina pre Dušanovog Zakonika. On je samo bio kruna tih nastojanja da se naš pravni poredak u potpunosti uredi kao vizantijski.
Znamo onda šta je kasnije bilo sa Carom Lazarom, da sada ne idemo još dalje...


Suština svog ovog pisanja je da se razume odakle dvoglavi orao uopšte na ovim prostorima kao simbol kad on u prirodi ne postoji i samim tim odatle nije ni mogao biti uzet. Naravno, nisu ga preuzeli samo Srbi nego mnogi narodi. Uopšte orla kao simbol, bez obzira da li je dvoglavi ili nije. Imate čitavu simboliku šta znači kada orao na grbu gleda u levu ili u desnu stranu. Pogledajte kako orlovi sa jednom glavom na današnjim grbovima evropskih država svi gledaju u levo...nije to slučajno.
Suština je da se razume da su svi naši kraljevi, carevi, državu organizovali, njene simbole određivali, crkve zidali...sve po ugledu na Vizantiju. A, imamo gore odakle Vizantija i šta je ona preuzela i odakle.
Postojala su stroga pravila kako crkva mora da izgleda (koliko kupola da ima, gde da bude ulaz, gde izlaz...), a mnoga pravila su se odnosila samo na njihovo ukrašavanje. Čuli ste svi za vizantijski stil i onda varijante tog stila koje su se stidljivo probijale sa svakom novom crkvom koja je pravljena po Srbiji.
Ti ukrasi, to je ono što su ljudi u prethodnim postovima već postavljali kroz slike.
Onda dođe pad Romejskog carstva, zatim pad jedne za drugom i ostalih hrišćanskih država sve do Beča. Osmanlije su imale svoju kulturu.
Ali, to im nije smetalo da usvoje dosta od toga što je već postojalo na bogatim teritorijama koje su osvojili i držali vekovima.

Zato se nekima od vas čini da su ukrasi na novom znaku ustvari arapski, turski ili čiji već...a, ustvari sve je to vizantija. Njena zaostavština modifikovana u većoj ili manjoj meri.
Loše je da ljudi ovo ne znaju jer je ovo sve iz osnovne škole, nisu to neke velike nauke.
Loše je da onda iz tog neznanja krenu bezveze neke priče arapskim motivima u novom znaku Air Serbia.
Znak predstavlja Srbiju više nego bilo šta što imamo danas od sličnih simbola...svaka linija, svaka boja koja je iskorišćena.

A, sad ako mislite da je ovo mnogo pisanja...šta ćemo sa tim što dvoglavi orao nisu izmislili Rimljani, nego su ga i oni preuzeli, tj. i civilizacije pre njih su ga koristile? :) Ali, gde sad još i o tome da se piše... :) :)
 
Erysimum Cheiri":10zj3q2y je napisao(la):
Kartograf":10zj3q2y je napisao(la):
Na trup se slova stavljaju samo ako je neka skraćenica (ČSA, LOT), ili ako ste newbie lowcost kompanija pa ušarenite sve do bola. Ovako, za typo: nedovoljan, jedan.

Ne vidim po cemu se dramaticno u ovom segmentu razlikuje brending ostalih avio-kompanije slicne kategorije i sta je tu toliko tragicno? Bez veze se od muve pravi slon...

Air-Serbia-A319-610x344.jpg


United_Airlines_777_N777UA.jpg


etihad300.jpg


adria00.jpg


Lufthansa1.jpg


British-Airways.jpg


fly-emirates.jpg


air-canada.jpg


austrian.jpg

druze, ako ti ne vidis razliku izmedju prvog brendiranja i ovih ostalih, onda...... meni licno je adria malo losije brendirana, a ovi ostali, sem air serbia, su vrhunski brendinzi.... a opet mi je adria na visem nivou od naseg... kritika za saru je sto je isecena, a ne iz jednog poteza, te tako gubi snagu... tipografija je ocajna, vec je receno. glave orlova nisu prepoznatljive kad se logo umanji..... verovatno su i zahtevi bili specificni- da ne bude krst ili slicno...?
 
Лого изгледа супер, мада нисам сигуран колико добро зигледа на авиону. Ипак треба бити врло храбар да се овако нешто изведе. Другачије а мислим да ипак није лоше.

Очигледно да Влада хоће овим да помогне ребрендирање и саме државе, (зато је и СРБИЈА великим сливима у ЕрСРБИЈА). Мислим да је то начелно у реду као идеја.
Све у свему, надам се да ће лого ипак бити успешан, мада постоји могућност да странци, који ионако мисле да је србија сибир или сирија или ко зна, да ће ипак помислити да је ово нешто арапско и да је ово заправо сирија. Надам се да није тако. Но то је сад већ за неке друге да одлуче који о томе свакако више знају (Итихад нпр).

Мислим да је ЕрСРБИЈА генеричан назив, исто колико и његов фонт и позиција на авиону, скроз безвезе. Превелика су слова. Мада, можда баш жели да се нагласи да то није сибир или сирија.

Слажем се да би мотори требало да буду црвено плави, без беле. Они у целој причи и највише одскачу можда би требало чак да буду и једнобојни, можда и бели.

Свиђа ми се што је наш грб апстракован и реинтерпретиран, то је озбиљан дизајн а не да се налепи грб србије, то је непрефињено и да кажем простачки. Свиђа ми се што бела боја авиона чини трећу боју тробојке а како је реп сам за себе српска двобојка из доба немањића.

Јесте апсуртно да се везујемо за немањиће у авио компанији али претпостављам да Влада жели да покаже како је србија вековна култура а не нека државица од јуче за коју (заиста) ретко ко зна.
 
Пантограф":ue0wmxzb je napisao(la):
Firebird-011":ue0wmxzb je napisao(la):
Реља, то је у реду, али не верујем да ће да се "играју" + нисам сигуран шта би тачно могло да буде основа. Ако би дошло до даљег развоја па ову орнаментуру некако стилизују, сведу, модернизују, додају још (аеро)динамике :wink: ...онда ОК. Овако не могу да се отмем утиску да ће капетан и ко- носити витешки оклоп, а уместо управљача - "рогова" држати сабљу и буздован...

А, не; уместо "рогова" држаће џојстик, пошто у АС ускоро стижу ербасови...


Чему овакво писаније? Ал` озбиљно?

Рецимо да се одговор управо садржи у овоме што си написао - постављање средовековног мотива у готово "raw" - форми на превозно средство XXI века. "Ербасови" су свакако добродошли. О џојстику и FBW на цивилним ваздухопловима другом приликом.
 
zhaba je napisao:Drugo, sara ispod orlova nije srpski srednjevekovni motiv vec islamska arabeska,
Vrlo jednostavno i ispravno
+1 :)


neshaoct wrote :
Orlovi, arapi, orlovi, arapi... Kao da su neki ljudi zaboravili sve što su učili u školi. Pre svega njihov deo koji je otišao na jug Evrope, pa ih zato i zovemo Južni Sloveni.

Kuku lele , kad ce mo da se oslobodimo Austrougarskog učenja i podmetačina. . . .. . . . :bash:
neshaoct samo razmisli o smokvi i bademu u Beogradu, a posle o ulozi V. Karadjića i tako redom

Nisam oduševljen sudbinom JATa ali to je gotovo bio jedini moguci izlaz :kk:
a nakon raznih Davinica, ovo je za promenu bio dobar potez u Domanicevoj Stradiji

A kako je oslikano , manje je važno ako je vecini lepo , dobro je

Meni glavna briga je da li ce nova kompanija uslovljavati
ne dolazak i postajanje sto manje low coust letova
sto direktno utice na nasu decu-studente - koliko ce sveta videti
jer low costom mogu mnogo više da putuju i da vide - a to je ono sto nam i treba :)
 
Тако је, акценат на раст и размену!

Лого сам вагао, вагао и ... Младој дами и другим талентима дати да што више раде, уместо ``белосветским`` именима.
Резултат је очигледно опште прихваћен. Баш сам задовољан када дамо себи шансу, а још више када је оправдамо.
 
neshaoct wrote :
Orlovi, arapi, orlovi, arapi... Kao da su neki ljudi zaboravili sve što su učili u školi. Pre svega njihov deo koji je otišao na jug Evrope, pa ih zato i zovemo Južni Sloveni.

Kuku lele , kad ce mo da se oslobodimo Austrougarskog učenja i podmetačina. . . .. . . . :bash:
neshaoct samo razmisli o smokvi i bademu u Beogradu, a posle o ulozi V. Karadjića i tako redom


Чисто да испратиш почетак текста, о учењу... :kk:
Плус к`о кућа теби, за наук и подстрек на истраживање!
 
Kartograf, lepo si zineo misljenje +. Meni ostaje zal sto nije bio konkurs, ali sta je tu je, idemo dalje, nadajmo se najboljem.
 
Да да,само нам је још један конкурс требао.За то смо специјалци,али да га немстимо. У осталом претходни Јатов лого је био последица конкурса па смо видели на шта је то личило.
Kartograf":5980s2ce je napisao(la):
Problem je u tome što mi Srbija ne bi pala na pamet ni za hiljadu godina kad bi bacio pogled samo na logo. Da nema teksta na trupu, rekao bih, vidi Kazahstan/Sirija/Liban dobio novu kompaniju.

А јел? А шта би ти ставио на реп што би просечног странца истог тренутка асоцирало на Србију? Можда:

http://www.nspm.rs/images/stories/autor ... 68x687.jpg
 
Немо' си такав....Извините, ово је било јаче од мене:

novak-air.jpg
 
Delija":2kr8tlaa je napisao(la):
Да да,само нам је још један конкурс требао.За то смо специјалци,али да га немстимо. У осталом претходни Јатов лого је био последица конкурса па смо видели на шта је то личило.
Pa bas zato, kao nova i ozbiljna kompanija, sa novim menadzmentom su mogli da pokazu kako se konkurs organizuje, i da pokazu da ne mora uvek sve da se namesti.
 
Vrh