Šta je novo?

Air Serbia

АТР-ови остају у компанији док не истекне лизинг серији 500 (што је за неке три године, када ће се извршити замена свих 5 комада за, највероватније, серију 600). тренутно су приоритети 319. 733 ће највероватније отићи Аеромаку и на Блиски Исток (тако су барем рекли). могуће је и да неки оде Авиогенексу, мада још увек ништа није званично.
што се тиче нискотарифне компаније са авионима старијим од 20 година, само погледајте овде. у питању је британски нискотарифни превозник Jet2.com који има авионе старе у просеку 21,7 година (на линку можете да погледате сваки авион посебно колико је стар). тек да знате, најстарији има 27 година, а најмлађи 7,3 године
 
hazard":fr38dai8 je napisao(la):
Ne preterujem. Zbog toga je par puta Jat kasnio iz Pariza ove godine, naprimer. Ima i tacno ime za te detaljnije preglede za starije avione, ali ga zaboravih...

Verovatno misliš na A, B i C-check-ove. Ovaj treći je skroz detaljni i traje nedeljama, neki put i mesecima (skoro je Aviogenex imao problema baš sa time, njihov 737 je ostao dosta dugo u Francuskoj). Za starije avione, konkretno kod Boinga postoji Ageing Program i...poseban tip inspekcije za starije avione.

hazard":fr38dai8 je napisao(la):
Uostalom, da se prastarim avionima moze praviti efektivna low-cost kompanija, low-cost kompanije bi otkupljivale stare avione umesto da sve kupuju ganc nove (pogledaj flotu Wizza npr.). Kako bi taj neki low-coster sa starim Jatovim avionima parirao Wizzu, ciji potpuno novi avioni sigurno imaju bar 25-30% manju potrosnju goriva?

B737-300 ima motore CFM-56-3, koji su bili malo tehnološko čudo kada su se pojavili i još uvek su veoma respektabilne mašine, pa i po pitanju potrošnje. Mislim da je to ono zbog čega bi 737-300 još bio interesantan, zbog čega još uvek ne ispada iz igre, mada će ga sve noviji avioni, sa motorima koji imaju punu autorizaciju digitalne kontrole i još 300 čuda definitivno istisnuti, možda i vrlo brzo. Tako, nije baš toliko u pitanju stariji-mlađi (pogotovu ne prastari), koliko je stvar tehnologije, generacijski, i upravo zbog toga npr Jet2 može da ima starije avione (Džonijev post iznad). A320 ima iste, zapravo veoma slične motore (alternativno IAE V-2500), ali je dosta noviji avion, sa puno novih tehnologija, tako da su mu troškovi definitivno niži.
 
Firebird-011":193nky7x je napisao(la):
Verovatno misliš na A, B i C-check-ove. Ovaj treći je skroz detaljni i traje nedeljama, neki put i mesecima (skoro je Aviogenex imao problema baš sa time, njihov 737 je ostao dosta dugo u Francuskoj). Za starije avione, konkretno kod Boinga postoji Ageing Program i...poseban tip inspekcije za starije avione.

заборавио си и D Check, који је најдетаљнији (који иде на пет година и траје до два месеца). на њему је био Авиогенексов 732. зато се и задржао толико дуго (и због плаћања)
 
Ne mislim na A, B, C, D checkove. Govorim i proveri aviona pred poletanje. Ima neka tacna skracenica za to, ali sam zaboravio. Znaci nije maintenance check nego inspekcija koja se obavezno radi pred svaki let.
 
Ако мислиш на чек-листе, ту не бих да се петљам, јер сам до сада виђао само чек-листе за лаке авионе.

JohnnyLee":1s5pre5w je napisao(la):
Firebird-011":1s5pre5w je napisao(la):
Verovatno misliš na A, B i C-check-ove. Ovaj treći je skroz detaljni i traje nedeljama, neki put i mesecima (skoro je Aviogenex imao problema baš sa time, njihov 737 je ostao dosta dugo u Francuskoj). Za starije avione, konkretno kod Boinga postoji Ageing Program i...poseban tip inspekcije za starije avione.

заборавио си и D Check, који је најдетаљнији (који иде на пет година и траје до два месеца). на њему је био Авиогенексов 732. зато се и задржао толико дуго (и због плаћања)

У праву си, "појео" сам претпоследњи и последњи назвао C уместо D-Check
 
Istorija jugoslovenskog vazduhoplovstva (1) >
Aeroput, svetski a naš
Na svom vrhuncu Aeroput leti na sve četiri strane sveta: na sever do Budimpešte, Brna i Praga, na zapad do Venecije i Milana, na jug do Tirane, na istok do Bukurešta i Sofije. Sa Beogradom su povezani skoro svi veći jugoslovenski gradovi (Zagreb, Podgorica, Dubrovnik, Sarajevo, Ljubljana, Sušak–Rijeka, Split i Skoplje) pa i neki manji (Bitolj, Borovo). Pred drugi svetski rat Aeroput ima modernu flotu od 14 aviona (sa sedam Lokida kao okosnicom) koju je opsluživalo desetak pilota i pet radio-telegrafista
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1130447
 
Za relju maketa 1na1 mise muzejski eksponat za promociju filma
dsc02712.jpg
 
Hvala :) samo ovo nije maketa već pravi avion: "Kraguj", zvezda partizanskih filmova, mada zaista izgleda kao da je izašao iz crtaća :)
 
лепо изгледа. успут, Комисија за заштиту конкуренције је одобрила Итихаду 49% удела у Ер Србији
 
Mnogo lep logo :)

Avion je iznamljen, da li znači da neće dobiti YU registraciju?
 
Al ste brzi :D

Evo i od mene jedan citat članka:

POGLEDAJTE: Ovo je prvi avion Air Serbia
Na pisti aerodroma "Nikola Tesla" uskoro će se naći avioni sa novim natpisom i obeležjima

avion-jat.jpg

Foto: Tango Six blogFoto: Tango Six blog

Etihad ervejz (Etihad Airways) preuzeo je od 1. septembra upravljanje srpskom nacionalnom aviokompanijom, a na pistama će se uskoro naći avioni sa novim natpisom i obeležjima.

Na fotografiji se nalazi letelica koja je upravo izašla iz farbare kompanije AeroTurbine na aerodromu “Goodyear” u Arizoni.

Planirano je da postojeća flota srpske avioko-mpanije bude zamenjena sa 10 novih aviona, a prema sporazumu Vlada Srbije i Etihad ervejz će obezediti po 100 miliona dolara za investicije u Er Srbiju.

Kako je najavio prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić prvi novi avion za avio-kompaniju Er Srbija (Air Serbia) trebalo bi da stigne 27. oktobra.
 
relja":1dihyy1x je napisao(la):
Avion je iznamljen, da li znači da neće dobiti YU registraciju?
Мислим да прва два ербаса неће имати нашу регистрацију.За остале не знам

Ево га један,неочекиван детаљ. :vops:

1234959_10151688634957155_680134803_n.jpg


1236743_557123644335989_1772578893_n.jpg
 
претекли сте ме са сликама :|

relja":11xbacsm je napisao(la):
Mnogo lep logo :)

Avion je iznamljen, da li znači da neće dobiti YU registraciju?

имаће нашу регистрацију, нема везе што је изнајмљен

Gargoyle":11xbacsm je napisao(la):

сасвим млад авион (у поређењу са садашњим)

Delija":11xbacsm je napisao(la):

Шомијев коментар је све рекао
i1153.photobucket.com_albums_p520_sexdrugs39_cute_meme.png
 
Delija je napisao Ево га један,неочекиван детаљ. :vops:
Ako zanemarimo ,, moleraj,, meni jeste jako zanimljivo i to dva detalja

Niko do sada nije imao tako ravan ,,stomak,, u dosadašnjoj našoj floti
svi su imali zaobljen, osim ATRa ali on je klipni

Takojdje za mene je i novina da u nasoj folti imamo motore sa zakrlcima
mada nadao sam se mlaznim motorima koj iza imaju dodatne elise . . . a mozda su takvi već i zastareli. . .

Na trupu vidim još novotarija ali bilo bi lepo da ih neko stručniji objasni :)
 
Изгледа сјајно, тј како смо и мислили, ма чак и боље. Чак ми и ово велико AirSERBIA не смета.

Цепидлачим: Као што сам рекао и пре, мислим да су боје заставе на мотору промашај, морало је то да буде апстрактније, а не свиђају ми се ни шаре.
 
Verovatno ce vremenom i wingletse da ugrade, i da ih oboje u crveno-belo-plavo.
 
Vrh