Šta je novo?

Air Serbia

Rep, motore i logo mogu da gledam i nista mi ne smeta, ali ovaj font za Air Serbia je definitivno promašen.
 
Misliš sharklets-e? A319 već ima wingletse, što se lepo i vidi na slikama na skyscrapercity-ju.
Ne verujem da će wingletse menjati za sharkletse na starim avionima, to nije tako jednostavan zadatak.
 
Da, ja to sve zovem winglets-ima :) Mislio sam na sharklets-e.
 
Ajde sad sa engleskog na srpski plus obiljeziti na slici o cemu se radi za nas sa kartama iz ekonomske klase
 
е сад, Ербас има оваква закрилца (А320 више неће имати оваква, као ни А350)
450px-A380_Winglet.jpg


какве има и наш будући авион. међутим, од прошле године су на 320 почели да уграђују "шарклетс", који игледају овако
a320winglet.jpg


Боинг има оваква закрилца
b767_wingletsaa3.jpg


а нова 737МАКС ће имати оваква
800px-ILA_Berlin_2012_PD_070.JPG
 
Stvar terminologije:
"zakrlica" na avionu su pokretne aerodinamičke površine uz izlaznu ivicu krila odnosno horizonalnih površina na repu (obrću se "gore-dole").
Funkcija na krilima im je da promenom ugla u odnosu na ostalu površinu krila povećaju silu uzgona ili otpora, zavisno of faze leta...

Da li postoji srpski termin za winglet, sharklet osim "vrh krila".. ne znam.
 
не постоји, а закрилца су ми прва пала напамет као превод за винглет. знам да није најбољи превод, али је барем најприближнији. када би имали неко авио инжењера да нам каже термин за то било би супер.
иначе, винглети могу да се угради и на модел 733, какав има Јат
737-300w.jpg


као и на АТР, с тим да до сада нисам видео слику АТР-а са винглетом. Ербас је уградио на Ц-295 (који је доста сличан АТР-у), тако да претпостављам да ће моћи и на АТР
C295.jpg
 
relja":ry3qtyy7 je napisao(la):
Stvar terminologije:
"zakrlica" na avionu su pokretne aerodinamičke površine uz izlaznu ivicu krila odnosno horizonalnih površina na repu (obrću se "gore-dole").
Funkcija na krilima im je da promenom ugla u odnosu na ostalu površinu krila povećaju silu uzgona ili otpora, zavisno of faze leta...

+1!

relja":ry3qtyy7 je napisao(la):
Da li postoji srpski termin za winglet, sharklet osim "vrh krila".. ne znam.

Има: терминезон :mrgreen:
 
:p
pazi kad je i meni prvo to palo na pamet... ali "čisto srpski" :)
Mada, pošto je izraz terminezon bio u upotrebi mnogo pre "otkrića" vingleta, teško da bi mogao da se primeni.
 
Да, то јесте питање, једном сам добио објашњење да је терминезон у сваком случају завршетак аеродинамичне површине, како год он изгледао - од крајцованих крила "Спитфајера" до ових фенси заобљених винглета. Нек' онда буде крај крила...и крај ОТ-а, да не нервирамо људе више :wink:
 
Ah, ima da prođe još par nedelja dok AirSERBIA ne prikaže još neki polovnjak o kakvom su u JAT Airways-u samo maštali... :)
 
ето, сад знамо термин. хвала Птичице. што се тиче авиона, има их још четири који су изнајмљени. раније су били код мексичког Волариса (као и овај садашњи), ТАЦА ерлајнс из Ел Салвадора и ћерка фирма ТАЦА Перу. е сад, нагађања су N471TA (за који ја сумњам јер тај планирају да исеку), N472TA и N474TA. једино се четврти не зна који је
 
EX-YU (који је уз Тангосикс најредовније извештавао о свим дешавањима за Ер Србију) је објавио нове бројеве летова које крећу од зимског реда летења (+1 је повратни лет):
102 Banja Luka
112 Sarajevo
162 Skopje
170, 172, 174 Podgorica
180, 182 Tivat
190, 194 Ljubljana
300, 304 Brussels
310, 314 Paris
320, 324 Dusseldorf
330, 334 Frankfurt
340, 344 Stuttgart
350, 354 Berlin
360, 364 Amsterdam
370, 374 Zurich
380 London-Heathrow
400, 404 Copenhagen
410, 414 Stockholm
506 Larnaca
512, 516 Athens
522 Thessaloniki
530, 534 Rome
540, 544 Milan
552 Istanbul
600, 604 Vienna
610, 614 Prague
642 Bucharest
650, 654, 656 Moscow
801 Abu Dhabi
810, 812 Tel Aviv

иначе бројеви су груписани тако да први број представља географску регију (1-бивша Југа, 3-Западна Европа, 4-Скандинавија, 5-Јужна и Медитеранска Европа, 6-Централна и Источна Европа, 8-Блиски Исток)
 
A sta se desilo sa dvojkom? Vecina JU letova po Evropi je imala broj leta na 2.
 
Dvojku cuvaju za U.S. letove :)

Stara dobra "5" je nekad bila ponos JAT-a sa svim interkontinentalnim destinacijama...
 
да, а с обзиром да су 5 ставили за Јужну и Медитеранску Европу, има смисла да 2 буде за летове ка Америци и Канади, или евентуално ка Шпанији и Португалу, а 7 да буде за интерконтиненталне летове. заиста не знам. само ми је жао што Лондон није више ЈУ210. то је био мој први лет икада 2003. године :(
иначе, једине дестинације које се не уклапају у шаблон су Софија (ЈУ122), Варна (ЈУ132) и Кијев (ЈУ176)
 
....иначе бројеви су груписани тако да први број представља географску регију (1-бивша Југа, 3-Западна Европа, 4-Скандинавија, 5-Јужна и Медитеранска Европа, 6-Централна и Источна Европа, 8-Блиски Исток)...

NYC, CHI, YTO, SIN, SYD, . . . . ?
 
Мање више јасно је какве ће бити редовне линије, оно о чему се мало прича су чартер летови. То је чиста лова а није јасно какав је став новог менаџмента по том питању.
Везано за ово представници агенција су изјављивали како би аранжмани били повољнији када би летели авиони са већим бројем места јер број расположивих места у хотелима је много већи од броја места у авиону. Мислим да су чартер летови велика шанса за повећање броја путника а посредно и транзитних туриста кроз БГ.
Нпр уласком Хр у ЕУ грађанима БиХ се мало искомпликовао одлазак на море, ништа страшно али из неког разлога људима је драстично компликованије путовати с пасошом него са ЛК. Са друге стране тамо је сезона доста краћа и у тој сезони се цене више него у нпр. Грчкој. Предсезона и постсезона практично не постоји а у Грчкој је заиста повољна и када би се грађанима понудили добри аранжмани многи би променили навике за летовање. Имао сам прилику да сретнем људе из БиХ и Македоније који увек летују преко српских агенција које имају своје представништво у својим земљама. Обично су то људи који имају родбину у БГ где оставе кола.
Трабало би понудити повољну услугу за вишедневни паркинг и урадити кампању која би привукла и људе који немају никог у БГ. Нпр људи које сам срео нису информисани да сада постоји ваучер систем за такси већ се и даље плаше да ће их таксисти одерати.
Ако неко има неку информацију везану за чартер летове било би интересантно да је подели.
 
па вероватно ће део садашњих 733 отићи Авиогенексу када изађу из употребе у Ер Србији. биће у конфигурацији све економска седишта, таман да обављају чартер летове, јер Ер Србија неће моћи да покрије и чартер летове са планираном флотом, с обзиром да ће сваки авион бити максимално искоришћен на редовним линијама (3 до 4 круга у току једног дана, зависи од дестинације)
 
A i redovni nacionalni avio prevoznik nije charter kompanija. JAT je to radio jer mu se osladilo, to retko ko igde radi.
 
Pa dobro bi bilo da aviogeneks bude dobra carter kompanija
 
Vrh