duke23":yj0914bb je napisao(la):
• Etihad Airways and Government of Serbia both to inject USD 40 million
• Etihad Airways and Government of Serbia to each provide up to USD 60 million further funding
По мени су кључне ставке 4. и 5. које кажу да Србија(тј. сви ми) треба да уложи 100мил.$
Јел се зна колики дугови нам остају од ЈАТ-а и колико ће на крају да нас кошта то што имамо 51%авиокомпаније.
''...UAE national carrier will provide a $40m loan to Air Serbia, which will be converted into equity on January 1, 2014.''
http://www.arabianbusiness.com/etihad-b ... fxMfW3LJFs
Etihad odmah daje zajam od 40 miliona dolara, ali taj zajam ustvari daju sami sebi, tj. niko nikada neće to da im vrati jer se te iste pare od 1. Januara sledeće godine računaju kao kapital koji su oni uneli u Air Serbia. Ne postoji drugi način nego da to sada u papirima vode kao zajam jer tek treba papirološki da se izvrši promena vlasničke strukture, da se to upiše u evropske, međunarodne i domaće registre.
Period do kraja ove godine je ustvari samo prelazna faza između Jat-a i Air Serbia, ali kako subjekt (Jat) ne bi umro do kraja ove godine trebaju mu odmah pare da bi dovršio posao letnje sezone i otpočeo zimski red letenja (ambiciozniji sa više novih linija), i kako bi dodatno obučio postojeće pilote i zaposlio nove, kako bi zaposlio još novog kabinskog osoblja...
Od početka sledeće godine imaju svoj menadžment i počinju da vode kompaniju u potpunosti.
Ulažu još novca u narednih 24 do 36 meseci (pola-pola princip sa državom jer država i ima pola vlasništva, tj. pola plus 1%). Zavisno od rezultata koji ostvare i koliko brzo budu uspeli da naprave profit, kupuju nove avione za Air Serbia. Ti avioni će biti upisani u vlasništvo, nije lizing.
Ali, koji će to novi avioni biti ne zna još ni Etihad, jer i on tek treba da se opredeli u tom istom periodu u okviru svoje porudžbine. Zato se pominju A320Neo i B737MAX, jer su ta dva modela direktna konkurencija jedan drugom. Boeing tvrdi da njihov avion manje troši, itd, itd...ali A320Neo će pre biti dostupan.
Ono što piše da unosi Srbija, ne treba misliti da je sve to keš.
Pominjano je da samo JAT slotovi na londonskom Heathrow aerodromu (6 komada) vrede po milion dolara godišnje svaki. Oni su Jat-ovi decenijama i tako iz Etihada sada imaju imaju idealne termine sletanja i poletanja (baš kada ima najviše putnika) sa tog veoma važnog aerodroma.
Ali, mora da ih koristi avion sa YU kodom, a ne njihov Etihad Airways.
Npr. Abu Dabi-London, sletiš tamo u idealnom terminu jer imaš takav slot, a tu onda kupljenje putnika iz cele Evrope i pravac Njujork. Međutim, nama je važnija linija Abu Dabi - Beograd (kupi još putnika, puni se gorivom) i odatle za Čikago ili Njujork ili Toronto.
Ovo drugo (i linije poput te) od Beograda prave regionalni centar jer će jedan broj putnika iz ostatka Evrope (pre svega region kojima treba po pola sata-sat leta za Beograd) presedati kod nas za Ameriku i/ili Kanadu.
Al', kao što rekoše, neće to skoro.
I, znaju oni mnooogo bolje od nas šta im se i kako isplati i kako da najbolje iskoriste Jatove slotove po Evropi. :wink: Bitno da je došao neko ko zna kako se radi, i sad treba vremena da to prenesu i ovde, da tako postave Air Serbia.