Šta je novo?

Air Serbia

Он ми је први пао на памет али тад би просечан странац помислио: Опа,Ђоковић ушао у бизнис са авиокомпанијом.
 
Đoković uvek može da bude promoter. Da snimi po koju reklamu, da se pojavi na bilbordima... Ali gde ste vi videli tako poznatu ličnost da bude grb bilo čega a kamo li avio kompanije? :D I avion nije Srbija, to je nova avio kompanija i grb predstavlja nju. Vlasnici su Srbi i Arapi. Arapi su imali svog dizajnera srpskog porekla i rekli joj e, zadatak za ovu nedelju ti je grb ove kompanije.

I ajde malo dosta o ovome? Besmisleno je. Grb je tu, ugovori su potpisani, promocija je počela...

Niko se ne pita zašto toliki ljudi dobijaju otkaz? Verovatno zato što rade na mestima koja ne postoje? A ko je odgovoran za to? Srbija je preuzela popriličan dug JAT-a (mislim da drugačije niko ne bi ni uzeo jat, a pogotovu ne neki bitniji igrač). A taj dug plaćamo mi sa Beobuilda (naravno i ostali poreski obveznici). Najmanje bi bilo fer da se tim odgovornim ljudima proda sva imovina, pa makar mali deo duga tako da se pokrije.
 
Licno poznajem devojku ciji je otac godinama bio neki od direktora Jata gubitasa... Ne moram da objasnjavam da zive na Dedinju u vili i da imaju bazen i bar 4 automobila... Kuca na moru se podrazumeva... :)
 
Mozda joj keva dobro zarađuje posto je mnogo to imovine za platu iz jata.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
milanche":2pqrfe1e je napisao(la):
Delija":2pqrfe1e je napisao(la):
Да да,само нам је још један конкурс требао.За то смо специјалци,али да га немстимо. У осталом претходни Јатов лого је био последица конкурса па смо видели на шта је то личило.
Pa bas zato, kao nova i ozbiljna kompanija, sa novim menadzmentom su mogli da pokazu kako se konkurs organizuje, i da pokazu da ne mora uvek sve da se namesti.

Није то никаква гаранција.Имали смо ми и међународне конкурсе са страним жиријима и раније па су неке домаће "афирмисане" архитекте и "врсне естете" незаслужено имали добре пласмане.

А што се тиче ове дизајнерке можда бих јој и замерио ту везу са јатом да посао није урађен како треба и да јој портфолио није обиман као што јесте,посебно тај дипломски који је урађен професионално.Да ли је она то дебело платила или је сама уложила труд не бих знао а ни не занима ме превише јел је по мени посао урађен изнад мојих очекивања.
 
Delija":2v1hkza0 je napisao(la):
Да да,само нам је још један конкурс требао.За то смо специјалци,али да га немстимо. У осталом претходни Јатов лого је био последица конкурса па смо видели на шта је то личило.
Kartograf":2v1hkza0 je napisao(la):
Problem je u tome što mi Srbija ne bi pala na pamet ni za hiljadu godina kad bi bacio pogled samo na logo. Da nema teksta na trupu, rekao bih, vidi Kazahstan/Sirija/Liban dobio novu kompaniju.

А јел? А шта би ти ставио на реп што би просечног странца истог тренутка асоцирало на Србију? Можда:

http://www.nspm.rs/images/stories/autor ... 68x687.jpg

Nema potrebe za karikiranjem i zaje*******ancijom.

Ja samo kažem da je moglo ozbiljnije da se uđe u ovu priču. Nije strašno što stranca ne bi ovi stilizovani orlovi asocirali odmah na Srbiju, ali je strašno što ne ne bi ni mene koji sam tu ubio, evo ima, 35 godina.
 
Па мене не занима да ли је прича (прича на коју ти мислиш) била озбиљна или не ако је посао урађен добро што аутоматски значи да прича ипак јесте била озбиљна.

Ми у Србији имамо огроман проценат становништва који не зна боје своје заставе,који жали што нас нису јаче бомбардовали а сигуран сам да барем 80% Срба не зна ко је нпр. кнез Михаило Обреновић.

Дакле,ем што Србија вероватно нема ништа своје што је препознатљиво целом свету (Чак ни Ђоковић није свуда познат) осим можда Слобе и ратова 90их за шта ми у суштини нисмо ни криви а то све није ни чудно јер смо мала земља још мањег утицаја у свету, ем Србија није позната ни модерним Србима,поготово млађим генерацијама. Тако да морам да те поново питам шта је то што је требало да се нађе на репу авиона а што би теби,сваком просечном Србину и барем неком делу света била прва асоцијација на Србију?

Људи морају да схвате да нисмо глобално препознатљива земља.барем не више, што значи да никакве дискретне а опет глобално позната и позитивна асоцијација на Србију не постоји.

Да смо на реп ставили рецимо шајкачу,опанак или малину опет то не би било препознатљиво ван граница Балкана тако да је једина опција за препознатљивост логоа ове компаније шта год да се на њему нашло искључиво њено будуће успешно пословање у Европи и свету што је можда чак и добра ствар.
 
Delija":1jv5w8y1 je napisao(la):
Да смо на реп ставили рецимо шајкачу,опанак или малину опет то не би било . . . .

Kako si poceo da nabrajas ja se ponadao i necemu ovako pecenom


:laugh: :lool: :laugh:

Samo da jos za svaki slucaj naznacim
da slicica nema nikakve verske niti druge pomisli
osim ciste sale na nas racun :)
 
додати су редови летења за Букурешт и Љубљану у посту са летовима
 
Kartograf":177b3tq7 je napisao(la):
Ja samo kažem da je moglo ozbiljnije da se uđe u ovu priču. Nije strašno što stranca ne bi ovi stilizovani orlovi asocirali odmah na Srbiju, ali je strašno što ne ne bi ni mene koji sam tu ubio, evo ima, 35 godina.
Слажем се да јесте страшно, али не због лошг дизајна логоа, већ због непознавања сопствене историје и културне баштине. Рецимо, ја нисам знао да је арабеска заправо наша, мислио сам да је арапска. Али, то је моја лична срамота, а не лош дизајн самог логоа.
 
Мислим да је овде заправо постигнута средина између арапских и старих грчких/српских преплетаја (не бих сада улазио у то шта је настало из чега), и да је то посебан квалитет дизајна :)
 
Поздрав свима.Нов сам на форуму.Ова тема ме интересује уосталом као и све теме кад се троше државне паре.
Већ неко време тј. од објављивања уговора се расправља о дизајну,репу и којечему а мало се посвећује пажње детаљима уговора у којима се каже

• Etihad Airways to acquire 49 per cent of JatAirways
• JatAirways to be renamed and rebranded Air Serbia
• Etihad Airways awarded five year management contract for new airline
• Etihad Airways and Government of Serbia both to inject USD 40 million
• Etihad Airways and Government of Serbia to each provide up to USD 60 million further funding
• Air Serbia to launch fights to Abu Dhabi from October 2013
http://www.etihad.com/en/about-us/news/ ... l-airline/
По мени су кључне ставке 4. и 5. које кажу да Србија(тј. сви ми) треба да уложи 100мил.$
Јел се зна колики дугови нам остају од ЈАТ-а и колико ће на крају да нас кошта то што имамо 51%авиокомпаније.

Oво је вест са сајта владе http://www.srbija.gov.rs/vesti/vest.php?id=194227 и у њему се непомиње улагање Србије.
Јел зна неко да ли је влада и даље у обавези да објављује уговоре(случај аутопута) и ако јесте да ли је објавила пошто ја не могу да пронађем па ако може помоћ.

ПС.мислим да су ово важније теме од изгледа репа и мотора


http://www.srbija.gov.rs/vesti/dokument ... ?id=179479 пронашао.Ништа још није објављено.Јел постоји неки рок?
 
mnogo-si-uradio-za-sr.jpg
 
Tačno je da je država Srbija dužna da uloži 100 milona dolara u novu kompaniju, što je za nas ogroman novac. Ako kompanija bude profitabilna, taj novac će se direktno vratiti u razumnom roku, a indirektno i mnogo brže.

Tačno je i da svi stari avioni neće biti potrebni novoj kompaniji i država može da ih iznajmi i proda za svoj račun.

Takođe, dobra vest i je i da aranžman nije bio uslovljen JAT tehnikom i aerodromom (bar za sada tako nije objavljeno), pa te 2 firme mogu nezavisno da nastave, koliko/toliko, uspešno poslovanje.
 
Другим речима држава Србија оснива нову авиокомпанију са страном фирмом у односу 51-49%.Једина разлика је то што ће узети један део летачког особља а за остале ми плаћамо отпремнине.Дугови остају нама нема стечаја.

Ако је авионски саобраћај приоритет за улагања у Србији и ако за то има пара а данас БРЗИ боз искаче из шина при брзини од 20km/h онда срећно нам било.
Да ли постоји пример у Европи(значи не шеици са блиског истока са вишком пара) да држава у последњих пар година улаже паре у авиосаобраћај?
Само се надам да су ових 40мил$ што треба до краја године да се уплати укалкулисали у ребаланс буџета
 
Постоји, безброј примера. Правила ЕУ, наиме, тако нешто бране, али готово све државе гледају како да та правила мимоиђу и овако или онако задрже националну авиокомпанију (и када се она не може спасти од банкрота, обавезно оснивају нову), јер ће у супротном на целом континенту постојати само "Луфтхаза" са својим сателитима (добро, и "Ер Франс" и лоукостери), а то нико (осим, природно, Немаца) не жели.

Трошак са наше стране постоји, али нова компанија неће правити годишњи губитак од 30 милиона евра, као "ЈАТ". Е, сад, додај милионче транзитних путника годишње (што реално и није ништа) и то ти је десетак милиона евра у каси Аеродрома - сваке године. А, ако буде више путника... Ето, зато је свакој земљи стало да има што већи и развијенији авио-саобраћај, а не да свуда летимо преко Беча, Минхена и Франкфурта, јер онда све паре остају код њих и ми заувек остајемо сиротиња.

Мени, дакле, ово личи на један од најбољих послова у (новијој) историји Србије. Са таквим пословима, биће пара и за нове пруге, а камоли за ремонт. Само напред.
 
Kako ja ovo vidim, država ovde ulaže novac u to da ne prepusti potpuno vazdušni saobraćaj stranim kompanijama.
Ako želimo da prepustimo to tržište stracima, onda je samo trebalo stavti katanac na JAT i ništa više.
Ni sada, ni u budućnosti ne bi smo dobili bolju ponudu. U stvari, da li smo zaista imali neku drugu ozbiljnu ponudu?

Gubitke je napravila naša država, pa će ona morati i da ih vraća. A ako AS počne da radi sa profitom, počeće i gubici da se pokrivaju.

Ovde je izbor bio između prepuštanja tržišta stranim kompanijama od sada pa zauvek, ili makar pokušati da se dugoročno pokriju gubici.
 
Па тако сам и ја нешто разумео само што сам пре овог договора ја био за гашење ЈАТ а сад покушавам да разумем о чему се ради.
Јел зна неко како послују ове компаније где су сувласници арапи ер берлин,сејшели и остали?
Јесу ли у плусу?
A за транзитне путнике коме их "отимамо" да се тако изразим?
 
duke23":yj0914bb je napisao(la):
• Etihad Airways and Government of Serbia both to inject USD 40 million
• Etihad Airways and Government of Serbia to each provide up to USD 60 million further funding

По мени су кључне ставке 4. и 5. које кажу да Србија(тј. сви ми) треба да уложи 100мил.$
Јел се зна колики дугови нам остају од ЈАТ-а и колико ће на крају да нас кошта то што имамо 51%авиокомпаније.

''...UAE national carrier will provide a $40m loan to Air Serbia, which will be converted into equity on January 1, 2014.''
http://www.arabianbusiness.com/etihad-b ... fxMfW3LJFs

Etihad odmah daje zajam od 40 miliona dolara, ali taj zajam ustvari daju sami sebi, tj. niko nikada neće to da im vrati jer se te iste pare od 1. Januara sledeće godine računaju kao kapital koji su oni uneli u Air Serbia. Ne postoji drugi način nego da to sada u papirima vode kao zajam jer tek treba papirološki da se izvrši promena vlasničke strukture, da se to upiše u evropske, međunarodne i domaće registre.
Period do kraja ove godine je ustvari samo prelazna faza između Jat-a i Air Serbia, ali kako subjekt (Jat) ne bi umro do kraja ove godine trebaju mu odmah pare da bi dovršio posao letnje sezone i otpočeo zimski red letenja (ambiciozniji sa više novih linija), i kako bi dodatno obučio postojeće pilote i zaposlio nove, kako bi zaposlio još novog kabinskog osoblja...

Od početka sledeće godine imaju svoj menadžment i počinju da vode kompaniju u potpunosti.
Ulažu još novca u narednih 24 do 36 meseci (pola-pola princip sa državom jer država i ima pola vlasništva, tj. pola plus 1%). Zavisno od rezultata koji ostvare i koliko brzo budu uspeli da naprave profit, kupuju nove avione za Air Serbia. Ti avioni će biti upisani u vlasništvo, nije lizing.

Ali, koji će to novi avioni biti ne zna još ni Etihad, jer i on tek treba da se opredeli u tom istom periodu u okviru svoje porudžbine. Zato se pominju A320Neo i B737MAX, jer su ta dva modela direktna konkurencija jedan drugom. Boeing tvrdi da njihov avion manje troši, itd, itd...ali A320Neo će pre biti dostupan.

Ono što piše da unosi Srbija, ne treba misliti da je sve to keš.
Pominjano je da samo JAT slotovi na londonskom Heathrow aerodromu (6 komada) vrede po milion dolara godišnje svaki. Oni su Jat-ovi decenijama i tako iz Etihada sada imaju imaju idealne termine sletanja i poletanja (baš kada ima najviše putnika) sa tog veoma važnog aerodroma.
Ali, mora da ih koristi avion sa YU kodom, a ne njihov Etihad Airways.

Npr. Abu Dabi-London, sletiš tamo u idealnom terminu jer imaš takav slot, a tu onda kupljenje putnika iz cele Evrope i pravac Njujork. Međutim, nama je važnija linija Abu Dabi - Beograd (kupi još putnika, puni se gorivom) i odatle za Čikago ili Njujork ili Toronto.
Ovo drugo (i linije poput te) od Beograda prave regionalni centar jer će jedan broj putnika iz ostatka Evrope (pre svega region kojima treba po pola sata-sat leta za Beograd) presedati kod nas za Ameriku i/ili Kanadu.

Al', kao što rekoše, neće to skoro.
I, znaju oni mnooogo bolje od nas šta im se i kako isplati i kako da najbolje iskoriste Jatove slotove po Evropi. :wink: Bitno da je došao neko ko zna kako se radi, i sad treba vremena da to prenesu i ovde, da tako postave Air Serbia.
 
neshaoct":ea0e5ol4 je napisao(la):
Ulažu još novca u narednih 24 do 36 meseci (pola-pola princip sa državom jer država i ima pola vlasništva, tj. pola plus 1%).

Biće interesantno videti da li će država biti u stanju da prati razvoj AS pod Etihadom. Naime, Etihad može da planira dalje investicije, ali ako država ne bude imala sredstava verovatno će morati da ide na smanjenje svoga udela.
 
neshaoct":19118ero je napisao(la):
Ulažu još novca u narednih 24 do 36 meseci (pola-pola princip sa državom jer država i ima pola vlasništva, tj. pola plus 1%).

Biće interesantno videti da li će država biti u stanju da prati razvoj AS pod Etihadom. Naime, Etihad može da planira dalje investicije, ali ako država ne bude imala sredstava verovatno će morati da ide na smanjenje svoga udela.
 
neshaoct":2ne7q1xq je napisao(la):
Zato se pominju A320Neo i B737MAX, jer su ta dva modela direktna konkurencija jedan drugom. Boeing tvrdi da njihov avion manje troši, itd, itd...ali A320Neo će pre biti dostupan.

85% шансе су да буде 320Нео из два разлога. први, ЈАТ, тј. АС има потписан уговор о набавци 8 Ербасева из 98. године који ће Етихад да узме на себе да реши, и да буде повољнји. други, Етихад је велики Ербасов клијент, што значи да има редност приликом набавке нових авиона (што ће највероватније искроситити и за АС)

neshaoct":2ne7q1xq je napisao(la):
Ono što piše da unosi Srbija, ne treba misliti da je sve to keš.

део од тих 100 милиона $ ће ићи и као отпис дугова (којих има 170 милиона, али већи део држава сада дугује самој себи, па ће бити доста отписивања)

neshaoct":2ne7q1xq je napisao(la):
Pominjano je da samo JAT slotovi na londonskom Heathrow aerodromu (6 komada) vrede po milion dolara godišnje svaki. Oni su Jat-ovi decenijama i tako iz Etihada sada imaju imaju idealne termine sletanja i poletanja (baš kada ima najviše putnika) sa tog veoma važnog aerodroma.
Ali, mora da ih koristi avion sa YU kodom, a ne njihov Etihad Airways.

ЈАТ за Хитроу лети 9 пута недељно у летњој сезони, тако да то 9 слотова на Хитроу. а додај ту и 14 слотова на Шарл де Голу , који су такође у идеалним временима (13:00 и 18:05)
 
JohnnyLee":1bqn8oqk je napisao(la):
neshaoct":1bqn8oqk je napisao(la):
Pominjano je da samo JAT slotovi na londonskom Heathrow aerodromu (6 komada) vrede po milion dolara godišnje svaki. Oni su Jat-ovi decenijama i tako iz Etihada sada imaju imaju idealne termine sletanja i poletanja (baš kada ima najviše putnika) sa tog veoma važnog aerodroma.
Ali, mora da ih koristi avion sa YU kodom, a ne njihov Etihad Airways.

ЈАТ за Хитроу лети 9 пута недељно у летњој сезони, тако да то 9 слотова на Хитроу. а додај ту и 14 слотова на Шарл де Голу , који су такође у идеалним временима (13:00 и 18:05)

Ok, leti 9 puta za London, ali sleće i na Gatwick.
Danas je npr. imao dva leta za London:

JU210, Boeing 737-300
Beograd - London (Heathrow)
Planirano poletanje 10:30
Realizovano poletanje 10:40
Planirano sletanje 12:40
Realizovano sletanje 12:35

JU212, Boeing 737-300
Beograd - London (Gatwick)
Planirano poletanje 18:40
Realizovano poletanje 18:40
Planirano sletanje 20:40
Realizovano sletanje 20:35

Ako ima 9 puta nedeljno na Heathrow, i još 3 na Gatwick, onda ispade da Jat leti 12 puta nedeljno za London.
Nisam uopšte gledao aktuelni plan letenja, ovo za 6 slotova na glavnom Londonskom aerodromu sam čuo na TV-u. Možda su pogrešno rekli...
 
duke23":1xs67z2s je napisao(la):
A за транзитне путнике коме их "отимамо" да се тако изразим?


Бечу, првенствено, па онда Минхену и Франкфурту.
 
Vrh