Šta je novo?

Air Serbia

Ona je definitivno... "Air" font u Air Serbia je iz njenog rada za rebranding Jat Airways...
 
јесте она и ово је њена изјава на ту тему
The airline discovered Tamara's portfolio on a graphic design website, and engaged her to design the new branding for Air Serbia.

"Branding is what I love the most,' Tamara said. "The Jat Airways design came from the former Yugoslavia. I wanted to refresh it and make it Serbian. This is very exciting. Seeing the design now I'm super proud of it."
http://www.ameinfo.com/name-look-reveal ... ine-350550

а с обзиром да је авион у питању ретко ко ће и бити у прилици да се загледа у детаље, тако да ће боје српске тробојке на новим авионима у лету бити уствари нови визуелни идентитет.
 
Лого је сјајан.Ево слике без старих глава испод

air-serbia-2.jpg


Реп

994556_636903609667103_824830481_n.jpg


:vops:
 
relja":wss7mnu1 je napisao(la):
stf":wss7mnu1 je napisao(la):
hazard":wss7mnu1 je napisao(la):
Logo je ocigledno stilizovani dvoglavi orao
Ukombinovan sa arapskim motivima. Zaista pristojno i fer.

Odaje utisak male ali stabilne kompanije.

A mene opet podseća na ornamente koji su sačuvani na našim srednovekovnim crkvama...[/quote][/quote]
Mislio sam na ornamentalne arapske motive, ne na pismo. Čini mi se ipak da ste u pravu, ornament je ipak naš motiv. Fenomenalan je u svakom slučaju.
 
E ovo je pravi "flag carrier", a ne ona grozota predstavljena kao neki crtež sa tangosix foruma, koja izgleda kao službeno vozilo državnih činovnika.

O samoj stilizaciji bi se moglo još raspravljati, pa podseća malo na neke egzotične motive, ali poruka je vrlo jasna.
 
Da li je moguće da baš niko ne baci malo hejta na logo?

Kakvi smo mi Srbi kad se logo svima sviđa - nešto će da krene po zlu.

Meni se lično logo nije iz prve mnogo svideo jer sam ga video na maloj slici na mobilnom. Međutim kad sam ga uvećao video sam i 2 orla i sve ostalo - tako da sam promenio mišljenje...

Da se pitam ja bih sve domaće gubitaše ovako sredio (železnicu i slične) - samo izbaciš domaći "visoko kvalifikovani" menadžment i već si smanjio gubitke...
 
imali bismo mi dobre menadžere kad bi im se dozvolilo da budu dobri menadžeri.
Ključ je u upravljačkim pravima države u nekoj firmi - dokle god se za sve bude pitala politika, menadžement tu može da bude samo manje loš, nikako dobar.
 
Uredu je nova kompanija i jedino moguce rešenje JATa :kk:

Na žalost propustili smo ne malo vreme
jer tek sada od aktiviranja aerodroma Batajnica za low cost i cargo nema ništa :(

Nova kompanija ne samo da ce povici koje kakve subvencije
nego nece dozvoliti ni alternativnu konkurenciju
 
"Kakvi smo mi Srbi kad se logo svima sviđa - nešto će da krene po zlu."

Svrati to Tango six stranice na FB... da vidis sta je hejt i turbosrbovanje... Te arapski motivi, te odsecene glave orla, te sramota, propali smo...

Ovaj forum je divno osvezenje kad se primeti koliko ovde ima vise razuma u odnosu na ostatak neta...

Mogu i ja da nadjem neke sitne zamerke dizajnu ali mi se bar 80 % bas svidja tako da nema potrebe...

Sugestija bi moja bila da na motoru ostanu samo dve boje - crvena i plava... S obizrom da bele ima dovoljno na avionu, a i nema potrebe da zastavu toliko isticemo... A i mislim da bi motori u dve boje kao rep bili lep balans...
 
Meni se svidjaju i motori. A ovo je definitivno jedino resenje da se tako oronula kompanija oporavi, i jos i dalje imamo 51%..

Hajde da lobiramo za Rail Serbia? :D
 
Večernji list: Kroacija Erlajnz u strahu od Er Srbije :mrgreen:

Ulazak Etihad Ervejza u partnerstvo sa Jatom ozbiljno će uzdrmati poziciju hrvatskog nacionalnog avioprevoznika Kroacije Erlajnza, ali i aerodroma Zagreb u regionu, piše hrvatski Večernji list.
679805-25.jpg

Naime, dok će novonastala Er Srbija uz pomoć arapskog kapitala povećavati svoju flotu i broj destinacija, Kroacija Erlajnz će zbog evropskih pravila o zaštiti tržišne konkurencije morati da smanji broj aviona i broj destinacija, zato što je primila državnu pomoć.

Er Srbija bi s novim avionima u svojoj floti trebalo da uvede 14 novih destinacija u red letenja, a među tim novim destinacijama navode se Bejrut, Bukurešt, Kairo, Kijev, Ljubljana, Prag, Varna...

S druge strane, CA će ove zime verovatno prestati da leti iz Dubrovnika u Frankfurt, usled slabe popunjenosti putničkih kabina i prouzrokovanih gubitaka. Zbog istih razloga mogao bi da bude smanjen i broj nedeljnih letova iz Zagreba u Pariz.

Zagreb i Rim povezivaće samo manji avioni - dashovi, a za česte promene u redu letenja u CA kažu da one odražavaju aktuelno stanje hrvatskog i evropskog avio tržišta.

- Promene u redu letenja, pre svega, rezultat su sprovođenja programa restrukturiranja i nužne su kako bi se program proveo u zadatim rokovima i ostvarili postavljeni ciljevi - navode iz CA, u kojoj na pitanje kako će se ulazak Etihada odraziti na njihovu tržišnu poziciju odgovaraju da ne komentarišu poslovne odluke drugih kompanija.
Преузето са:
http://www.24sata.rs/vesti/ekonomij...ija-erlajnz-u-strahu-od-er-srbije/99971.phtml
 
Untitled2.png


Untitled3.png


4. тачка! :vops:

Игор-мод,промени назив теме. :)
 
Evo i Tamarinog odgovora na diskusiju na FB strani Tango Six-a https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 530&type=1

"Pozdrav svima, hajde da se obratim i ja na celu diskusiju...pre svega Emile, lep je ovaj dizajn i moja prvobitna zamisao na prvu loptu bio je livery sa istom kolicinom "boje" ALI nazalost ne moze da se radi avion koji nosi status aviona vise klase i standarda,a da bude boje na telu aviona..to je jedna bitna stavka i "jezik" svih aviokompanija -tj nacin na koji se raspoznaju avioni koji su na visem novou komfora i ponude za razliku od low cost aviona...tako da beli avion predstavlja obelezje raspoznavanja i predstavlja "visu" klasu i po tome se raspoznaje. To su neki standardi i tehnicke stvari koje su bile zahtevane od mene Sto se tice logoa,ornament je detalj iz Miroslavljevog Jevandjelja i Dusanovog zakonika jer je ceo rebrand baziran na bogatoj i uspesnoj Srbiji srednjeg veka,Srbiji koja pre turaka i svih ratova bila u punom sjaju i usponu,pa je ideja bila da se ozivi taj "kraljevski" stil iz perioda nase istorije na koji mozemo samo da budemo ponosni. Zanimljivo je kako vecina kultura sirom sveta koristi svoja istorijska obelezja i predstavlja ih u modernom stilu,odrzavajuci kulturu i tradiciju...to je glavni razlog zasto neke ljude ovo podseca na arapski stil, upravo zato sto su arapi svoj stil uveli i u modernu kulturu i dizajn i postali prepoznatljivi po tome. Samim tim OVO je cilj airserbie, da istakne srpsku kulturu i tradiciju koju smo svi zaboravili...toliko lepih simbola i grafickih elemenata postoji u nasim najvrednijim zdanjima umetnosti,a nigde niko to nije koristio,vreme je da Srbija dobije vizualni identitet i da ozivi bogatu istoriju kojom moze da se ponosi,kao npr sto se Arapi ponose svojom. Provela sam mesec dana u Abu Dabiju i mogu samo da vam kazem da je neverovatno videti tradicionalnu umetnost u modernoj verziji i nama upravo isto to i treba,jer sem boja zastave i grba,ne pokazujemo nikakva obelezja koja ce ljude sirom sveta uputiti kakvu kulturu nosimo i koliko bogatu istoriju imamo. Zbog toga dizajn aviona odskace od standardnog dizajna za aviokompanije,jer treba nesto novo uvesti i skrenuti paznju na sebe, a sta drugo bolje moze od dvoglavog orla u kombinaciji sa istorijskim stilom i ornamentima iz jevandjelja da predstavi nasu kulturu...Pozz svima"
 
лого и боја нису могли да буду бољи. стварно, свака им част како су лепо урадили. што се тиче линија, сада иду оне које сам навео (објављени су редови летења ка још неким дестинацијама, промењено је на претходном мом посту).
Ђирона није чартер дестинација него сезонска дестинација. врло вероватно ће од следећег лета увести Барселону и Мадрид јер Етихад не покрива Иберијско полуострво (лети само Емирејтс), тако да не сумњам да ће преко Ер Србије покрити тај регион.

un2.png
 
Citajuci komentare po Tango Six Facebook stranici zakljucujem da vecina ljudi zapravo pokusava da izleci neke svoje frustracije kritikom zarad kritike. Predlazu se nekakvi avioni koji izgledaju kao da su sluzbena vozila Poreske uprave, a onaj amaterski redizajn Etihadovog resenja, koji pre lici na Air Estonia zaista je smesan i neozbiljan... Najgore sto vecina ljudi aplaudira tim glupostima samo zato sto se tera neka kontra, bez ikakve konstruktivne kritike. Naucili su ih politicari poslednje dve decenije da se zaokupljaju sitnicarenjem, kako se ne bi bavili sustinom.

Niko zapravo i ne obraca paznju na nove linije i regionalno pozicioniranje kompanije, ali bitno je da su se svi uhvatili za logo koji je ionako nije trajna kategorija (JAT je u poslednjih 20-godina menjao logo 2-3 puta, pa nista).

Velika stvar je i da vise nema naziva "JAT" kao necega sto je uvek asociralo na Jugoslaviju. Konacno. Odavno je sa time trebalo raskrstiti.
 
Facebook diskusije, kao i komentare na online izdanjima naših medija uopšte ne treba uzimati za ozbiljno. Doduše, moguće je da je to realniji odraz našeg društva (jer te medije prati više ljudi), ali tu nema mesta za neke ozbiljnije diskusije. Meni se čini da su tamo uglavnom neki isfrustrirani ljudi koji svoje neuspehe leče tako što hejtuju sve...
 
Obično ne komentarišem komentare :) ali neki komentari na TS blogu su bljutavi
http://tangosix.rs/2013/01/08/prvi-pr-t ... ko-googla/

koliko je kod nas sve iščašeno "tvoje rad je smeće zato što si slobodnjak i zato što su te kontaktirali preko interneta, ti si niko i ništa jer nisi neko za koga se raspisuju i nameštaju konkursi i tenderi"

Ja sam novim logo-om oduševljen i drago mi je što i na ovom forumu mogu da pročitam slične rekacije.
Zamolio bih da neko preko fejsa (nisam ni na jednoj društvenog mreži ;) ) obavesti Tamaru o pozitivnim reakcijama i na našem forumu.
Verovatno se oseća jako loše kada pročita one bedne komentare. Upravo na ovaj način naša sredina isteruje talentovane, sposobne i vredne....
 
Ja sam takodje veoma zadovoljan novim logom kompanije i nekako sam ponosan na celu pricu tj kranji ishod bez obzira na jezicku problematiku naziva kompanije koja je mogla biti sretnije resena. :pob: :gobb:
 
Лого је предиван и свака част младој дизајнерки Тамари Максимовић. Такође и њен одговор и објашњење изфрустрираним члановима Тангосикса, на "књиги ликова" (ткз. фејсбуку), показује њену озбиљност, посвећеност и познавању тематике, око овог пројекта који је имала и који још није завршен, јер се поново враћа у Абу Даби на довршавање, како каже, елемената брендирања "Ер Србије".

Ред је да поставимо и Тамарину слику овде, зар не.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... vec-zavide


http://www.kurir-info.rs/srpski-dizajn- ... nak-920149
 
Igor":1x444i67 je napisao(la):
Hipoteticki da je vlasnik tog domena firma koja ima u nazivu airserbia doo i sl mislim da bi bilo povuci potegni :)

To bi otprilike ovako bilo:

Koliko imate aviona, zaposlenih pilota i kabinskog osoblja?
- Nemam to...
Koliko ste prevezli putnika?
- Nijednog.
Koliko ste prevezli tereta?
- Ni gram.
Vi se onda ne bavite aviotransportom, te stoga prvenstveno pravo na domen koji ste registrovali pripada firmi koja se time bavi, a pod tim nazivom je i upisana u odgovarajuće domaće i međunarodne registre.
- Ali...ali...ali ja imam kancelariju i faks...i na poštanskom sandučetu sam Oho lepkom zalepio i piše na njemu Air Serbia.
Ovde su vam vrata.
- Ali...ali...
Neka uđe sledeći.

Karikiram, jer bi mu se ipak dogodilo malo drugačije, Srbija je ovo...
Jednog dana dođu neka dva lika i kažu mu: ''Vama ne treba taj domen, verujemo da se slažete sa tim, a važno je da se i gospodin Vučić slaže da vam ne treba taj domen.''
Mislim ono...ko bi još ozbiljno shvatio da uopšte postoji pitanje, problem internet domena... :D :D :D

Nije bitan naziv firme (da li ti se slaže sa nazivom domena koji si zakupio), nego delatnost koju obavljaš.
Evo primer:
http://www.rnids.rs/data/REGISTRANTI/Ar ... za0008.pdf
Ovde je Hyatt odbijen.

---------------------------------------

Inače, i meni je logo ok. Taman kako treba.
Gledao sam neke njene ranije radove (predloge) za Jat (sadašnji natips Air je iskoristila iz tog rada), ali mi se to npr. uopšte ne dopada nešto posebno...dok ovo što smo videli danas je dobro, taman.
Evo tog ranijeg rada:
http://www.behance.net/gallery/Rebrandi ... ys/8293611
 
Nastanak kompanije "Air Serbia" je jedna od najboljih vesti od kada postoji ovaj forum. :vops:

Koliko god mi neki ljudi koji su učestvovali u ovom poslu bili simpatični ili nesimpatični, zaista im iskreno čestitam što su jedan veliki posao izgurali do kraja, što se nije sve završilo na memorandumima, pismima o namerama i najavama da će se nešto desiti "na proleće sledeće godine".

Naročito čestitiam mladoj dami koja je osmislila novi vizuelni identitet nacionalne aviokompanije, koji me je veoma prijatno iznenadio budući da sam se već bio pomirio sa varijantama koje su kružile na TangoSixu.

Naravno, ima još dosta posla u vezi sa "Air Serbiom" i proći će vremena dok kompanija ne stane u potpunosti na noge, ali važno je da je prvi korak učinjen.
 
Vrh