Šta je novo?

Air Serbia

Zar neko zaista misli da se Mrkonjic vise ista pita?
Covek lupeta gluposti i toga su konacno svesni i Ivica (i Marica), a i strasni vuk (Vucic).
Ova bajka ce da prodje bez Mrke, a ostaje nam samo da se nadamo da ce imati srecan kraj :D
 
када су Арапи дошли први пут, када су им представили Мрку рекли су: "Шта год да овај каже у медијима не обраћајте пажњу" :)
 
Već sam jednom poverovao da se on, Dačić i ostali više nikada neći pitati za bilo šta, pa evo ih, po koji put već se pitaju za opstanak vlade...
Nije da baksuziram, ali dok se ne okonča, ne verijem.
 
Лево на трупу авиона: Jat :: Serbian Airlines.
Десно на трупу авиона: Jат :: Српски авиопревозник.
 
http://tangosix.rs/2013/29/07/ime-jat-o ... t-lease-u/


Ime “Jat” odlazi u istoriju, prva dva A319 stižu u wet lease-u


Ime “Jat” odlazi u istoriju, prva dva A319 stižu u wet lease-u
Napisao: Petar Vojinović - July 29, 2013
BEOGRAD – Potvrđeno je da “Jat” odlazi u istoriju, novo ime srpske nacionalne avio-kompanije biće “Air Srbija”. Ulaganje Etihada biće veće nego što se do sada spekulisalo, prva dva A319 stići će u formi wet leasa, treći se očekuje do oktobra. Juče su na nekoliko Jatovih linija leteli takođe wet lease-ovani Fokeri hrvatskog Trade Aira.


A319 Serbia 3

Konačno vizuelno rešenje biće predstavljeno u četvrtak

51-640x426.jpg


Uzbuna koja je u Jatu vladala krajem prošle nedelje rešena je. Više ne postoji ni jedna prepreka da se u četvrtak formalno krene u strateško partnerstvo sa Etihadom koji je odlučio da prihvati promenu imena nove kompanije u Air Srbija. Kako Tango Six saznaje iz izvora bliskim pregovorima sa strane kompanije iz Emirata, novo vizuelno rešenje budućeg izgleda Air Srbijinih Erbaseva biće prezentovano na konferenciji za medije u četvrtak. Etihad je kako saznajemo temeljno pristupio proceni efekata promene imene i odlučeno je da se u okviru “novog proizvoda” ime Jat zauvek pošalje u penziju.

Počinje


Kako je Tango Six izveštavao tokom vikenda, pojedine strukture unutar kompanije usled raznih strahova i nedoumica širile su dezinformacije o potencijalnim štetnim aspektima nastupajućeg partnerstva koje su išle dotle da Etihad ima prikrivene motive i da je u nekom trenutku čak moguće i otuđivanje Jatove imovine.

Da će pojedini sektori sigurno patiti u predstojećem rehiring-u (ponovna evaluacija zaposlenih u neletačkim delatnostima i otpuštanje viškova) izvesno je, ali kako smo saznajemo, serija ugovora koja će definisati novo partnerstvo biće postavljena na taj način da isključuje svaku mogućnost štetnog ishoda po državu Srbiju kao vlasnika.

Kako je Tango Sixu rečeno u kabinetu prvog potpredsednika Vlade Srbije (koji je operativno vodio pravno usaglašavanje Etihadove akvizicije) većinski udeo države u budućoj kompaniji eliminiše bilo kakvu mogućnost lošeg ishoda u slučaju potencijalnog razlaza jer ono garantuje da Etihad neće moći da uradi ništa “ispod radara” kada su strateške odluke u pitanju. U kabinetu nam je rečeno da su svi strahovi koji su na razne načine bili verbalizovani prethodnih dana u potpunosti neosnovani, da će i u realnosti sve biti zaista tako dobro kao što zvuči i da menadžment Jata uključujući i skupštinu u potpunosti podržava strateško partnerstvo.

U javnost je već izašla informacija da će Etihadovo ulaganje biti duplo veće nego što se do sada spekulisalo i da će kao i država u Air Srbiju uložiti 100 miliona dolara.

Wet Lease za početak


Uz veoma ambiciozan zimski red letenja koji će Air Srbiju trasirati kao potencijalno veoma jakog regionalnog igrača koji će beogradski aerodrom pretvoriti u mnogo jače čvorište, potvrđena nam je i informacija koju su mediji prenosili u prethodne dve nedelje. Prvobitna nova flota sastojaće se od 10 A319 koji će najverovatnije biti primerci Air Berlina.

Piloti Jata već su počeli da dobijaju upite o tome ko želi da se školuje za Erbas avione i prve grupe za preobuku će biti uskoro formirane. Paralelno sa tim procesom u Air Srbiju će prvo stići dva A319 po wet lease principu (do oktobra se očekuje još jedan), dakle sa stranim posadama koje će leteti dok se prve Jatove posade ne odškoluju za novi tip aviona.

“Novi proizvod” – Air Srbija, sa svojom proširenom regionalnom mrežom, procenjuje se, dupliraće sledeće godine dosadašnji godišnji nalet Jata od približno 30.000 sati.

Trade Air


Zbog kvara na prvom iznajmljenom bugarskom 737-300 (problem za rezervoarima za gorivo) a u iščekivanju drugog koji stiže najkasnije sutra, Jat je po wet lease principu juče iznajmio dva aviona Foker 100 od hrvatskog Trade Aira koji su leteli na linijama za Cirih i Pulu.
 
вет лиз... хмм. да ли је то стварно добра ствар?

AirSerbia је тоолиииико немаштовито!!! Толико генерично!
 
Mozda neko treba da im objasni da Jat nije i ne treba da bude vladina avio-sluzba...tamo stavljajte grb na rep ili gde vec
 
Od svih zamisljenih resenja na internetu za mogucu Er Srbiju najvise mi se svidja ovo:

Air-Serbia.jpg


Ne robuje nacionalnim bojama i nekako je prepoznatljivo a nenametljivo.
 
Sve mi je jasno osim odkud lavovi i srbija :-D
 
vucko":2mnmtscv je napisao(la):
Sa sve papagajima i krunom,uzas...

Šta je tačno ''užas''?

Postojanje krune na državnom grbu nema veze sa tim da li je konkretna država kraljevina ili carevina. To je tradicija za one države koje su oduvek imale krunu na grbovima.
Pored Republike Srbije koja ima krunu na svom grbu, ima još evropskih republika sa krunom na grbu poput Austrije, Poljske, Mađarske, Ukraine, Češke, Rusije...

Ako je stilska izvedba orlova u pitanju, tj. njihovih kljunova, pogledaj orlove npr. kod Nemaca, Austrijanaca, Poljaka...ma, gledaj slobodno kod svih jer ih dosta u Evropi ima na svojim zvaničnim simbolima. Kada više budeš obratio pažnje na to videćeš da zadatak državnog grba nije da bude udžbenik za osnovnu školu...

Ako se stavlja grb (može se pričati da li treba ili ne), grbu Srbije ništa ne smeta sa estetske strane.
 
drum1":kjdx3odc je napisao(la):
....

AirSerbia је тоолиииико немаштовито!!! Толико генерично!

Upravo mi pade na pamet:
Ratno vazduhoplovstvo ("Vazduhoplovstvo i PVO" po novom) za onake na letelicama je izabrale logo sada već ugašenog maketraksog sajta iz 90-tih http://www.maketorama.co.yu
naslov.jpg


a nacionalna kompanija će se od sada zvati isko kao i poznati sajt i forum koji okuplja zaljubljenike u avijaciju i koji postoji skoro 12 godina

http://airserbia.com/
http://airserbia.com/forum/
 
relja":16zfyraz je napisao(la):
Upravo mi pade na pamet:
Ratno vazduhoplovstvo ("Vazduhoplovstvo i PVO" po novom) za onake na letelicama je izabrale logo sada već ugašenog maketraksog sajta iz 90-tih http://www.maketorama.co.yu
naslov.jpg

Ae malo ozbiljnosti. ;)



Ili npr.:
http://www.muzejrv.mod.gov.rs/pages_fil ... es/fn.html

Rondela koja je sada na vojnim avionima, helikopterima je varijacija rondele koja se koristila u Kraljevini SHS, odnosno Kraljevini Jugoslaviji. Njena ''podloga'' je opet varijanta onoga što je korišćeno za vreme Kraljevine Srbije.

Kraljevina Srbija:


Kraljevina Jugoslavija:


I, današnja oznaka:


Kakav ugašeni sajt, kakvi bakrači... :D
 
neshaoct":327uqn7g je napisao(la):
relja":327uqn7g je napisao(la):
Upravo mi pade na pamet:
Ratno vazduhoplovstvo ("Vazduhoplovstvo i PVO" po novom) za onake na letelicama je izabrale logo sada već ugašenog maketraksog sajta iz 90-tih http://www.maketorama.co.yu
naslov.jpg

Ae malo ozbiljnosti. ;)



Ili npr.:
http://www.muzejrv.mod.gov.rs/pages_fil ... es/fn.html

Rondela koja je sada na vojnim avionima, helikopterima je varijacija rondele koja se koristila u Kraljevini SHS, odnosno Kraljevini Jugoslaviji. Njena ''podloga'' je opet varijanta onoga što je korišćeno za vreme Kraljevine Srbije.

Kraljevina Srbija:


Kraljevina Jugoslavija:


I, današnja oznaka:


Kakav ugašeni sajt, kakvi bakrači... :D

Vrlo sam ozbiljan.
Beogradski maketar "Airsuba" (ime poznato na maketarskim forumima) je 1998 pokrenuo sajt Maktorama za čiji logo je, na opšte oduševljenje, napravio varijaciju na oznaku Kraljevine Jugoslavije. Još uvek čuvam čitave stranice sajta (Copyright by MAKETORAMA 1998,1999,2000,2001)
Tada nam se država zvala Savezna Republika Jugoslavija, a oznaka na letelicama je bila "pepsi".

Suba je, pošto se ipak radi o sajtu za hobiste, samo prepravio oznaku, ne znajući tada da je raspored boja na njegovom logou (budućoj oznaci) - pogrešan.
Sve druge kružne i eliptične oznake Kraljevine Srbije i Kraljevine Jugoslavije su nastale rotiranjem državne zastave tako da se donja boja zastave nalazi u spoljnem prstenu kružne/eliptične oznake. To se lepo vidi na emajliranim eliptičnim oznakama za oficirske kape, na ordenju... pa čak i na nekim letelicama na Solunskom frontu.
my.php

Prva oznaka (crveno plava, bez belog polja) je nastala kada su na avionima francuske eskadre 1915 prebojeni srednji beli prstenovi francuskih oznaka, na frontu ka Bugarskoj, pa i na nekim "našim" avionima, ali se ne radi o nekoj standdardnoj oznaci. Tek nedavno je na jednom manjem broju starih fotografija "otkriveno" da je je na pojedinim avinima 1918, pred proboj Solunskog fronta, bila ucrtana srpska rondela, kao npr na donjoj strani ovog SPAD-a
523_SPAD_VII_7203.jpg


Kraljevina Jugoslavija je prihvatila ovaj "francuski" način označavanja, i napravila možda najlepšu ikada oznaku za vazduhoplove, sa kososvskim krstom.

Ovi "naši" nisu znali za heraldička pravila, tradiciju i istoriju. Slovenija je usvojila "srpsku" rondelu, iako im "sleduje" oznaka obrnutog rasporeda, kao ona što ju je koristila - Republika Srpska :) ....
Po svim pravilima, naša oznaka je trebalo da izgleda ovako
111696_tmb_122994405_106324_111800658_nova%20rondela.jpg



Elem, Subina oznaka sa sajta se dopala nekim tadašnjim pilotima RV i PVO koji su je nalepili na kacige, i stvari su dalje krenuli svojim tokom. Kada je oznaka već bila usvojena i postavljena na letelice, bilo je kasno za stručne argumente.

Malo je šašavo da na istorijskim premetima, kao i novoustanovljenim orednjima
(npr Karađorđeva zvezda, i stara i nova http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 0%B4%D0%B0
pa i na simbolima državnih institucija imamo "stari" i "pravilan" raspored boja, a na oznaci za vojne letelice - obrnut raspored, jer ga je neko video na internetu i činio mu kao ispravna "varijacija"...


Mada, mogu i da razumem: oznaka SRFRJ je imala u spoljnom prstenu plavu boju, gornju boju sa zastave, a u cenru crvenu petokraku, pa se tom nekome u Sloveniji, nekome u Republici Srpskoj kao i kd nas očigledno činilo da je to "pravi" način raspoređivanja boja... a pretpoistavljam da nisu ni znali da je ta oznaka nastala jednostavnim ucrtavanjem petrokrake u ounaku britanskog RAF-a 1944. godine.... doduše, kako su se držali PS-a JNA, sve do nošenja NATO uprtača na koje ne može da se zakači ni jedan drugi deo opreme koju vojnik duži (jer su pravljeni za kožne kaiševe), izlaska u grad u maskirnoj uniformu i plitkim cipelama, zatim "spavaonama", "kupaonama" ,"plahtama", "marendama" i sl, ništa me ne čudi.
 
Kartograf":3hjrg7x7 je napisao(la):
Labudovi, lavovi...

Pa pazi rekoh da mi se najvise svidja, nisam rekao da je savrsena...lavovi jesu malo kic (ali manje kic od jednostavnog lepljenja grb na beo rep) i malo podsecaju na logo sa pakle cigara ili fensi cokolade, ali mi se dopalo to sto se neko "usudio" da koristi nesto osim crvene, plave i bele i da se srpskim simbolom (krst i ocila) malo "poigra" da ne bude bas identican kao na srpskom grbu. A i kul mi je ovaj font na trupu.
 
relja":1m9m0gno je napisao(la):
Beogradski maketar "Airsuba" (ime poznato na maketarskim forumima) je 1998 pokrenuo sajt Maktorama za čiji logo je, na opšte oduševljenje, napravio varijaciju na oznaku Kraljevine Jugoslavije....
...Suba je, pošto se ipak radi o sajtu za hobiste, samo prepravio oznaku, ne znajući tada da je raspored boja na njegovom logou (budućoj oznaci) - pogrešan.
Sve druge kružne i eliptične oznake Kraljevine Srbije i Kraljevine Jugoslavije su nastale rotiranjem državne zastave tako da se donja boja zastave nalazi u spoljnem prstenu kružne/eliptične oznake.

Imaš gore oznaku Kraljevine Srbije.
Kada na nju dodaš stilizovani krst, da li se dobije današnja oznaka?
Ako se dobije, šta je onda tu pogrešno?
Kako je ta oznaka Kraljevine Srbije svojevremeno nastala (prefarbavanjem ovoga ili onoga) nije od značaja, jer to ne menja činjenicu da je to prva oznaka.
Tako isto kažu da je današnja zastava nastala okretanjem Ruske zastave naopako pred Sultanom, ili da na grbu imamo četiri slova S, a ne 4 ocila...ali, svi ti mitovi nemaju veze sa stvarnim faktima.

Oko rasporeda boja (ovo što i ti pominješ) je bila priča kada se govorilo o usvajanju sadašnje oznake. Bio je i zvaničan predlog sa drugačijim rasporedom boja, tj. onako kako ga ti opisuješ. Kao što vidiš, odbačen je.
Dakle, nije da neko nije znao, nije da nekome nije rečeno sve što si ti napisao, već su sve to znali i odbacili.
A, odbačen je jer je uzeta prva oznaka koja se stavljala na vazduhoplove Kraljevine Srbije i na nju ''dodat'' stilizovani krst.
 
@neshaost
Kao što sam objasnio - tačno se zna kako je ta oznaka na Farmanima i Blerioima nastala i zašto. To je bio francuski zahtev jer još uvek nisu bili u ratu sa Bugarskom. Francuske posade su nosile i srpske uniforme.
Drugo - to nije prva oznaka.
Prva srpska oznaka je zastava trobojka na donjoj strani krila, korišćena u još balkanskim ratovima.
Prava, definisana u dokumentima i u saglasnosti sa svim ostalim obeležima je ova na Vukosavljevićevom SPADu7 pred proboj Solunskog fronta. Sve do nje su bile improvizacije i adaptacije. Čak i par godina posle I sv rata je vladalo šarenilo raznih oznaka, a dominirale su, normalno, francuske...
Preporučujem knjge "Krila Srbije" i "Srpska avijatika".

Nije bilo priče oko rasporeda boja kada je birana nova oznaka - odluka je jednostavno donešena bez nekih konsultacija van vojske, tako da ništa nije ni odbačeno. Jednostavno je usvojeno, a potom su usledile kritike po stručnim i manje stručnim forumima.
Našašavije je što su ljudi od struke bili dostupni, praktično ispred nosa, ali nisu bili konsultovani.
Od prilike su u isto vreme i doneli odluku da se rukom pozdrvalja i bez kape - valjda su videli u američkim filmovima da to radi američka (samo kopnena) vojska, a i tadašnji predsednik je imitirao Džordža Buša pred kamerama, pa hajde i mi da menjamo PS. Razne čudne odluke su donošene u to vreme.

I da, krst nije "stilizovan", ima svoje ime i zove se "kosovski" krst.
 
relja":fpoxn4n5 je napisao(la):
...Nije bilo priče oko rasporeda boja kada je birana nova oznaka - odluka je jednostavno donešena bez nekih konsultacija van vojske, tako da ništa nije ni odbačeno. Jednostavno je usvojeno, a potom su usledile kritike po stručnim i manje stručnim forumima.

Proposal by the Serbian Heraldry Society
The Serbian Heraldry Society is upset with this roundel as well as with other markings and flags proposals for the Serbian Army and Air Force. Quoting (translating) the Serbian newspaper Vecernje Novosti:

"We think that the markings proposed for the Serbian Air Force and Army are not good solutions; they have been designed by non-professionals and do not comply either with the vexillological and heraldic standards or with the Serbian tradition" says Kosta Knezević, member of the Serbian Heraldry Society.

The cross on the aircraft roundel is the Kosovo Cross and not Takovo Cross. It belonged originally to the medieval Kosovo Serb lord Bosko Jugović.
The order of colors is also wrong. Kosta Knezević claims that the Serbian roundel should have red in the middle, blue around it and then white at the edge.

Milan Jovanović, 24 November 2006

Ovo je bio njihov predlog:

rs%5Eshs.gif


------------------------

Dakle, znali, imali i zvaničan predlog, čuli sve argumente...i odbacili.
Uzeli oznaku iz vremena Kraljevine Srbije i stavili, ''prilepili'' pomenuti krst na nju i tako dobismo oznaku koju danas imamo. Inače, namerno nisam pisao koji je krst u pitanju da ne bi i tu ušli u polemiku da li je Takovski ili Kosovski, ili što su neki mislili da uopšte nije ni krst, nego je elisa sa aviona...

Sa današnjom oznakom ne vidim nikakav problem, ti vidiš...i to je to...slažemo se da se ne slažemo. :wink:
 
OK, samo si potvrdio ono što sam napisao - nisu nikoga konsultovali.
Krst jeste kosovski, tako su ga zvali i u Kraljevini Jugoslaviji.
 
Od kada su u upotrebi tzv ''rondele'' (a nastale su iz oznake na kapama francuskih revolucionara ''kokar'', što ih partizanština nakaradno nazva ''kokarde'')važi pravilo da se boje nacionalne zastave unose redosledom da se od centralnog kruga/elipse ka spoljnim krugovima/elipsama unose boje zastave, počev od gornje. Zato su i oznake na kapama Srpske vojske bile pravilno unete, počev od crvene u centralnom krugu elipse, potom, ka spolja plave i na kraju, na spoljnom krugu bele. Zbog promene rasporeda boja državne zastave Kraljevine SHS/Jugoslavije, promenio se i raspored boja na oznakama vojničkih kapa i, naravno i na rondelama vazduhoplova, sa plavom bojom u centru,crvenom spolja i belom između njih. U RV i PVO SFRJ je preuzeta oznaka koju su koristile 1. i 2. eskadrila RV i PVO NOVJ na Visu, mimo gore navedenog standarda, ali samo zato što je naglasak bio na ideološkoj oznaci, crvenoj petokraki, koju su ''smestili'' u belu pozadinu i oivičili plavom bojom. Mnogo je interesantnija greška koju su sa svojom rondelom napravili Slovenci, kao nezavisna država. Sumnjam da standard unošenja boja nacionalne zastave u rondelu nisu znali (lako se i brzo, preko interneta to danas sazna). Uglavnom, uzeli su naš raspored boja i naterali i nas u grešku prilikom formiranja rondele za Srpsko V i PVO. Sada i ako bismo želeli da otklonimo ovu grešku, morali bi smo da preuzmemo raspored boja u rondeli već postojećeg, tuđeg (Slovenačkog) vazduhoplovstva. Možda bi jedino rešenje bilo korišćenje dvobojne rondele (za razliku od trobojnih, koje se najčešće koriste u državama sa ''trikolor''-trobojnim zastavama), u centralnom krugu crvena, u spoljnom plava (ovakve rondele je delo koristila i Sredozemna komanda RAF-a, za vreme WW 2), preko koje bi bio beli Kosovski/Takovski krst.
 
замолићу Игора и Вучка да пребаце ове приче о ронделама и осталим ознакама ваздухопловства у тему о Авијацији, а не да буде у теми о ЈАТ-у. хвала
 
Slažem se, neka prebace.
Ostaje samo pitanje - kakvi će biti domen i web adresa kompanije AirSerbia?
 
Vrh