Šta je novo?

Air Serbia

Pitanje je koliko se procedure postuju u AS-u.
To je partijska firma.

Kako sada verovati da ce motor biti popravljen ili zamenjen?
Ima li ikakave transparentnosti u tom smislu kod AS, a ima li kod drugih?
Procedure se postuju. Nema to nikakve veze da li je JU partijska firma ili ne. Kontrole u aviosaobracaju su jako rigorozne i prvo nepostovanje procedure ce znaciti zabranu letenja u EU. Puno kompanija ima tu zabranu.

Kakva je transparentnost potrebna? Da se pred 144 putnika popravlja motor? Jednostavno, kompanija nece dovesti putnike u opasnost. Odmah bi izgubili licencu da to urade. Mirno spavaj @MC_ .
 
Zar to ne moze svaki avion?
Ne, mogu samo veci avioni koji nose mnogo vise goriva. A320 family ne moze, kao ni B737. Zato kruze iznad mora kako bi sagoreli visak goriva, ukoliko ga ima. Na letu TIV-BEG ga sigurno nije bilo. Taj leti nosi jako malo goriva i nema potrebe ni za sagorevanjem istog.
 
Procedure se postuju. Nema to nikakve veze da li je JU partijska firma ili ne. Kontrole u aviosaobracaju su jako rigorozne i prvo nepostovanje procedure ce znaciti zabranu letenja u EU. Puno kompanija ima tu zabranu.

Kakva je transparentnost potrebna? Da se pred 144 putnika popravlja motor? Jednostavno, kompanija nece dovesti putnike u opasnost. Odmah bi izgubili licencu da to urade. Mirno spavaj @MC_ .
Ali ko to kontrolise i kako se to kontrolise?
Da li je to drzavni organ ili medjunarodni?
 
Dok sam radio na "Tesli", svako malo je dolazila kontrola Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva (nekad najavljeno, a cesto zaista nenajavljeni se sunjaju po aerodromu i proveravaju postovanje procedura i ponasanje zaposlenih, nama u kargu su voleli da ubace `naprave` u robu, da vide hoce li proci, nije nijednom).
Jednom godisnje sigurno medjunarnodne kontrole ICAO-a i ECAC-a i americkog FAA (zbog letova za Njujork).
Verujem da je u avio kompanijama slicno, tako da nije to bas prilepi zvakom i zategni zicom, izdrzace do Beograda...
Inace kasnjenja letova i otkaza je ima gomila, najcesce zbog sitnih tehnickih kvarova, udara ptica, pucanja guma,secam se jednom otkazali let jer u avionu nije radio interfon za obracanje putnicima.
 
EASA kontrolise, dakle medjunarodni organ. Prvo nepostovanje svih procedura znaci automatsko oduzimanje EASA sertifikata JU, a to znaci da nema letenja u EU.

Зашто уопште трошиш своје драгоцено време и покушаваш да му обајсниш нешто кад знаш да тролује стално и поставља иста питања сваки пут.....
 
Ali ko to kontrolise i kako se to kontrolise?
Da li je to drzavni organ ili medjunarodni?
Знаш ко још контролише - морал, људска честитост, професионална посвећеност, ентузијазам и пожртвовање оних који одржавају овај систем у животу кроз генерације безидејних и корумпираних политичких елита!

Срам те било!
 
Mislim da se u mom slučaju sa strane putnika i posmatrača olako prelazi i ovakve stvari karakterišu kao nešto normalno i u sklopu procedura. Imam utisak da kada bi ne daj bože pao avion da bi neki komentari bili "sve se to dešava, poštovao je procedure ali viša sila...".
 
Зашто уопште трошиш своје драгоцено време и покушаваш да му обајсниш нешто кад знаш да тролује стално и поставља иста питања сваки пут.....
Tako sam vaspitan, da svakome odgovorim kulturno. Sta da se radi :)
 
Mislim da se u mom slučaju sa strane putnika i posmatrača olako prelazi i ovakve stvari karakterišu kao nešto normalno i u sklopu procedura. Imam utisak da kada bi ne daj bože pao avion da bi neki komentari bili "sve se to dešava, poštovao je procedure ali viša sila...".
Igore, to je jako nezahvalna tema. Na primer, imamo dva pada B737MAX8. Evidentno je da su procedure postovane, ali je avion pao iz dobro poznatih razloga. Sa druge strane imamo brdo primera gde je zbog raznoraznih propusta doslo do rusenja. Concorde je pao zbog najbanalnijeg propusta jer su mehanicari umesto nitni koristili lepak, ili slucaj kada je Americanu otpao motor u sred leta jer su ga mehanicari ostetili nepravilnim skidanjem.
 
Mislim da se u mom slučaju sa strane putnika i posmatrača olako prelazi i ovakve stvari karakterišu kao nešto normalno i u sklopu procedura. Imam utisak da kada bi ne daj bože pao avion da bi neki komentari bili "sve se to dešava, poštovao je procedure ali viša sila...".
Треба знати да ће неки авион некада пасти. Ниједан систем није савршен. Међутим, оно што непобитно говори о постојању изразито зрелог безбедносног система у ваздухопловству који се одржава, између осталог и савешћу и професионалном посвећеношћу појединаца који у њему раде јесте - статистика.

Током 70-их и 80-их година прошлог века, у просеку је падао један путнички авион месечно. Да је тадашњи безбедносни ниво задржан данас, са више него петоструким повећањем броја операција од тада, ове године би падао по један авион свака два-три дана. Међутим, десило се управо супротно - број летова се драматично повећао, а број удеса се драматично смањио.

Тако драматичном повећању нивоа безбедност допринело је, између остало, и отворено и јавно бављење “ситнијим” проблемима, које је омогућило систему да учи из малих грешака, и да их отклања, пре него што му се догоде велике.

Због тога, у суми, често имамо “приче” о “драми”, али истинску драму, хвала богу, јако ретко.
 
Igore preko ovih stvari se ne prelazi olako ali je otkaz jednog motora relativno uobicajena stvar koju piloti redovno vezbaju i koja se, ako pogledas onaj avherald link koji sam stavio, dogadja skoro svakodnevno negde na svetu. Ja sam davno doziveo na avionu strane kompanije otkaz motora sa plamenom koji mi se cinio dug 6-7 metara, i to na pisti tokom poletanja. Avion se vratio nazad i dobili smo posle par sati zamenski avion. Nije prijatno iskustvo ali nije apokalipsa kako je opisano.

Vidim da su sada napisali "niko od predstavnika Er Srbije nije im se obratio" a iznad toga ubacili video coveka sa Air Serbija uniformom koji se obraca putnicima. Ko je ovde lud?
 
Koliko je kružio, mogao je do BEG da stigne.
Šalim se. Jedino što im se može zameriti, na osnovu teksta, a u šta verujem da jeste istina, je da se pilot nije 10 minuta obratio putnicima, koliko god je nesporno imao preča posla.
Kad je stabilizovao avion i ugasio motor u kvaru, mogao je jednu rečenicu da izusti.
Sve ostalo je ok.
Kvar motora se dešava. Nije uobičajen, ali se dešava.
 
Koliko je kružio, mogao je do BEG da stigne.
Šalim se. Jedino što im se može zameriti, na osnovu teksta, a u šta verujem da jeste istina, je da se pilot nije 10 minuta obratio putnicima, koliko god je nesporno imao preča posla.
Kad je stabilizovao avion i ugasio motor u kvaru, mogao je jednu rečenicu da izusti.
Sve ostalo je ok.
Vrlo je upitno da li je zaista proslo 10 minuta ili samo par minuta. Ali prvo mora da proveri stanje sa motorom, da ustanovi koji je kvar u pitanju, da prodje checklist za tu situaciju, da obavesti kontrolu leta o tome, pa tek onda da se obrati putnicima. Ako si gledao ACI na NatGeo mogao si da vidis koliko posla piloti imaju u slucaju kvara i sta sve ima prioritet.

A odgovor na pitanje zasto je kruzio iznad mora je da su morali da prodju sve checkliste za ovu situaciju, da provere kolika je steta na avionu, tj. sta im je od sistema za sletanje ostalo na raspolaganju i da provere da li je sve u redu sa tockovima. Nije u pitanju sagorevanje goriva jer ga ionako ima malo na ovom letu. A nije ni cekanje na sletanje, jer se u ovoj situaciji proglasava MAYDAY i automatski se dobija prioritet za sletanje na koju god pistu pilot zeli, dok ostali avionu idu u holding pattern i cekaju da avion u kvaru sleti.
 
Kvar motora aviona u letu se sa strane putnika nikako ne može smatrati uobičajenim dešavanjem ma koliko se takve situacija dešavale na dnevnom nivou.
Не мислим да ико очекује од путника да сматрају квар мотора уобичајеном ствари. То и није уобичајен догађај; дешава се једном на 375 000 сати лета.

Овде причамо о томе да не може квар мотора да се узима као доказ за низак ниво безбедности Ер Србије, јер сви остали показатељи указују на управо супротно.
 
Kvar motora aviona u letu se sa strane putnika nikako ne može smatrati uobičajenim dešavanjem ma koliko se takve situacija dešavale na dnevnom nivou.
Naravno, i niko od putnika ne ocekuje da se to dogodi. Ne dogadja se to par puta dnevno jednoj kompaniji pa da je to uobicajeno desavanje. Evo ja se ne secam kada smo poslednji put imali kvar motora na JU letu, neka me neko podseti ako se seca. Bitno je da je JU bezbedna i da ne ugrozava nikoga. A Nova S, N1 i slicni mediji samo rade na tome da ukaljaju imidz Air Serbie time sto prenose netacne informacije i glasine. Time stvaraju nepotrebnu paniku medju putnicima. Samo bacite pogled na komentare na Novoj, pa ono boli sta sve ljudi tamo pisu. Cist pokazatelj kako jedan prenaduvani clanak moze da utice na putnike. I da naglasim da nemam veze sa politikom, pa da zato pljujem Novu S i slicne medije, ali RTS je ovoga puta preneo informaciju onako kako treba.
 
A nije ni cekanje na sletanje, jer se u ovoj situaciji proglasava MAYDAY i automatski se dobija prioritet za sletanje na koju god pistu pilot zeli, dok ostali avionu idu u holding pattern i cekaju da avion u kvaru sleti.
Valjda pan-pan, mayday je kad se ruši?

To što pišu ljudi u komentatima na vesti, najbolji je argument protiv demokratije.
 
Prosli kvar motora je bio pre oko godinu dana kada je (ako se dobro secam) A319 krenuo za Hurgadu pa je posle 5 minuta leta morao da se vraca.
 
A Nova S, N1 i slicni mediji samo rade na tome da ukaljaju imidz Air Serbie time sto prenose netacne informacije i glasine. Time stvaraju nepotrebnu paniku medju putnicima. Samo bacite pogled na komentare na Novoj, pa ono boli sta sve ljudi tamo pisu. Cist pokazatelj kako jedan prenaduvani clanak moze da utice na putnike. I da naglasim da nemam veze sa politikom, pa da zato pljujem Novu S i slicne medije, ali RTS je ovoga puta preneo informaciju onako kako treba.
Naslovna strana hrvatske verzije N1 ima danas tu vest o Er Srbiji a kada je pre 10 dana njihov Croatia Ailines let OU4462 imao problema na sletanju u Cirih (go around, pa vatrogasci pored piste, pa avion prizemljen18 sati) onda nisu imali vest o tome. Ako vam to ne smeta onda nista.
 
Valjda pan-pan, mayday je kad se ruši?
MAYDAY је радиотелефонски сигнал за проглашавање опасности по сам ваздухоплов (emergency call), а PAN-PAN је радиотелефонски сигнал за приоритетну радио поруку (priority call). MAYDAY је овде адекватан.

To što pišu ljudi u komentatima na vesti, najbolji je argument protiv demokratije.
Борим се с душом да ти не признам да си у праву.
 
Valjda pan-pan, mayday je kad se ruši?

To što pišu ljudi u komentatima na vesti, najbolji je argument protiv demokratije.
Mislim da je pan-pan kada je u pitanju manji kvar koji ne zahteva hitno sletanje, dok je mayday za ovakve situacije. Otkaz motora je ozbiljan kvar i mislim da za njega ide mayday, dok bi pan-pan isao za, na primer, pokvarena zakrilca i slicno.
 
Pogledas snimak i vidis da niko od putnika u tom trenutku nista nije skontao, dakle nista dramaticno nije bilo. Ovaj jedan kaze, "videla si kako je puklo kad je udario u oblak" :D Hvala Bogu posada je odradila sve kako treba, svi su bezbedno sleteli i nema meste drami.
 
Vrh