Šta je novo?

Air Serbia

Takodje, desava mi se da vidim mladje ljude koji izgledaju kao bekpekeri kako pune svoje flase u toaletu, a nekad cak i zamole radnike iza sanka da im natoce. Posle unesu tu vodu u avion.
Bolji aerodromi imaju česme gde se može natočiti filterisana voda u flaše posle KD kontrole. Probao sam, nosim svoju praznu termos flašu koja nije problem na skeneru pa onda napunim ako znam da ima takvih česmi. Još bolji aerodromi imaju stanice gde možeš isprazniti vodu iz flaše pre samog ulaska na KD skener. Jednog dana kad renoviraju Aerodrom Nikola Tesla valjda će operater aerodroma imati toliko mozga da ugradi sve te stvari :ROFLMAO:
 
И сам знаш да Н2О није проблем. Проблем је што неко у бочици за Н2О може да унесе пола литре СН3СООН или неке још комплексније хемикалије, која изгледа као вода, а може да се употреби као опасно оружје.

КД је најмање је ту да прави профит аеродромским содаџијама.
Rešenje prvo: priliko prolaska kroz punkt, ako osoba želi da zadrži tu vodu koju je donela ''sa ulice'' što bi rekli, aerodromsko osoblje je zamoli da popije par gutljaja da bi dokazala da je voda. Znam, znam, sada može da se postavi kontra-argument: ''ali šta to znači ako hemikaliji treba vremena dok počne da truje telo, tako da neko može da popije gutljaje u 16:40 znajući da će u 18:10 uveliko biti u avionu''...

E zato postoji i rešenje drugo: dozvoli se unošenje samo boca koje su fabrički zaptivene. A to se može lako videti po stanju plastičnih vezica na otvaraču, koje pucaju kada se jednom otvori i ne mogu se falsifikovati, ne mogu se slepiti opet a da se ne primeti.

A i sama premisa ''šta sve može biti upotrebljeno na kakve sve moguće načine'' je pogrešna u startu. I hemijska olovka zabodena u srce može da ubije (ako se dobro sećam podatka, par cm ima od spoljašnjosti grudi do srca). Pa jel zbog toga prestasmo da unosimo i koristimo hemijske olovke? Pa ne.
Sve se može rešiti, sve se može preduprediti i za sve se može napraviti procedura. A da se opet ne ide u ekstrem i bolest.

Ima tu još aspekata, kojima se bave i razni instituti i kriminalističke akademije, pa i pravnici, u smislu koliko policijskih i bezbednosnih resursa se traći na prekomerne mere na aerodromima, pa i na ambasadama, vladinim zgradma (u zapadnjačkim zemljama), obaveštajne krugove, pa zatim na čuveni ''rat protiv droge'' pa i čuveni ''rat protiv terorizma''. Nije to nešto što je samo meni dunulo pa mi smetaju pa ih penalim, nego se o tome vode debate, istraživanja i dokumentarci već preko dve decenije. Ali kao što rekoh, lobiji su uvek jači od istine. Jer su tu strašne pare u opticaju. A na ovoj temi sam pojam lobi kao da je neka apstrakcija, još samo što ne čujem da je teorija zavere i izmišljotina. Doduše i na ostalim temama nije mnogo drukčije ali ovde se definitivno oseća i taj neki ekskluzivitet (ako sam ispravno napisao ovu reč) i zatvorenost prema neredovnim pojavama, temama i članovima.
 
E zato postoji i rešenje drugo: dozvoli se unošenje samo boca koje su fabrički zaptivene. A to se može lako videti po stanju plastičnih vezica na otvaraču, koje pucaju kada se jednom otvori i ne mogu se falsifikovati, ne mogu se slepiti opet a da se ne primeti.
Vrlo lako je moguce zameniti taj plasticni prsten koji se odvoji od cepa prilikom otvaranja. Za to je potrebno malo vestine i jos manje vremena. Tako da to nije resenje.

Evo objasnjena kako i zasto je zabranjeno unositi bilo koju tecnost u kolicini vecoj od 100ml:
 
Kakva konstrukcija od priče. Kapiram da je ovo iz iste kuhinje koja je tvrdila i upotrebila kao izgovor da Irak poseduje WMD pa su zato uleteli i rasturili ga da bi posle par godina bilo javno ''e jbg, zeznuli smo se al šta je tu je'' izvinjenje pred svetom.

Kao što rekoh, industrija (lažne) bezbednosti.

Na kraju, kao što postoje hemikalije koje na licu mesta u par sekundi otkrivaju tragove kokaina, tako isto mogu da se naprave hemikalije koje bi posle sipanja par kapi iz flaše pokazali da li ima nekih eksplozivnih jedinjenja. Makar nekih vrsta. Ali ovako je očigledno pogodnije lobiju.

Najsmešnije od svega je što terorističku organizaciju koja im je služila kao glavni bauk 2000ih (sad je već odavno ispuvana priča, niko je više ni ne pominje) i jesu napravili i kontrolisali upravo oni. Što opet potvrđuje sve. Napraviš bauka ni iz čega, napraviš histeriju, i onda prodaješ rešenja. I još te posle hvale i vole kao spasitelja.
 
Rešenje prvo: priliko prolaska kroz punkt, ako osoba želi da zadrži tu vodu koju je donela ''sa ulice'' što bi rekli, aerodromsko osoblje je zamoli da popije par gutljaja da bi dokazala da je voda.
И то је теби прихватљивије са становишта личног интегритета, да ти КД каже “‘ајде, гуцните мало, нисам видео, нисте гуцнули довољно, ‘ајде сад и из оне друге боце…”?! Све то ће више да сачува људско достојанство и аутентични демократски поредак?!
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Kao što ti napisah još sinoć, ti i još neki ovde sa Štokholmskim sindromom branite stvari koje su nekada bile nezamislive i stvar elementarne logike i vaspitanja. Ne govorim sad samo o ovim glupostima sa 100ml vode za par sati u suvom avionu, i o odbranama te šuplje priče. Nego i ono od pre par nedelja, kad su ovde branjene i novouvedene de fakto vize prema svim izvan EU, i naravno isto pod nekim blesavim pričama o national securitah i ratu protiv droge, ratu protiv terorizma, ratu protiv duhova trte mrte... O čemu onda dalje da pričamo kada je jasno da ne možemo biti dalje u stavovima i rezonima? Vi se očigledno pecate na sve te priče, i očigledno se dovoljno užasavate izmišljenih pretnji da pristajete da vas neko kome dajete pare tretira kao goveda i da ga još branite i zahvaljujete mu se.

Uz to ste vrlo isključivi i zatvoreni na ovoj temi prema bilo kome ko ne razmišlja i ne bavi se istim stvarima kao vi. A ja rekoh sebi nedavno da neću da gubim vreme na temama gde niko nikad neće ni za jedan atom korigovati bilo šta u svojim stavovima. Tako da što se mene tiče, samo pičite. Ionako sam i hteo da se povučem sa teme do daljnjeg nego me Montezuma citirao pa sam napravio grešku i javio se. Potrudiću se da je ne ponovim.

P.S.
И то је теби прихватљивије са становишта личног интегритета, да ти КД каже “‘ајде, гуцните мало, нисам видео, нисте гуцнули довољно, ‘ајде сад и из оне друге боце…”?! Све то ће више да сачува људско достојанство и аутентични демократски поредак?!
Po čemu se to razlikuje od onoga što TSA u Americi radi ljudima? Izuvanje, skidanje kaiševa i bruseva, skeniranje tela, pregled šupljina, provera prtljaga...? Da, baš dostojanstveno.

Koliko ste vi ovde samo hipnotisani... Da nisam sam leteo avionom 30 puta pa i da poverujem da sam ja u krivu. Ali putovao lično i video kakva je to psihoza postala, pa da bar ne može svako tek tako da me ubeđuje da je to nešto normalno, humano i racionalno.
 
Poslednja izmena:
И сам знаш да Н2О није проблем. Проблем је што неко у бочици за Н2О може да унесе пола литре СН3СООН или неке још комплексније хемикалије, која изгледа као вода, а може да се употреби као опасно оружје.

КД је најмање је ту да прави профит аеродромским содаџијама.
Још кад би дотичне содаџије справљале и нудиле бозу, кабезу и клакер...
 
O čemu onda dalje da pričamo kada je jasno da ne možemo biti dalje u stavovima i rezonima?
Бендере, ја желим да те разумем, помози ми!

Је л’ ово хоћеш да кажеш - светски центри моћи измишљају ризик од отмице да би могли да зарађују на разлици у цени боце воде између самопослуге и авиона? Је л’ то оно што хоћеш објасниш мени, заточенику Стокхолмског синдрома?
 
A, hoće da kaže da su nam u strahu povelike oči i da neki 'oftalmolog' time manipuliše. Sigurno ima istine, ali bojim se da nam tek sledi narodno veselje kad se teroristi okrenu od svoje omiljene mete, avio-saobraćaja (a ako ga učinimo 100% bezbednim, baš to će učiniti) ka mnogo lakšim ciljevima, gde nikakve kontrole ni nema. Kad razmislim, to se već i desilo (imali smo bombaške napade na metroe, prigradske vozove, autobuse, stambene zgrade, pozorišta...).

Ko će sve to da čuva. I ludake po Cetinju.

Zapravo bi nekom uvrnutom logikom moglo ispasti da je u takvom svetu avio-saobraćaj u prednosti, jer se prvi obezbedio...
 
Hajde da se vratimo na temu o JU. Ne znam za ostale, ali ja sam tek sada primetio da Turkish vise ne leti za Sochi. Air Serbia je ostala jedina u Evropi koja leti za Sochi i ima totalni monopol. Da li je realno da je JU sa svoja tri nedeljna leta izgurala giganta kao sto je TK sa te rute? Zvuci neverovatno.
 
Tranutno su letovi za Soci i Moskvu u top 10 najpracenijih. Verovatno bi mogli da iznajme bar 5 aviona da lete samo za Rusiju.
 
Не мислим да је то у питању. Пре ће бити да туркиш мобилисао своје силе на МОскву Питер и друге крупне градове, а Сочи оставио месним Авиомопаниајама које користе ССЏ за летење из Сочија у Турску. Сочи је пункт преседења постао.

Тако да је ЕС ту нема никакве везе. Тако се сложило
 
Soči je postoa punkt presedanja jer mnogi Rusi samo t mogu sad da letuju. Plus ne rade ni aerodromi na Krimu pa ni u Krasnodaru.

Pre sankcija u tom kraju Mineraljne Vodi su imale više taransfera nego Soči.
 
Одатле лете даље у ТУрску, јер ССЏ може да лети ван граница а може да добаци само до тамо...
 
SSJ-100 ima dolet od 4578km. Moze on da dobaci mnogo dalje od Turske.
BBAE291D-E48C-4DD1-881B-3CDFE4EF68B9.gif

Ali lete i sa A330 u inostranstvo. Doduse, svi su u vlasnistvu Aeroflota.
 
Одатле лете даље у ТУрску, јер ССЏ може да лети ван граница а може да добаци само до тамо...
Red Wings leti sa SSJ iz Kazanja do Istanbula, tako da svi gradovi i aerodromi na Volgi mogu da dobace do Istanbula.
 
Дальность полета: 3048 км (для SuperJet100-95LR 4578 километров)
Специјалне верзије могу толико, али најевћи број има мањи долет. Тим пре што треба више места за пртљаг.

Ербаси ће летети до краја септебра када се спрема седница ИКАО, у којој ће бити решено како даље. Јер Русе кецају са резерним деловима, Ербас може да каже типа није безбедно јер немају делове. Е сад и Руси имају контраргументе, тј доказе да имају могућност да ставе квалитетне делове, који не утичну на безбедност. А до чега ће се договорити, видећемо.

Red Wings leti sa SSJ iz Kazanja do Istanbula, tako da svi gradovi i aerodromi na Volgi mogu da dobace do Istanbula.
Јесте, али Сочи је тачка претовара за Москву и Питер
 
Ербаси ће летети до краја септебра када се спрема седница ИКАО, у којој ће бити решено како даље.
На коју седницу ИКАО мислиш? Искрено питам, изненађен сам да би се ИКАО тиме бавио.
 
Можда није седница. Ево овде:

на рассмотрение 41-й сессии Ассамблеи ИКАО (пройдет 27 сентября 7 октября)
 
umesto da naprave familiju na bazi postojeceg TU204/214 i unaprede/modernizuju sam avion, Rusi sahranili biro Tupoljeva za civilno vazduhoplovstvo, krecu otpocetka sa Suhojem koji nikad nije pravio i razvjao civilne avione, sa 50-70 % krucijalnih uvoznih komponenti. Tuga sta su uradili, ali kako su posejali, tako i zanju.
 
Можда није седница. Ево овде:


Ovo moze da bude veliki problem za ruske kompanije. Ali opet, ne vidim kako mogu da im oduzmu avione dokle god lete u ruskom vazdusnom prostoru. Jedino mogu da imaju problema sa sletanjem u inostranstvo.
 
umesto da naprave familiju na bazi postojeceg TU204/214 i unaprede/modernizuju sam avion, Rusi sahranili biro Tupoljeva za civilno vazduhoplovstvo, krecu otpocetka sa Suhojem koji nikad nije pravio i razvjao civilne avione, sa 50-70 % krucijalnih uvoznih komponenti. Tuga sta su uradili, ali kako su posejali, tako i zanju.
Sta god pokusali sada, potrajace jako dugo. Razvijanje aviona traje i po 10 godina. Ne mogu tek tako nadoknaditi nedostatak aviona.
 
umesto da naprave familiju na bazi postojeceg TU204/214 i unaprede/modernizuju sam avion, Rusi sahranili biro Tupoljeva za civilno vazduhoplovstvo, krecu otpocetka sa Suhojem koji nikad nije pravio i razvjao civilne avione, sa 50-70 % krucijalnih uvoznih komponenti. Tuga sta su uradili, ali kako su posejali, tako i zanju.

ТУ204 је прегазило време, и само је варијанта са Ролсројсовим моторима и увозном авиоником имала два пилота, њихове варијанте су имале три члана посаде. Авиони се још увек праве, али за војне потребе.

"само" да се постави нова авионика, (сазда из ничега) потребно је, што рече Лука, време. Много времена. Сухој иако није имао искуство у почетку, сада је после толико година екплоатације прогутао жабу, а санкције ка Ирану, и безобзиран однос Француза, као и кецање од стрне Украјинаца (да да то траје не опд фебруара већ скоро 30 година), натерали су Русе да развијају своје системе и моторе. Први ће добити авионику МС-21. На добром је путу. Одмах за њим ЊуССЏ (који ће већ следеће године да полети за серификат), а даље, предстоји мукотрпна серијска производња у потребној количини.

Jedino mogu da imaju problema sa sletanjem u inostranstvo.

Па зар је то мало, сада када скоро па немају своје авионе? То је ужасно велики проблем, видећемо како ће се развијати ситуација. Можда ће Руси да припрете укидање слања титанијума.
 
Bukvalno i ja htedoh da kažem da je Tu-204 pregazilo vreme ali reko posle će opet da bude vidi ga ovaj šta se**

A generalno mislim da su čak i Rusi svesni da kaskaju za zapadom na polju avijacije, posebno civilne. Ja civilnu avijaciju ne pratim, ali pošto pratim vojne tematike, i do skora sam se zanimao za Sovjetsku i Rusku tehniku, svakako sam imao kontakta i sa njihovim proizvođačima letelica i pročitao nešto tu i tamo o njihovoj avijaciji. I što se civilnog dela tiče, čak i oni tamo skreću pažnju da kaskaju i da su mnogi projekti povuci-potegni.
 
Vrh