Šta je novo?

Air Serbia

Pa nek stave PD-14 motore i avioniku iz SSJ/MS-21 na TU-204, i više ga nije 'pregazilo vreme'. Tako Boing duže od pola veka radi sa 737.
Прво, ПД-14 је слаб. Мора да буде ПД-18 а он још не постоји.
Други мотор, друга гондола. Друга гондола, друго крило. Друга авионика, друга маса, читав авион мора да се прерачуна.
Најважније, а коме то треба? Ако тржиште нема потребу за тим, неће га ни бити.

Само да ставе, значи у конкреном случају 6-7 година и то врло оптимистично.

А онда питање, ТУ-204 би могао уз савременију технологију са невидљивим закивцима да буде такмац 757 односно А320XLR али, колико је таквих авиона потребно Русији? Јер ко ће још да их купује? Европа ће да их кеца за сертивикацију, американци исто. Коме треба авион који не може да лети свуда где треба авиокомпанији?
 
Sve i da pocnu da proizvode TU204/214 u vecim kolicinama, sta ce im to? Pre ce MC21 uci u upotrebu, a trebalo bi da ima veci dolet. Opet, cime planiraju da zamene B77W, A359 i ostale ultra-long-range avione? Rusi nemaju alternativu za to. A da bi razvili istu, trebace im jedno 20 godina najmanje.

Druga stvar je sto EASA, FAA, CAAC i ostala regulatorna tela nece sertifikovati nijedan ruski avion za letenje u njihovom vazdusnom prostoru tek tako. Pitanje je kroz sta ce sve Rusi proci da bi ti avioni dobili sertifikat, a bez njega ce leteti samo unutar Rusije.

Pitanje je i sta ce biti sa svim Airbus i Boeing avionima koji su trenutno u Rusiji kad se ukinu sankcije. Lezori su ih otpisali. Ti avioni nece moci jos dugo da lete, pre ili kasnije nece vise imati delova.
 
Ne vidim da im je prevelik problem da izbace novu verziju IL-96. Naravno, to će biti u startu zaostao avion, neekonomičan, ali, bio je takav i Il-62, pa je leteo decenijama.

Kad nema da se bira, nema da se bira.
 
TU204/2014 jeste zastareo dans 2022 godine. Ali razvoj SJ100 je poceo jos 2004. Tada je trebalo odmah uci u modernizaciju i razvoj familije na bazi postojeceg aviona, kojeg vec imaju razvijen, jer je mnogo jeftinije i brze, nego praviti sve od nule. Tako rade ozbiljne kompanije. Rusija je najveca zemlja na svetu, razdaljine su ogromne, potrebe za avionima su velike, milijarde dolara su date za kupovinu zapadnih aviona, sramota je da je Rusija izgubila mogucnost da proizvodi sve kod sebe. Taj nesrecni MC21 je imao pre sankcija samo 38% komponenata proizvedenih u Rusiji. SJ 100 50%.

Druga stvar, valjda su mogli videti da i Airbus i Boeing funkcionisu na principu familija, iz vise razloga. Dele sto vise elemeneta zajednickih, lakse za razvoj, a pre svega lakse je za pilote za peobuku, ne gube puno vremena... Mnogo je tu loseg posejano, sada ide samo zetva...
 
Pitanje je i sta ce biti sa svim Airbus i Boeing avionima koji su trenutno u Rusiji kad se ukinu sankcije. Lezori su ih otpisali. Ti avioni nece moci jos dugo da lete, pre ili kasnije nece vise imati delova.
Налетех скоро на мишљење да је један од разлога за скору интензивну сарадњу Русије и Ирана намера Руса да од Ирана науче механизме одржавања западних авиона у продуженом периоду санкција. Мислим да није без соли.
 
Осим тога Иран је потенцијално велики купац ССЏ. Прву партију им нису дозволили Американци због делова који су се користили на ССЏ.

МС-21 ће исто бити сертификован јер је са документима рађено од почетка.

Ил-96 тренутно о се ради прототип он је за 10м дужи од старе верзије 300. Али нажалост опет са три члана посаде.

Мотор ПД-35 је прошао етапу потврде висинских параметара врелог дела турбине, изграђен је стенд за испитивање истог. У току је израда прототипа у металу.

На жалост, по свему судећи пројекат CR929 је зашао у кризу и од њега неће бити ништа иако је ПД-35 био за њега прављен. Могуће је да ће следеће покољење ил96 да буде са два ПД-35 и са два члана посаде. Али то је смо претпоставка.

Ипак не треба сметати с ума да Руси кад набију притисак раде јако брзо, а компетенције које су развијали дуго сада долазе до изражаја:
1. Вештачка интелигенција
2. Изградња роботизованих линија
 
umesto da naprave familiju na bazi postojeceg TU204/214 i unaprede/modernizuju sam avion, Rusi sahranili biro Tupoljeva za civilno vazduhoplovstvo, krecu otpocetka sa Suhojem koji nikad nije pravio i razvjao civilne avione, sa 50-70 % krucijalnih uvoznih komponenti. Tuga sta su uradili, ali kako su posejali, tako i zanju.
Претпостављам да је ово разлог. Ово је чланак из Новости од прошле године, мада је и у данашњим Новостима био чланак, али га сад на брзину не могу пронаћи.

ВЕЛИКИ ПЛАН РУСИЈЕ И КИНЕ: Најавили производњу новог авиона ЦР929 - први лет већ 2023. године! (ВИДЕО)
Новости онлајн, 25. 01. 2021. у 14:51
ПРОИЗВОДЊА широкотрупног авиона великог домета ЦР929, који су заједнички направиле Русија и Кина, требало би да почне 2021. године, изјавио је шангајски информативни извор „Ицај глобал", позивајући се на главног инжењера за прелиминарна истраживања Кинеске корпорације комерцијалног ваздухопловства (СОМАС) Чжан Чжигана.
https://www.novosti.rs/c/planeta/sv...g-aviona-cr929-prvi-let-vec-2023-godine-video

Russia And China’s Boeing 787 Alternative: The CR929 Hits Turbulence​

 
Nece taj avion jos dugo prevoziti putnike. Introduction je za sada 2028. godine. Do tad ko ziv ko mrtav...
 
Највероватније да неће уопште. Ни под тим називом, ни у том року. Пре месец дана су најавили да ће да се разиђу.
 
Pa i nisu nesto previse dramatizovali vest, plus ne drzi avherald monopol na takve vesti :)
 
Koja nestrucnost, pa ovo nema nigde. Kao prvo A319 ne moze da ispusta gorivo, kao drugo ovo je sve uradjeno po proceduri. Ali opet ce se pljuvati Air Serbia…
 
Upravo tako Luka. Novu nije bruka i sramota da objavi ovu glupost: Bilo je nešto nalik udaru groma. Avion je gubio i menjao snagu, a jedna putnica je videla da ispod njenih nogu varniči i da se vrši otpuštanje goriva iz rezervoara u more.

Tako je, A319 nema fuel dump.
 
Sta ispod nogu moze da varnici uopste kad ispod nogu ima samo tepih?
 
Ima ljudi koji se javljaju novinama da su sinoc napravili krug iznad Beograda u letecem tanjiru ali je na uredniku da odluci hoce li da objavi takvu glupost ili ne. Profesionalni medij bi preneo izjavu avio kompanije, pitao Petra Vojinovica itd za misljenje pa tek onda odlucio da li ce objaviti ovo o varnicama i gorivu.
 

А тек ова вест је да паднеш са столице. Као да је кружење авиона нешто ненормално или аутор текста никада није летео авионом па не зна.
По наслову испада да је авион непрестано кружио због квара а уствари је вероватно чекао дозволу за слетање и остале инструкције од контроле летења. Дакле све је урађено по процедури. Некада су заиста наслови и чланци на овој Новој С у рангу са Блицом и Куриром ....
 
Jel to postao trend da se svuda uz bilo koju vest nove s mora prokomentarisati kako su isti kao kurir? Primetio sam to i u društvu, ne znam što su svi toliko osetljivi na njih kao da je javno dobro...
 
Jel to postao trend da se svuda uz bilo koju vest nove s mora prokomentarisati kako su isti kao kurir? Primetio sam to i u društvu, ne znam što su svi toliko osetljivi na njih kao da je javno dobro...

А где у мом посту пише да су исти као Курир? Научи да читаш!
Кажем само да наслови Нове С некада теже сензационализму као што је то случај на Блицу и осталим порталима. Далеко било да се пореди редакција Нове С и “редакција” Курира, то се не доводи у питање али да фали Новој С више озбиљности и оцењивање релевантности извора итекако фали.
 
Milion je razloga zasto su kruzili iznad mora. Sigurno da nisu cekali na dozvolu za sletanje jer je ovo sletanje koje ima najveci prioritet, ostali se stavljaju na hold. Najverovatnije su prolazili check liste za slucaj otkaza motora kako bi uradili sve po proceduri.

Ne znam sta je gore, da li redakcije i njihovi naslovi i tekstovi ili putnici koji prenose kako je sve bilo apokalipticno. Sve je po proceduri kako mora da bude.
 
Pitanje je koliko se procedure postuju u AS-u.
To je partijska firma.

Kako sada verovati da ce motor biti popravljen ili zamenjen?
Ima li ikakave transparentnosti u tom smislu kod AS, a ima li kod drugih?
 
Vrh