Šta je novo?

Air Serbia

Tu je problem u Beogradu, nema nijednog jedinog jeftinog leta iz bilo koje destinacije. Ja sam iz Beča do Dortmunda sa Rajanom leteo za 10e. Sada je povratna karta od Beča do Beograda preko 200e, i preko ErSrbije i preko Austrian Airlines. Beč - Niš, Wizz se može naći za 25e, zavisi od datuma, Rajan ima 23. avgusta za 10e. Beograd naravno izmonopolisan, nema nijedan jeftin let.
jos malo pa nestalo... https://www.bloomberg.com/news/arti...-fares-to-disappear-due-to-rising-fuel-prices ;)
 
Po gradu se naravno stoji kada ih ima neodrživo mnogo a i kada kod njih ljudski život vredi manje nego kravlji.

Najbitnije je da postoji izbor gde god je moguće. Ali sa korporatokratijom nema toga. Briga nju za izbor i za komfor običnog smrtnika.
 
Ово су бекрије које су предложили мерење пред укрцавање


А ево једне типичне ситуације:
Господин може да прође, а ви госпођице да платите за допунски пртљаг
1660224281010.png
 
^^

Primetite kako u osnovi svake podmuklosti koju neka korporacija pokusa da proturi stoji neka prica o smanjenju emisije stetnih gasova, o odrzivom razvoju, o ekologiji, o brizi o planeti i/ili ljudima, o novoj pravednijoj humanosti i tako dalje i tako dalje...

Da su postojale u ovim oblicima i pre 1960ih, korporacije ne bi rasnu segregaciju u SAD zvale tako, nego bi i za to imale neku podmuklu frazu tipa "Passenger Management Optimization", ili neki slican naziv koji bi lakse stao u akronim na koje se ameri patoloski prze (STEP, SMART, RECAP, FLOW)...


Uvek su bili i ostali majstori pakovanja fekalija u debele slasne oblande.
 
Шта више, ако пробаш да се супротставиш, наићићеш на осуду и неразумевање оних који су ту удицу прогутали!
 
Uh da, i to mi se dešavalo XY puta. :D Zato se na forumu i zezam da sam za mnoge Boško Obradović, pošto me tako doživljavaju a i često kažu da sam desničar. A van foruma se i uživo zezam sa poznanicima i prijateljima da sam Hejter™. 😁 Ali kad ispadnem u pravu, ne izostavim da im to istaknem, pogotovu onim poznanicima koji uvek navijaju za kapitaliste i korporacije ali se družimo silom prilika jer moramo zbog zajedničkih prijatelja. 😁

Pa mi se na primer tako čudiše ljudi kad sam još 2010. govorio da će Gugl i Facebook postati internet policije i cenzori. I naravno odma - vidi ga hejter, a što s' takav, a šta ti imaš protiv njih, ljudi pošteno rade... Op, par godina i nekoliko skandala kasnije, ispostavi se da je matori Hejter bio u pravu. 😁

A ništa specijalno nije potrebno da bi se te stvari uočile i predvidele. Samo gledaš malo više u (vremensku) daljinu, i malo šire (širu sliku). I postaviš elementarno pitanje : ako korporativna uprava postoji samo sa ciljem da pravi profit, okle ikome ideja da će oni da brinu o moralnim vrednostima? I da će takvi da ostanu dobri zauvek? I to je to, to je cela nauka. Ali izgleda da je danas to neki raritet, neka specijalna veština ili neko čulo koje su mnogi izgubili, bm li ga...

I što je najluđe, koliko god puta korporativni entiteti potvrdili stereotipe i glasine o sebi, uvek, ali uvek će raja iznova da se šokira kad god neka avio korporacija, internet pretraživač, marketing oglašivač, filmska produkcija, auto industrija, gaming kompanija, ma bilo koja korporacija... uradi nešto zlobno i nemoralno. I svaki put iznova isčuđavanje. Iju, pa kako oni, pa zašto tako, pa zar njima nije žao... Ma da, žao im je taman koliko je British Petroleumu bilo žao kad su izlili naftu u Meksički zaliv. Zabole ih bre. 😁


Što je najcrnje, ima dosta edukativnih eseja pa i dokumentaraca o tome na Youtubu. Ali očigledno nema dovoljno ljudi da ih pogleda. Bitniji su instant-zabava sadržaji.
 
Poslednja izmena:
У неком градско-приградском ваздушном превозу будућности то ће вероватно и бити примењено, ако не дозволе и класично стајање. Кад сам стајао из Дубровника у 737 и до Тивта у 727, моћи ћу и у дрону до Гроцке:)
Ja sam bio srecan pa dva puta sedeo na wc solji (‘92)
 
Deluje da je YU-ALU zavrsio svoje u floti Air Serbie. Ostaju jos dva prastara ATR-a da se zamene.
 
A ti misliš da su duži letovi sa udobnijim sedištima? (za raju, iliti ekonomsku klasu)

Sasvim je u redu dok postoji više izbora.
Samo, vara se onaj ko misli da će korporatokratija da održava čak 4 izbora u opticaju - sardina, skučeno sedenje, biznis klasa, prva klasa.
Čim im prođe prvih par letova sa sardina-stajanjem, u roku od par meseci sve ekonomske klase biće pretvorene u njih. Samo naravno pod uslovom da reše problematiku i računicu oko goriva. Možda neće uvotiti sardina-stajanje tamo gde im je jasno da bi masa bila prevelika ili da ne bi imalo mesta i zapremine za sve kofere. Ali gde god budu mogli, uvodiće sardine i izbacivaće ekonomsku klasu, na to računajte.


Inače, podržavam i ja to da avio saobraćaj bude jeftin i pristupačan za kratke letove umesto da i kratki letovi budu ekskluziva sa skupim opcijama koje nikome ne trebaju. Ali se otišlo predaleko u tome. Kada imaš sociopate koje kasape ljudima po 5 cm prostora da bi utrpali jedan red sedišta u avion koji ih već ima 30... pa brate o čemu dalje da pričamo.

Preživeću i ja i drugi bez slatkiša uz obrok ili bez posebno udobnog sedišta ili bez brendirane salvete i escajga ili bez filmova za gledanje. Ali šta je bre ovo, sediš spakovan ko hrčak u kavezu a vodu dobiješ jednu bednu čašicu u 3 sata. Na šta bre to liči? Pa to nije nikakva ekonomska klasa, to je ono što je na Titaniku i brodovima njegovog tipa bilo utrpano u najniže nivoe. To je klasičan tretman kao prema stoci za koju je čak i čaša vode premium usluga. Ajde bre...


A i ne znam na osnovu čega očekujete jeftin i pristupačan avio prevoz u narednim godinama kad su cene otišle i tri majčine širom kontinenta, a i sveta.
To me samo podseća na ovo. U pravu je Bender kada kaže pogledajte šta je nekada bilo normalno pre xx godina, a šta je sada, i kako vam to lepo upakuju.
1660429295232.jpeg
 
To me samo podseća na ovo. U pravu je Bender kada kaže pogledajte šta je nekada bilo normalno pre xx godina, a šta je sada, i kako vam to lepo upakuju.
Али фотка са оноликом храном у авиону не показује шта је пре хх година било нормално. Она показује шта је и тада био прворазредни луксуз, доступан само врло узаном слоју. Оно што је у то време (а и до врло скоро) било нормално је да се до Копенхагена клацкаш аутобусом, без клоње, са љутим Мишком који је одврнуо музику и не стаје док не прође Караванке. Визер и Рајанер као данашње нормално изгледају у односу на то као крстарење Нилом.
 
Али фотка са оноликом храном у авиону не показује шта је пре хх година било нормално. Она показује шта је и тада био прворазредни луксуз, доступан само врло узаном слоју. Оно што је у то време (а и до врло скоро) било нормално је да се до Копенхагена клацкаш аутобусом, без клоње, са љутим Мишком који је одврнуо музику и не стаје док не прође Караванке. Визер и Рајанер као данашње нормално изгледају у односу на то као крстарење Нилом.
Ja se slažem da je ova slika čisto karikiranje, očigledno je da je ovo prva klasa i tada bila, ne ekonomska. Samo se masi poenta, a to je da umesto da se ide ka unapredjivanju komfora, zapravo ide unazad. Ja razumem da si hteo da kažeš da je sada lakse putovati do neke destinacije sa low cost kompanijom za manje para nego autobusom, ali ovde nije reč o njima. Već o air serbia i sličnim non low cost kompanijama, za koje mogu slobodno da kažem da su Niš Express na nebu (mada u Niš Express makar mogu svoju vodu da unesem koja nije 0,01l). Slično je i sa drugim kompanijama, sto više rezu troškove na hrani, i komforu. Sećam se primera radi da sam pokojnim Malevom 90tih od Budimpešte do Ciriha imao bar kršten obrok, za tako kratak let. U Austrian krekere.
 
Nije ceo poster karikiranje. Poster je istovremeno i metafora i prikaz današnje realnosti. Metaforički deo je onaj gde implicira da su gozbe i luksuz u avionu nekada bile dostupne svim putnicima. A nisu. Ili jesu bile, ali su sve karte koštale malo bogatstvo. Ali isto tako, donji deo prikazuje današnju srozanu realnost, i njega treba bukvalno shvatiti, jer to jeste realnost.

Savršeno je jasno da kako su komercijalni letovi i mlazne tehnologije napredovali, tako je letenje postalo dostupnije i jeftinije i samim tim fokus je sa maksimalnog kvaliteta prebačen na vaganje između kvaliteta i kvantiteta, da bi danas bio u nekom odnosu kvantitet 80% naspram kvalitet 20%. I da, savršeno je jasno da neko ko u 2010im daje iznos jednog srpskog minimalca za let do te i te destinacije, ne može da očekuje istu uslugu kao neko ko je do iste destinacije pre 50 godina davao 5 prosečnih plata.


Ali mora da postoji granica do koje se ide u tom fokusiranju, sada već manijakalnom korporatokratskom fokusiranju na kvantitet, i u tom spuštanju kriterijuma.
Kao što sam pisao ranije na temi, i ja a verujem i 60% ljudi u ekonomskoj klasi, možemo na letu dugom do 10 sati bez sledećeg:
1) filmova - jer mogu sam da ih sebi obezbedim ili da čitam)
2) pristupa internetu (jer mogu da čitam ili spavam ili radim nešto drugo)
3) fensi brendiranih stvarčica
4) sedišta dizajniranih za astronaute (na dugim letovima malo istezanja i ustajanja reši stvar)
5) jastoga na meniju
6) dopisati ako se neko seti još

Ali ono bez čega ne mogu je:
1) dovoljno prostora za noge - jer ne mogu da ga unesem u avion, i ne mogu da ga stvorim ni iz čega
2) pristojnog obroka koji nije pravljen po meri za Kejt Mos ili Kiru Najtli već za normalnog odraslog čoveka
3) dovoljno vode, toliko dovoljno da svaki putnik može da zatraži i dobije po pola litre svaka tri sata. MINIMUM



Meni je jako tužno kada vidim kako je belosvetskim korporat-otpadima i američkoj industriji paranoje posle one predstave na Menhetnu pošlo za rukom da celom svetu ukine mogućnost unošenja vode u avion i da sve svetske avio-putnike pretvori u male hrčke koji se pakuju u sve tesnije i nehumanije prostore a ako budu dobri, dobiju jednu posranu čašicu vode na svaka 3 sata. E za to im treba j... sve po spisku. Ali nema ko, jer su (mnogi) ljudi postali planktoni i amebe bez ikakve kičme i volje. Ali jedino jadnije od čoveka koji ne radi ništa povodom toga što mu se brani pristup vodi i normalnom prostoru, jesu ljudi koji aktivno brane takve otpade koji su to uveli i zaveli celom svetu.


Sve u svemu, niko ne očekuje gospodsku uslugu za par desetina ili stotina evra (doduše to važi za period pre 2022, sad će biti druga priča i druge cene). Ali isto tako niko ne očekuje da bude tretiran kao govedo ili hrčak. A ako već korporat-otpadi ne žele da mi daju da pijem vodu češće od 0.2 dl na 3 sata i da pojedem više od 400 kalorija na 6 sati, onda neka me puste da unesem svoju vodu i hranu. I neka prestanu da jedu vnago da je sve to jer se plaše da neko kombinovanjem šunke i H2O ne napravi TNT.

Te priče neka prosipaju glupim ameroidima koji nisu prerasli ni osnovnu školu (znam da nisu, jer sam pisao članke za njihove mase, i znam šta je nivo obrazovanja prosečnog paćenika tamo). I oni i ovi jadnici izvan Amerike što brane take prakse i takve ljudske otpade.
 
Poslednja izmena:
Jednostavno, danas je profit kompanije bitniji od komfora putnika. Danas u Evropi nigde nema obroka u economy, nema ni kafe i soka kao do pre par godina. Izuzetak je Turkish, naravno. Na BEG-IST sa TK dobijete kompletan obrok, imate IFE i udobna sedista.
 
Jednostavno, danas je profit kompanije bitniji od komfora putnika. Danas u Evropi nigde nema obroka u economy, nema ni kafe i soka kao do pre par godina. Izuzetak je Turkish, naravno. Na BEG-IST sa TK dobijete kompletan obrok, imate IFE i udobna sedista.
Da li je to zato sto je prosecan putnika danas spreman da nema komfor ili sto korporacije ne daju putniku komfor?
 
Pa po***am im se na profit. Zbog te patologije za profitom svet i jeste sad u ovom čabru, najgorem od WW2.

Ali dobro, evo sad kad su odveli svoje cene u nebesa a aerodrome začepili svojom neorganizovanošću, nadam se da će ljudi više koristiti železnicu za ona putovanja gde je to moguće i komforno. Pa neka ove smradine voze prazne avione.

A ne bi im bio prvi put da voze prazne avione. Pa kad dovoljan broj smradina ode u bankrot ili dugove, e onda će i cene da odu malo na dole a možda i usluga ponovo na bolje.
Ako se ovako nastavi ovaj pičvajz u svetu (a fala bogu pa verovatno hoće, jer psihopate u svetskim centrima moći ne žele da se pomire) ja ću u narednim godinama definitivno gledati da što više svojih putovanja realizujem vozom ili autobusom. Kad god mogu.


I važno je samo ne braniti smradove. Mislim da svako ljudsko biće, bar s ove strane Atlantika, ima dovoljan kapacitet makar za toliko. Samo ne braniti nekoga ko je otpad.
Eto toliko za početak. To je nekad bilo sastavni deo vaspitanja ali eto, dođosmo u vreme gde i na to mora da se apeluje... Ako uspemo to, možda još i ima nade za svet.
 
Ja razumem da si hteo da kažeš da je sada lakse putovati do neke destinacije sa low cost kompanijom za manje para nego autobusom, ali ovde nije reč o njima. Već o air serbia i sličnim non low cost kompanijama
Али, управо ту грешиш. Нису Ер Србија и остале националне компаније ништа ”смањиле” у својој понуди. Ти и данас можеш да летиш до Лондона традиционалном компанијом, да прекрстиш ноге и да ти послуже шницлу.

Све те компаније су само увеле нову понуду и рекле - “хоћеш шницлу, ил’ ћеш кесицу чипса, ил’ ћеш шипак?”, и већина путника је одговорила ”мани шницлу, стиснућу се мало, ал’ бар могу да летим за цену бокса цигара”. И даље постоји алтернатива - ”ево ти моја цела месечна плата за карту до Лондона, донеси шницлу, нек буде мало решија”.

Ново доба није покварило авио-превоз, већ га је демократизовало и пружило много више избора.
 
Netačno je ovo za prostor za noge, putnici nikad nisu tražili smanjivanje prostora za noge. Ni direktno ni indirektno. Isto tako niko nikad nije tražio zabranu unošenja svoje vode u avion. Obe te stvari su nametnute. Ova druga naprasno, posle 9/11 spektakla, a ova prva postepeno, sporim kuvanjem žaba i beskičmenjaka.


Ne vredi, Štokholmski sindrom je zahvatio ogroman deo planete izgleda... Danas se otvoreno brane prakse koje su nekad bile nezamislive.
 
Poslednja izmena:
1958:
These carriers thought they could hold off the jet age by requiring higher fares for passengers who flew jets, but Pan Am kept the fare for the 707 at the same level it was charging for its piston powered planes: $505 for first class and $272 for economy.

To znači da je karta Njujork-Pariz koštala 2.670 današnjih dolara, pa naviše. U istoj putničkoj kabini kao i 737 MAX. Sa 4 rastrošna non-fan motora, ali i cenom barela nafte od 3$.

I još piše da je Pan Am bio jeftin...

Ako ti nije žao 2.670$, plati danas prvu klasu.

Zapravo je baš vazdušni saobraćaj doživeo neviđenu cenovnu revoluciju nadole, tj. demokratizaciju, posebno posle deregulacije 1992.

Cene prevoza železnicom npr. upravo bi mogle nadole, ako bi se iskoristila iskustva i alati avio-saobraćaja.
 
Ni direktno ni indirektno. Isto tako niko nikad nije tražio zabranu unošenja svoje vode u avion. Obe te stvari su nametnute. Ova druga naprasno, posle 9/11 spektakla, a ova prva postepeno, sporim kuvanjem žaba i beskičmenjaka.


Ne vredi, Štokholmski sindrom je zahvatio ogroman deo planete izgleda... Danas se otvoreno brane prakse koje su nekad bile nezamislive.

Koliko znam nije zabranjeno uneti vodu koju si kupio na aerodromu nakon skenera i kontrole.

Svaki put kad putujem, cim prodjem skener stanem i kupim jedno 3-4 flasica vode koje posle unesem u avion. E sad, moze se argumentovati da te to tera da placas vece cene za vodu u odnosu na vodu iz supermarketa, ali nije to sad toliko velika razlika, mozda 5-6 eura u totalu.

Takodje, desava mi se da vidim mladje ljude koji izgledaju kao bekpekeri kako pune svoje flase u toaletu, a nekad cak i zamole radnike iza sanka da im natoce. Posle unesu tu vodu u avion.

Isto nije istina da hrana ne moze da se unese. Bar nije slucaj sa evropskim kompanijama. Kad putujemo porodicno uvek imamo spakovane sendvice za dete. Nikakav problem do sada.

Jedino sto forsiraju je zabrana konzumiranja alkohola koji nije kupljen u avionu tokom leta, sto podrzavam u potpunosti.
 
Da, mislio sam na zabranu unošenja hrane i vode donesene izvan aerodroma. Ovo za hranu bih možda i razumeo da su bar izostavili vodu u svojim zabranama posle 9/11 (da hrana ne sme, a voda sme da se unese). Sama ideja, i insistiranje, da H2O + par minerala, mogu da budu opasnost i rizik za bilo šta, su sramota i uvreda za inteligenciju. Pogotovu ako uzmemo u obzir da jedna voda Knjaz Miloš ili Voda Voda kupljena van aerodroma i donesena na aerodrom NEOTVORENA mora da se baci, a onda se posle prvog bezbednosnog čekpointa može kupiti ISTA ta voda Knjaz Miloš ili Voda Voda, samo naravno za debelo veći iznos. U onoj čuvenoj ''becarinskoj zoni'' koja implicira da je tamo sve jeftinije. A ja se ne sećam da sam jednom u životu bilo gde video ''duty free shop'' koji je bio povoljan u bilo čemu. I pod time mislim i na aerodromske i na one na drumskim graničnim prelazima. Ko zna, možda mi se samo tako potrefilo, mada... tja...

I naravno da je jedan od razloga za tu obavezu kupovine na aerodromu i mašćenje na dodatnim kupovinama na aerodromima. A pojedini ljudi s ove i drugih tema kao da su novorođenčad koja nikad nisu čula za nešto što se zobe lobiranje. Ili misle da državno-privatne šeme postoje samo u Srbiji. Pa kao, kada država namesti tender Auto Čačku za obnovu voznog parka javnih službi, svi znaju da je to javna tajna, to se uopšte ne dovodi u pitanje. A kada se priča o istim, samo mnogo većim i perfidnijim šemama na nivou drugih država ili sveta, i kako korporacije imaju svoje pione u vladama i regulatornim telima, koji se bore za njihove interese i da se izgledaju zakoni i propisi koji njima idu na ruku, onda je to odjednom neka teorija zavere ili nešto malo verovatno, što se dešava na nivou statističkih grešaka. Mda.

I za tzv. industriju bezbednosti, koja je eksplodirala posle 9/11, se isto isčuđavaju i ne veruju. Kao, ma kakav lobi, kakva industrija paranoje, to su sve izmišljotine bre. Sve je to tu da bi ti bio bezbedan i da neko slučajno ne bi uz pomoć H2O i kamenca napravio plastični eksploziv i digao avion u vazduh. Jeste...


Inače, za alkohol se slažem. Doduše ja inače ni ne pijem alkohol tako da ne znam kakav je stav drugih ljudi koji ga vole. Pretpostavljam da se svi (mi ovde, zakoni, agencije, međunarodne organizacije) slažemo da je svakako dobra ideja onemogućiti osobama u avionu da konzumiraju toliko alkohola da se napiju i izgube uračunljivost.
 
Poslednja izmena:
U onoj čuvenoj ''becarinskoj zoni'' koja implicira da je tamo sve jeftinije. A ja se ne sećam da sam jednom u životu bilo gde video ''duty free shop'' koji je bio povoljan u bilo čemu. I pod time mislim i na aerodromske i na one na drumskim graničnim prelazima. Ko zna, možda mi se samo tako potrefilo, mada... tja...
Pa zavisi sta kupujes. Nas duty free nije referentan, ali evo na primer CDG: parfem koji sam u gradu platio 100€ je kostao 71€ na duty free-u. Hrana i voda su uvek skuplji, ali evo parfemi nisu, na primer.
 
Sama ideja, i insistiranje, da H2O + par minerala, mogu da budu opasnost i rizik za bilo šta, su sramota i uvreda za inteligenciju.
И сам знаш да Н2О није проблем. Проблем је што неко у бочици за Н2О може да унесе пола литре СН3СООН или неке још комплексније хемикалије, која изгледа као вода, а може да се употреби као опасно оружје.

КД је најмање је ту да прави профит аеродромским содаџијама.
 
Vrh