Šta je novo?

Air Serbia

Ја не бих имао ништа против да се не ради о дискриминацији путника по питању кракатости. Реално, деца и велика већина жена немају неких проблема са гушћим паковањима. Мањи део жена и већи део мушкараца има одређених потешкоћа, док постоје и људи (међу којима сам и ја), који имају озбиљне потешкоће. Често успевам да "на лепе очи" добијем седиште поред "имрџенси егзита", које има фини простор за ноге, али у супротном је то озбиљан проблем. За краће летове (нпр. до Гроцке :)), више би ми одговарало и стајање, од сардина паковања.
 
@tragač
Ја баш мислим да је будућност авијација. Треба рећи да авијација расте огромном брзином, иако се економски параметри (нпр. утрошак горива по превезеном путнику нису поправили од последње генерације клипних авиона (!) - ДЦ7 и супер констелејшна, а то значи од педесетих година). То нам говори о још огромном потенцијалу за раст (ако сутра будемо имали одрживо решење за превоз 9 путника на електропогон са једним чланом посаде, мислиш ли да нећемо имати лет за Крушевац, Лесковац, Бор, Сомбор, Кикинду, Прокупље и Јошаничку бању?).

Свему треба наћи место, а воз је ту и даље у највећим проблемима.
 
Ono što ti i Goje mislite je da ćete vremenom imati sve više izbora (u okviru iste kompanije). A ono što ne kapirate je da kada se dovoljno ovčica smekša još malo, neće biti 4 izbora (tor, ekonomska, biznis, prva klasa) nego će biti svedeni na dva - stojiš napakovan kao prasad u toru ili sediš kao gospodin opsluživan u prvoj klasi. Na SVIM letovima, na SVIM razdaljinama.

Vi mislite da je korporacijama stalo do toga da vam daju izbor. A njih zapravo zabole za to. Dokle god se para vrti.
Razumite, korporacijama ne upravljaju ljudi. Bar ne ljudi u osnovnom smislu te reči.
 
А, добро, ја написах да сам двапут стајао у авиону компаније којом је управљао Миљенко Зрелец, кадар СК Србије, раније шеф градске владе под Бранком Пешићем.

Овде 'пишемо о концептима, који нису увек ни оствариви. Ето, у СФРЈ је постојало стајање у ваздушном превозу (нелагално, али постојала је и нелегална градња), а у свету корпорација сад нешто и не постоји. Можда је Ирац Олири хтео да имитира Србе, пошто има хрпу Јатових пилота у фирми, па му причали, а и Срби и Ирци су слични (мада је Зрелец био Хрват, ал ај сад)?

А ено и на стадионе ће да враћају стајање... Немци повукли ногу. Све се окреће.
 
Ne znam, možda grešim (mislim oko predviđanja, a to kako korporacije funkcionišu i misle, za to znam da ne grešim) ali evo na primer i pre 10 godina da nako kaže da će se plaćati mesečna pretplata za korišćenje automobila, svima bi nam bilo nezamislivo i smejali bismo se.

A BMW pokušao prošle godine to da proturi. I još uvek nije odustao. Evo svežeg članka od pre dva dana:

Tako da uzdanje u to da je neki koncept previše nehuman ili previše nelogičan da bi uspeo, u ovo vreme, s ovolikim brojem ovaca i crva na svetu, je prilično prazna priča.
Uz dovoljno slatkih oblandi s jedne strane, i dovoljno smekšavanja i inače mlitavih masa s druge strane, svaka kakica ili zlo će pre ili kasnije moći da se proturi kao nešto sasvim normalno, primenjivo i prihvatljivo.


Kad god neko pomisli ''ma neće korporatokratama proći to'' samo neka se priseti perioda pre 10 ili 15 godina i šta je bilo normalno a šta neprihvatljivo tada, a šta je sve u međuvremenu postalo normalno.

boiling_frog_by_superspazzystar_d6jt0dn-fullview.jpg
 
Da se razumemo, ja sam izričito protiv i sadašnjeg sardina sistema pakovanja ljudi u avion, jer mi lično uzrokuje veliku fizičku patnju i diskriminiše me zbog visine, a oko dodatnog smanjenja tog prostora, mislim da ne treba ni trošiiti tastaturu.

Sa Pantografom se slažem u dve stvari. 1. Korporacije su zapravo glamurizovale avio transport, i napravile od njega ne znam kakav ekskluzivitet. 2. Budućnost jeste u avijaciji, i eksponencijalnom rastu masovnosti tog prevoza.
 
Exit limit za a332 je 406 putnika. Ovde se radi o prosirenju za 30 sedista. Air Transat leti sa A332 sa 345 sedista.

@MC_ moraju da se drze MTOW. Ako povecaju broj putnika, morace da smanje cargo ako prelazi dozvoljenu tezinu. To je prosto.
kako se kontrolise tezina kargoa? Mernjem tezine ili procenom preko broja kofera i zapremine?
 
Gomila korporativnih mera i praksi za kojekakve ''uštede'' i ''kresanje troškova'' nemaju veze s mozgom, a često ni nekih velikih rezultata
Луфтханза је пре свих актуелних криза у смислу резања трошкова, у оброцима смањила количину маслина са три на два комада. Говоре да им је то на годишњем нивоу донело уштеду од 2 милиона евра

Кад сам стајао из Дубровника у 737 и до Тивта у 727, моћи ћу и у дрону до Гроцке:)
Ја сам у чартеру из Београда у Тиват стајао :), 90их...

Ипак, летење данас захтева седење, не због бриге о безбедности путника, већ због великих износа за осигурање које компаније треба да плате.

Слажем се да се треба супротстављати корпоративизму, јер тамо је једини генератор профит који добија мала врхушка људи а сви остали губе.
 
Луфтханза је пре свих актуелних криза у смислу резања трошкова, у оброцима смањила количину маслина са три на два комада. Говоре да им је то на годишњем нивоу донело уштеду од 2 милиона евра
Bukvalno moja reakcija kad pročitam takva njihova opravdanja i obrazloženja:
24845728.gif


Podseti me na slučaj kad je Ford u Pintose svesno ugrađivao rezervoare koji eksplodiraju pri jačim sudarima i nastavio s time jer je neki tamo korporatoid izračunao da će tako uštedeti tipa 1.75$ po automobilu. (karikiram, ali jeste bila neka smešna suma)
I onda kad se podigla rasprava i bes u narodu oko toga, dovedu plaćenika Miltona Fridmana da ih brani na televiziji i govori o slobodnom tržištu. Isti taj Fridman je posle podržavao i hvalio američku marionetu diktatora Pinočea. A sam se vozikao u Kadilak El Doradu, koji je bio bukvalno tenk. Licemerje za sve pare. Pravi plaćenik.

Zato kažem, korporacije su stanje uma, a njihovi članovi nisu razumni i normalni ljudi već neka humanoidna bića koja žive u svojim psihozama. Samim tim, s takvima uvek treba biti ''u gardu'' i odbijati ih što više i što dalje, jer oni nikad neće stati ni na kakvom kompromisu i razumu, nego će uvek želeti još.

Time ih i uče i indoktriniraju od fakulteta, neke čak i od srednje škole - jedino o čemu korporativna uprava treba da brine je profit. Sve drugo de fakto ne postoji za njih. S takvim stanjem uma, sa korporacijama ne preostaje nikakav drugi tretman i jezik osim đona, barikade i batine. Takvi znaju samo jezik sile.
 
Јесте, 75 кг, с тим што се сматра да је то увелико превазиђен просек (људи су постали дебљи). Мислим да је и једна катастрофа била изазвана таквом бај-д-бук проценом, али се не сећам која.
 
Зар нису неке компаније кренуле да мере људе? Чудо се нису досетили да и ту могу да сдекну 300-400килограма

Или кад им авион на паркинг позицији седне на дупе?
 
Па то је контроверзно; било је речи да би тежима могле да се наплаћују скупље карте, али то је озбиљна и прилично гадна дискриминација и стигматизација.
 
Nakon pojave koncepta da se plaća mesečna pretplata za opcije u kolima ništa više ne bi trebalo da iznenađuje ljude.


Isto tako, u video igrama je do pre 10 godina bilo nezamislivo imati kockanje i plaćanje za nešto gde ne znaš šta ćeš dobiti, nego se dobija nasumično.
Danas je to kao dobar dan. Kocku trpaju u sve više igara i prave od klinaca buduće patološke kockare.
Tek poneka država reaguje pa ih kazni zbog toga, i to za samo jednu ili dve, od stotina video igara koje takođe imaju kockanje u sebi.

A i inače sve više softvera i proizvoda pokušava da proda tu priču da sve bude na pretplatu. Da ne budeš pravi vlasnik nečega nego samo privremeni korisnik.


Prosto, korporacije su zlo, i to zlo postaje jače od država. I stoga više ništa ne treba da čudi i iznenađuje.
 
Poslednja izmena:
Licno mislim da bi putnici i njihov rucni prtljag trebali da se mere na ulazu u avion i da se ti podaci salju iskljucivo u kokpit kako bi se tacno izracunao potisak motora. Tako bi se izbegli incidenti koji se dogode s vremena na vreme zbog pogresno izracunate tezine. Naravno, morala bi da postoji uredba o tome kako to uraditi bez diskriminacije, da ne kazem naplacivanja po kilogramu.
 
to je nemoguće. Ako uvedeš merenje čoveka sa prtljagom to opet ne menja suštinu. Sama činjenica da je težina čoveka faktor je kršenje ljudskih prava.
 
Zaobići će oni i to.

U pravu je sve moguće, ako imaš jake i vešte advokate.


Na kraju krajeva, kada je pre 20 godina flaša vode u avionu proglašena za terorističku opasnost, što ne bi i 2020-i neke prekomerna težina ili velika visina bila proglašena za... specijalne i vanredne slučajeve... Kažem, malo jaki i kvarni advokati, malo lobisti, i pre ili kasnije sve može da se sredi.
 
Poslednja izmena:
Bila je nesreca na jednom carter letu koji je prevozio usa marince iz Libana u USA.
Svi su bili nabildovani, visoki i teski i uz to su imali puno teskih suvenira u prtljagu.
 
Jednom leteo sa ErSrbijom u ATR, karta 200e, prostor 0. Ekonomska klasa, šta god, sat vremena patnje, a dosta komfornije mi bilo na dosta dužim letovima sa Wizzom i Rajanom, za dosta nižu cenu. Napravio rutu Beč-Varšava-Malta-Brisel-Beč, platio te 4 karte ukupno oko 40e. Ne bi mi uopšte smetalo još manje komfora dokle god su jeftine karte. Činjenica je da su to relativno kratki letovi, a što je duži let, karta mora biti skuplja. Tako da, ta priča o manjku komfora zbog niže cene ne znači ništa - nećemo leteti do Sidneja za 10e nikad, pogotovo ne stojeći.

U suštini ja sam uvek spreman da platim nižu cenu karte za avion jer stižem daleko brže do destinacije. Voz u tom slučaju dolazi u obzir samo ako je i za voz jeftina karta (što bi meni odgovaralo jednog dana kada se vrati voz Beograd-Beč jer avion preskup). Neke države uvode subvencije, odnosno zabrane, za obavljanje letova na relacijama koje se brže mogu obaviti nego avionom (vreme na aerodromu + let + izlazak sa aerodroma) jer ekologija i tako to.
 
A ti misliš da su duži letovi sa udobnijim sedištima? (za raju, iliti ekonomsku klasu)
U suštini ja sam uvek spreman da platim nižu cenu karte za avion jer stižem daleko brže do destinacije.
Sasvim je u redu dok postoji više izbora.
Samo, vara se onaj ko misli da će korporatokratija da održava čak 4 izbora u opticaju - sardina, skučeno sedenje, biznis klasa, prva klasa.
Čim im prođe prvih par letova sa sardina-stajanjem, u roku od par meseci sve ekonomske klase biće pretvorene u njih. Samo naravno pod uslovom da reše problematiku i računicu oko goriva. Možda neće uvotiti sardina-stajanje tamo gde im je jasno da bi masa bila prevelika ili da ne bi imalo mesta i zapremine za sve kofere. Ali gde god budu mogli, uvodiće sardine i izbacivaće ekonomsku klasu, na to računajte.


Inače, podržavam i ja to da avio saobraćaj bude jeftin i pristupačan za kratke letove umesto da i kratki letovi budu ekskluziva sa skupim opcijama koje nikome ne trebaju. Ali se otišlo predaleko u tome. Kada imaš sociopate koje kasape ljudima po 5 cm prostora da bi utrpali jedan red sedišta u avion koji ih već ima 30... pa brate o čemu dalje da pričamo.

Preživeću i ja i drugi bez slatkiša uz obrok ili bez posebno udobnog sedišta ili bez brendirane salvete i escajga ili bez filmova za gledanje. Ali šta je bre ovo, sediš spakovan ko hrčak u kavezu a vodu dobiješ jednu bednu čašicu u 3 sata. Na šta bre to liči? Pa to nije nikakva ekonomska klasa, to je ono što je na Titaniku i brodovima njegovog tipa bilo utrpano u najniže nivoe. To je klasičan tretman kao prema stoci za koju je čak i čaša vode premium usluga. Ajde bre...


A i ne znam na osnovu čega očekujete jeftin i pristupačan avio prevoz u narednim godinama kad su cene otišle i tri majčine širom kontinenta, a i sveta.
 
Poslednja izmena:
Evo sad sam pitao poznanika koji živi u okolini Dizeldorfa.

Karta je bila, kaže ovako: ''30-40-50e i vozili su 6 puta nedeljno''. U pitanju je Wizzair.
Evo koja je sada cena, da okačim i screenshot za neverne Tome kojih će sigurno biti:
Wizzair.jpg

I kakva je onda ovo ''ekonomska'' klasa? Ako ovoliko treba da košta low cost let do Beograda, koliko onda treba da košta prva klasa?


A najtužnije i najstrašnije od svega je što masa ljudi guta svaki izgovor i svako opravdanje koje im korporatoidi pa i države serviraju u ovakvim situacijama.
Nije kompanija kriva nego putnici traže mnogo. Nije profiterstvo nego flaša vode unesena u avion može da napravi nuklearnu fisiju. Nije pakovanje ljudi ko sardine nego poboljšavanje ekonomičnosti letova. Nije poskupljenje nego ''korekcija cene''. I tako. Za sve postoji neki izgovor i neka fensi priča koja ga prati. A narod opijen time.


Za onu zabranu unošenja vode nakon 9/11 im se tek treba napiti krvi. Nego jbg sad je kasno, prošlo im nakon onog šoua na Menhetnu i Ameri celom svetu nametnuše svoje bolesne paranoje, strahove od Antraksa i svoja pravila za avijaciju.

Ej, flaša vode ne sme da se unese... I ljudi srećni zbog toga, misle kako im je tiime spašen život da ih Al Kaida ne digne u vazduh... Jeste, jeste...
 
Poslednja izmena:
Tu je problem u Beogradu, nema nijednog jedinog jeftinog leta iz bilo koje destinacije. Ja sam iz Beča do Dortmunda sa Rajanom leteo za 10e. Sada je povratna karta od Beča do Beograda preko 200e, i preko ErSrbije i preko Austrian Airlines. Beč - Niš, Wizz se može naći za 25e, zavisi od datuma, Rajan ima 23. avgusta za 10e. Beograd naravno izmonopolisan, nema nijedan jeftin let.
 
Dobro, neka bude, pošto kažem, avijaciju slabo pratim. Opet, jel ti misliš da se na duge letove stavljaju avioni sa nešto osetno komfornijim sedištima? Ja vala nisam primetio.

Što je najcrnje, i autobuski prevoznici su se bili ugledali na avio korporacije u tome pa te tako to Španije vozi autobus kome su sedišta toliko zbijena da čak i srednjoškolcu udara u koleno, a kamoli nekom starijem i većem. To se prvih 10 minuta ni ne oseti, posle 2 sata osećaš kao da te neko čekićem udara u koleno a posle celog dana u tom sedištu osećaš kao da ti je koleno smrvljeno.


Čudi me još samo da i za autobuse nisu uveli zabranu unošenja vode, isto po uzoru na avijaciju. A mogli bi i o stajaćim sedištima da razmisle, što da ne. Stojiš do Barselone, pa dobro de, malo bude neugodno ali izvodljivo je, šta, kad mogu Gardisti da stoje satima može i običan čovek...

I naravno ne sumnjam da bi se i tada našli neki ljudi koji bi branili i pravdali takve prakse. Danas svako zlo ima svoju porciju useful idiots.
 
У Индији постоје аутобуси-спаваћа кола, слао ми другар слике. И врло је згодно за дуге вожње. По граду се, наравно, стоји. А између - само да се седи. То тако треба да се развија, према потребама.
 
Vrh