Šta je novo?

Air Serbia

узима се сигурно 600, чим су авиони старости до 5 година. иначе, услед актуелног с_ања, авиони су генерално далеко јефтинији него пре почетка овога свега, тако да има рачунице да се сада набављају.

елем, не знам за вас, али ја мислим да Ер Србија размишља и о набавци Е90/95 чим Монтенегро обавља летове за њих
 
А можда то с Монтенегром остане дугорочан посао. Заузврат, Монтенегро нек лети нашим АТР-ом за Рим (Напуљ, Тирану, Скопље...).
 
Odlicno je da JU nabavlja nove avione, samo sam ocekivao da ce to biti kroz operativni lizing. Ukoliko su ih kupili, najverovatnije je na kredit. Podrzavam to, samo me je zanimala informacija oko finansiranja. Prvi sam do sada izbegavao krntiju od ATR-a, vise necu.

Sumnjam da ce nabaviti E190/195 jer bi to bio novi tip u floti, sto znaci povecanje troskova. Moraju da razvijaju regionalnu mrezu, da pokriju svaki aerodrom u okolnim drzavama sa kog mogu da pokupe putnike i da ih konektuju ka Evropi. Tada vise A319 nece biti veliki, a moci ce i da sire long haul mrezu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912641#p912641:2ztr9j56 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Uto Dec 28, 2021 10:05 pm[/url]":2ztr9j56]Prvi sam do sada izbegavao krntiju od ATR-a, vise necu.
Šta mu fali, mali leteći autobus :)
 
За кратке дестинације, може да се истрпи. Јес мало био прегласан, али верујем да су из серије -600 тиши
 
Valja malo da se čuju motori da znam da rade :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912613#p912613:im2vzraf je napisao(la):
Пантограф » 28 Дец 2021, 20:44[/url]":im2vzraf]А можда то с Монтенегром остане дугорочан посао. Заузврат, Монтенегро нек лети нашим АТР-ом за Рим (Напуљ, Тирану, Скопље...).

Монтенегро узима 320/738. расписали су тендер за период од 3 до 8 година
 
peper.mint":1iv93wxw je napisao(la):
Ako po svih nas podrazumevaš svih nas koji platimo kartu da letimo Er Srbijom onda si u pravu.
Problem je u tome što karta za tvoj let košta i mene kao i sve ostale građane Srbije.
 
Koliko tebe lično košta? Da li te košta više nego što te koštaju biblioteke? Da li da ugasimo sve što ti lično nećeš? Da li si zaboravio da smo pre tačno godinu dana imali ovu istu diskusiju?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912641#p912641:2pbvuonf je napisao(la):
lukakaludjerovic » 28 Дец 2021, 22:05[/url]":2pbvuonf]Sumnjam da ce nabaviti E190/195 jer bi to bio novi tip u floti, sto znaci povecanje troskova. Moraju da razvijaju regionalnu mrezu, da pokriju svaki aerodrom u okolnim drzavama sa kog mogu da pokupe putnike i da ih konektuju ka Evropi. Tada vise A319 nece biti veliki, a moci ce i da sire long haul mrezu.

Ер Србији треба авион са 100 седишта, јер има дестинација где је 319 превелики авион, а АТР па не може да добаци. нарочито када дође до повећања фреквенција, а доћи ће до повећања фреквенција у једном моменту
 
peper.mint":2guvei3q je napisao(la):
Koliko tebe lično košta? Da li te košta više nego što te koštaju biblioteke? Da li da ugasimo sve što ti lično nećeš? Da li si zaboravio da smo pre tačno godinu dana imali ovu istu diskusiju?
Samo prošle godine Air Serbia je koštala 15 evra svakog građanina Srbije u proseku.
 
е, ај мани се тих прича. ако немаш ништа ново да напишеш, онда немој ни да пишеш ништа. заиста је бесмислено поново млатити исту празну сламу
 
Dart":m3r9n4za je napisao(la):
peper.mint":m3r9n4za je napisao(la):
Koliko tebe lično košta? Da li te košta više nego što te koštaju biblioteke? Da li da ugasimo sve što ti lično nećeš? Da li si zaboravio da smo pre tačno godinu dana imali ovu istu diskusiju?
Samo prošle godine Air Serbia je koštala 15 evra svakog građanina Srbije u proseku.
Ok.
Moguće i više, ne sporim.
Sa druge DVE strane možemo to postaviti i kao sledeće:
Lečenje obolelih od covid košta a po mnogima ta bolest je izmišljena.
Po drugima, vakcinacija bi sprečila bolest, pa bi trošak bio manji.
Po prvima opet, date su pare za bezvredne vakcine.

post nema veze sa mojim stavovima oko Covid-19 i vakcina protiv tog virusa, vec je paralela sa stavom prošle godine nas je svakog koštalo...
Da koštalo nas je, kao što nas košta i školovanje kadrova. Imamo li ikakve garancije da će nam se to školovanje ikada isplatiti, ili će mi i dalje imati značajan odliv mladih i školovanih ljudi?

Inače, baš nisam ubedjen da u poslednje dve godine postoji avio kompanija koja je imala makar pozitivnu nulu "0" u bilansu.
Pa ipak ne vidim da se države baš lako odriču nacionalnog avioprevoznika, pa čak i one koje su u još gorih ekonomskoj situaciji.

O tome kako je LCC alternativa za nacionalnog prevoznika je po meni već bespredmetno diskutovali, jer sam model poslovanja LC je surovo tržišna priča koja ne prepoznaje ni od pozara ugrožene turiste u GR, ni zarobljene u vreme totalne blokade usled pandemije, širom sveta, ni opciju da se u slučaju potrebe avion posalje za respiratore, vakcine ili bilo koju opremu ako se za time desi potreba.


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912720#p912720:35xyivhf je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Dec 29, 2021 9:51 am[/url]":35xyivhf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912641#p912641:35xyivhf je napisao(la):
lukakaludjerovic » 28 Дец 2021, 22:05[/url]":35xyivhf]Sumnjam da ce nabaviti E190/195 jer bi to bio novi tip u floti, sto znaci povecanje troskova. Moraju da razvijaju regionalnu mrezu, da pokriju svaki aerodrom u okolnim drzavama sa kog mogu da pokupe putnike i da ih konektuju ka Evropi. Tada vise A319 nece biti veliki, a moci ce i da sire long haul mrezu.

Ер Србији треба авион са 100 седишта, јер има дестинација где је 319 превелики авион, а АТР па не може да добаци. нарочито када дође до повећања фреквенција, а доћи ће до повећања фреквенција у једном моменту

Stoji, samo sumnjam da ce imati i ATR i A319/320 i E190 i A332. Steta sto Airbus nema nekog 100-seatera.
 
Мањи А220 може да се сврста у ту категорију, као што је могла и деветка (примала неко време у Јату 114 путника, пре Адријатик класе).
 
@laki72
Air Serbia ima problema od osnivanja, nije u pitanju samo kovid. Svake godine do sada su dobijali novac iz budžeta, zar ne?
Nema smisla non stop samo krpiti rupe, moraju napraviti ozbiljnu reorganizaciju, ali realno nemaju želje za tim dok god neko plaća sve što oni zaseru. Druga opcija je da se ugase i osnuje nova kompanija (to Serbia ) gde bi se zadržali jedino zdravi delovi. Tako bi se rešili i Arapa...
Takođe je problem u samom načinu pomoći npr Lufthansa je već vratila dobar deo novca koji je dobila.
 
Нема теоретске шансе да авиокомпанија са седиштем у Србији буде профитабилна - поготову легаси компанија: то може када ти је хаб неки светски финансијски центар, или алфа метропола, и кад можеш, као Луфтханза, да продаш 56 места у бизнис класи у А320. Једино што се гледа у нашем случају јесте имамо ли користи од развијенијег авиосаобраћаја, у односу на стање без њега. Ја мислим да имамо и то је то, онда треба покривати губитке сваке године, уз труд да они буду што мањи. Па једном, ако се Београд још поприлично развије, а флота нарасте на 50-60 авиона, можда можемо да говоримо о профиту. Можда.

Не може све у држави да се исплати, мислим да су те лекције већ широм света научене. А ако ти потрошени евро на једној страни доноси евро и 5 центи на другој, то би требало да је одвећ добро.

Исти резон постоји за нпр. железницу и ту падамо на испиту, сваке године све више. У авијацији смо се барем сабрали колико-толико и прекинули слободан пад из позне Јатове ере.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912768#p912768:h2oydlge je napisao(la):
Dart » Sre Dec 29, 2021 10:30 am[/url]":h2oydlge]@laki72
Air Serbia ima problema od osnivanja, nije u pitanju samo kovid. Svake godine do sada su dobijali novac iz budžeta, zar ne?
Nema smisla non stop samo krpiti rupe, moraju napraviti ozbiljnu reorganizaciju, ali realno nemaju želje za tim dok god neko plaća sve što oni zaseru. Druga opcija je da se ugase i osnuje nova kompanija (to Serbia ) gde bi se zadržali jedino zdravi delovi. Tako bi se rešili i Arapa...
Takođe je problem u samom načinu pomoći npr Lufthansa je već vratila dobar deo novca koji je dobila.
Tako bi se rešili i Arapa? Tebi smeta što Arapi imaju 18%?
 
Eksploatacija ATR-a je jeftinija, ali je tačno da fali doleta.

Svakako, Embraer bi bio dobar izbor, kao i A220.

Samo ne SSJ 100. Verovatno se radi o dobrom avionu, ali je održavanje i logistika pakao. Komšija koji radi na održavanju u AS mi je rekao jednom prilikom da ako naruče SSJ, on daje otkaz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912765#p912765:373gtx2o je napisao(la):
Пантограф » Sre Dec 29, 2021 11:29 am[/url]":373gtx2o]Мањи А220 може да се сврста у ту категорију, као што је могла и деветка (примала неко време у Јату 114 путника, пре Адријатик класе).
A220-100 prima 125 putnika, dok A220-300 prima 145, isto kao A319. Kombinacija A221/A223 bi uz ATR mozda mogla da prodje u JU, ali je nerealno to ocekivati bar jos 10 godina.
 
ЕрСрбији би ваљало да покрене причу са Скај Тимом мислим да ту може фино да се обезбеде и партнери и путници, тим пре када иде реч о прекоокенским линијама.

Прича са мањим рекативном авионом може да постане актуелна ако ова лудост са заједницом балканских држава заживи. Нова компанија "Балканер" као пандан ЕрБалтику
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914763#p914763:3gjz4s96 je napisao(la):
Пантограф » Čet Jan 06, 2022 11:32 am[/url]":3gjz4s96]Smisao je kad ideš iz Pariza ili iz Moskve, za Niš ili za Leskovac.
Realno, koliko takvih ljudi ima? Ne kažem, možda grešim, ali ja mislim da ovo neće biti rentabilno.

Mogli su za takve stvari da uključe autobuse sa aerodroma. Sve auto-put.
 
Vrh