Već mi se priviđa ista priča, kad Kroacija ili Montenegro nabavljaju avione onda je sve u redu a ako Er Srbija to radi onda će kao svaki građanin morati da odvaja od usta svoje dece i lično daje 50 hiljada evra kako bi se kupili avioni! Prvo su svi kukali kako su postojeći ATR prastari (što jesu) e a sad će da kukaju što se menjaju za skoro nove.
Realnost je da se i lizing i kupovina aviona, bilo novih bilo polovnih, ne obavlja odjednom u kešu. Ako bi imali para za lizing, imali bi i za kupovinu. Sama činjenica da kupuju blago polovne i to u vremenu kad je još uvek smanjena potražnja ukazuje da se verovatno radi o nešto boljoj ceni i uslovima nego da je to urađeno pre kovida. Ono što će država uraditi, isto kao i u slučaju ovih drugih kompanija, je da bude garancija za kredit. Ali ima još prednosti:
Prvo će prodati sve stare avione i sve uz njih što vredi, recimo motore. Kažete da to ne vredi ništa i da niko neće da ih kupi? Da vas podsetim da su prodali 10 motora CFM56 za 737 i da su nedavno prodali stari 737-300 kupcu u Kini. Dakle dobiće nešto para od postojećih ATR u vlasništvu. Drugo, noviji avioni znače uštedu u održavanju a trebalo bi da su i nešto efikasniji. Dakle i tu je ušteda u odnosu na postojeće. Osim toga moći če da povećaju iskorišćenost u odnosu na stare avione jer su noviji pouzdaniji. Osim toga povećaće broj regionalih destinacija, najverovatnije po Rumuniji i Bugarskoj, što znači dodatne prihode. E sad ako nekom smeta Er Srbija onda mu sigurno jako smeta sve ovo.