Šta je novo?

Air Serbia

JAT Tehnika ocigledno nije dobila sertifikat, te JU sada servisira avione u Rumuniji u firmi Aerostar na aerodromu Bacau. Ta firma ima part 145 sertifikat i ovlascena je za servisiranje A320 familije, te MC moze mirno da spava.
 
Danas prepodne je B733 YU-ANK imao probni let. On je najmladji od tri Boeinga koja su letela za Aviolet. Izgleda da se vraca u upotrebu, ali malo je verovatno u AS. Najverovatnije je prodat nekoj kompaniji.
 
Ne da se Anka... S njom sam poslednji put leteo 2018. za Skijatos (cpt. Jovović i FO Vanja Marćeta, tada još crnokosa, spoj mladosti i iskustva, a u tu sliku su se uklapali i putnici, i 'iskusan' avion, uz nas ponekog sredovečnog).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884965#p884965:3pypfh86 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Čet Sep 30, 2021 1:39 am[/url]":3pypfh86]JAT Tehnika ocigledno nije dobila sertifikat, te JU sada servisira avione u Rumuniji u firmi Aerostar na aerodromu Bacau. Ta firma ima part 145 sertifikat i ovlascena je za servisiranje A320 familije, te MC moze mirno da spava.

Hvala tebi i svaka cast AS da je izabrao bezbednost putnika, a ne profit.

Ipak, steta za JAT tehniku, a i pare odlaze u druge zemlje.
 
Airserbia na svom sajtu navodi da je u prvoj polovni ove godine porastao udeo onlajn prodaje njihovih karata na 44%. Mislim da su prošle godine bili negde u tridesetim procentima.

Odličan trend, navijam da uskoro pređu 50%. Nažalost još uvek postoje destinacije na koje se stiže transferom na letove interlajn partnera za koje putnici ne mogu ni naći tarife ni kupiti onlajn već isključivo preko turističkih agencija.
 
2019. godine je taj procenat bio 21%. Proslu godinu necemo uzimati u obzir ni za sta.

Koje su to destinacije? Nikad nisam cuo za to. :shock:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885470#p885470:3sdj9frk je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pet Okt 01, 2021 7:24 pm[/url]":3sdj9frk]2019. godine je taj procenat bio 21%. Proslu godinu necemo uzimati u obzir ni za sta.

Koje su to destinacije? Nikad nisam cuo za to. :shock:
Čuo sam razne priče. Recimo čovek je tražio na internetu cene za let Toronto-Beograd i skoro se rešio da uzme preko LOTa. Za svaki slučaj pre kupovine on nazove neku našu turističku agenciju u Torontu i oni mu ponude dosta jeftinije sa Er Kanadom do Londona a Er Srbijom od Londona do Beograda, kaže da je bilo i drugih kombinacija za presedanje. On kaže da su mu rekli kako to može da kupi samo preko njih a ne preko interneta, i stvarno nije mogao da nađe to na internetu. Nisu bile odvojene karte, čekirao je prtljag samo jednom u Torontu.

Aj sad ti nekom objasni zašto se ta kombinacija ne može kupiti preko interneta?
 
Deo moje porodice je u Kanadi i na isti način kupuju karte. Zovu agenciju i rezervišu i uglavnom je kombinacija do Londona sa AirCanada-om i onda presedanje na let AirSerbia-e. Čudio sam se da ne kupuju karte online, recimo ni za SkyScanner ili sličan softver nisu čuli.
 
Starije generacije generalno nemaju mnogo poverenja u elektronske rezervacione sisteme. Recimo, kad sam bio u Nemačkoj pre 10-ak godina, sačekala me je rodbina tamo. Ja sam već uveliko kupovao karte i preko neta i preko automata, a oni su redovno odlazili na šaltere, i kao, fora, vole da dobiju kartu u koverti sa itinererom. Govorim i železnici, inače.
 
Koliko god da je istina da starije generacije više vole turističke agencije od interneta, ovo se ipak ne može objasniti na taj način.

Ovu priču sam čuo pre par meseci i ja sam tada lično probao sve što je na raspolaganju običnim smrtnicima, od Skyscannera do Matrix ITA i apsolutno ništa nije pronašlo te ponude Er Srbije.

Čovek je IT profesionalac i nije alergičan na internet kupovinu, naprotiv. On je kupio preko turističke agencije zato što je isključivo tako mogao da nađe tu jeftinu ponudu.
 
Radi se o specijalnim IT tarifama koje su dogovorene između avio kompanija na osnovu SPA ugovora (special prorate agreement).
Karte se rade manuelno po utvrđenim pravilima i putnik se čekira do finalne dstinacije. Takođe uz ovaj interline ugovor, prtljag se čekira do finalne destinacije. Za rzliku od ''codeshare'' ugovora gde kompanije postavljaju svoj kod na letove drugih kompanija i tako zajednički koriste liniju, kod SPA ugovora kompanije koriste isključivo svoje oznake letova u zavisbosti ko je ''operating carrier''.
Zbog navedenih razloga tarife se ne vide rezervacionim sistemima i mogu biti u nekim slučajevima dosta povoljnije od ''public'' tarifa.
 
jmarko79 hvala na odgovoru. Civilizacija odavno sleće na Mars bez ljudske intervencije ali ne može bez intervencije radnika turističke agencije da direktno proda ovakve kombinacije onlajn korisniku? Hmmm :?
 
Izguglao sam malo, ovo je praksa u gotovo svim kompanijama. Tj. turisticki agenti imaju pristup dodatnim tarifama nego sto imamo mi preko sajta kompanije.
 
Čak i kod Ryan i Wizza?

Neku su se opametili i izbacuju turističke agencije koje se ugrađuju. Recimo Hilton na Bugarskom mi je garantovao "naj-nisku cenu" ako bukiram direktno preko njih.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pCUewqTy4hg[/youtube]

Sve rekoše i snimiše, samo ne pokazaše broj putnika. Da li ih je bilo više od predstavnika opština na konferenciji za štampu je veliko pitanje .
Na aerodromu se umorili danas:
https://www.instagram.com/p/CU8NcvKoaB9/
 
Па, ако је повратна 80 евра као што пишу, и ја бих за Беч ишао преко Краљева - то ми је сат и 45 вожње од куће.
 
Gasila se pola veka, slava joj. Leteh jednom, 2008, Rim-Beograd. Matori MD-82. Prvo matora stjuardesa reče "Dobrodišli na zajednički let Alitalije i Aeroflota (?! - umesto JAT Airwaysa) i ponovi to još koji put. Onda kapetan reče, bez uvijanja, kasnimo jer nam curi toalet. Onda ga je Batizza na pisti zaleteo, a mene poli neka voda po glavi - bila nakupljena u otvoru emergency izlaza. Lik do mene, mladi Žabar, sleže ramenima i reče: "Alitalia..."

Ode i taj simbol raspada u povest.
 
Ja bas nemam nijedno lose iskustvo sa Alitaliom, generalno isto kao i sa vecinom ostalih kompanija, mada nisam putovao starijim avionima.
 
Vrh