EASA ima spisak nepouzdaih kompanija kojima je zabranjeno letenje u EU. Taj spisak ne prave na dnevnoj bazi.
https://zamaaero.com/24/07/2021/novosti ... roblemima/
Osnovno je pitanje, da li AS ili MA i dlaje servisiraju avione kod JAT tehnike?
Ja sam zapravo jos pre godinu dana i vise razgovarao sa covekom iz JAT tehnike koji mi je jos tada rekao za dolazak Vijetnamaca i odlazak nasih majstora. Koliko je relevantan servis kod JAT tehnike?
Како је на тестирању уништен мотор авиона Ер Србије
Слободан Колачек објашњава да је у допису који је послао Директорату, описао како је због пропуста, током рада на једном мотору авиона тај мотор уништен, при чему је начињена штета од 4 милиона динара.
“Имали смо обавезу, пред саму Нову годину, да један мотор скинемо са авиона Ер Србије, да га бороскопирамо (снимимо унутрашњост свих делова мотора) и да га вратимо. Када смо га снимили све је било у реду, а онда је на проби мотора дошло до стравичних вибрација и пуцања. Мотор је заустављен, поново је ишао на бороскопирање где се видело да је потпуно уништен – све лопатице унитар мотора су биле поломљене”, прича.
Хаварија је, објашњава, настала јер се проба мотора врши на платформи на крају плаца, док се на 10 до 15 метара одатле секу, односно дробе авиони.
“Ти делићи су били у непосредној близини мотора и мотор их је при великој снази усисао. Крстасти наставак шрафцигера је улетео у мотор и поломио је све. Штета је 4 милиона”, каже и додаје да је он пре тога већ указивао да авиони не треба да се секу на том месту.