Šta je novo?

Air Serbia

YU-ARA, bivsi A330 u Air Serbia, je imao probni let iznad Abu Dhabia. Vrlo je moguce da se bas on vraca u flotu.

Problem je sto bi onda dva aviona imala razlicite tipove motora, sto je nocna mora sa logisticke strane. Mozda je realnije da uzmu VP-BLX, bivsi avion Aeroflota, bas kao sto je i YU-ARB bio. On ima isto RR motore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891448#p891448:30nvl697 je napisao(la):
lukakaludjerovic » 20 Окт 2021, 08:44[/url]":30nvl697]YU-ARA, bivsi A330 u Air Serbia, je imao probni let iznad Abu Dhabia. Vrlo je moguce da se bas on vraca u flotu.

Problem je sto bi onda dva aviona imala razlicite tipove motora, sto je nocna mora sa logisticke strane. Mozda je realnije da uzmu VP-BLX, bivsi avion Aeroflota, bas kao sto je i YU-ARB bio. On ima isto RR motore.

ти ли пишеш за АШП? иначе се не слажем за Папагаја. мислим да се он неће враћати у флоту
 
Napisao sam par vesti za Purgera.

Kao sto sam rekao, ne verujem da ce doci nazad u flotu. ARA ima GE motore, dok ARB ima RR motore. Dva tipa motora na dva aviona nije dobro. Sad, jedino ako Etihad ponudi izuzetno dobru cenu, mada znajuci njih, to se nece dogoditi...
 
А какве има везе то што су различити мотори, кад више Јат техника не ради? И тако мора да се тера негде на оправку, бираш тамо где имају могућност за оба типа, или тамо где ти је јефтиније...
 
Zato sto AS ima svoje linijsko odrzavanje. A i u perspektivi ce valjda JAT Tehnika dobiti licencu ponovo, tako da dugorocno nije izdrzivo imati 2 tipa motora. Generalno, RR motori su bolji za A330.
 
Eh, to sve može da se iskaže u novcu, tj. ako je dovoljno jeftin zakup, mogu da imaju i tri različita tipa motora. Ništa dok se ne stavi na papir.
 
Naravno, ali nesto sumnjam da ce Etihad dati avion po nizoj ceni od trzisne. A sada je trzisna cena izuzetno niska.
 
Pa ako nema kome da ga iznajmi, onda možda i hoće, ko zna.

Jedino, ja ne verujem u letove ka Kini, znajući da oni grade mega karantine u kojima će ljude 14 dana opsluživati roboti. Dakle, 2 puta za Toronto (ne mož više zbog debilnog bilaterala), 3 puta za Čikago... i ja bih dodao jednom za Majami ili za LA :bubanj:
 
Sto se letova za Kinu tice, oni su, kao i JFK linija, politicki projekat. Poenta je, cak i da ne bude putnika za Kinu dovoljno, bice carga uvek. Chicago i Toronto su samo pitanje trenutaka kada ce ih uvesti. LA bi u perspektivi mogao da funkcionise, uz izuzetnu pokrivenost regiona.

Ovo su brojke iz 2019. na letovima iz Beograda ka US:
Chicago 32.115 (moglo bi 2 leta zimi i 4 leti)
LA 14.196 (3 sezonska leta)
Miami 10.368
Washington 9.825
Boston 8.964
San Francisco 7.896
Atlanta 4.361
Tampa 3.532
Phoenix 3.281
Seattle 3.179
 
Чикаго би могао и до 5 лети уз добре конекције. нема само Срба тамо, има их и из околних држава
 
Linija za kinu bi bila itekako popunjena...dosta ljudi znam koji relativno cesto idu u posete raznim dobavljacima u kinu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Generalno bi bila popunjena za Kinu, ali problem su uslovi ulaska u Kinu trenutno. Dok se to ne sredi, zivece linija na cargu.

Tako je, uz dobre konekcije moze i svakodnevno, kad bi se videli brojevi za ceo region imalo bi potencijala odmah i za LA i za Miami. Ali mislim da cemo za to morati da sacekamo malo. Bice dobro za pocetak da krenu da lete drugu long-haul liniju. 5 godina kubure sa jednom.
 
Neću da vam rušim sneška jer je lepo videti optimizam na delu. Mislim da će biti još čekanja.

Svi ti potencijalni letovi bi naravno imali koristi od regionalnih putnika. Kao što je sada Tirana važna za letove za Njujork tako bi i Priština bi bila važna. Zaboravilo se da se prošle godine pričalo o sporazumu po kojem bi Lufthanza ili neka od njenih kompanija letela između Beograda i Prištine, ali ništa od toga. Čak nisam video ništa po medijima o tome da li je to blokirao Beograd, Priština, Berlin ili Vašington. Čisto sumnjam da je Beograd. Da li je neko od vas čuo razloge što je to propalo?

Sigurno da bi Er Srbiji bilo u interesu da je ta linija proradila i da Er Srbija ima neki kodšer pa da ponudi transfere, naročito za Njujork i potencijalne interkontinentalne destinacije.
 
Bilo bi i Berane važno za letove za Njujork, jer Gusinjani do Podgorice moraju preko Albanije. I Ulcinj, za Njujorkere iz Dobre Vode. Za kosovsko tržište, mogao bi da posluži aerodrom u Vranju.

Šalu na stranu - mada će sve ovo jednom biti :D - moraće da se leti za Peštu, za Južnu Poljsku, za Slovačku, za Kluž, možda i za Temišvar (ili Arad, Oradeu), za Kijev, za Split cele godine, za Ohrid, za ostale gradove u regionu malo češće, itd. Interkontinentalni letovi traže fidLovanje :violina: . Džaba 330, bez 72-ke.
 
Atina, Solun, Skoplje, Tirana, Podgorica, Tivat, Sarajevo, Banja Luka, Zagreb, Split, Dubrovnik, Ljubljana, Sofija, Bukurest, Kisinjev, Lavov, Varna, Kluz, Kijev, Rostov, Krasnodar, …

Sve su to destinacije (i potencijalne koje bi mozda otvorili u buducnosti) koje su potencijalni feederi za JU mrezu ka Americi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891851#p891851:3tx0ya75 je napisao(la):
Пантограф » 20 Окт 2021, 22:50[/url]":3tx0ya75]Bilo bi i Berane važno za letove za Njujork, jer Gusinjani do Podgorice moraju preko Albanije. I Ulcinj, za Njujorkere iz Dobre Vode. Za kosovsko tržište, mogao bi da posluži aerodrom u Vranju.

Šalu na stranu - mada će sve ovo jednom biti :D - moraće da se leti za Peštu, za Južnu Poljsku, za Slovačku, za Kluž, možda i za Temišvar (ili Arad, Oradeu), za Kijev, za Split cele godine, za Ohrid, za ostale gradove u regionu malo češće, itd. Interkontinentalni letovi traže fidLovanje :violina: . Džaba 330, bez 72-ke.

шушка се Краков, када већ спомену Јужну Пољску
 
Па јес. Логично је њима понудити Чикаго, мада ЛОТ то увелико ради.
 
Nema Air Serbia sta da trazi konekcije medju putnicima iz Krakova. Eventualno za Rostov i Krasnodar. Ostalo je sve LOT pokupio, i sa njima se ne moze boriti.
 
Краков неће бити трансферна рута, има ту потражње за P2P саобраћај (2-3 недељна лета), уз трансфере из региона
 
Izvor: N1

Od januara avionom od Niša do Beograda
er-srbija-2-n1-1024x576.jpg

Vlada je proglasila novi spisak avio-linija u javnom interesu, a na njemu su se po prvi put našli i letovi iz Kraljeva, kao i let Niš-Beograd-Niš, piše Nova ekonomija.

Od januara 2022. godine do kraja 2023. godine sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ dva puta nedeljne trebalo bi da saobraća avion do i od Frankfurt/Hana, Kelna, Ljubljane i Istanbula, a u toku letnje sezone i to Atine i Tivta.

Četiri leta nedeljno trebalo da bude na relaciji Niš-Beograd-Niš, navodi Nova ekonomija.

Dva puta nedeljno trebalo bi da saobraća linija od Kraljeva do Istanbula, a toku letnje sezove i do Tivta i Soluna.

Linija u javnom interesu može da se proglasi ako se odnosi na rutu ka aerodromu koji opslužuje region ili regione u razvoju u Srbiji ili ukoliko ruta ima manje od 100.000 putnika godišnje, navodi se u Uredbi o uslovima za proglašenje linije u javnom interesu u vazdušnom saobraćaju.

Da bi linija dobila status da je u javnom interesu potrebno je i da prevoz drugim vidom saobraćaja ne zadovoljava potrebe regiona, da na liniji ne postoji komercijalni interes za obavljanje redovnog avio-prevoza i da je relacija značajna za privredni i društveni razvoj Srbije, a „naročito za povezivanje regiona sa industrijskim centrima, privlačenje investicija, povezivanje sa dijasporom“ i da se uspostavlja u redovnom avio-prevozu za period utvrđen zakonom.

Pogodnosti za obavljanje avio-prevoza na liniji u javnom interesu mogu da obuhvataju i kompenzaciju koja se daje avio-prevoziocu, ali u tom slučaju iznos ne sme da premaši neto troškove „uzimajući u obzir odgovarajući prihodi koji zadržava avio-prevozilac, kao i razumnu dobit“, piše u Uredbi.

Pre dve godine, Vlada je donela odluku o proglašenju linija u javnom interesu koje su poletale sa niškog aerodroma.

Letovi do 12 evropskih gradova su 2019. proglašeni da su u javnom interesu: do Nirnberga, Frankfurta, Rima, Hanovera, Ljuljane, Salcburga, Bolonje, Budimpešte, Geteborga, Fridrishafena, Karlsrua i Tivta.

Pola godine kasnije sa spiska je izbrisan let do Budimpešte.

Kako su pisale Južne vesti, od ovih 12 letova, saobraća jedino linija Niš-Frankfurt.

Još 2019. godine Er Srbija je dobila subvencije za 12 avio-linija, u vrednosti od 5 miliona evra na godišnjem nivou, piše ovaj portal.

https://rs.n1info.com/biznis/nova-ekono ... -beograda/
 
Najavili su milijardu dinara za letove iz Nisa. To je ogromnih 8,5 miliona evra. Katastrofa. Isto ne razumem zasto opet Hahn, a ne Frankfurt. Ko putuje za Hahn?

Ne znam kako planiraju da uvedu INI-BEG-INI, jer Beograd nema domestic terminal.
 
Паркирање на писту па аутобусом до излаза. Тај излаз да буде са КД контролом за оне који ће ићи за Ниш.

Са друге стране, очекујем даљи развој минишенгена тако да ће Тирана и Скопље да постану "домаћи" у који ће вероватно уврстити и из Приштине
 
Vrh