Šta je novo?

Air Serbia

Gasenje Er Srbije je propast koja se ne sme dogoditi. Kao sto je vec receno, doci ce do smanjenja konkurencije, smanjenja broja putnika, povecanja cena karata i odlaska novca LH grupi najvise.

Srbija je potpisnik Open Skies sporazuma i to omogucava bilo kojoj kompaniji iz EU da otvori linije ka Srbiji, i Er Srbiji obrnuto. U tome ih niko ne moze blokirati. DCV moze da blokira letove ka Rusiji, Turskoj i ostalim non-EU zemljama.

Sto se Crne Gore tice, pa aman ljudi ovog leta imamo 10 dnevnih letova!!! I cene su od oko 100€, naravno ako se na vreme rezervise. Pre nego sto je Air Montenegro poceo da leti, AS je digla cene na oko 200€, pa ih potom spustila. Cist primer kako konkurencija obara cene karata.
 
Vas je onaj MC previše navukao na diskurs o gašenju "Er Srbije", a pritom u potpisu citira Nebojšu Katića, koga kolege smatraju običnim šarlatanom i (citiram) "Radulovićem pre Radulovića".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874517#p874517:on1mytsg je napisao(la):
duke23 » Sre Avg 25, 2021 3:01 pm[/url]":on1mytsg]
Jedini razlog što ti plaćaš jeftiniju kartu do Berlina nego neko do Crne Gore je u politički odrzavanom monopolu.

Kako monopolu, postoji i druga kompanija MA.
To je onda duopol.
 
Ex Yu je objavio vest oko pokretanja letova za Peking od Januara. Tehnicki bi bilo moguce, imaju kapaciteta za to sa sadasnjim avionom buduci da tokom zime lete malo za JFK. Nakon bozica mislim da lete 2 puta nedeljno za JFK, te imaju mesta i za 2 leta nedeljno do Pekinga. Vec od leta bi im trebao i drugi A332, uz moguce letove do Toronta ili Sangaja. Btw, Sangaj je imao vise putnika iz Beograda nego Peking, tako da smatram da su vece sanse za Sangaj nego za Toronto.
 
Za Kinu I trebaju letovi od januara. Za vreme korone gomila naših kineza je preskočila tradicionalni odlazak kući za njihovu novu godinu. Samo tu je potražnja dovoljna do kraja marta. Plus srbi sa kineskim radnim vizama koji sad plaćaju velike cifre za letove preko BI.

Za očekivati je da će do sledećeg leta biti omogućen ulaz i našim "turistima" (predavači engleskog kojih je na hiljade).

+kargo
 
Imajući u vidu politički momenat, ne bi me apsolutno čudilo da se na wet lease uzme još jedan avion pre pokretanja letova za Kinu. Mark my words.
 
Kargo je velika stvar na letovima za Kinu. Smatram da bi AS morala da ima letove i za Peking Daxing i za Shanghai. Veliki broj putnika leti izmedju Beograda i ove dve destinacije, a uz codeshare sa Air Chinom ka svim vecim gradovima Kine ova cifra ce biti jos veca.

Brojevi za 2019. godinu:
Peking 52.289
Shanghai 62.526

Apsolutno im ne treba avion dodatni pre leta. Imaju sasvim dovoljno kapaciteta. Jedan A332 moze da leti 6 puta nedeljno na long-haul. Preko zime je JFK 2x nedeljno, na prolece 3x. Ima mesta za 2x ka Kini. Na leto JFK ide na 6x, dok bi PEK i PVG mogli 3x.
 
Btw, kako se sada najčešće putuje za Šangaj?
Veze su prilično slabe, koliko sam primetio.
 
Mislim da Aeroflot uzima dosta tranfernih putnika. Verovatno su to ranije radili i Middle East prevoznici.

MC_":1rtov4nb je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874517#p874517:1rtov4nb je napisao(la):
duke23 » Sre Avg 25, 2021 3:01 pm[/url]":1rtov4nb]
Jedini razlog što ti plaćaš jeftiniju kartu do Berlina nego neko do Crne Gore je u politički odrzavanom monopolu.

Kako monopolu, postoji i druga kompanija MA.
To je onda duopol.

Tačno, jeste duopol. Ali je i duopol bolji od monopola. Takve duopole ima dosta zemalja čak i Evropske Unije. Znam iz iskustva kakve su cene za letove za Tursku iz Nemačke na primer.

Ja uopšte to ne sporim i ne odobravam, ali su takva pravila igre i po tim pravilima igraju SVE aviokompanije. Da li Wizz ima monopol u Tuzli? Ne, uopšte nema. Da li isti Wizz ima skoro pa monopol u Skoplju? Da ima ga.

Vaši argumenti tipa AS ima monopol ugasimo je su potpuno besmisleni bez prave alternative. A vidimo oko nas kakve su nam alternative ukoliko bi došlo do toga.

I ponoviću još jednom, ja nisam neko ko uopšte simpatiše vladajuću stranku, ali isto tako ne simpatišem ideje da se AS ugasi jer je to stranačko preduzeće koje samo pravi gubitke. Lično mislim da je pozitivan uticaj AS na ekonomiju veći od iznosa subvencija koje država da tokom godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874843#p874843:1ddi6glg je napisao(la):
lukakaludjerovic » 26 Avg 2021, 11:37[/url]":1ddi6glg]Qatar
Tražio. Za neke datume, let traje po 40 sati zbog jako loših konekcija.
 
Nisam uspeo da ubodem datume za Turkish, Aeroflot i Emirates ka Shanghai. Jedino Qatar. Verovatno jer je Kina zatvorena za turiste. Ko mora da putuje, cekace i 40 sati jer nema drugog izbora. Par prijatelja je otislo tokom avgusta za Kinu i svi su isli Qatarom.
 
40 sati je ništa prema 14 dana karantina u Kini. Definitivno nije dobar trenutak za liniju ka Pekingu...
 
Kao i sve, odluka je politička. Nema veze sa zdravim razumom.
Lični stav: Zar ne bi bilo pametnije napraviti liniju za Hong Kong, koji ima odličnu "konektivost" prema Kini?
 
Kinezi su imali (ne znam jel to još uvek na snazi) pravilo da na svakom aerodromu gde presedaš radiš test.
To je pored karantina i testova u samoj Kini zakomplikovalo putovanja za Kinu.
Benefit direktne linije se time uvećava, a za dve godine od kad se Kina zatvorila tražnja je samo narasla.

Nema boljeg vremena za kargo iz Kine od danas. Brodski transport je poremećen i cene su otišle dobrano gore.

Ako može da se izvede sa jednim avionom, nema bolje odluke od leta za Kinu u prvoj polovini sledeće godine.
 
Domaci saobracaj u Kini je jedan od najrazvijenijih. Svaki veci grad ima sve moguce konekcije ka ostatku Kine.
 
Одавно се то питам - зашто Ер Србија нема карго авионе?
Није их углавном имао ни ЈАТ, али су барем за њега летели војни Ан-12, чак и на редовним карго линијама.
 
Мислим да су и десетке доста коришћене као карго авиони. Ал за сад у Србији су била само два Иљушина које је користио онај Динкићев шверцер наоружања.
 
Коришћени су и Генексови Тупољеви - један се, нажалост, тако и срушио у Африци - па и А330 током ковида, ал ја мислим на специјализовано карго сокоћало;)
 
Kao држава свакако имамо потребу за таквим авионом.
 
немамо потребу. све наше потребе за каргом су задовољене тренутном понудом. јер да има, већ би имали пар чисто карго компанија
 
док Ер Србија не изађе и каже: "крећемо са летовима за Пекинг/Шангај од ХХ.ХХ.20ХХ", ничему не верујем. јер је све рекла-казала
 
Vrh