Šta je novo?

Air Serbia

peper.mint":9nooe3jk je napisao(la):
Ako ikog zanima, evo šta bi SSP (Nikezić) radio sa Er Srbijom kad bi došli na vlast (izbačeni su delovi o BgdH2O, PKB itd):

"Na sreću Beogradjana, svi štetni ugovori i dilovi vaše vlasti će biti raskinuti, pa će im i ... Er Srbija .. biti vraćena, rekao je Nikezić."
izvor: agencija Beta, beta.rs

Bez komentara, samo podsetnik na 3 činjenice:

1: 82% Er Srbije je već sada u državnom vlasništvu.
2: Saša Radulović je 2014 rekao da kad oni dođu na vlast, raskinuće ugovor sa Etihadom i sve vratiti na prethodno stanje.
3: Kada je Nikezić bio na visokoj poziciji u Ministarstvu Finansija Jat je bio 100% u državnom vlasništvu i beležio velike gubitke koje je pokrivala država.

3. Koliki su ti veliki gubici, u brojevima, koje je pokrivala država? Jesu li manji ili veći od današnjih skromnih gubitaka koje pokriva isto država?

Pošto su to jelte činjenice a ne komentar, neće ti biti teško da napišeš iste u duhu iznošenja činjenica, precizno i sa brojevima.
Eto, 2005-2013 i 2013-2021. Ili šta god od činjenica da imaš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873710#p873710:37fenrm5 je napisao(la):
peper.mint » Ned Avg 22, 2021 7:47 pm[/url]":37fenrm5]Ako ikog zanima, evo šta bi SSP (Nikezić) radio sa Er Srbijom kad bi došli na vlast (izbačeni su delovi o BgdH2O, PKB itd):

"Na sreću Beogradjana, svi štetni ugovori i dilovi vaše vlasti će biti raskinuti, pa će im i ... Er Srbija .. biti vraćena, rekao je Nikezić."
izvor: agencija Beta, beta.rs

Bez komentara, samo podsetnik na 3 činjenice:

1: 82% Er Srbije je već sada u državnom vlasništvu.
2: Saša Radulović je 2014 rekao da kad oni dođu na vlast, raskinuće ugovor sa Etihadom i sve vratiti na prethodno stanje.
3: Kada je Nikezić bio na visokoj poziciji u Ministarstvu Finansija Jat je bio 100% u državnom vlasništvu i beležio velike gubitke koje je pokrivala država.

pa ovo pod 3. je i danas isto tako. AS takodje ima velike gubitke koje pokriva drzava.
 
MC meni se čini da jedna metafora može to da objasni, nije savršena ali može da pomogne:

Zamisli da je avio firma u stvari molerska a ti si država koja plaća za farbanje. Pre desetak godina platio si molerima da srede stan a oni naprave fušeraj, ništa ne valja. Onda negde 2013 uzmeš druge molere da ti srede stanje, skuplji su, hvale se da imaju svetsko iskustvo. Pogledaš šta su ti drugi uradili, ni oni nisu super ali u odnosu na one prve bolje izgleda i ti ostaneš na tome.

Desetak godina kasnije javi ti se onaj prvi moler, kaže ovi što ti posle mene farbali su mnogo skupi i ništa ne valjaju, daj da ti ja opet farbam. Verovatno bi većina ljudi rekla da im više ne pada na pamet da ga ponovo uzmu posle onog fušeraja iako je jeftiniji. Ali ajde da hoćeš da mu daš šansu, i kažeš mu ovako: "Ako mi objasniš šta bi ovaj put bolje uradio dobićeš posao. Ali ako ne možeš da mi pokažeš da bi bio bolji, skloni mi se sa očiju i ne javljaj se nikad više. Ajde reci šta bi bolje uradio ovaj put?"

A on na to smišlja, smišlja pa ti kaže: "Ja bih vratio farbanje u ruke Beograđana!"
 
Ko još Nikezića i Malog shvata ozbiljno..nekad je to bioa ista ekipa...ledja da im vidimo i akcije odmah samo zbog toga skaču.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jel se zna koliko su skuplji ti drugi moleri?
Ako će stan da se kreči svake godine i tako u nedogled možda, ali samo možda bi fer bilo reći i vlasnicima to.

A vlasnici kada budu imali stvarne informacije a ne lažne (jer im već 20 godina ti moleri prodaju priču da je sve na vrhunskom nivou i da ne veruju svojim očima) i budu svesni koliko ih košta taj stan u kom oni ne žive i od kog imaju samo gubitak, možda i odluče da ga prodaju ili sruše ako će se rešiti velikog poreza na imovinu.
A plac mogu da prodaju nekome ko može da napravi funkcionalan stan ili kuću.
 
Neće valjati ako ovo čitaju oni iz Informera ili Kurira, mogu to svakako da interpretiraju. Zamislite njihove zlobne i sumanute naslove:

Đilasovci hoće da rasprodaju ili ugase Er Srbiju! Er Srbija je preživela 94 godine ali neće Đilasa!

Ljudi ne dozvolite da se dogode ovi jezivi naslovi!
 
Da postoje MEDIJI u ovoj državi, ili makar nešto nalik nacionalnom servisu koji radi u službi onih koji ga plaćaju, pozivali bi redovno direktore svih preduzeća u vlasništvu države da prezentuju svoje rezultate.
Kad i ako bi odbili, pozvali bi one iz nadzornih odbora da ih pitaju zašto se direktori državnih firmi ne odazivaju nacionalnim medijima.

Kad oni odbiju poziv, onda se poziva ministar koji ih je predložio i ministri koji su usvojili odluku.

Ako i oni odbiju komentar pozovu se poslanici koji su njih izglasali i njima se upiti isto pitanje.

Kad i ako oni odbiju, onda se na tom istom nacionalnom servisu objavi da direktor, nadzorni odbor, ministri i poslanici nisu hteli da komentarišu javno dobro, pa taj narod koji je vlasnik svega toga nek vidi šta će da radi. Ili da menja nacionalni servis, ili činovnike, ili da tera po starom.

To važi za sve državne firme. Uključujući i Er Srbiju jer je država većinski vlasnik.
Pa se pozove sadašnji CEO da se razjasni odnos sa Etihadom.

Pa se pozove i gospodin Mali da odgovori i kao ministar i kao predsednik nadzornog odbora u vreme uzimanja kredita od Etihada po povoljnim kamatama. Pa se pita šta je plan? Šta je bio plan pre 8 godina i šta je ispunjeno? S čim je zadovoljan, a sa čim nije? Da li je bilo grešaka i da li ima odgovornosti za iste?

Može i da se pozove i prethodni CEO. I prethodni. I prethodni. Pa se pozove i taj Nikezić i postavi se pitanje stručnosti ljudi koje su oni postavljali (direktori koji veruju u kemtrejlse)...

Ali nema ni tog Nejsmita, ni Kondića, ni Vlaisavljevića, ni Malog, ni Nikezića. Samo postovi po instragamima i forumima.

Ili Informerima i Kuririma, što je još gore.
 
Ovo su rezultati Jata u poslednjim godinama, a nakon toga AS. Koliko god drzava pomagala AS, a to je poslednjih godina po 20 miliona godisnje, ona bar posluje uspesno uz ne tako veliku subvenciju.

2020 -77m
2019 +9.5m
2018 +12.3m
2017 +16m
2016 +0.9m
2015 +3.9m
2014 +2.7m
2013 -73m
2012 -36.7m
2011 -27m
2010 -16.5m
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873917#p873917:3bjudhgc je napisao(la):
peper.mint » 23 Авг 2021, 15:26[/url]":3bjudhgc]Možda grešim ali izgleda da je Er Srbija privremeno oteta valjda od strane "arapskih partnera" i da će biti vraćena Beograđanima a ne svim građanima Srbije tj državi Srbiji:

"Ne možete vi Beograđanima pokloniti nešto što je već njihovo. Možete im samo oteti privremeno kao što im je oteta železnička stanica, zemljište u Beogradu na vodi, ali na sreću svi ti štetni projekti sa arapskim partnerom će biti raskinuti i ono što je oteto Beograđanima – biće vraćeno. I Beograd na vodi, i železnička stanica, i PKB i Er Srbija“, naveo je Nikezić.

izvor: N1, https://rs.n1info.com/biznis/nikezi...a-raskine-ugovor-i-isplati-arapskog-partnera/

дебил
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874054#p874054:3nmmsbj9 je napisao(la):
lukakaludjerovic » 23 Aug 2021 10:57 pm[/url]":3nmmsbj9]Ovo su rezultati Jata u poslednjim godinama, a nakon toga AS. Koliko god drzava pomagala AS, a to je poslednjih godina po 20 miliona godisnje, ona bar posluje uspesno uz ne tako veliku subvenciju.

2020 -77m
2019 +9.5m
2018 +12.3m
2017 +16m
2016 +0.9m
2015 +3.9m
2014 +2.7m
2013 -73m
2012 -36.7m
2011 -27m
2010 -16.5m

da ne dobija pare iz budžeta ni u jednoj godini ne bi poslovala pozitivno
 
Tako što je čak i Mišković rekao: 'Ljudi, aviokompanija u Srbiji ne može da bude profitabilna. Ali nam treba.'
 
Ne sumnjam da njemu treba.
Ista je filozofija prosipana kad je uzeo C Market, naravno po burazersko/partijskom ključu, kako najveći lanac maloprodaje mora biti u domaćem vlasništvu. To je dovelo do stotina miliona evra dugova ka dobavljačima i blokiranja ulaska konkurencije. Svaka slučajnost sa Er Srbijom je namerna.

Tek nakon što je ta krvopija napustila maloprodaju jer je našao nešto unosnije došlo je do procvata maloprodaje. Došla je zdrava konkurencija, otvorena su nova radna mesta, dobavljači su dobili predvidivost poslovanja, plate radnicima su porasle nakon dolaska konkurencije.

Isto bi se desilo i sa aviosaobraćajem i pratećim granama privrede kada bi se Er Srbija prodala ili ugasila ako ih niko neće.
 
Zapravo je ista filozofija primenjena kad je Delta kupila objekat koji zasebno ne može da se isplati - Sava centar - da bi se ulaganje isplatilo kroz povezane entitete (jedan, uz planiran još jedan hotel uz Sava centar, i drugo).

Teoretske šanse nema da može da se isplati regularna aviokompanija u Srbiji - nisno mi globalni finansijski centar (tamo su isplative lagacy kompanije), pa da u A320 imamo 56 putnika u biznis klasi sa skupim kartama za Beograd kao Lufthanza za Frankfurt - ali se u ukupnom zbiru isplati imati regularnu aviokompaniju. Troškove treba držati u prihvatljivom opsegu, da ne obesmisle ceo sistem.
 
Pošta Srbije inicirala je direktne pregovore sa kineskim nacionalnim operatorom, a dodatno ubrzanje tokova internet trgovine očekuje se od januara 2022. godine , najavljenim uvođenjem direktne avio linije Air Serbia za Peking - navode iz Pošte.

Jel ovi iz pošte znaju nešto više od nas, ili su to sanjali?
 
Gasiti Er Srbiju da bi se povećala konkurencija? Postiglo bi se potpuno suprotno. Sada Er Srbija ima nešto manje od 50% udela na tržištu u Beogradu a ostalo je konkurencija:

https://twitter.com/Pedjijatar/status/1423767384033214472/photo/1

Tamo gde više nema nacionalnog prevoznika u komšiluku konkurencija je mnogo MANJA. Na primer u Skoplju skoro dve trećine drži Wizz a konkurencija je samo trećina dok u Tuzli NEMA konkurencije, isključivo Wizz.

Pored toga otvoreno se priča da se smanjenjem konkurencije povećava korupcija. U Skoplju godinama državni tender za subvenciju novih linija dobija isključivo Wizz a priča se da je u Tuzli Wizz direktno intervenisao da direktor aerodroma koji je hteo da dovede Ryanair dobije otkaz:

https://www.exyuaviation.com/2021/07/tuzla-government-blocks-ryanair-flights.html

Gastiti Er Srbiju da se smanji konkurencija, smanji broj putnika na aerodromu i poveća korupcija? Ne hvala!
 
Viz je stvorio Tuzlu. I da, to se dešava kad imaš monopolistu. Zvuči poznato? A onda vreme prolazi i nema povratka na staro.

Što se Er Srbije tiče, ne povećava se konkurencija gašenjem Er Srbije već jednakim uslovima za sve. Pošto je unazad 20 godina Er Srbija glavni kočničar svega, onda bi se stvarno konkurencija povećala njihovim gašenjem. Ili da krenu da posluju u skladu sa tržištem.

Npr, ne bi održavao monopol na nekim linijama već bi mogao da leti ko hoće jer ne bi štitili Er Srbiju. Pa bi turisti u Crnu Goru išli za manje pare, a i broj turista iz Crne Gore bi se povećao.
Isto važi i za Rusiju i još dosta destinacija.

Pa se ne bi gušio taj Rajan u Nišu, kao i ceo niški aerodrom. Itd itd.

Ali onda nema partijskog zapošljavanja i besplatnih karata.

Ako opstanu u takvim uslovima, još bolje.
 
Delimični offtopic: Nisam leteo "Er Srbijom" od pre korone, ima skoro dve godine, pa me zanima sledeće:
1. Šta se događa sa "Wi-Fly"-jom?
2. Kakav je enternainment sistem na letu za JFK?
3. Da li funkcionišu kiosci za čekiranje za srpske državljane?
 
@duke23 Da li znaš ko leti izmedju Turske i Nemačke na primer? Zato što je obema državama u interesu da na tim linijama leti neki Ryan ili Wizz.

Nismo mi jedina država koja na taj način štiti sopstvenog prevoznika.

Što se tiče stranačkog zapošljavanja verovatno ga ima i u AS. Ali zaboga tamo radi 1.000-1.500 ljudi (slazem se, previše u odnosu na druge), ali koliko stranačkog kadra mogu tu ubaciti i na koje pozicije. Ne može pilot biti zaspolen samo po stranačkoj liniji...

Ryan se ne guši u Nišu, slobodni su da otvore bilo koju liniju za koju misle da mogu da imaju profita.

I čist primer koristi postojanja AS i zdrave konkurencije je linija Berlin - Beograd koju najčešće letim. Kada nije bilo EasyJet-a zbog korone AS je držala kartne na oko 150eur, poslednji put smo ih platili oko 100eur jer se vratio EasyJet u igru.

Da nemamo AirSerbia-u karte bi na više podigao i Easy i Wizz i Ryan, budite sigurni u to. A inače i Ryan i Wizz primaju razne subvencije i olakšice i od Skoplja i od Tuzle, Zadra....

Stvarno ne razumem u kom svetu bajki vi živite ako mislite da će nam gašenje AirSerbia-e doneti nešto dobro.
 
Pa sam si odgovorio. Konkurencija je dovela do toga da ti ne plaćaš više 150 nego 100. To samo znači da je konkurencija zdrava.

Samo je tvoja sreća da je u pitanju linija Beograd Berlin.
Jedini razlog što ti plaćaš jeftiniju kartu do Berlina nego neko do Crne Gore je u politički odrzavanom monopolu.

Što se tiče linija Nemačka Turska, pa nije u interesu nemačkih potrošača da ne leti Viz ili Rajan. S tim što su ti potrošači nemački turci, pa nikog nije briga. Ni nemačke ni turske političare.

Ti si pretpostavljam za to, da između Srbije i Nemačke lete samo Er Srbija i Lufthanza i da te ta karta za Berlin košta 450€?

Broj zaposlenih nije veliki, to je istina, samo predstavlja paradigmu sistema koji jede sam sebe. I sa tom pričom, nije to puno, kome smeta još jedan zaposleni došli smo do toga da je većina državnih firmi ili propala ili pred propadanjem.

Što se tiče Niša, ne bih se složio da su tu čista posla. Ne krije se ugovor o koncesiji aerodroma tek tako.
 
Vrh