Šta je novo?

Air Serbia

Cene za UAE ubijaju. Mnogi koji idu odavde tamo preferiraju presedanje na SVO, IST, SAW, ATH...jer je usteda znacajna u odnosu na direktne letove, nebitno ko leti.
 
Abu Dhabi moze doneti uspeh jer bi mahom leteli transferni putnici koji bi se dalje konektovali na Etihadovu mrezu ka Australiji i Aziji. Wizz je LCC i nema konekcije, te stoga ne moze da se poredi sa JU.
 
Sto se tice konekcije za Australiju, ona je bila pokrivena Etihadom, Qatarom i Emiratima. S'tim sto sa Emiratima od i do Dubai-a je low coster, pa je i usluga losija. Najbolju uslugu je imao Qatar, A380 i A321, povoljne karte, fenomenalna hrana, kratka konekcija i ne preveliki aerodrom. Air Serbia bi morala da bude jako konkurentna sa cenama i da ima dobar time slot, da konekcija ne bude dugacka (bar za Australiju)
 
Objavljeno septembra prošle godine:
https://www.exyuaviation.com/2020/09/air-serbia-repays-576-million-etihad.html

"Air Serbia took out a second loan, amounting to 63 million dollars, with Etihad Airways Partners II BV on May 20, 2016, which matures in June of next year."

Tri dana je proslo od juna a nema ni reči o 63 miliona koje treba da vrate. Nema logike ni da su platili ni da nisu:

Da su platili dug, bilo bi hvalisanja na sve strane.

Da nisu platili dug, profesionalni hejteri Er Srbije bi digli dreku na sve strane.

Šta se dešava sa 63 miliona?
 
Маћадо флигхт
Јел ово тестирају терминал без пасошке контроле за мини шенген?
 

Prilozi

  • IMG_20210703_201240.jpg
    IMG_20210703_201240.jpg
    912,2 KB · Pregleda: 2.168
Najverovatnije je samo promena aviona koji je stacioniran u Nisu. Ranije su to radili u Rimu, buduci da su letovi iz Beograda i Nisa sletali u isto vreme, dok sada iz Nisa lete samo za Hahn, te se tamo ne moze promeniti avion.
 
Naravno, znam da nema, al nisam video da je ovako obelezen i vidljin na FR24. Mozda je neki carter posebne namene, po narudzbini drzave, recimo neki teret koji ne sme da se vozi kopnom...?
 
Svi tehnicki letovi Air Serbia su vidljivi na FR24 i imaju oznaku 1000 i 1001 kada je u pitanju pozicioniranje aviona.

Evo za one koji ne znaju:
_ / _ _ - drzavni carteri
_ _ _ - redovne linije iz Beograda
1_ _ _ - letovi iz Nisa
2_ _ _ - letovi iz Kraljeva
4_ _ _ - specijalni carteri
9_ _ _ - turisticki carteri iz Beograda

Btw. vidim da su zamenu aviona radili u Tivtu, zaboravio sam da su ponovo aktivirali tu liniju. Izvinjavam se za pogresan info u mom prethodnom postu. :)
 
Posle mnogo godina bio sam prinudjen da kupim kartu kod AS. Iako je ne eticki i neekoloski leteti avionom, isao sam linijom manjeg otpora, zbog poroidicnih razloga. Letecu stideci se samog sebe.

Medjutim van toga, neprofesionalizam AS je ocigledan:

1. Njihov call cent. nije nikada dostupan, danima
2. sajt im puca kada kliknem na link za online check in, koji su mi oni poslali (podaci uneti)

 

Prilozi

  • as.jpg
    as.jpg
    103,7 KB · Pregleda: 1.565
Neeticki? Neekoloski? Kako putujes inace? Biciklom?

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
 
ne putujem nikada,
ali imam neke obaveze sada, na zalost.
 
Kako mislis ne putujes nikada? Nikada? Nigde dalje od mesta stanovanja?

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
 
MC, da te nije Air Serbia stavila na neku crnu listu pa zato ne radi samo za tebe? Meni radi :D
 
Taj sajt je baš liš. Ja sam često imao problema sa kupovinom karata. Posebna peripetija je kada odabereš srpsku verziju sajta a plaćaš stranom karticom.

Sa call centrom nusam imao problema nikada. Uvek su bili ljubazni i profesionalni a vezu sam dobijao do 5 minuta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863371#p863371:2pk5gnv3 je napisao(la):
Misha V » Pet Jul 09, 2021 5:14 pm[/url]":2pk5gnv3]Kako mislis ne putujes nikada? Nikada? Nigde dalje od mesta stanovanja?

Sent from my moto e(7) using Tapatalk

ne. u poslednjih 5 godina ne.
to je filozofija i nacin zivota.
da ne govorim da oko mene zive izuzetno siromasni ljudi pa mi je toi nekako neprijatno.


danas postoji internet sve moze remote.

kad je bila korona shvatio sam da ce buducnost bii bez putovanja
 
Tvoj izbor, tvoja filozofija. Ne slazem se da ce buducnost biti bez putovanja.

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
 
Nije mi baš najjasnija ta fama o letovima kao ultra štetnim. Ukupno avijacija doprinosi 1,9% emisiji gasova sa efktom staklene bašte, od toga učešće u CO2 emisiji je 2,5%, i smanjuje se zbog napretka tehnologije motora. Ne treba zaboraviti da avion u jednom letu preveze veliki broj putnika, i veliku količinu tereta.
Naravno da je ekološki prihvatljivije ići peške ili biciklom, ali je malo nepodesno za udaljenosti od nekoliko hiljada kilometara, mislim nije nemoguće, ali...
S druge strane, jednom kada sam trebao da izračunam količinu goriva koje avion proguta za dva sata, zapravo sam ostao poprilično šokiran koliko je to danas smanjeno. Sve u svemu, A319 ima izračunatu prosečnu efikasnost od 2.95 L/100 km po putniku, računato za konfiguraciju od 124 sedišta. A319neo (kojeg AirSerbia nažalost nema) ima prosečnu efikasnost 1.93 L/100 km po putniku, računato u standardnoj konfiguraciji od 136 sedišta.

A319 koje AirSerbia koristi imaju 144 sedišta, tako da je verovatno njihova efikasnost između ove dve. Jer avion je suštinski isti, samo je konfigruacija sedišta gušća. Ok tu se mora dodatno uračunati težina dodatnih putnika, ali kako avioni imaju maksimalnu nosivost, onda se može pretpostaviti da je ukupni limit (putnici + kargo) nepromenjen - u tom slučaju efikasnost je već oko 2,54 l/100 km po putniku.
I sad, ako okvirno uzmemo 2,5 l na sto kilometara (da računamo da većina kompanija polako teži da se dokopa efikasnijih aviona), to znači da avion preveze dva putnika i još dodatne prtljage (što od ta dva putnika, što dodatni kargo) za 5 l / 100 km. To nije uopšte jako daleko od potrošnje automobilom. Ako su u automobilu dva putnika - ispada čak isto. Iako automobili mogu za istu količinu goriva prevesti obično 4 putnika, niska potrošnja je realno verovatna samo kod manjih automobila (dakle nepodesnih za duga putovanja), dok svi veći i sa većim kubikažama troše ipak više. Ako se uzme u obzir i uticaj konfiguracije terena, automobili sigurno jedan deo vožnje neće raditi u optimalnoj zoni (za razliku od aviona koji nakon uspinjanja skoro sve vreme radi baš tako), pa će to podići potrošnju još malo. Tako da za duge relacije avion jedino može po efikasnosti pobediti voz.

Naravno električni automobili menjaju priču, ali samo ukoliko je izvor te energije kojom su se punili neki obnovljivi izvor (ili nuklearke koje de facto nemaju u radu "karbonski otisak", ali imaju druge nerešene probleme). U našoj zemlji, gde 75% struje dolazi iz vrlo, vrlo prljavih termoelektrana (zastarela tehnologija i spaljivanje velikih količina uglja niske kalorične moći) elektroautomobili su zasad skoro sigurno gori po okolinu nego EURO 6 motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
 
Većina automobila na autoputu ne troši više od 2,5l po jednom registrovanom mestu.
Širokotrupni avioni imaju dosta nižu potrošnju po sedištu.
Najčistije prevozno sredstvo za duga putovanja dostupno u Srbiji bez značajnih širokotrupnih operacija i bez međunarodnih vozova jesu dizel motori sa SCR uređajem (u koje se sipa aditiv AdBlue).
 
A, opet MC... Ja se još čudim zašto se stalno vrtimo po offtopic-u na ovoj temi.
 
AirSerbia 170.413 putnika u junu.

Izvor: https://zamaaero.com/10/07/2021/novosti-iz-regije/8435/

Na ovom portalu je bio još jedan tekst o AS, tj. kako LH grupa, ali i AF-KLM grupa “uništavaju” AirSerbia-u u Beogradu.

Kakva su vidjenja forumaša na ovu tvrdnju? Činjenica jeste da su frekvencije pomenutih grupacija brojnije od AS na linijama ka Frankfurtu, Beču, Cirihu i Amsterdamu.
 
LH grupa zaista unistava Er Srbiju. Mislim da je to trenutno tako jer nasi nemaju dovoljno aviona. Penzionisali su B733 i vratili A320 misleci da se trziste nece ovako brzo oporaviti. Trenutno su im fokus carteri, jer za razliku od ostalih ruta carteri uvek donose profit. No, i politika je umesala svoje prste, te Er Srbija nije dobila dodatne slotove u FRA pod pritiskom LH. Mislim da ce se te rute vratiti na staro tek na jesen, ne pre oktobra, kada prestaje sezona cartera. Tada ce AS imati vise slobodnih aviona, te ce moci da ih iskoristi kako treba.

Sto se tice AF-KLM grupe, ne bih se slozio. Er Srbija leti dosta puta nedeljno za CDG (vise od 7, nisam siguran da li je 10 ili 12 u pitanju), dok AF leti 3 trenutno, a planira da poveca na 5 letova nedeljno. Na toj liniji AS unistava AF.

Slicna je situacija i sa KLM. Oni lete svakodnevno za Beograd, dok AS leti 6 nedeljnih letova. Iako AS ima let manje, vremena su im mnogo bolja od KLM-a. Naime, AS leti 4 leta rano ujutru, dok 2 leti kasno popodne, sto putnicima daje veliki izbor i mogucnost dobrog koriscenja vremena.
 
Slažem se sa Lukom. LH grupa je uz Wizzair najveća pretnja za Er Srbiju i obilato koristi trenutnu situaciju.

Moje mišljenje je da je delimična krivica i na upravi Er Srbije koja negde od 2018-2019 ne shvata ozbiljno koliko je širenje dugolinijskog saobraćaja kritično za preživljavanje kompanije. LH kompanije veliki deo zarade na putnicima iz Beograda prave na presedanjima na druge destinacije. Er Srbija neće i ne treba da leti na sve destinacije gde leti LH ali bezuslovno mora da se izbori za letove na nekoliko najprometnijih destinacija osim Njujorka.
 
Zacudo, WizzAir i nije neka pretnja po AS. Do sada su uvek uspevali da izadju na kraj sa njima. Mislim da je to najvise zbog toga sto je AS u Beogradu napravila istinski hub u regionu, te linije koje se skoro poklapaju sa Wizzom zive od transfernih putnika. Wizz cesto ima i visoke cene za standarde LCC-a, pa kad se na sve to doda i prtljag i prevoz od udaljenog aerodrom izadje slicno kao i sa AS. Sa druge strane, mislim da bi eventualan dolazak Ryanair-a u Beograd mogao ozbiljno naskoditi AS, buduci da njihove cene karata niko ne moze da isprati.
 
DUS i DTM (a malo dalje i EIN) su povezani Er Srbijom i Wizzom, a CGN je relativno blizu do DUS. LH kad može gleda da izbegne konkurenciju i nudi presedanja tamo gde ni Er Srbija ni loukosteri ne lete. Naravno pre svega na dugoliniskim destinacijama.
 
Vrh