Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856564#p856564:jo8m2n88 je napisao(la):
DzonTravolta » Сре Јун 09, 2021 11:00 am[/url]":jo8m2n88]Već su imali slične "ugovore", ništa novo.

Stiže u Beograd 18.6.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857012#p857012:2tdt24ln je napisao(la):
Jakovljevic » 10 Jun 2021, 23:28[/url]":2tdt24ln]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856564#p856564:2tdt24ln je napisao(la):
DzonTravolta » Сре Јун 09, 2021 11:00 am[/url]":2tdt24ln]Već su imali slične "ugovore", ništa novo.

Stiže u Beograd 18.6.
Ok, I?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857050#p857050:31f5m8cg je napisao(la):
DzonTravolta » Пет Јун 11, 2021 7:35 am[/url]":31f5m8cg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857012#p857012:31f5m8cg je napisao(la):
Jakovljevic » 10 Jun 2021, 23:28[/url]":31f5m8cg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856564#p856564:31f5m8cg je napisao(la):
DzonTravolta » Сре Јун 09, 2021 11:00 am[/url]":31f5m8cg]Već su imali slične "ugovore", ništa novo.

Stiže u Beograd 18.6.
Ok, I?

Stiže i kreće da leti, tako da nije jedan od "sličnih ugovora" već dolaze 4 posade i avion da preuzme deo tereta sa čartera
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857458#p857458:2x9pvv0c je napisao(la):
Jakovljevic » 12 Jun 2021, 21:37[/url]":2x9pvv0c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857050#p857050:2x9pvv0c je napisao(la):
DzonTravolta » Пет Јун 11, 2021 7:35 am[/url]":2x9pvv0c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857012#p857012:2x9pvv0c je napisao(la):
Jakovljevic » 10 Jun 2021, 23:28[/url]":2x9pvv0c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856564#p856564:2x9pvv0c je napisao(la):
DzonTravolta » Сре Јун 09, 2021 11:00 am[/url]":2x9pvv0c]Već su imali slične "ugovore", ništa novo.

Stiže u Beograd 18.6.
Ok, I?

Stiže i kreće da leti, tako da nije jedan od "sličnih ugovora" već dolaze 4 posade i avion da preuzme deo tereta sa čartera
Ozbiljno, nemoj mi reći. :o
 
Air Serbia u Njujorku proslavila pet godina od obnavljanja letova za JFK. Moglo bi se pomisliti da su proslavljali i par godina uspešnog sabotiranja uvođenja sledeće dugolinijske destinacije:

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2021&mm=06&dd=17&nav_id=1876462

574031960cb2939994ed146886533_w640.jpg


52628424660cb2939e5a4e595834790_w640.jpg
 
Odgledao sam i video prilog uz ovu vest B92. Air Serbia kaže da su za ovih pet godina na liniji za Njujork imali popunjenost kabine 75%, da su transferni putnici činili 56% i da je top 10 transfera bilo iz sledećih zemalja:

1. Crna Gora
2. Albanija
3. Grčka
4. Severna Makedonija
5. Izrael
6. Hrvatska
7. Rumunija
8. Slovenija
9. Italija
10. Holandija

Ako su privlačili transfere iz tih zemalja za JFK mogli bi isto tako i za Čikago, Toronto, Kinu.
 
Avio saobraćaj se vraća na nivo blizu 2019 godine. Juče je ovako izgledao dolazni talas (arrivals bank) na aerodromu ORD u Čikagu:

izvor: tviter flightradar24
https://pbs.twimg.com/media/E4FwWI6VIAsvEtI?format=jpg&name=large
ORDbank.JPG

Beograd nije Čikago ali se promet na aerodromu i naročito Air Serbia vraća na nivo iz 2019 brže od očekivanja. Još nije kraj juna a ovako je danas popodne izgledao Air Serbia dolazni talas za region. Deset letova u isto vreme:

izvor: flightradar24.com:
ASLarrivalsBank.JPG
 
То је доказ да ће се после пандемије све јако брзо вратити на претходно стање.
 
JU se navodno razmišlja da ponovo leti za Dubai. Od pre par decenija, JU na aerodromu Dubai:

dubaiJAT1.jpg

izvor: google
 
JU linija za Dubai ne moze opstati pored giganata kao sto su FlyDubai i Emirates. Ove dve kompanije imaju ogroman code-share za celu Aziju i Australiju. Nerealno je ocekivati da JU moze sklopiti code-share sa Emiratesom. No, ako postoji ta mogucnost, onda je Dubai najbolji izbor.

Mnogo je optimalnije da JU leti ponovo za Abu Dhabi, pogotovo jer je EY odustao od te linije uprkos ogromnom broju putnika. U Abu Dhabiju ima dosta Srba koji tamo zive i rade, ali ima i solidan broj turista. Nisam siguran kako stoje stvari sa code-share ugovorom sa EY, ali ako postoji i dalje, to bi izuzetno znacilo Er Srbiji.
 
Vidim da AS i dalje koristi ATR na liniji za Tivat.
Zar nisu svi ATR-ovi prodati?
 
Nikada nije postojala vest da je ATR prodat. Jedan je vracen lizoru prosle godine, a koliko sam cuo i drugi ce ove godine biti vracen.
 
Vučić je naveo da je telefonom razgovarao i sa predsednikom Kine Si Đinpingom.

Kako je istakao, on je Sija zamolio da se preko aviokopmanije Er Srbija ili neke kineske uspostavi direktan let sa nekom destinacijom u Kini, kao što bi bili linija Beograd-Šangaj, Beograd-Peking ili Beograd-Gvangdžou.

"Predsednik Si je rekao da veliku pažnju pridaje toj molbi, a kada on tako nešto kaže za očekivati je da se to brzo iz reči pretoči u delo", naglasio je Vučić. Istakao je da očekuje da i u buduće vredno radimo i gradimo naše prijateljske odnose, te da imamo još više dobrih rezultata koje smo imali u prošlosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860193#p860193:2rz2dtb8 je napisao(la):
Пантограф » Čet Jun 24, 2021 1:23 pm[/url]":2rz2dtb8]
Vučić je naveo da je telefonom razgovarao i sa predsednikom Kine Si Đinpingom.

Kako je istakao, on je Sija zamolio da se preko aviokopmanije Er Srbija ili neke kineske uspostavi direktan let sa nekom destinacijom u Kini, kao što bi bili linija Beograd-Šangaj, Beograd-Peking ili Beograd-Gvangdžou.

"Predsednik Si je rekao da veliku pažnju pridaje toj molbi, a kada on tako nešto kaže za očekivati je da se to brzo iz reči pretoči u delo", naglasio je Vučić. Istakao je da očekuje da i u buduće vredno radimo i gradimo naše prijateljske odnose, te da imamo još više dobrih rezultata koje smo imali u prošlosti.
Šta hoće, da leti Er Srbija ili Kinezi? To su poptuno različite stvari.

Hronološki, Vučić je na jesen 2015, posle najave JFK izjavio da je Peking sledeći pa ništa.
Kondić je na početku radio na dilu sa Kinezima i od svega je ispao samo kodšer sa njima od Beča. Prilično uvredljivo ako ćemo da budemo iskreni.
Sledeći korak je bio Hainan preko Praga. Bolje nego ništa ali i dalje loše rešenje koje nije bilo održivo. Od tada ništa vredno pomena.

Ako stvarno hoće letove, rešenje je isključivo Air Serbia. Da su Kinezi hteli da lete kao što hoće da lete za London ili Pariz, već bi do sada leteli bez da ih Vučić javno moli za to.

Pošto su nonstop letovi jedino mogući sa Er Srbijom, postoje zvanični kanali da se to zatraži, i da se jasno naglasi da hoće saradnju sa njihovim turističkim agencijama i kodšer sa avio kompanijama.

Ako Kinezi opet prave problem ili otežu sa dozvolama to se lako rešava.
 
Kao sto je i linija za New York uvedena iz politickih razloga, te je drzava morala da pokriva troskove iste, tako ce biti i sa eventualnom linijom za Kinu. Air Serbia nije kompanija koja sebi moze dozvoliti ispitivanje trzista na long-haul letovima, te vlada mora snositi troskove dok se linija ne razradi. Sto se tice New Yorka, to vreme je bilo oko 3 godine, dok bi za Kinu realno bilo 2 godine zbog manjih troskova oko aviona, jer ce za to biti potreban i drugi A330, a manji su troskovi ukoliko su tu 2 aviona, a ne jedan.
 
Управо ће бити да се спрема ЕрСрбија за Кину, а ова кукумавка је да се покаже која је то жртва. Типа ништа без да ОН замоли
 
Razumem i Luku i tebe ali mislim da ste propustili najvažniji deo iz tog citata: ILI

Evo ga: on je Sija zamolio da se preko aviokopmanije Er Srbija ili neke kineske uspostavi direktan let sa nekom destinacijom u Kini

Kako bre ILI?

Ako se sprema Er Srbija da leti za Kinu, koji će mu ono ILI? Ajde da moli i kuka za Er Srbiju, da govori o velikoj žrtvi i probijanju kroz smetove snega na -20 stepeni da bi Er Srbija dobila odobrenje da leti, ali nema nikakvog mesta za ono ILI! Da li se na bilo koji racionalan način može objasnti to ili?

Čak i da nije stavio to ILI, neko ko je trebao da mu kaže da nema ništa od letova za Kinu do druge polovine 2022 mu to nije rekao. Kina je objavila da neće otvarati granice do tada, pa je tragikomično da se loži na letove za Kinu do tada. Ima boljih destinacija gde može da leti takoreći odmah.
 
To ili je receni cisto formalno. Kineske kompanije su ogromne i apsolutno im nista ne znaci da lete za Beograd. To je jedna destinacija manje ili vise. Tako velike kompanije ce leteti samo gde imaju interesa, tako da ostaje da je Air Serbia jedina mogucnost.
 
Ako je čisto formalno onda se možemo zapitati zašto ne moli Bajdena da za Čikago leti Er Srbija ILI neka američka kompanija? Zašto ne moli Trudoa da za Toronto leti Er Srbija ILI Er Kanada?
 
Па тих ликова нема на агенди "пријатеља", тамо функционише комерцијални канал. Уосталом са Канаским амбасдором су већ 10 пута потврдили да треба. А Сија има свуда, па наравно да ће да моли пријатеља. Ове на западу нема шта да молиш, платиш, па клатиш
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860006#p860006:2v4hhww6 je napisao(la):
lukakaludjerovic » 23 Јун 2021, 20:35[/url]":2v4hhww6]JU linija za Dubai ne moze opstati pored giganata kao sto su FlyDubai i Emirates. Ove dve kompanije imaju ogroman code-share za celu Aziju i Australiju. Nerealno je ocekivati da JU moze sklopiti code-share sa Emiratesom. No, ako postoji ta mogucnost, onda je Dubai najbolji izbor.

Mnogo je optimalnije da JU leti ponovo za Abu Dhabi, pogotovo jer je EY odustao od te linije uprkos ogromnom broju putnika. U Abu Dhabiju ima dosta Srba koji tamo zive i rade, ali ima i solidan broj turista. Nisam siguran kako stoje stvari sa code-share ugovorom sa EY, ali ako postoji i dalje, to bi izuzetno znacilo Er Srbiji.

Ер Србија нема шта да тражи у Емиратима. Дубаи је покривен са ФлајДубаи, а Абу Даби са Визом. чисто сумњам да ће се Етихад опоравити у скорије време
 
Vrh