Šta je novo?

Air Serbia

lukakaludjerovic":lfvbme0f je napisao(la):
Napomena: u izvestaju nema stavke donacije i subvencije, koje su ranijih godina iznosile oko 20 miliona evra, kao ni iznosa dokapitalizacije od 100 miliona evra.

Odakle ti ideja da tražiš dokapitalizaciju u bilansu uspeha?
 
Ne trazim, nego napominjem da ne bi neko pomislio kako je gubitak 177 miliona umesto 77.
 
То је за 2020?
А шта се дешава са линијом за Њујорк? Јер дошла макар на нулу?
 
tako je, za 2020. godinu.

prica se da JFK linija bila profitabilna u 2020. godini, ali necemo verovatno nikada saznati tacnu cifru.
 
lukakaludjerovic":2m4umfhq je napisao(la):
Ne trazim, nego napominjem da ne bi neko pomislio kako je gubitak 177 miliona umesto 77.
Dokapitalizacija ne može biti u bilansu uspeha, jer to nije prihod a ni rashod...
Više informacija možeš dobiti u bilansu stanja i izveštaju o tokovima gotovine, a nije loše pogledati ni napomene gde mogu sakriti važne informacije iz bilansa.
Neto priliv gotovine je oko 3,5 miliona evra, što znači je većina iznosa od 100 miliona evra završila u krpljenju tekućih rupa.
Realno ne mogu preživeti ni ove godine bez velike pomoći države, a pitanje da li uopšte vredi sipati novac u šuplje preduzeće...
 
Da li sledeca vest nesto znaci za AS?

https://direktno.rs/vesti/drustvo-i-eko ... inkic.html

Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) je posle višednevne kontrole rada JAT Tehnike, donela odluku da suspenduje licencu ove vazduhoplovno-tehničke kompanije. Kontrolori iz EASA su procenili da organizacija i kvalitet obavljanih radova u JAT Tehnici nije u skladu sa evropskim propisima i vazduhoplovnim standardima, te da ova organizacija ne može na odgovarajući način da servisira avione iz Evropske unije!
 
U sustini AS vise nece moci da servisira avione u JAT Tehnici, vec ce morati da salje avione u neku drugu ovlascenu firmu. Mislim da nam je najbliza Croatiina u Zagrebu.

To nece uticati previse na AS, pogotovo sto nemaju planirane radove do septembra.
 
Zašto Air Serbia ne bi mogu da servisira avione u Jat tehnici kada mi nismo u EU? Direktorat civilnog vazduhoplovstva je nadležan za sve avione registrovane u Srbiji, a ne EASA...
 
Takvi avioni mozda ne smeju da lete u EU.

Ili ce AS "odvojiti" avione za CG, tursku... i servisirati ih ovde (sa nizim faktorom bebednosti).
 
Mislim da je to logistički teško, ai pitanje je da li uopšte smeju da preleću preko EU teritorije što bi zatvorilo i Tursku i Rusiju. Sve u svemu, ukoliko ne povrate licencu, AS će morati potražiti drugu opciju.
 
Prelet civilnom avionu ne može biti zabranjen, osim rata i sličnih situacija.
Za sletanje jeste potrebna licenca avio prevoznika ali ona se razlikuju za zemlje van EU i odnosi se na međunarodne standarde što ne bi trebalo biti ugrađeno...
 
AS je objavila da ce angazovati drugu licenciranu firmu ukoliko JAT Tehnika ne povrati licencu. Sa ovim stvarima se ne sme igrati. Ukoliko avioni nisu servisirani u skladu sa EASA propisima, AS ce dobiti zabranu sletanja u EU.
 
Prte godinu dana sam razgovarao sa bivsim zaposlenim u JAT tehnici.
Njih su otpustili,a doveli su Vijetnamce, da "ustede na platama".

Zastrasujuce posledice neoliberalnog razmisljanja u menadzmentu firmi.

Za AS ce ovo znaciti dodatne troskove, ako budu morali da lete negde za servis.

Ko uopste vrsi tekuce servisiranje, pregled, pranje, ciscenje aviona AS itd?
 
AS ima svoju tehniku, ali oni rade samo line maintenance, dok je bilo koje drugo tehnicko odrzavanje radila JAT Tehnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867092#p867092:tcragx46 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Ned Jul 25, 2021 1:13 pm[/url]":tcragx46]AS ima svoju tehniku, ali oni rade samo line maintenance, dok je bilo koje drugo tehnicko odrzavanje radila JAT Tehnika.

Da li je to praksa i drugih kompanija? (pretpostavljam da jeste)
MIslim, generise se ekstra komunikacija izmenju AS line maintenance i JAT tehnike, odnosno nekog drugog izvrsioca u buducnosti.

Da li jos postoje kompanije u Evropi koje imaju "svoju" tehniku?
 
Trend odvajanja i orijentacije na "core business" je ideoloska akcija koja se sprovodi od devedestih.
Jednostavno, takva su bila uputstva liberalnih komesara iz raznih menadzerskih skola i americkih univerziteta.

Obrazlozenje je: Skoncentrisite se vi na "core business", a ostalo neka vam rade druge firme.

Tako su skole izgubile domare, velike tehnoloske filme su izgubile neke odseke, sve se razdvojilo. Povecao se broj podizvodjaca -pod podizvodjaca i pod-pod-pod izvodjaca. (procitajte ovu knjigu, ako vas zanima vise o tome https://en.wikipedia.org/wiki/Bullshit_Jobs, kao knjige Richar-a Seneta o degradaciji na radnom mestu u neoliberalnom kapitalizmu.

Troskovi vezani za plate su se preselili u spoljne troskove (koa materijalni trokovi). Na pocetku je izgledalo da se radi o magicnoom metku.
Mladi pitomci ideoloskih skola Zapada su se ushitili.
Kakav uspeh!

Medjutim, troskovi su poceli da rastu, a kvalitet usluge da pada.
Komunikacija se usloznila, formalizovala. Pojavili su se specijalna menadzeri za komunikaciju sa outsorsovanim delovima firme.
Pojavile su se nove birokrate.

Na kraju je sve ispalo skupo i lose, ali zlatni decaci su vec uzeli lovu.

JAT tehnika je zrtva ovog sistema, mada je Dinkiceva ideja bila u domenu pljacke i odradjivanja posla za firme kolonizatora (unistavanje domace konkurencije).
 
Неко спроводи (бивши ЈАТ, бројне приватне компаније које не желе ни да газдују пословним простором, итд.), неко не спроводи (Телеком, Делта, МК група...). Не сме бити идеолошко питање.
 
Naravno, tu su nijanse.
Firma ne mora da bude vlasnik poslovnog prostora, ali je isplativije ako je poslodavac svima onima koji ucestvuju svakodnevno u procesu rada.

Zamislite kako je biti cistacica u firmi koja te ne zaposljava nego si tamo preko nekog servisa.
Ti ljudi su obicno roblje, nemotivisani i jadni.
 
Dosta firmi danas tako funkcioniše. Gomila menadzera danas jedino što zna jeste da angažuje druge firme za odrade odredjene poslove kratkoročno ili dugoročno. Malo je firmi koje uspešno stvaraju svoje kadrove i malo je pravih lidera.

Nažalost, to je globalni trend.
 
ако је истина да је Техника остала без запослених, Ер Србија би могла да их ангажује, и комплетно одржавање ради in house. онда више Техника није проблем. наравно, то не може преко ноћи, али би могли да полако крену у том правцу
 
Ђура Марек ће већ да нађр неке своје кумове и Чешкој
 
Vrh