Šta je novo?

Air Serbia

SSJ100 je avion sa jako losom reputacijom. Operativni troskovi su ogromni, nema rezervnih delova pa su kompanije bile prinudjene da kanibalizuju avione.

Avion je do sada imao 3 nesrece sa potpunim gubitkom aviona, sto je jako veliki broj buduci da je ukupno proizvedeno samo 197 primeraka i da avion aktivno leti tek oko 10 godina.

Sve kompanije koje su ga koristile su ga vratile proizvodjacu, ili su bankrotirale. Tu naravno ne mozemo ubrajati Aeroflot, buduci da nekoliko desetina aviona njima ne moze naskoditi u poredjenju sa velicinom ostatka flote, kao i podrskom drzave. Cak i takav Aeroflot, od svojih 50 primeraka koristi aktivno oko 10 (podatak pre korone). Takodje su i odustali od daljih nabavki aviona ovog tipa.

Ukoliko Air Serbia bude letela ovim avionom, to je karta u jednom smeru za bankrot, kao i za manji broj putnika, jer ja prvi ne planiram da ulazim u tu masinu.
 
Ovo pišeš neosnovano - nema indicija da je reč o nebezbednom avionu. Mene, lično, neće videti 737 MAX - taj slučaj je bio predznak kraja sveta kakav smo poznavali, i koji je došao sa koronom.

Problem je podrška koju su pružali kupcima, koja je bila katastrofalna. Oni će, naravno, reći da će sad sve to biti OK, ali meni to baš ne bi ulilo poverenje. Embraer je mnogo bolja opcija, u svakom smislu, pa čak i zato što ima i manji model u ponudi. Svaka kompanija bi ga izabrala.
 
A postoji li teoretska mogućnost da su vodeći zapadni proizvođači napravili negativni marketing za SSJ100,shvativši da ih rusi polako stižu u civilnoj avijaciji?
Ovo sve pišem kao totalni laik pa ne zamerite.
 
A, ne postoji. Imali su zadovoljne korisnike, kojima onda nisu slali rezervne delove.

A zanimljivo je da su neki ruski mediji sistematski radili na uništavanju reputacije aviona. I to mejnstrim mediji. Razni su interesi...

Da dodamo i da ima dosta zastarele motore, da zapadne većeg promera (i niže potrošnje) neće dobiti nikad, a da najavljenu verziju sa ruskim motorima niko van Rusije neće ni razmatrati - tu su žešće zaostali, oduvek.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855869#p855869:31fr2ho2 je napisao(la):
Пантограф » Sub Jun 05, 2021 11:48 pm[/url]":31fr2ho2]Ovo pišeš neosnovano - nema indicija da je reč o nebezbednom avionu. Mene, lično, neće videti 737 MAX - taj slučaj je bio predznak kraja sveta kakav smo poznavali, i koji je došao sa koronom.

Problem je podrška koju su pružali kupcima, koja je bila katastrofalna. Oni će, naravno, reći da će sad sve to biti OK, ali meni to baš ne bi ulilo poverenje. Embraer je mnogo bolja opcija, u svakom smislu, pa čak i zato što ima i manji model u ponudi. Svaka kompanija bi ga izabrala.

Nisam rekao da je avion nebezbedan, da je tako prva bi mu EASA oduzela dozvolu za let preko EU teritorije. Samo sam hteo da naglasim da se avion lose pokazao kod svih koji su ga koristili. No big deal :)

Razumem u potpunosti za 737Max, mada je to sada verovatno najbezbedniji avion, buduci da su ga zbog skandala pregledali i ispravili do najsitnijeg detalja.
 
737Max je daleko bolji avion od Suhoja ako izuzmemo glupost sa softverom koju su valjda sad ispravili. Jedino zajedinicko za njih je da se mogu dobiti debelo ispod cene. Mada bih ja pre bazirano flotu na Erbasu, a verujem da se i kod njih može dobiti veliki popust zbog pandemije.
 
737 и SSJ су разне катергорија авиона. Први еј средњемагистрални, други је кратколинијски и више упоредив са Ембраером и А220

Први и освновни проблем SSJ су били мотори које су радили у кооперацији са французима. Французи су радили врелу а руси хладну страну Мотори су имали јако мали нали налет до ремонта, 1000-2000ч уместо планираних 10000

Уз то, французима се фућкало за исправљање грешке, имали су преча посла. Резервне моторе нису хтели да праве.
Други велики проблем је био недовољан магацин резервних делова авиона и комплетних мотора и слаба логистика да кад авиону у употреби треба део или му је мотор на ремонту он је на земљи.

У међувремену су прблем са моторима исправили, направили су центар за логистику, и улоили су велику кинту у резрвне делове, међутим од тада није било куповине.

Потпуно руских мотора још нема тек се развијају. И неће их бити бар још 3-5 година.
 
@Prle

Mala ispravka, ne bih rekao da je SSJ za kraće letove. Na stranu što je Aeroflot leteo s njim za Zagreb - a to je let od 3 sata - ali i u nekim ruskim izvorima se moglo pročitati da je taj avion najekonomičniji na dužim letovima, od oko 4 sata. Ima smisla, s obzirom da na kraćim letovima, s obzirom na nizak stepen dvoprotočnosti ('dvuhkonturnosti', 'bypass ratio') motora u odnosu na ostale aktuelne, teško može da bude ekonomičan.

E, sad, ja tu vidim jedini mogući rezon za Er Srbiju: ne bi bio problem napuniti 87 mesta u SSJ za Jekaterinburg, Čeljabinsk, Samaru, Nižnji Novgorod, Volgograd, Voronjež...

Dakle, ako bi doneo novo tržište, možda ima smisla - ali to pod uslovom da znamo da bi Rusi te letove sprečili ako bismo se odlučili za Embraere.
 
Kakav god da je, teško da bih ikada ušao u ruski avion.. pa makar ga hvalili da je najbolji na svetu.
 
Vozio se ja Ruskim IL-96 pre desetak godina od Moskve do Sankt Peterburga. Ljubazan je bio™

Ali on je iz doba SSSRa. Kaskaju za zapadom kad se radi o poslednje dve decenije.

I druga stvar koja večito muči i "sabotira" ruske avione i avijaciju je što su uvek bili neopisivo aljkavi po pitanju poštovanja procedura i održavanja. Naravno, to se ne dešava na letovima tipa Moskva - Petrograd. Ali malo malo pa im padne nešto u drugim delovima zemlje zbog neodržavanja ili nepridržavanja propisa. I civilno a i vojno.
 
Pa dobro, Aviogenex je imao dobra iskustva sa održavanjem TU-134, a vadili su mu dušu, sa 12 sati+ dnevnog naleta. Ovo je sad više problem sa nabavkom delova, koji su na SSJ često zapadnog porekla, a to sve treba organizovati, platiti... Lanci snabdevanja - zbog toga se često propada u biznisu. Zapravo je problem što je premalo delova na tom avionu ruskog porekla, pa sad zato prave 'rusifikovanu' verziju superjeta (vjdeti: Daso rafal, na kojem je svaki šraf fabrique en France). Ne sumnjam da će se to prodavati u Rusiji, ali šire... kažem, može da ima smisla ako je oslonjeno na Rusiju, makar preko reda letenja.
 
E, ovo "rusifikovana verija superjeta" zvuči baš ono.. :D

Neka hvala.. Nije AV u ljubavi sa Rusima, tako da ništa od toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856166#p856166:15wy4r3f je napisao(la):
Vox91 » Pon Jun 07, 2021 4:01 pm[/url]":15wy4r3f]Kakav god da je, teško da bih ikada ušao u ruski avion.. pa makar ga hvalili da je najbolji na svetu.
Kakve predrasude...

Ono sto je realno je da ni jedan ruski avion nije nista manje bezbedan od bilo kog zapadnog. Ok, losa logistika, motori malo vise trose, to sve moze biti realan razlog da se ne kupi takav avion, ali govoriti da je nebezbedan je neozbiljno.
 
Ненад Поповић је власник тј шеф велике холдинг енергетске компаније у Русији много пре него ли је кренуо у политику. Отуда човек без партије на тако високом положају.

Панто, ово што си написао је ок, степен двопроточности је заиста нешто мањи него код конкурената, међутим, комора за сагоревање је од нових материјала који трпе већу температуру чини ми се за 300 степени, па је и ККД већи. То је уједно и проблем јер је деојако термички опретећен па је морао чешће на ремонт. Понављам се, решили су тај проблем пре пандемије.

И заиста он има већи долет, а новије верзије се пуштају са сабљастим крилцима тако да се и ту штеди неколико процената, што се посебно види на већој дистанци. Чини ми се да ккрилца могу да се уграде и на старије моделе.

Руси су спремни да много дају како би се суперџетови негде још појавили, ако наши иамју мозга могу много да испослују, било то неколико пари мотора у магацину у Србији било резервне авионе за замену, плус ово што ти пишеш, да би се добар део руског тржишта отврио.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856336#p856336:2ek6618s je napisao(la):
=nikola= » Tue Jun 08, 2021 1:17 pm[/url]":2ek6618s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856166#p856166:2ek6618s je napisao(la):
Vox91 » Pon Jun 07, 2021 4:01 pm[/url]":2ek6618s]Kakav god da je, teško da bih ikada ušao u ruski avion.. pa makar ga hvalili da je najbolji na svetu.
Kakve predrasude...

Ono sto je realno je da ni jedan ruski avion nije nista manje bezbedan od bilo kog zapadnog. Ok, losa logistika, motori malo vise trose, to sve moze biti realan razlog da se ne kupi takav avion, ali govoriti da je nebezbedan je neozbiljno.
Sama činjenica da se ne koristi skoro nigde van Rusije dovoljno govori, a razlog nije samo politika. Ne bih voleo da mi budemo neko test Evropsko tržište, da im otvaramo vrata ka zapadu i slično... Svakako, ne vlada pozitvno mišljenje o dotičnom avionu nakon nekih fatalnih situacija.
 
Problem je sto se ovde politika mesa u vodjenje aviokompanije. Air Serbia je u vise navrata rekla da nije zainteresovana za SSJ100, medjutim politicari konstantno guraju ovu pricu.

Mene zaista brine ovaj Nenad Popovic, ne sluti mi na dobro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856584#p856584:1m0ytuun je napisao(la):
zoran_m » Sre Jun 09, 2021 12:23 pm[/url]":1m0ytuun]
Sama činjenica da se ne koristi skoro nigde van Rusije dovoljno govori, a razlog nije samo politika. Ne bih voleo da mi budemo neko test Evropsko tržište, da im otvaramo vrata ka zapadu i slično... Svakako, ne vlada pozitvno mišljenje o dotičnom avionu nakon nekih fatalnih situacija.

Naravno da nije samo politika, vec se diskutovalo o problemima sa servisnom mrezom, delovima, potrosnji goriva...

Sto se tice fatalnih situacija, sve su bile posledice napravljenih gresaka od strane letacke posade.
 
Vrh