Šta je novo?

Air Serbia

Juče je bio u Moskvi. Neki čarter ili šta već.
 
ATTACH]

Da odvezao vakcine u Podgoricu
 

Prilozi

  • 5322773_jbb_ls-s.jpg
    5322773_jbb_ls-s.jpg
    29,3 KB · Pregleda: 4.285
мали подсетник на старија времена

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nZ_jYRin4FU[/youtube]
 
Sećam se ovog klipa gotovo iz vremena kad je okačen.
Da se čovek iznenadi koliko je 737 bio automatizovan i u toj starijoj generaciji.
 
Ех, па још је "Трајдент" могао да слети аутоматски, а он је полетео први пут крајем педесетих. То баш и не могу сви данашњи авиони. Авијација је чудо, авангарда савремене технологије.
 
Govorim i o kompjuterizaciji (FMC), ne samo o klasičnim autopilotima i potisnicima.
 
Да, јасно. 737 је имао и борд компјутер, са зеленим словима:) Предвиђено време слетања, итд.
 
Dobri su to avioni bili, vrlo moderni za to vreme. Steta sto JAT nije kupio varijantu sa EFISom.
 
Hoće li Er Srbija ipak krenuti za Toronto? U 2019 je između Beograda i Toronta putovalo 40.856 putnika, jedino su iz Beograda Šangaj i Peking imali više, i naravno Njujork koji ima direktan let.

izvor:
https://www.exyuaviation.com/2021/05/ambassador-air-serbia-to-decide-on.html

Interesantno je koliko je broj putnika za i iz Njujorka porastao kao rezultat direktne linije. Ovo su brojevi iz 2012:

SCHEDULED AIR DEMAND BETWEEN SERBIA AND INTERNATIONAL MARKETS (bi-directional O&D passengers; 2012, Serbia – North America):

1 Toronto Lester B Pearson (YYZ) 25,606
2 Vancouver International (YVR) 7,623
3 New York John F Kennedy (JFK) 7,398

Njujork je 2012 bio iza Vankuvera a u 2018-2019 je imao oko 80 hiljada putnika, delom zbog povećane direktne potražnje a delom zbog transfera iz drugih gradova. Kad je Njujork toliko uvećao broj putnika možete zamisliti šta bi bilo sa Torontom kad bi Er Srbija krenula da leti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850656#p850656:3urm8d3g je napisao(la):
peper.mint » 17 May 2021 01:47 pm[/url]":3urm8d3g]Hoćete da letite Teslom a imate razlog da odete do Podgorice? Air Serbia će poslati novog Teslu za Podgoricu na samo jednan dan 6 juna:

airserbia_a330_13.jpg
Да ли је ово заиста први нови авион у флоти "Air Serbia", или је то само неки од старијих али сада префарбан??!
 
Da li ce aktivirati opet Madrid i Barselonu, jer se Spanija od 7. juna otvara za vakcinisane, a Brnaba juce rece da je Spanija priznala nase potvrde o vakcinaciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852898#p852898:qe7hw10a je napisao(la):
Nick Slaughter » 24 May 2021 08:21 pm[/url]":qe7hw10a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850656#p850656:qe7hw10a je napisao(la):
peper.mint » 17 May 2021 01:47 pm[/url]":qe7hw10a]Hoćete da letite Teslom a imate razlog da odete do Podgorice? Air Serbia će poslati novog Teslu za Podgoricu na samo jednan dan 6 juna:

airserbia_a330_13.jpg
Да ли је ово заиста први нови авион у флоти "Air Serbia", или је то само неки од старијих али сада префарбан??!
Novi u floti Er Srbije, ali polovan.
 
Gledam Google Flights malopre i ponudi mi let za Kairo 31.10 - 6.11 Air Serbia 37 000 dinara.
Da li to znaci da vracaju Kairo ili je samo ostao stari zimski red letenja u sistemu?
 
Deluje nevezano za ovu temu ali kad se malo bolje pogleda...

Wizzair je pre nekoliko meseci otvorio bazu u Oslu, na aerodromu OSL sa ciljem da leti domaće letove u Norveškoj i pobedi lokalnu konkurenciju. Norvežani su bili ogorčeni što im Wizz jeftinim cenama i jeftinom radnom snagom ubija domaća radna mesta i avio kompanije pa je krenula kampanja protiv Wizza. Ljudi su masovno bojkotovali njihove letove i kupovali skuplje karte samo da ne bi leteli Wizom. Navodno je Wizz imao popunjenost kabine od samo 20% i gubio velike pare na tim letovima.

Pre neki dan Wizz je priznao poraz i ukinuo bazu na OSL aerodromu, prestao je da prodaje karte za sve domaće letove.

Samo pokazuje da se i moćni Wizz može pobediti kad se domaći interes stavi na pravo mesto.

******
1. Znam, za razliku od Norveške Air Serbia nema domaće letove ali princip je isti.
2. "I ja bih bojkotovao Wizz da imam platu kao u Norveškoj" - Ima i tamo siromašnih kojima je 30EUR velika razlika. Osim toga većina Wizz putnika u BEG su gastosi koji žive sa zapadnim platama i standardom.
3. U teškim danima, Jat je reklamama sa Divcem, Čolićem, Sinišom Mihajlović, Vesnom Trivalić itd isto igrao na patriotizam i pozivao narod da leti skupljom, lošijom ali ipak domaćom kompanijom
4. "Neću da letim Er Srbijom zato što je drže Arapi" - osim očiglednog šovinizma, oni drže samo 18%, a i taj broj će se smanjiti. Osim toga, da li proveravaš ko sve ulaže u Wizz, FlyDubai, Qatar, Turkish i ostale kompanije koje lete za Beograd?
 
Air Serbia se izuzetno nosi sa konkurencijom kakav je Wizz Air.

Uzmimo primer Londona. Wizzova linija za Luton ne predstavlja problem liniji za Heathrow.

Isto tako linija za Paris Beauvias ne utice na liniju za CDG.

Linija za Oslo se pokazala izuzetnom, buduci da je uspostavljena kao odgovor Wizzu.
 
Mislim da je Wizz malo uspešniji na liniji za Maltu.

Sa druge strane dodao bih da se AS odlično nosi i sa EasyJet-om na linijama na kojima su konkurentni.

@peper.mint To je recept koji bismo trebali da primenjujemo u svim sferama društva, ali nažalost opšte prihvaćeno mišljenje kod nas je da je sve strano bolje, a da naše ništa ne valja.
 
Opet priča o Suhoj avionima.

Izvor: B92.net

Da li će Srbija kupiti avione Suhoj superdžet 100?
130864797860bb3bb5e3386751718313_w640.jpg

Sankt Peterburg -- Rusija i Srbija su se vratile pitanju dogovora o kupovini ruskih putničkih aviona S SJ100 (Suhoj superdžet 100).

Dve zemlje su se razgovorima vratile na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu, saopštilo je rusko Ministarstvo industrije i trgovine.

Kako javljaju RIA Novosti, na sastanku vicepremijera Rusije Jurija Borisova s ministrom za inovacije i tehnološki razvoj u Vladi Srbije Nenadom Popovićem, kome je prisustvovao i ruski ministar industrije Denis Manturov, između ostalog je razgovarano o dogovoru da Srbija kupi avione "superdžet".

Rusija je u oktobru 2019. saopštila da sa Srbijom vodi pregovore o obnovi flote nacionalnog prevoznika "Er Srbija" avionima S SJ100.
 
МождА друга компанијама регистрована у Србији?
 
Jedino pokojni Aviogenex.

Možda bude rešenje kao sa Titovim Il-18, od kojih je jedan bio registrovan na JAT, pa je leteo i čartere: i tad je bio politički pritisak na JAT da uzme Iljušina, a JAT uzeo karavele (uz naknadnu pamet, to je bila greška, karavele su prebrzo zastarele). Tako i sad, možda uzmu 2 SSJ-a za državne potrebe, da smanje pritisak Rusa (mada su već uzeli jednog Embraera) - imamo i novog doživotnog, red je da mu se nabavi par aviona, voz i brod.
 
Svako iz Air Serbia ko imalo zna o avionima i nema veze sa politikom ce reci jedno veliko NE za SSJ100.

Ne znam kakve veze Nenad Popovic ima sa Rusima, ali mi ne sluti na dobro. Niko iz Air Serbia nije rekao da sama kompanija zeli taj avion, samo politicari to pricaju. Ako ce da uzimaju za drzavne potrebe okej, ostalo ne dolazi u obzir.
 
Koliko god poštovao Rusku tehniku, i ja sam čuo da Superjet ima neke krucijalne falinke. Ako grešim, slobodno nek me isprave avio entuzijasti.

Što je šteta, jer ovako jeste (bio) veliki iskorak za Rusku avio industriju i tehnologije. Ali nažalost nije dovoljno da avion bude 90% ispravan da bi bio super, mora da bude 100% inače džaba mu sve ako će da bude sklon kvarovima i nesrećama.


A što se Popovića tiče, on je jedna velika s...
 
Vrh