Šta je novo?

Air Serbia

Od čoveka koji re radio u timu koji je "odradio" prodaju Komercijalne banke čuo sam da je ovo sigurno odrađeno od tih para...

BlokBrateBlok
 
Isti scenario kao i kupovina malih kablovskih operatera od MTS za velike pare samo sad direkt od države.

https://novaekonomija.rs/vesti-iz-zemlj ... liona-evra

Air Srbija: Dobit u 2019, uz državnu pomoć od 20 miliona evra


Air Serbia je u 2019. godini ostvarila neto dobit od 9,5 miliona evra, ali je dobila i državnu pomoć od oko 20 miliona evra, sledi iz Napomena uz finansijski izveštaj kompanije za prošlu godinu.

Društvo je u 2019. godini priznalo prihode od državne pomoći u skladu sa svoji računovodstvenim politikama u iznosu od 2,4 milijardi dinara (oko 21 milion evra), isto koliko i prethodne godine, navodi se u napomenama.


Kako piše, u skladu sa Okvirnim ugovorom o transakciji potpisanim između Republike Srbije, Etihad Airways PJSC i Air Serbia, ugovorne strane su saglasne da strateška saradnja zahteva obezbeđivanje finansijske državne pomoći i investicija od strane Republike Srbije i Etihad Airways PJSC u cilju postizanja kratkoročne i dugoročne finansijske stabilnosti Air Srbije.

Državna pomoć koju obezbeđuje Republika Srbija je definisana i treba da se obezbedi u vidu novčanih davanja, uz formalno preuzimanje od strane Republike Srbije nasleđenih finansijskih obaveza Društva na dan 31. decembar 2013. godine, dodaje se dalje.

Podsećamo, Air Srbija je 49 odsto u vlasništvu Etihada sa sedištem u Abu Dabiju, a 51 odsto u vlasništvu Srbije. Kompanija je za poslednjih pet godina dobila više od 200 miliona evra subvencija.

https://novaekonomija.rs/vesti-iz-zemlj ... artners-bv

Er Srbija možda neće imati para da vrati pozajmicu Etihad ervejz partners BV





Er Srbija možda neće imati para da vrati pozajmicu Etihad ervejz partners BV
Foto: Er Srbija
04.06.2020. 14:51 exyuaviation.com



1 komentar

Er Srbija (Air Serbia) obavestila je Etihad ervejz partners BV (EAP BV), fonda koji je nacionalni prevoznik iz Ujedinjenih Arapskih Emirata uspostavio da bi finansirao svoje podružnice, da potencijalno neće moći da ispuni svoje dužničke obaveze usled krize izazvane koronavirusom.

Portal Ex-yu aviation prenosi da je Er Srbija u septembru 2015. godine uzela kredit od EAP I BV vredan 52,9 miliona dolara koji na naplatu dospeva u septembru 2020. godine, uz godišnju kamatnu stopu od 6,96 odsto.

Pored toga, 20. maja 2016. godine je dogovorila zajam od 63 miliona dolara kod EAP II BV, koji na naplatu dospeva u junu 2021. godine.

Kompanije će zbog toga otpočeti pregovore, kako bi pokušali da dođu do rešenje koje bi zadovoljilo obe strane.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoran Mihajlović nedavno je izjavila da je Er Srbija napravila oko četrdeset miliona evra gubitka od početka pandemije, koja je na dva meseca prizemljila sve komercijalne letove.

Ministarstvo procenjuje da će gubici u celom vazduhoplovnom sektoru zemlje, uključujući njenu nacionalnu avio-kompaniju, aerodrome i dobavljača vazdušnog saobraćaja, do kraja godine dostići do 200 miliona evra.

Ministarstvo je takođe saopštilo da sarađuje sa Er Srbijom na nizu mera pomoći, uključujući pokrivanje dela gubitaka, poreskim olakšicama i odlaganja laćanja komunalnih usluga.

"Odluka o tome da li će i kada država povećati vlasnički udeo u kompaniji Er Srbija zavisiće od uslova i naših finansijskih mogućnosti", saopštilo je resorno ministarstvo.

Aviokompanija sa sedištem u Abu Dabiju ima 49% udela u Er Srbiji, dok ostatak kontroliše vlada Srbije.

Agencija Rojters je pre dve nedelje javila da su investitori od Etihada tražili da se izmene uslovi za otplatu navedenih dugova drugih avio-prevoznika, produženjem roka dospeća za tri godine i garantovanjem otplate dugova.
 
I kome treba ovakva kompanija ?


https://direktno.rs/vesti/drustvo-i-eko ... rstvo.html


Pismo bivšeg radnika JAT-a: Građani nose na leđima Er Srbju i direktora sa najvećom platom u Srbiji



I taman kada pomislismo da nas Vlada Srbije i njeno Ministarstvo finansija malo čime još može iznenaditi ili začuditi, današnje "spaljivanje" još sto miliona evra para srpskih poreskih obveznika nas je u tome razuverilo. Naime, bez prethodne najave, bilo kakve detaljnije ekonomske analize ili elaborata, Vlada je donela odluku da uplati dodatnih 100 miliona evra na račun kompanije Air Serbia i time izvrši dokapitalizaciju iste, odnosno na taj način poveća svoj vlasnički udeo u ovoj kompaniji na nešto više od 82%, a strateškom partneru Etihadu ostavi vlasništvo nad tek nešto više od 18%.

Pre toga, ipak je neophodno napraviti malu remarku i podsetiti čitaoce na razloge formiranja kompanije Air Serbia i prepuštanja strateškom partneru Etihadu iz UAE, čitavih 49% vlasništva nad našom tadašnjom nacionalnom avio-kompanijom JAT Airways. Stav Vlade je bio, da državni menadžment nije bio u stanju da uspešno i profitabilno vodi ovu srpsku kompaniju i da je neophodno da ona bude prepuštena "profesionalnom" i "ekspertskom" menadžmentu sa strane.

Zbog toga je i izabran strateški partner (naravno netransparentno, bez ikakvog tendera i uz sakrivanje ugovora od očiju javnosti), kompanija Etihad, kojoj je ugovorno prepušteno 49% naše nacionalne avio kompanije, a faktički potpuno besplatno, jer Etihad u toku čitavog finansijskog aranžmana nije bespovratno uplatio gotovo ni jedan jedini evro, već je svoj udeo obezbedio kroz davanje kredita zajedničkoj firmi, usput veoma nepovoljnih. Menadžment je naravno bio u potpunosti u rukama Etihada, pa su čak i određeni segmenti zajedničke kompanije, u potpunosti prebačeni i vođeni iz Abu Dabija.


Nastupajuće godine su međutim pokazale, da strani ekspertski menadžment ni malo ne ustupa našem domaćem u proizvodnji gubitaka, pa je kompanija Air Serbia od svoga osnivanja pa sve do današnjeg dana, poslovala izrazito negativno, pravila ogromne operativne gubitke, koji su na kraju svake poslovne godine frizirani tzv donacijama osnivača (čitaj Republike Srbije), taman onolikim koliko je bilo neophodno da se neutrališe minus iz raskalašnog operativnog poslovanja. Time se lažno predstavljalo da je kompanija poslovala pozitivno, dok bi iz godine u godinu poreski obveznici Srbije ostajali siromašniji za značajne iznose od više desetina miliona evra.

I konačno, kao šlag na torti, sledi jučerašnji potez Vlade Srbije, da od stranog partnera faktički otkupi deo onoga što mu je prethodno poklonila i dodatnih sto miliona evra uloži u kompaniju koja je u tom trenutku bila (a i sada je) pod operativnim rukovođenjem te strane kompanije. Naravno, ovaj ulog je predstavljen kao dozvoljena i neophodna pomoć osnivača usled štete koja je nastala poremećajem tržišta zbog korona pandemije, ali ni jednim gestom nije objašnjeno da li će ova sredstva biti uložena u pokrivanje dugova kompanije, ili će ih partner jednostavno preneti na svoje poslovne račune, smatrajući to prodajom gotovo 33% svojih akcija. Tada će sredstva otići u pravcu UAE, dok će kompanija Air Serbia ostati sa svim svojim otvorenim dugovima, na plećima naših poreskih obveznika i čekati neminovnu sudbinu komšijske avio-kompanije Montenegro Airlines iz Crne Gore, koju je tamošnja nova vlada prestala da sponzoriše i time faktički pustila u stečaj.

Naravno, ostaje žal za činjenicom da smo prethodno sahranili svoju staru nacionalnu avio kompaniju JAT Airways, kao i otvoreno pitanje što nam je ta ekonomska avantura sa Etihadom uopšte bila potrebna. Budžet Republike Srbije je za ovih 6 godina ostao značajno siromašniji, nismo stvorili profitabilnu i uzornu avio-kompaniju kako smo to godinama propagandno isticali, već smo samo nekome dobro napunili džepove.

A ne treba zaboraviti da kompanijom Air Serbia još uvek operativno upravlja strani partner (i pored manjinskog paketa akcija od samo 18%), kao i da je njen sadašnji generalni direktor gospodin Dankan Nejsmit postao svakako najbolje plaćeni direktor neke naše državne kompanije koju na leđima
nose naši poreski obveznici.


https://direktno.rs/vesti/drustvo-i-eko ... entri.html

Šest kliničkih centara "odletelo" je Er Srbijom ka Emiratima
Fiskalni Savet potvrdio je da će nas Vučićev "projekat veka" sa Etihadom koštati blizu 600 miliona evra, od čega smo mogli da napravimo šest novih kliničkih centara ili da tri godine lekarima obezbedimo plate od 1.000 evra - stoji u saopštenju Stranke Slobode i pravde.

Srbija godinama nije ulagala u zdravstvo jer su prioritet bili Vučićevi poslovni dilovi, poput Er Srbije, čije gubitke je naša država u potpunosti finansirala, dok se stotine miliona evra odlivalo arapskom partneru za usluge zakupa aviona, posada i slotova, kamatu i proviziju za zajmove . nastavlja SSP

Zato danas imamo devastiranu zdravstvenu infrastrukturu i akutni manjak zdravstvenih radnika, koji uprkos nadljudskim naporima ne mogu da se izbore sa posledicama pandemije, pa su pacijenti počeli da nam umiru u čekaonicama domova zdravlja - piše na kraju saopštenja Stranke Slobode i pravde
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809166#p809166:wh1mblzv je napisao(la):
Žika » Pet Jan 01, 2021 8:00 pm[/url]":wh1mblzv]Ulaganje u kompaniju koja koliko ima svojih aviona posle 8 godina ?
Firma kada loše posluje vrednost akcija pada samo kod nas je obrnuto.

AS ima i svoje avione, ali to su vrlo stari avioni.
 
Koliko vidim ostalo je tri 737 kojima ističu resursi i ATR isto stari tri decenije. Što znači firma bukvalno nema nikakvu vrednost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809309#p809309:14kztt3g je napisao(la):
Earthmoving » Sub Jan 02, 2021 12:46 pm[/url]":14kztt3g]Kolko je bolje nebo zadnjih par dana, treba zatvoriti masovan avio saobraćaj

Tacno.
Moze i vozom da se putuje u Evropu, to je najekonomicnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809306#p809306:1ia17f70 je napisao(la):
Žika » Sub Jan 02, 2021 12:08 pm[/url]":1ia17f70]Koliko vidim ostalo je tri 737 kojima ističu resursi i ATR isto stari tri decenije. Što znači firma bukvalno nema nikakvu vrednost.

AS ima i najstariji primerak Boinga 737 300 koji se jos uvek koristi, bilo gde u svetu.
 
pa sta? kanadske kompanije jos uvek koriste b737-200, najstariji trenutno ima preko 47 godina. to sto je avion star ne znaci da je nebezbedan i neubotrebljiv. to su samo predrasude. moze da se koristi dokle god se dobro odrzava. druga stvar su troskovi. AS b737 imaju oko 35 godina, ali su jako malo leteli tokom ratova i sankcija, pa jos uvek imaju resurse.
 
Kako ne znači što je star ?
Ko zna koliko je je struktura pretrpela stresova i u kakvom je stanju.
 
Koliko znam, a mnogo toga sam pročitao i još ponešto, ima istraživanja i na tu temu, za komercijalne letelice do nekih 25 godina starosti sama starost nije uticala na nesreće koje su se događale. Preko tih godina već jeste u nekim slučajevima, gde je obično dolazilo do zamora materijala. Znači, govorim o nesrećama koje su se dogodile i koliko je starost letelice uticala na nju,
Ono što je uglavnom zaključak, da ne postoji broj godina kada je letelica zaista stara jer to zavisi od mnogo toga.
Bilo je i nesreća gde je upgrade starijih letelica (motori i ostalih izmena) imao za posledicu katastrofu.
 
Bilo je svega.
Poletanje punog aviona je stres, zatim sam let, razlika u pritiscima dovodi do promena u strukturi i na kraju samo sletanje/udar o pistu. Ogromna opterećenja trpi i ogromne težine su upitanju. .
Sve ima svoj vek.
 
sve je to tacno sto ste rekli. samo sam rekao da to sto je avion star 30+ godina ne znaci da je nuzno nebezbedan. bitno je kako se odrzava. naravno da tako star avion postaje neudoban za putnike, bucan i neekonomican. ali to je druga prica. niko vas nece staviti u avion za koji znaju da nije 101% bezbedan.
 
Odgovor na post duke23 od 31 decembra:

duke23: Fiskalni savet nije posvetio nesrazmeran deo Er Srbiji

Nije istina. Njihova Ocena Predloga Zakona o Bužetu za 2021 ima 60 stranica. Jedina firma za koju su odvojili posebno poglavlje je Er Srbija sa 10 stranica:

1.JPG


To je jedna šestina dokumenta iako Er Srbija nije najveća stvaka u budžetu niti predstavlja šestinu budžeta. FS konstatuje da subvencije za SVE firme ukupno iznose samo 0,8% budžeta, što dokazuje da FS jeste posvetio nesrazmerni deo Er Srbiji. Neistina broj 1 za duke23.

duke23: Izneo si tezu da Fiskalni savet radi za Nemačku

Nije istina. Ni jedan moj komentar ovde, dostupan svima, to ne tvrdi. Ono što sam rekao i ranije više puta ponovio nije konstatacija nego pitanje:

zašto je Fiskalni Savet posvetio nesrazmerno veliki deo Er Srbiji?

kao i:

Er Srbiji su posvetili čitavo poglavlje od 10 strana što je potpuno nesrazmerno budžetskom uticaju. To ukazuje na asimetrični pristup pa je realno postaviti pitanje čije interese zastupa FS?

Logično je postaviti ta pitanja, ali to je potpuno drugačije nego plasirati ili direktno reći da FS radi za Nemačku. Ja to nisam rekao ni u jednom komentaru. Opet neistina.

duke23: Niko ne radi za Wizz i LF i nema interes da radi u njihovu korist.

Nema nikakvog dokaza da je to istina. Ja sam pitao: Pitao sam otvoreno ko ovde radi za ili mu je u interesu da navija za LH i Wizz

Lako je naći na Linkedinu one koji za sebe kažu da rade i da žive u Srbiji, da ne prenosim imena.
Ako se pod ovde podrazumeva samo komentatori na beobuildu, onda nisi pružio ni jedan dokaz da niko od forumaša ne radi za Wizz ili LH. Dakle potpuno je moguće da neki forumaši rade za Wizz ili LH, što znači da ponovo ne govoriš istinu.

duke23: Izveštaj na koji si se i ti pozivao a nisi ga pročitao. (Oxford Economicsa)

Nije istina, pročitao sam ga. Ne jedan već nekoliko jer tokom vremena je bilo više izveštaja. Evo primera, ovaj je na 122 strane sa stotinama podataka i tabela, istraživanje i podaci su Oxford Economics a ekonomska analiza WTTC. Nemam pravo da objavim ceo dokument ali evo par strana kao dokaz da imam izveštaj:

2.JPG

3.JPG

4.JPG


Ako treba Igoru mogu da pokažem ceo izveštaj. Dakle još jedna neistina.

duke23: Što se tiče natpisa u medijima, kako u Sloveniji, kako u Crnoj Gori, tako i Srbiji, u pitanju su stotine miliona državnih para koje se izvlače u nečije džepove

Imaš li neki dokaz da se recimo u Sloveniji stotine miliona državnih para izvlače u nečije džepove? Ako nemaš onda je to tvoja mašta a ne činjenice.

Sloveniju i Crnu Goru ću nastaviti da navodim jer su odlični primeri malih zemalja u regionu koje shvataju da im je nacionalna avio kompanija u državnom vlasništvu od velike važnosti, kao i u Srbiji.

duke23: Slovenci glupi, Srbi pametni

Imaš li neki dokaz, test IQ na nivou nacije? Ne samo što je bez osnova, ovo je šovinizam.

duke23: Vremena se menjaju … pa je i (državno) vlasništvo nad aviokompanijom postalo manje bitno

Ovo ne spada u kategoriju laž-istina ali je i dalje veliki broj avio kompanija u Evropi sa državnim udelom, što je indikacija da je mnogim zemljama ipak i dalje vrlo bitno državno vlasništvo ili makar udeo.

duke23: Zašto bi se opozioni lideri obavezali na tako nešto? (odnosi se na moje pitanje: Pitao sam opozicione lidere da se obavežu da će bezuslovno ugasiti Er Srbiju u roku od 6 meseci od dolaska na vlast ako im je Er Srbija takva štetočina pa se niko relevantan nije obavezao u programu stranke)

Odgovor je zato što bi tako privukli više glasača i simpatizera koji su za gašenje Er Srbije. Monarhisti imaju svoje političke opcije, zašto ne bi imali i svi oni koji i dalje veruju da treba ugasiti Er Srbiju? Opozicioni lideri i njihove stranke kritikuju i napadaju Er Srbiju što se lako može videti iz medija. Ako im toliko smeta i ako misle da je bolje ugasiti je, neka to stave u program i obavežu se, imaće više glasača.

Naravno da ni jedna ozbiljna stranka to nije i ne verujem da će uraditi. Ako mi ne verujete a član ste neke stranke koja nije na vlasti, pitajte vašu stranku zašto. Stranke kritikuju da bi se dobili politički poeni, ali mislim bi svi od reda zadržali Er Srbiju. Možda bi promenili neke stvari, možda bi poslovali bolje, ali Er Srbiju ni jedna vlast neće ugasiti po mom mišljenju. Kao primer imam Sašu Radulovića koji je mnogo puta kritikovao Er Srbiju. Pre par nedelja na društvenim mrežama je opet kritikovao pomoć za Er Srbiju, i objavio je kako bi on to drugačije uradio. Ali čak ni on ne bi ugasio državnu avio kompaniju, jer je u istoj objavi na Fejsbuku čak stavio da su državne avio kompanije kritične i da ih ne treba privatizovati:

5.JPG

Ako Er Srbiju neće gastiti niti sadašnja niti neka buduća vlast onda će Er Srbija sigurno nastaviti da postoji u nekom obliku.

Duke23, kako onda misliš da će se ugasiti Er Srbija? Sigurno neće od tvojih komentara ispunjenih brojnim neistinama.
 
Kakav odgovor. Uf

Fiskalni Savet može da napravi izveštaj kakav god hoće, ti (a i niko drugi) nema pravo da im kaže da su posvetili nesrazmeran deo Er Srbiji jer je njihov posao upravo da daju svoje mišljenje o budžetu. Mogli su da napišu izveštaj samo o Er Srbiji, bez ijedne reči o drugim stavkama i dalje bi bili u pravu. Jer to je njihov posao. To što se tebi ne sviđa šta i kako su pisali je tvoj problem. Ili njihovog poslodavca.

Naravno da si provlačio priču da rade za strance, između ostalih najviše si navodio Lufthanzu, a pošto je Lufthanza nemačka firma jasno je na koga se to odnosilo. Kao i post gde su nemačke sankcije 1991. direktno povezane sa Jatom.

Ukratko, Fiskalni Savet radi za državu Srbiju. A na tebi je da dokazeš te tvrdnje o izdajnicima i stranim plaćenicima koje provlačiš kroz svoje postove.

Isto, ti treba da dokažeš ko radi za Lufthanzu i Wizz. Naravno na forumu jer tu pišemo , ne pričamo o skupštini Srbije.

O Sloveniji i Crnoj Gori. Ne treba veći dokaz da su se pare izvlačile od toga da su ugasili svoje kompanije. A ako ti to nije dovoljno, pogledaj spiskove sa osobama kojima su deljene besplatne karte u Crnoj Gori.

O Oxford Economics. O tome ti i pričam. Samo šačica privilegovanih ima pristup dokumentima na osnovu kojih država kroji ekonomsku politiku poslednjih 8 godina. Kad si pitan da daš link na izveštaj na koji si se pozivao, bilo je tuc muc, sajt ovaj onaj. Što tad nisi napisao da imaš izveštaj ali da ne može da se objavi? I koji je to razlog za tajnovitost, evo već 8 godina.

Ako si video šovinizam u rečenici "Slovenci glupi, Srbi pametni" dozvoli da preformulišem ako si takav jezički čistunac (iako ne mislim da je to šovinizam jer bi onda svaka upotreba imenica naroda u množini bila šovinizam, ali da ne ulazimo u to). Slovenija glupa, Srbija pametna. Jel ovako bolje.

I da završim, taj post na koji si odgovarao se odnosi na tvoj post gde se ti pitaš kako ti niko nije odgovorio na tvoja pitanja, a u stvari tvoja pitanja su na nivou klinačkih trikova "da li ti roditelji znaju da si peder?"

Pa tako pitanje za koga radi Fiskalni Savet ako radi protiv Srbije podrazumeva da oni sigurno rade protiv Srbije, samo zato što peper.mint tako kaže.

Na sva tvoja pitanja su dati razumni odgovori, to što ne možeš da ih razumeš nas vraća na diskusiju gde nam se brišu postovi.

E sad, pošto si me tako ubedljivo pobedio svojim argumentima, možda je vreme da nastaviš dalje i daš komentar o temi. Šta znam, umesto nebitnog mene, ako može komentar o dokapitalizaciji u iznosu od 100M € i smanjenju vlasničkog udela našeg arapskog spasioca?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
MIslim da AS sada postaje JAT 2.0 sto je cistija situacija nego do sada.
Bice jasno da se radi o drzavnoj firmi koja je na stalnim subvencijama.
 
Svi mogu jasno da pročitaju kako sam bez uvreda i etiketiranja pomoću primera dokazao brojne neistine iz prethodnog komentara. Spinovanje, zamena teza, negiranje rečenog neće tu ni malo pomoći, samo ti odmaže i ostavlja još gori utisak.

Moj komentar o dokapitalizaiji je jednostavan: ako je EU odnosno EK okej sa tim, onda je i za mene u redu.

Moje pitanje za duke23 je ostalo bez odgovora: kako misliš da će se ugasiti Er Srbija?
 
Неће да се угаси никако, а и ако се једном формално угаси, основаћемо Аеропут.
У Србији је летење знање и традиција.
 
peper.mint":345bdh89 je napisao(la):
Svi mogu jasno da pročitaju kako sam bez uvreda i etiketiranja pomoću primera dokazao brojne neistine iz prethodnog komentara. Spinovanje, zamena teza, negiranje rečenog neće tu ni malo pomoći, samo ti odmaže i ostavlja još gori utisak.

Moj komentar o dokapitalizaiji je jednostavan: ako je EU odnosno EK okej sa tim, onda je i za mene u redu.

Moje pitanje za duke23 je ostalo bez odgovora: kako misliš da će se ugasiti Er Srbija?

Vrlo jednostavno.
Neće se ugasiti. Para za izvlačenje još uvek ima i ima ko da pokriva dugove.
Zadovoljan odgovorom?

To ne znači da je to dobro.

E sad jedno političko/patriotsko pitanje za tebe.
Zašto za tebe, kao nekog ko baš zastupa tezu da nam treba kompanija u državnom vlasništvu, je merodavno mišljenje EU odnosno EK, a nije ti merodavno mišljenje Fiskalnog Saveta?

Taj Fiskalni Savet i njegove članove imenuju isti ovi što odlučuju o Er Srbiji.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810026#p810026:34axnttr je napisao(la):
duke23 » Pon Jan 04, 2021 2:38 pm[/url]":34axnttr]
peper.mint":34axnttr je napisao(la):
Svi mogu jasno da pročitaju kako sam bez uvreda i etiketiranja pomoću primera dokazao brojne neistine iz prethodnog komentara. Spinovanje, zamena teza, negiranje rečenog neće tu ni malo pomoći, samo ti odmaže i ostavlja još gori utisak.

Moj komentar o dokapitalizaiji je jednostavan: ako je EU odnosno EK okej sa tim, onda je i za mene u redu.

Moje pitanje za duke23 je ostalo bez odgovora: kako misliš da će se ugasiti Er Srbija?

Vrlo jednostavno.
Neće se ugasiti. Para za izvlačenje još uvek ima i ima ko da pokriva dugove.
Zadovoljan odgovorom?
Nisam zadovoljan odgovorom jer mi ne deluje iskren. Ako se ne varam ti si pisao da ti je želja da se ugasi Er Srbija kao državna firma?

Pošto sad kažeš da se neće ugasiti, čemu onda dalje pisanje i komentari u tom smeru?
 
jer je EU na visoj stepenici od Fiskalnog saveta. mnogo visoj. ako zelimo u EU, EK je bitna, a ne Fiskalni savet.
 
Zato što živim u Srbiji i želim da Srbija bude uspešnija država.

To što želim da Beograd ima metro, ne znači da će se to i dogoditi.
Ili što želim da ceo grad bude pokriven kanalizacionom mrežom, ne znači da će se to dogoditi.

Isto tako, želim da država ne bude vlasnik neprofitabilne (naglasak je na ovome) aviokompanije, ne znači da će se to i dogoditi.

Čemu dalje komentarisanje? Jednostavno, slobodni smo ljudi da komentarišemo šta nam smeta, šta želimo, šta hoćemo iako neke stvari nećemo dobiti.

Ako možeš da se osvrneš na moj komentar EK vs Fiskalni Savet i zašto preferiraš prve?
I šta je to toliko loše, netačno, maliciozno u tih 6 strana njihove anlaize?
Koliko vidim, ranijih godina su bile slične analize ostalih velikih državnih sistema, a ove godine akcenat je stavljen na Er Srbiju jer razlika u subvencijama između 2019. s jedne i 2020. i 2021. s druge strane najviše zbog Er Srbije pa kao takva zaslužuje detaljniju analizu.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
I ja želim da bude uspešnija država i da Er Srbija pravi 100 miliona evra profita pa ne znači da će se to dogoditi. Važno je da smo se složili da nema gašenja Er Srbije (kao državne firme) na vidiku.

Svakako da si slobodan da komentarišeš ali je sad očigledno da to radiš u pogrešnoj temi. Tebe ne zanima avijacija, avioni, Er Srbija kao vazduhoplovna kompanija, ne zanima te struka. Tebe zanimaju državne finansije što je potpuno druga tema, a ova tema se zove Air Serbia. Igore da li postoji tema za državne finansije, budžet itd? Imam utisak da je stručna tema kidnapovana od strane onih koje avio struka uopšte ne zanima i zato je ovde zamrla svaka diskusija o avijaciji.
 
Naprotiv, kad bi Er Srbija bila profitabilna, vođena na pravi način, od strane ljudi koji znaju posao, onda se ne bi pričalo o avionima starim 35 godina, već o tome kako da se osvoje druga tržišta i kupe novi avioni.

A što se finansija tiče, to je sastavna tema svakog projekta, teme ili diskusije.

Svakako nije na tebi da odlučujueš ko će šta da piše.
 
Nije ni na tebi već na Igoru.

Ovde su došli dosta mlađi avioni kad je preimenovana Er Srbija i kad su stizali mlađi Erbasi pa tebe nije bilo u tim diskusijama o struci. Prva tri posta duke23 su napisana 5 avg 2013 i vezani su za JATov ugovor sa Etihadom. Delovi iz ta tri komentara:

Prvi post: Нов сам на форуму.Ова тема ме интересује уосталом као и све теме кад се троше државне паре. мислим да су ово важније теме од изгледа репа и мотора

Drugi post: Дугови остају нама нема стечаја. Да ли постоји пример у Европи(значи не шеици са блиског истока са вишком пара) да држава у последњих пар година улаже паре у авиосаобраћај? Само се надам да су ових 40мил$ што треба до краја године да се уплати укалкулисали у ребаланс буџета

Treci post: cамо што сам пре овог договора ја био за гашење ЈАТ а сад покушавам да разумем о чему се ради

Tebe dakle od 2013 do sada ne zanimaju Erbasi ili ATRovi, ne zanima te struka, samo te zanima kako se troše državne pare što je zasebna tema. Zanimalo te još tada gašenje JATa kao i sada gašenje Er Srbije ali ti je uspeh na tom polju od 2013 do 2021 tačno 0% uspešnosti. Da se ne vraćam na izreku Ajnštajna :D
 
Vrh