SerbPacker
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 14.03.2017.
- Poruke
- 989
- Pohvaljen
- 775
Od čoveka koji re radio u timu koji je "odradio" prodaju Komercijalne banke čuo sam da je ovo sigurno odrađeno od tih para...
BlokBrateBlok
BlokBrateBlok
Air Srbija: Dobit u 2019, uz državnu pomoć od 20 miliona evra
Air Serbia je u 2019. godini ostvarila neto dobit od 9,5 miliona evra, ali je dobila i državnu pomoć od oko 20 miliona evra, sledi iz Napomena uz finansijski izveštaj kompanije za prošlu godinu.
Društvo je u 2019. godini priznalo prihode od državne pomoći u skladu sa svoji računovodstvenim politikama u iznosu od 2,4 milijardi dinara (oko 21 milion evra), isto koliko i prethodne godine, navodi se u napomenama.
Kako piše, u skladu sa Okvirnim ugovorom o transakciji potpisanim između Republike Srbije, Etihad Airways PJSC i Air Serbia, ugovorne strane su saglasne da strateška saradnja zahteva obezbeđivanje finansijske državne pomoći i investicija od strane Republike Srbije i Etihad Airways PJSC u cilju postizanja kratkoročne i dugoročne finansijske stabilnosti Air Srbije.
Državna pomoć koju obezbeđuje Republika Srbija je definisana i treba da se obezbedi u vidu novčanih davanja, uz formalno preuzimanje od strane Republike Srbije nasleđenih finansijskih obaveza Društva na dan 31. decembar 2013. godine, dodaje se dalje.
Podsećamo, Air Srbija je 49 odsto u vlasništvu Etihada sa sedištem u Abu Dabiju, a 51 odsto u vlasništvu Srbije. Kompanija je za poslednjih pet godina dobila više od 200 miliona evra subvencija.
Er Srbija možda neće imati para da vrati pozajmicu Etihad ervejz partners BV
Er Srbija možda neće imati para da vrati pozajmicu Etihad ervejz partners BV
Foto: Er Srbija
04.06.2020. 14:51 exyuaviation.com
1 komentar
Er Srbija (Air Serbia) obavestila je Etihad ervejz partners BV (EAP BV), fonda koji je nacionalni prevoznik iz Ujedinjenih Arapskih Emirata uspostavio da bi finansirao svoje podružnice, da potencijalno neće moći da ispuni svoje dužničke obaveze usled krize izazvane koronavirusom.
Portal Ex-yu aviation prenosi da je Er Srbija u septembru 2015. godine uzela kredit od EAP I BV vredan 52,9 miliona dolara koji na naplatu dospeva u septembru 2020. godine, uz godišnju kamatnu stopu od 6,96 odsto.
Pored toga, 20. maja 2016. godine je dogovorila zajam od 63 miliona dolara kod EAP II BV, koji na naplatu dospeva u junu 2021. godine.
Kompanije će zbog toga otpočeti pregovore, kako bi pokušali da dođu do rešenje koje bi zadovoljilo obe strane.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoran Mihajlović nedavno je izjavila da je Er Srbija napravila oko četrdeset miliona evra gubitka od početka pandemije, koja je na dva meseca prizemljila sve komercijalne letove.
Ministarstvo procenjuje da će gubici u celom vazduhoplovnom sektoru zemlje, uključujući njenu nacionalnu avio-kompaniju, aerodrome i dobavljača vazdušnog saobraćaja, do kraja godine dostići do 200 miliona evra.
Ministarstvo je takođe saopštilo da sarađuje sa Er Srbijom na nizu mera pomoći, uključujući pokrivanje dela gubitaka, poreskim olakšicama i odlaganja laćanja komunalnih usluga.
"Odluka o tome da li će i kada država povećati vlasnički udeo u kompaniji Er Srbija zavisiće od uslova i naših finansijskih mogućnosti", saopštilo je resorno ministarstvo.
Aviokompanija sa sedištem u Abu Dabiju ima 49% udela u Er Srbiji, dok ostatak kontroliše vlada Srbije.
Agencija Rojters je pre dve nedelje javila da su investitori od Etihada tražili da se izmene uslovi za otplatu navedenih dugova drugih avio-prevoznika, produženjem roka dospeća za tri godine i garantovanjem otplate dugova.
Pismo bivšeg radnika JAT-a: Građani nose na leđima Er Srbju i direktora sa najvećom platom u Srbiji
I taman kada pomislismo da nas Vlada Srbije i njeno Ministarstvo finansija malo čime još može iznenaditi ili začuditi, današnje "spaljivanje" još sto miliona evra para srpskih poreskih obveznika nas je u tome razuverilo. Naime, bez prethodne najave, bilo kakve detaljnije ekonomske analize ili elaborata, Vlada je donela odluku da uplati dodatnih 100 miliona evra na račun kompanije Air Serbia i time izvrši dokapitalizaciju iste, odnosno na taj način poveća svoj vlasnički udeo u ovoj kompaniji na nešto više od 82%, a strateškom partneru Etihadu ostavi vlasništvo nad tek nešto više od 18%.
Pre toga, ipak je neophodno napraviti malu remarku i podsetiti čitaoce na razloge formiranja kompanije Air Serbia i prepuštanja strateškom partneru Etihadu iz UAE, čitavih 49% vlasništva nad našom tadašnjom nacionalnom avio-kompanijom JAT Airways. Stav Vlade je bio, da državni menadžment nije bio u stanju da uspešno i profitabilno vodi ovu srpsku kompaniju i da je neophodno da ona bude prepuštena "profesionalnom" i "ekspertskom" menadžmentu sa strane.
Zbog toga je i izabran strateški partner (naravno netransparentno, bez ikakvog tendera i uz sakrivanje ugovora od očiju javnosti), kompanija Etihad, kojoj je ugovorno prepušteno 49% naše nacionalne avio kompanije, a faktički potpuno besplatno, jer Etihad u toku čitavog finansijskog aranžmana nije bespovratno uplatio gotovo ni jedan jedini evro, već je svoj udeo obezbedio kroz davanje kredita zajedničkoj firmi, usput veoma nepovoljnih. Menadžment je naravno bio u potpunosti u rukama Etihada, pa su čak i određeni segmenti zajedničke kompanije, u potpunosti prebačeni i vođeni iz Abu Dabija.
Nastupajuće godine su međutim pokazale, da strani ekspertski menadžment ni malo ne ustupa našem domaćem u proizvodnji gubitaka, pa je kompanija Air Serbia od svoga osnivanja pa sve do današnjeg dana, poslovala izrazito negativno, pravila ogromne operativne gubitke, koji su na kraju svake poslovne godine frizirani tzv donacijama osnivača (čitaj Republike Srbije), taman onolikim koliko je bilo neophodno da se neutrališe minus iz raskalašnog operativnog poslovanja. Time se lažno predstavljalo da je kompanija poslovala pozitivno, dok bi iz godine u godinu poreski obveznici Srbije ostajali siromašniji za značajne iznose od više desetina miliona evra.
I konačno, kao šlag na torti, sledi jučerašnji potez Vlade Srbije, da od stranog partnera faktički otkupi deo onoga što mu je prethodno poklonila i dodatnih sto miliona evra uloži u kompaniju koja je u tom trenutku bila (a i sada je) pod operativnim rukovođenjem te strane kompanije. Naravno, ovaj ulog je predstavljen kao dozvoljena i neophodna pomoć osnivača usled štete koja je nastala poremećajem tržišta zbog korona pandemije, ali ni jednim gestom nije objašnjeno da li će ova sredstva biti uložena u pokrivanje dugova kompanije, ili će ih partner jednostavno preneti na svoje poslovne račune, smatrajući to prodajom gotovo 33% svojih akcija. Tada će sredstva otići u pravcu UAE, dok će kompanija Air Serbia ostati sa svim svojim otvorenim dugovima, na plećima naših poreskih obveznika i čekati neminovnu sudbinu komšijske avio-kompanije Montenegro Airlines iz Crne Gore, koju je tamošnja nova vlada prestala da sponzoriše i time faktički pustila u stečaj.
Naravno, ostaje žal za činjenicom da smo prethodno sahranili svoju staru nacionalnu avio kompaniju JAT Airways, kao i otvoreno pitanje što nam je ta ekonomska avantura sa Etihadom uopšte bila potrebna. Budžet Republike Srbije je za ovih 6 godina ostao značajno siromašniji, nismo stvorili profitabilnu i uzornu avio-kompaniju kako smo to godinama propagandno isticali, već smo samo nekome dobro napunili džepove.
A ne treba zaboraviti da kompanijom Air Serbia još uvek operativno upravlja strani partner (i pored manjinskog paketa akcija od samo 18%), kao i da je njen sadašnji generalni direktor gospodin Dankan Nejsmit postao svakako najbolje plaćeni direktor neke naše državne kompanije koju na leđima
nose naši poreski obveznici.
Šest kliničkih centara "odletelo" je Er Srbijom ka Emiratima
Fiskalni Savet potvrdio je da će nas Vučićev "projekat veka" sa Etihadom koštati blizu 600 miliona evra, od čega smo mogli da napravimo šest novih kliničkih centara ili da tri godine lekarima obezbedimo plate od 1.000 evra - stoji u saopštenju Stranke Slobode i pravde.
Srbija godinama nije ulagala u zdravstvo jer su prioritet bili Vučićevi poslovni dilovi, poput Er Srbije, čije gubitke je naša država u potpunosti finansirala, dok se stotine miliona evra odlivalo arapskom partneru za usluge zakupa aviona, posada i slotova, kamatu i proviziju za zajmove . nastavlja SSP
Zato danas imamo devastiranu zdravstvenu infrastrukturu i akutni manjak zdravstvenih radnika, koji uprkos nadljudskim naporima ne mogu da se izbore sa posledicama pandemije, pa su pacijenti počeli da nam umiru u čekaonicama domova zdravlja - piše na kraju saopštenja Stranke Slobode i pravde
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809166#p809166:wh1mblzv je napisao(la):Žika » Pet Jan 01, 2021 8:00 pm[/url]":wh1mblzv]Ulaganje u kompaniju koja koliko ima svojih aviona posle 8 godina ?
Firma kada loše posluje vrednost akcija pada samo kod nas je obrnuto.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809309#p809309:14kztt3g je napisao(la):Earthmoving » Sub Jan 02, 2021 12:46 pm[/url]":14kztt3g]Kolko je bolje nebo zadnjih par dana, treba zatvoriti masovan avio saobraćaj
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809306#p809306:1ia17f70 je napisao(la):Žika » Sub Jan 02, 2021 12:08 pm[/url]":1ia17f70]Koliko vidim ostalo je tri 737 kojima ističu resursi i ATR isto stari tri decenije. Što znači firma bukvalno nema nikakvu vrednost.
peper.mint":345bdh89 je napisao(la):Svi mogu jasno da pročitaju kako sam bez uvreda i etiketiranja pomoću primera dokazao brojne neistine iz prethodnog komentara. Spinovanje, zamena teza, negiranje rečenog neće tu ni malo pomoći, samo ti odmaže i ostavlja još gori utisak.
Moj komentar o dokapitalizaiji je jednostavan: ako je EU odnosno EK okej sa tim, onda je i za mene u redu.
Moje pitanje za duke23 je ostalo bez odgovora: kako misliš da će se ugasiti Er Srbija?
Nisam zadovoljan odgovorom jer mi ne deluje iskren. Ako se ne varam ti si pisao da ti je želja da se ugasi Er Srbija kao državna firma?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810026#p810026:34axnttr je napisao(la):duke23 » Pon Jan 04, 2021 2:38 pm[/url]":34axnttr]peper.mint":34axnttr je napisao(la):Svi mogu jasno da pročitaju kako sam bez uvreda i etiketiranja pomoću primera dokazao brojne neistine iz prethodnog komentara. Spinovanje, zamena teza, negiranje rečenog neće tu ni malo pomoći, samo ti odmaže i ostavlja još gori utisak.
Moj komentar o dokapitalizaiji je jednostavan: ako je EU odnosno EK okej sa tim, onda je i za mene u redu.
Moje pitanje za duke23 je ostalo bez odgovora: kako misliš da će se ugasiti Er Srbija?
Vrlo jednostavno.
Neće se ugasiti. Para za izvlačenje još uvek ima i ima ko da pokriva dugove.
Zadovoljan odgovorom?