peper.mint":17odjnve je napisao(la):
Zato što je to u interesu Srbije. Profit nije jedino merilo nacionalne avio kompanije.
Pitao sam i ja zašto je Fiskalni Savet posvetio nesrazmerno veliki deo Er Srbiji pa nisam dobio odgovor. Pitao sam otvoreno ko ovde radi za ili mu je u interesu da navija za LH i Wizz pa niko nije smeo otvoreno da kaže. Pitao sam opozicione lidere da se obavežu da će bezuslovno ugasiti Er Srbiju u roku od 6 meseci od dolaska na vlast ako im je Er Srbija takva štetočina pa se niko relevantan nije obavezao u programu stranke. Pitao sam zašto je Er Srbija preživela 93 godine pod svim mogućim vlastima ako nije bila ključna za državu pa nisam dobio odgovor. Pitanja neće nestati niti biti zaboravljena.
Pitao sam kako to da Slovenija (uz brojne primere) i Crna Gora uviđaju korist državne avio kompanije a vi ignorišete te iste benefite po Srbiju, nema odgovora. Evo još jednog iz Crne Gore baš zato što ignorišete:
http://rtcg.me/vijesti/ekon...alne-aviokompanije-da-ne-bude-profit.html
Sve ono što se danas radi u vezi sa Montenegro Airlinesom moglo se završiti prije deset godina, i to je stvar političke volje i odnosa snaga, smatra ekonomski analitičar Predrag Drecun. Za Portal RTCG kaže i da cilj postojanja nacionalnog avio prevoznika ne bi trebalo da bude profit, već brojni multiplikativni efekti koje donosi boravak turista i poslovnih ljudi u Crnoj Gori.
"Turizam je u mnogome zavisio od MA. Ne postoji šansa da naš nacionalni avio-prevoznik bude profitabilan, jer to nijesu ni mnogo veći nacionalni prevoznici od MA. Vlada je svjesna toga, i najavila je osnivanje nove kompanije", rekao je Drecun.
Navodi i da ne mora svako državno preduzeće da bude profitabilno, ako se gleda kao dio velikog sistema.
"Ali onda mora da ima značajnu ulogu u tom sistemu, pa da se benefiti toga sistema mogu nekim mehanizmima preliti u to preduzeće, ili na društvo u cjelini kroz rast ekonomije", smatra Drecun.
Ako je cilj osnivanja avio kompanije profit, onda ne treba da se bavimo time.
Rečeno je da se neće ići u klin i ploču, a ti opet nastavljaš.
Pa da krenemo.
Fiskalni savet nije posvetio nesrazmeran deo Er Srbiji, Er Srbija je paradigma onog što nije valjalo i šta ne valja u državanom upravljanju javnim resursima.
1. Izneo si tezu da Fiskalni savet radi za Nemačku, da Nemačka radi od 1991. na uništenju JATa i naslednika, ali eto nemci nemaju uticaja na Evropsku Komisiju pa nam već 12 godina omogućava da pumpamo novac. Da im je stalo da nas sabotiraju to se rešava jednim telefonskim pozivom.
2. Niko ne radi za Wizz i LF i nema interes da radi u njihovu korist. Navija se za bolju uslugu po nižim cenama.
3. Zašto bi se opozioni lideri obavezali na tako nešto? Njima je cilj da budu sultan umesto sultana, da oni dođu malo na red da se prikače na državne jasle.
4. Država je imala svoje banke i duže od 93. godine, pa sada nema. Imala je i proizvodnju bakra, pa više nema. Vremena se menjaju, drugi vidovi transporta su postali konkurentniji, došlo je do ujedinjenja kontinenta (otvoreno nebo) pa je i vlasništvo nad aviokompanijom postalo manje bitno jer se pravila više ne određuju unutar države i ne postoji monopol pa je teže ostati iznad vode.
5. Sloveniju možeš da navodiš koliko god hoćeš, ali oni i nakon više od godine od prestanka rada Adrije nisu osnovali novu aviokompaniju. I to nešto govori. Što se tiče natpisa u medijima, kako u Sloveniji, kako u Crnoj Gori, tako i Srbiji, u pitanju su stotine miliona državnih para koje se izvlače u nečije džepove, tako da članci i autorski tekstovi od par stotina evra su samo dobar PR.
PR za koji ti je pokazano kako funkcioniše na primeru izveštaja Oxford Economics-a, gde su u par godina pisani vrlo slični afirmativni članci na različitim portalima vezani za korist od Er Srbije.
Izveštaj na koji si se i ti pozivao a nisi ga pročitao.
Da se vratimo na temu, danas je upumpano novih 100 miliona evra. I dobijeno je tačno šta?
Simptomatično je da se to dešava istog dana kada se zaključuje prodaja Komercijalne banke slovencima i kada pare stižu na račun.
Interesantno je kako su ti slovenci glupi, nama poklanjaju 400 miliona evra za bezveznu banku, a mogli su da osnuju svoju novu aviokompaniju, da to multiplikuju x10 i da budu novi ekonomski tigar. Ili još bolje, kupe Er Srbiju i zarade još više.
Slovenija bez aviokompanije, ali sa svojom bankom i bankama u Srbiji.
Srbija sa aviokompanijom, ali bez banaka i u Srbiji i bilo gde drugde.
Slovenci glupi, Srbi pametni.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk