Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808869#p808869:2gmmbjc6 je napisao(la):
duke23 » Čet Dec 31, 2020 12:28 pm[/url]":2gmmbjc6]
Stomatolog":2gmmbjc6 je napisao(la):
Mali offtopic na izjavu 'Slovenci pametni, Srbi glupi'.

Vlasnička struktura Nove Ljubljanske banke d.d., Ljubljana na dan 31.5.2020.:
Bank of New York Mellon 60,63%,
Republika Slovenija 25,00% i
drugi mali deoničari 14,37%.
Naravno, izjava i dalje stoji.
Država i ne treba da vodi firme, ali da ima kontrolu u sektorima ključnim za privredu. I to da koristi samo u izuzetnim slučajevima. Naravno i ostali su svesni moći države pa se crvene linije ne prelaze.
Bila je i EIB vlasnik udela u komercijalnoj, ali samo dela.

Nije Er Srbija uzela kredit od Etihad Partnersa po 7%(ili koliko već) zato što je mogla u Srbiji da dobije po 3%. Naprotiv, u Srbiji takav kredit nije mogla da dobije.
Zašto? Zato što stranim bankama u Srbiji nije interes da razvijaju domaću privredu već njihov profit. Što je i normalno. Naš je problem što nemamo domaće banke.

Tek se ove godine država odlučila za kupovinu korporativnih obvaveznica. Što je u teoriji dobro, jer u pandemiji bi naše firme dospele u dubiozu ako bi morali da se zadužuju u Srbiji. Loše je što je to dozvoljeno samo politički podobnim firmama koje na taj način pokrivaju loše poslovanje.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk


Zar AS nije mogla da dobije povoljniji kredit u inostranstvu?
 
Nije se odrekao dela nego mu je udeo u vlasništvu smanjen kako je Srbija unela 100 mil i povećala svoj udeo.
 
MC_":1vfmb77d je napisao(la):
Zar AS nije mogla da dobije povoljniji kredit u inostranstvu?

Naravno da nije. Nije da baš tamo neko stoji i deli pare šakom i kapom.

Sve i da je kompanija godinama u plusu, a nije, nije lako dobiti kredit direktno u inostranstvu.

To je rizik poslovanja. Oni znaju ako daju kredit i ako iz nekog razloga se isti ne bude redovno vraćao proces naplate nije ni malo brz i lak. To je pitanje sistema i efikasnosti istog, a cenu plaća cela privreda kroz cenu istog.
I zato Er Srbija nikad ne može da bude konkurentna Lufthanzi npr.
Da bi kupio npr. Montenegro, Er Srbija može da dobije kredit po 10%, a Lufthanza po 2% (brojevi su arbitrarni) a na istom se tržištu takmiče. Koliko god da je Er Srbija efikasnija (a nije) i ima niže plate, taj početni hendikep se teško prevazilazi.

Pogledaj koje su to domaće kompanije, domaći privrednici uspešni. U kojim granama i kako su počeli. Poljoprivreda, trgovina na malo i veliko (dok su bili zaštićeni na domaćem tržištu), korišćenje primarnih emisija novca 90ih (dobijali novac iz štamparije).

Za uspešnu domaću privredu (bez koje nema uspešne države ma koliko kablova smotali) mora da postoji uspešna podrška privredi. Ali to mora biti profesionalno, ne po partijskoj direktivi već po unapred poznatim uslovima.

To što je Srbija upumpala 100M€ nije apriori loše. Loše je to što mi u suštini ne znamo da li je to 100 miliona ili možda više (vest o 100 miliona je prosta računica koja se dobija kad se pogleda vlasnički udeo). Država nije izašla i rekla dajemo 100, 200 ili 500 miliona za to i to.

Jel zna neko gde će otići tih 100 miliona?

Kod nas je sve tajna. I kolika je cena spomenika, i kolika je subvencija Fijatu, i ko plaća kredite Er Srbiji...
U takvom društvu, vrata korupcije su širom otvorena.

Evo živ nisam ako mogu da shvatim zašto bi država Srbija subvencionisala letove Libanaca ka Evropi. Ili Albanaca.

Danas je 31.12. i bilo bi prirodno da se zna kolika je pomoć države Er Srbiji u 2020.

Kad je dogovorna pomoć Lufthanzi, odmah je rečeno dobija se toliko vlasništva za tu pomoć, toliko je kredit, linije na tim aerodromima se ukidaju itd.




Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
Negde pocetkom 19. veka SAD i Ujedinjeno kraljevstvo vodili su trgovinske pregovore. Ujedinjeno kraljevstvo predlozilo je da SAD spuste carinske stope, a da im Ujedinjeno kraljevstvo prodaje sofisticirane industrijske proizvode, a da SAD nastavi da radi ono sto najbolje zna, da prodaju dabrova krzna i slicno. To bi odslikavalo prirodu "slobodne trgovine" i "slobodnog trzista".

Tomas Dzeferson, koji je bio americki pregovarac, rekao je "Ne, sacekajmo sa slobodnim trzistem, neka nasa privreda bude zasticena carinama dok i mi ne razvijemo svoju privredu, pa cemo onda slobodno da konkurisemo na slobodnom trzistu.
 
Šta je sve doprinelo da dug naraste na 100 mil € ?
Karte nisu jeftine, putnika je ranije bilo.
 
AS je uzimao nepovoljne kredite od Etihada. Na ovom forumu kazu eksperti da nije moglo drugacije.
Ja ne znam.
Ne verujem u to.
MIslim da su pare curile na neki drugi nacin.
 
Žika":rk5b2vr5 je napisao(la):
Šta je sve doprinelo da dug naraste na 100 mil € ?
Karte nisu jeftine, putnika je ranije bilo.
Dug je daleko iznad 100 miliona.
Na koliko je tacno narastao dug u 2020 videcemo tek negde u junu, a 2019 je bio 200 miliona evra...
 
Da li je tacno da je glavni problem JAT-a bio dug za neke Airbusove avione od cije se kupovine odustalo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808979#p808979:rjuoqhwy je napisao(la):
MC_ » Čet Dec 31, 2020 9:10 am[/url]":rjuoqhwy]Negde pocetkom 19. veka SAD i Ujedinjeno kraljevstvo vodili su trgovinske pregovore. Ujedinjeno kraljevstvo predlozilo je da SAD spuste carinske stope, a da im Ujedinjeno kraljevstvo prodaje sofisticirane industrijske proizvode, a da SAD nastavi da radi ono sto najbolje zna, da prodaju dabrova krzna i slicno. To bi odslikavalo prirodu "slobodne trgovine" i "slobodnog trzista".

Tomas Dzeferson, koji je bio americki pregovarac, rekao je "Ne, sacekajmo sa slobodnim trzistem, neka nasa privreda bude zasticena carinama dok i mi ne razvijemo svoju privredu, pa cemo onda slobodno da konkurisemo na slobodnom trzistu.

Absolutno tačno, to je suština razvoja domaće privrede dok ne stigne do mogućnosti da se takmiči na sopstvenom i medjunarodnom tržištu. Jedna mala ispravka, nije Thomas Jefferson to rekao nego prvi američki ministar finansija i privrede, Alexander Hamilton :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809056#p809056:15koljok je napisao(la):
MC_ » Pet Jan 01, 2021 12:36 am[/url]":15koljok]Da li je tacno da je glavni problem JAT-a bio dug za neke Airbusove avione od cije se kupovine odustalo?
samo su platili depozit od 23.5 miliona koji je vracen prosle godine cini mi se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809058#p809058:3vui7r5z je napisao(la):
BalkanRoyale » Čet Dec 31, 2020 11:58 pm[/url]":3vui7r5z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808979#p808979:3vui7r5z je napisao(la):
MC_ » Čet Dec 31, 2020 9:10 am[/url]":3vui7r5z]Negde pocetkom 19. veka SAD i Ujedinjeno kraljevstvo vodili su trgovinske pregovore. Ujedinjeno kraljevstvo predlozilo je da SAD spuste carinske stope, a da im Ujedinjeno kraljevstvo prodaje sofisticirane industrijske proizvode, a da SAD nastavi da radi ono sto najbolje zna, da prodaju dabrova krzna i slicno. To bi odslikavalo prirodu "slobodne trgovine" i "slobodnog trzista".

Tomas Dzeferson, koji je bio americki pregovarac, rekao je "Ne, sacekajmo sa slobodnim trzistem, neka nasa privreda bude zasticena carinama dok i mi ne razvijemo svoju privredu, pa cemo onda slobodno da konkurisemo na slobodnom trzistu.

Absolutno tačno, to je suština razvoja domaće privrede dok ne stigne do mogućnosti da se takmiči na sopstvenom i medjunarodnom tržištu. Jedna mala ispravka, nije Thomas Jefferson to rekao nego prvi američki ministar finansija i privrede, Alexander Hamilton :D

Jeste, pogresko sam. Hvala na ispravci.
Vrlo razlicito od Srbije, koja je izabrala da potpise SSP i hrabro krene da konkurise EU privredi i narocito poljoprivredi koja je veselo subvencionisana.
 
Pitanje mi smo prodali 49 % za 40 mil jata
Sad smo kupili 33 %za 100 mil od etihada

Zanima me kako je utvrđena vrednost kompanije koja revizorska kuca je radila ili pak da nisu akcije izlivanje na nekoj berzi ...

Zar nije bila predviđena mogućnost otkupa osnovnim ugovorom ...
 
Ako je pitanje kako je moguce da se to isplati, odgovor je da se nekome isplati.
Onda je zaista bolje da nemamo drzavnu kompaniju jer bi to obustavilo muljanje.
 
do pre neki dan vlada je bila vlasnik 51% posto akcija, a Etihad 49%. AS je izdala akcije u vrednosti od po 1000 din svaka, i prodala ih vladi za 100 miliona evra. to je ukupno 11.800.000 akcija. time je vlada povecala svoj vlasnicki udeo na 81%.

ne mozete da racunate da ako je etihad platio 49% 40 miliona, da onda vlada treba 31% da plati 25,3 miliona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809103#p809103:32gs3u13 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pet Jan 01, 2021 1:46 pm[/url]":32gs3u13]do pre neki dan vlada je bila vlasnik 51% posto akcija, a Etihad 49%. AS je izdala akcije u vrednosti od po 1000 din svaka, i prodala ih vladi za 100 miliona evra. to je ukupno 11.800.000 akcija. time je vlada povecala svoj vlasnicki udeo na 81%.

ne mozete da racunate da ako je etihad platio 49% 40 miliona, da onda vlada treba 31% da plati 25,3 miliona.

Hvala. Sad razumem, mada mi je isprva izgledalo logicki nemoguce.
 
Naravno da se ne može računati da je Etihad platio 40 miliona evra za 49% Air Serbie iz prostog razloga sto oni nisu nista ni platili. Tacnije tih 40 miliona je zajam (kredit), a ne uplaćeni kapital.
 
Onda ipak postoji nesimetrija. Onda se zaista radi o muljanju.

Etihad je bio dobio 40% akcija na osnovu kredita (tj novca koji im je ili ce biti vracen).
A Republika Srbija je morala da uplati 100 miliona dolara za te akcije, a taj novac joj nece biti vracen.

Republika Srbija onda nista nije dobila od udruzivanja sa Etihadom. To je onda kao da je JAT dobio kredit.
 
Upoređujete neuporedivo.

Etihad je mogao da plati pre 8 godina 40 milijardi, ili 40$. Nema nikakve veze koliko to danas košta.

Isto ne znači da je ovih 100M € tržišna cena, samo cena od pre 8 god ne utiče na današnju cenu. Nekad dobiješ, nekad izgubiš.

Da su pare koje smo 8 godina baciali na Er Srbiju uložili u Epl npr. danas bi od istih mogli imati 5 linija metroa i brze pruge do svakog sela u Srbiji. Zašto to nije tako je u direktnoj vezi sa citatom iz nekog od predhodnih postova vezanih za slobodno tržište.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
Ово за улагање у рпл нисам баш разумео?
 
U smislu da u 21. veku postoje daleko ispaltivije stvari za ulaganje od aviokompanije ako država ima novca za ulaganje.

A ako nema, onda se ne ponaša kao pijani milioner.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
Ulaganje u kompaniju koja koliko ima svojih aviona posle 8 godina ?
Firma kada loše posluje vrednost akcija pada samo kod nas je obrnuto.
 
pa sve kompanije velicine AS, pa cak i ove najvece, uzimaju avione na lizing. cak i najveci nemaju da plate a320 100 miliona €, a da ne pricam o sirokotrupcima.
 
I šta onda vredi ta kompanija koja od kada znam samo generiše gubitke ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809169#p809169:1m1ipcmi je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pet Jan 01, 2021 8:07 pm[/url]":1m1ipcmi]pa sve kompanije velicine AS, pa cak i ove najvece, uzimaju avione na lizing. cak i najveci nemaju da plate a320 100 miliona €, a da ne pricam o sirokotrupcima.
Nije lizing već Leasing tj. najobičnije iznajmljivanje.
 
Vrh