Šta je novo?

Air Serbia

Hajde što je ovaj do zla boga neobavešten, već je u svom neznanju uporan i tvrdoglavo insistira na svojim stavovima.
 
bio je JAT profitabilan, ali je nehumano porediti nacin putovanja i vodjenje aviokompanije sada i pre 30 godina.

jako je tesko biti profitabilan sa 10 aviona zbog troskova odrzavanja i obuke. odnosi se na legacy kompanije
 
lukakaludjerovic":29a6jhh1 je napisao(la):
molim te navedi nam neku kompaniju sa 5 aviona koja je profitabilna, a da nije ACMI
Npr nama najbliži Ellinair i bilo koja druga privatna kompanija sa tim brojem aviona. Privatnik sigurno neće bacati pare u bunar bez dna.
 
kao prvo, Ellinair nije nacionalna aviokompanija.

kao drugo, kako znas da privatnik ne upumpava novac u nju?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806913#p806913:vribt8vo je napisao(la):
lukakaludjerovic » Čet Dec 24, 2020 11:31 pm[/url]":vribt8vo]bio je JAT profitabilan, ali je nehumano porediti nacin putovanja i vodjenje aviokompanije sada i pre 30 godina.

jako je tesko biti profitabilan sa 10 aviona zbog troskova odrzavanja i obuke. odnosi se na legacy kompanije

Da li postoje primeri udruzivanja malih aviokmpanija u smislu zajednickog servisa i obuke?
Da li je Star Aliance primer za to?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806984#p806984:1pk24nfb je napisao(la):
milaki990 » 25 Dec 2020, 09:34[/url]":1pk24nfb]Šćurićeva kratka analiiza povodom najave ukidanja Montenegro Airlines-a:

https://zamaaero.com/25/12/2020/analize ... -airlines/

Često čitam njegove kolumne jer voliim statistiku i brojeve, ali moram da primetim da je pre 7 dana na njegovom portalu objavljen tekst o zakonskim uslovima za stečaj AS - https://zamaaero.com/18/12/2020/analize ... za-stecaj/
a ovaj tekst o ukidanju MA je dočekan kao katastrofa.

Uz jednu malu "ogradu":
Ovo je prva analiza na zamaaero koju nije napisao Alen Šćuric.

Inače, u članku za MA se uglavnom ignoriše drugi deo vesti, a to je da će CG odmah osnovati novu kompaniju (navodi se da se to ne radi tako). Svakako je zimski period bolji da se to uradi od letnjeg, kada kreće sezona (ako je uopšte bude, jer...).
 
Ode Montenegro.. Moj prvi let je bio sa njima, jul 2005. god do Tivta, avion foker 100.

Bio sam klinac pa mi je sve bilo zanimljivo, ali se sećam naglog sletanja čim smo prešli Lovćen, uši su me ubile od pritiska.
U povratku smo imali let kasno popodne, nije bilo svetla na tivatskoj pisti, pa su nas zbog mraka busevima vozili do podgoričkog aerodroma i za Bg.

Tada prvi put prošao i kroz tek otvorenu Sozinu, bilo je moćno.

Kako vreme leti...
 
Da. MA imala je smek starog JAT-a. Obicna skromna narodna firma, bez glamura i otimacine. Bez onih odvratnih reklama.
 
то што он верује у то, не значи да је истина. ето, и моја деца верују у Деда Мраза, па ником ништа

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806952#p806952:3ln800eo je napisao(la):
Dart » 25 Дец 2020, 02:15[/url]":3ln800eo]Npr nama najbliži Ellinair i bilo koja druga privatna kompanija sa tim brojem aviona. Privatnik sigurno neće bacati pare u bunar bez dna.

а како знаш да ле Елинер профитабилан?
 
Nadam se da će doći i ta stranica kada će prestati da se piše o profitabilnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806984#p806984:2p2raiab je napisao(la):
milaki990 » Pet Dec 25, 2020 9:34 am[/url]":2p2raiab]Šćurićeva kratka analiiza povodom najave ukidanja Montenegro Airlines-a:

https://zamaaero.com/25/12/2020/analize ... -airlines/

Često čitam njegove kolumne jer voliim statistiku i brojeve, ali moram da primetim da je pre 7 dana na njegovom portalu objavljen tekst o zakonskim uslovima za stečaj AS - https://zamaaero.com/18/12/2020/analize ... za-stecaj/
a ovaj tekst o ukidanju MA je dočekan kao katastrofa.
Purger je amater kad je reč o avijaciji, on ima firmu za mažoretkinje. Uvek je bio veliki nacionalista koji avijaciju gleda kroz jedan kriterijum: dobro za Hrvatsku-loše za Srbiju.

Statistiku koristi kroz tu istu prizmu kad god može da prikaže Hrvatsku u što boljem svetlu a Srbiju u što gorem. Recimo u poslednjih 10 godina BEG je rastao brže od ZAG u 7-8 od tih 10 godina. On je naravno iskoristio baš te godine da pokaže kako brojevi pokazuju kako je ZAG promenio trend i pristiže BEG. Nije lagao već selektivno izabrao šta mu odgovara, iako je BEG prednost u odnosu na ZAG od 300k putnika pre 10 godina povećao na 2,7 miliona prošle godine. Takvih primera ima bukvalno na svakom ćošku. Njegove tabele i statistike su odličan primer poznatog citata "Lies, damned lies, and statistics". Kad mu pomeneš tu selektivnu manipulaciju on ćuti, nikad neće da prizna.

Žalosno je što se takvom daje prostor u nekim medijima u Srbiji zato što se zna da će na Er Srbiju uvek gledati iz negativnog ugla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806952#p806952:2ob2wvwm je napisao(la):
Dart » Pet Dec 25, 2020 2:15 am[/url]":2ob2wvwm]
lukakaludjerovic":2ob2wvwm je napisao(la):
molim te navedi nam neku kompaniju sa 5 aviona koja je profitabilna, a da nije ACMI
Npr nama najbliži Ellinair i bilo koja druga privatna kompanija sa tim brojem aviona. Privatnik sigurno neće bacati pare u bunar bez dna.
Ellinair nije samostalni nacionalni prevoznik niti ima ambiciju da to postane već je deo turističkog konglomerata i primarna svrha osnivanja je vožnja turističkih čartera iz Rusije i par zemalja istočne Evrope do Grčke čime su zaštićeni od raznih Wizzova i Rajana. Naravno ima i redovnih linija ali ne lete nigde do zapadne Evrope gde bi ih razbila brutalna konkurencija.
 
Музендис, руски Грк. Искористио прилику да направи бизнис
 
lukakaludjerovic":1ytaka1w je napisao(la):
kao prvo, Ellinair nije nacionalna aviokompanija.

kao drugo, kako znas da privatnik ne upumpava novac u nju?
Ja sam lepo napisao bilo koja privatna kompanija a ima ih mnogo.

Vrlo je prosto, niko normalan nece upumavati novac u gubitaša. Drugačije je jedino kod ovih na državnoj sisi jer tu ne odlučuje razum i ekonomija vec isključivo politika.

peper.mint":1ytaka1w je napisao(la):
Naravno ima i redovnih linija ali ne lete nigde do zapadne Evrope gde bi ih razbila brutalna konkurencija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807174#p807174:3j9laa4n je napisao(la):
peper.mint » Fri Dec 25, 2020 6:03 pm[/url]":3j9laa4n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806984#p806984:3j9laa4n je napisao(la):
milaki990 » Pet Dec 25, 2020 9:34 am[/url]":3j9laa4n]Šćurićeva kratka analiiza povodom najave ukidanja Montenegro Airlines-a:

https://zamaaero.com/25/12/2020/analize ... -airlines/

Često čitam njegove kolumne jer voliim statistiku i brojeve, ali moram da primetim da je pre 7 dana na njegovom portalu objavljen tekst o zakonskim uslovima za stečaj AS - https://zamaaero.com/18/12/2020/analize ... za-stecaj/
a ovaj tekst o ukidanju MA je dočekan kao katastrofa.
Purger je amater kad je reč o avijaciji, on ima firmu za mažoretkinje. Uvek je bio veliki nacionalista koji avijaciju gleda kroz jedan kriterijum: dobro za Hrvatsku-loše za Srbiju.

Statistiku koristi kroz tu istu prizmu kad god može da prikaže Hrvatsku u što boljem svetlu a Srbiju u što gorem. Recimo u poslednjih 10 godina BEG je rastao brže od ZAG u 7-8 od tih 10 godina. On je naravno iskoristio baš te godine da pokaže kako brojevi pokazuju kako je ZAG promenio trend i pristiže BEG. Nije lagao već selektivno izabrao šta mu odgovara, iako je BEG prednost u odnosu na ZAG od 300k putnika pre 10 godina povećao na 2,7 miliona prošle godine. Takvih primera ima bukvalno na svakom ćošku. Njegove tabele i statistike su odličan primer poznatog citata "Lies, damned lies, and statistics". Kad mu pomeneš tu selektivnu manipulaciju on ćuti, nikad neće da prizna.

Žalosno je što se takvom daje prostor u nekim medijima u Srbiji zato što se zna da će na Er Srbiju uvek gledati iz negativnog ugla.

Sve mi je jasno i sve se slažem. Nažalost široj publici kod nas uglavnom nedostaje takvih podataka u javnosti, pa volim da pogledam te statisike. Naravno da njegove prognoze i analize ne treba uzimati zdravo za gotovo.

Nekako mi se čini i da je ova vest u našim medijima prolazi manje više neprimetno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807211#p807211:3ugpsu99 je napisao(la):
Dart » Pet Dec 25, 2020 8:08 pm[/url]":3ugpsu99]
lukakaludjerovic":3ugpsu99 je napisao(la):
kao prvo, Ellinair nije nacionalna aviokompanija.

kao drugo, kako znas da privatnik ne upumpava novac u nju?
Ja sam lepo napisao bilo koja privatna kompanija a ima ih mnogo.

Vrlo je prosto, niko normalan nece upumavati novac u gubitaša. Drugačije je jedino kod ovih na državnoj sisi jer tu ne odlučuje razum i ekonomija vec isključivo politika.

peper.mint":3ugpsu99 je napisao(la):
Naravno ima i redovnih linija ali ne lete nigde do zapadne Evrope gde bi ih razbila brutalna konkurencija.

dobro daj nam primer privatne nacionalne aviokompanije sa do 10 aviona u floti koja je profitabilna.
 
Koliko ih ima uspešnih sa do 15 aviona?
I jel ima neka aviokompanija koja ima 1 širokotrupni avion sa jednom destinacijom da je profitabilna?

Domine polako padaju, naravno mi smo oduvek bili najuporniji da radimo u korist naše štete.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
lukakaludjerovic":zzdx1p4z je napisao(la):
[

dobro daj nam primer privatne nacionalne aviokompanije sa do 10 aviona u floti koja je profitabilna.

Pa i njih imas ispred nosa Bulgaria Air...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807223#p807223:22omvskb je napisao(la):
duke23 » Pet Dec 25, 2020 8:59 pm[/url]":22omvskb]Koliko ih ima uspešnih sa do 15 aviona?
I jel ima neka aviokompanija koja ima 1 širokotrupni avion sa jednom destinacijom da je profitabilna?

Domine polako padaju, naravno mi smo oduvek bili najuporniji da radimo u korist naše štete.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

nemoguce je biti profitabilan sa jednim sirokotrupcem, jednostavno prihodi ne mogu da nadoknade troskove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807227#p807227:30glwfuk je napisao(la):
Dart » Pet Dec 25, 2020 9:09 pm[/url]":30glwfuk]
lukakaludjerovic":30glwfuk je napisao(la):
[

dobro daj nam primer privatne nacionalne aviokompanije sa do 10 aviona u floti koja je profitabilna.

Pa i njih imas ispred nosa Bulgaria Air...
pogledaj njihove finansijske izvestaje, posluju sa gubitkom. pise na vikipediji. ajmo dalje
 
Zasto se male nezavisne aviokompanie ne udruze i ne smanje troskove na taj nacin?
Da li EU to zabranjuje ili to zabranjuju velike kompanije?
 
Domine koje su u Sloveniji i Crnoj Gori pale sa odlaskom Adrije i Montenegro Erlajnsa će samo biti ponovo poređane uz državnu pomoć.

Čak je i Milo Đukanović protiv toga da Crna Gora ostane bez nacionalne avio kompanije. Po njegovom tviteru, ugasiti nacionalnu avio-kompaniju "može biti i veoma rizično i nepromišljeno, posebno u zemlji koja četvrtinu svog BDP stvara u turizmu, a koja nije iskoristila ni 50 odsto svojih potencijala u toj djelatnosti. Neće ih ni iskoristiti bez lakše dostupnosti destinacije, a nje nema, između ostalog, i bez nacionalnog avio prevoznika. O tom našem nacionalnom, razvojnom interesu niko neće brinuti osim naše Vlade."

Kasnije kaže da bi nestanak nacionalne avio kompanije bio "sa moguće nenadoknadivim štetama po nacionalnu ekonomiju"

https://twitter.com/predsjednik_cg

Kad Janez Janša i Milo Đukanović tvrde da su nacionalne avio kompanije toliko bitne za ekonomiju njihovih država, šta tek reći za važnost avio kompanije Er Srbija koja je imala više putnika nego Adria i Montenegro zajedno?
 
Vrh