Šta je novo?

Air Serbia

Znas li ti da ja udisem smrad jer te moje komsije, socjalni slucajevi, loze vlazni lignit.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804998#p804998:1g550sd7 je napisao(la):
MC_ » Sub Dec 19, 2020 7:53 pm[/url]":1g550sd7]ne zanima me da pare od mog poreza idu na subvencije, recimo AS-u
Svima je potpuno kristalno jasno, pa i tebi, da to nećeš postići na ovom forumu. Ne pratim sve teme beobuilda, ali ako ima neka tema koja se bavi fiskalnim temama budžeta, trošenjem poreza građana (bez obzira da li je reč o Er Srbiji, zdravstvu ili železnici), možda bi tamo pre mogao da nađeš srodne duše da razmenjujete stavove a ne ovde.

Koliko sam do sada video, ljudi su na većini tema ovde zainteresovani da predlože svoje mišljenje o urbanizmu, arhitekturi, koja bi linija metroa bila bolja ili kako modernizovati železnicu. Na ovoj i temi aerodroma, ja i drugi entuzijasti daju predloge, savete ili želje koji bi avion bio bolji za Er Srbiju, koje bi nove destinacije bile dobre, da li je novi toranj i proširenje na aerodromu estetski dobro rešenje... duboko verujem da velika većina entuzijasta doprinosi ovom forumu svojim slikama i tekstovima što želi da vidi lep i veliki aerodrom, kvalitetnu, uspešnu i (ako je moguće) naravno profitabilnu Er Srbiju.

Nažalost ima par ljudi koji to ne žele, koji NIKADA ne daju konstruktivne predloge (recimo da Er Srbija uvede još neku uslugu ili destinaciju) i kao da im je jedini cilj da od njih ne ide ni dinar ili čak da ugase Er Srbiju. Pored ogromne većine dobronamernih profesionalaca, amatera i entuzijasta takvih par ljudi meni lično deluju kao da su zalutali ovde, kao neki ravnozemljaš na kongresu astronauta koji svojom teorijom o ravnoj Zemlji guši astronaute i kosmonaute koji su lično već leteli oko okrugle Zemlje!
 
Дедер, ЕмСи, израчунај колико ти је држава узела пара за ЕрСрбију.
 
чисто онако, успут:

Screenshot-5.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804959#p804959:1ba291ri je napisao(la):
MC_ » Sub Dec 19, 2020 9:00 am[/url]":1ba291ri]Meni ta prica o AS-ovo slobodi, a da su svi ostali neciji vazali deluje nekako neuverljivo.
Vise bi poverovao da si rekao kako je JAT bio takav.

JAT je uvek bio originalan, nije imao taj korporativni imidz, kao AS.

Jednom, u Amsterdamu, negde 2002. Avion treba da poleti za Beograd. Najzad dolazi naduvana/tabletama uspavana putnica koju smo cekali. Ona seda zbunjena pored mene. Malo zatim, dolazi pilot, dere se na putnicu jer smo zbog nje izgubili slot. Putnica se pravda, da se malo izgubila u sopingu.
Sa druge strane, osoblje JAT-a uvek bi se potrudilo da vam nadje kartu.

Drugi put, isto tako davno, oluja na Bgd aerodromu. Svi drugi slecu kroz oluju. JAT ov avion bezbedno kruzi dok oluja ne prodje. J*be se piotu za profit firme, zivoti su vazniji. To je bio taj pravi odnos prema ljudima.

To je bila prava stvar, originalnost, daleko od danasnje odvratne korporativne snishodljivosti, koja vazi za sve kompanije, ne samo AS.
Sta god da bude sa AS, izgubili smo slobodu.

Od 2015. nisam leteo avionima. Srecan sam zbog toga.
Au koja nostalgija prema neefikasnim i neljubaznim JAT'om :D Nikad necu zaboraviti kakvo je to cimanje bilo. Raspali avioni, gate'ovi JAT'a su stalno bili u nekom smrdljivom pod-hodniku sa strane gde nas niko ne vidi. U frankfurtu, gde smo cekali ukrcavanje, sedeli smo na podu, uz zid, ili na one malo sire povrsine kod prozora koje su nam bile kao klupe. JAT nije imao svoje saltere/gate'ovo nego smo delili pola/pola s'italijanima (Al-Italija). Oni Evropljani drugog, a mi treceg reda, simpaticno ali ipak jadno kad se gleda objektivno. Onda stizemo do usluge, osoblje stalno nad*kano. Stuardese od 50 godina sa crvenom kosom kao Zorica Brunclik nam bacaju sendivce na brzinu, umesto da ih normalno spuste (a o osmehu da ne pricam). Kad su prolazili i delili kolace posle sendvica (suva sljiva u cokoladi) preskocili su devojku koja je spavala tu pored mene. Kad sam ih pitao zasto, obrazlozenje je bilo "sta ce joj, spava". Osoblje nije znalo da se ponasa, mrzelo ih je da disu a kamoli da rade. Bilo kakvo pitanje (mahom stranaca) bi se docekalo sa spektakularnom neljubaznoscu. Stanje sedista i aviona haos, uvek prepoznajem JAT po mirisu, i koliko se razlikovao od British Airways'a ili Vigrin Airlines. Koferi su cesto kasnili (prijavis pa dobijes za par dana) a par puta jednostavno nestali. Jedina pohvala je bilo to sto je JAT bio izuzetno bezbedan (tj ziv sam) i sto na kraju sletim u voljenu zemlju....Kolko god AS bili firma sa ozbiljnim problemima, ne treba gajiti nostalgiju prema JAT'u, avio-prevoznik koji me vise podsecao na Severtrans ili Lastu, a ne na ozbiljnu avio-kompaniju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805503#p805503:l5007fjn je napisao(la):
milaki990 » Pon Dec 21, 2020 9:18 am[/url]":l5007fjn]https://www.exyuaviation.com/2020/12/air-serbia-to-terminate-unprofitable.html

Gase se Rijeka i Helsinki, a vrlo verovatno i Kairo i Bejrut.

To su sjajne vesti.
As ce mozda postati isplativa mala aviokompanija koja drzavu malo kosta, bez obzira sto neki ovde tvrde da je to nemoguce..
Znak da pocinju racionalno da posluju.
Korona nas vraca u realnost.
 
Od 2015. nisam leteo avionima. Srecan sam zbog toga.
[/quote]
Au koja nostalgija prema neefikasnim i neljubaznim JAT'om :D Nikad necu zaboraviti kakvo je to cimanje bilo. Raspali avioni, gate'ovi JAT'a su stalno bili u nekom smrdljivom pod-hodniku sa strane gde nas niko ne vidi. U frankfurtu, gde smo cekali ukrcavanje, sedeli smo na podu, uz zid, ili na one malo sire povrsine kod prozora koje su nam bile kao klupe. JAT nije imao svoje saltere/gate'ovo nego smo delili pola/pola s'italijanima (Al-Italija). Oni Evropljani drugog, a mi treceg reda, simpaticno ali ipak jadno kad se gleda objektivno. Onda stizemo do usluge, osoblje stalno nad*kano. Stuardese od 50 godina sa crvenom kosom kao Zorica Brunclik nam bacaju sendivce na brzinu, umesto da ih normalno spuste (a o osmehu da ne pricam). Kad su prolazili i delili kolace posle sendvica (suva sljiva u cokoladi) preskocili su devojku koja je spavala tu pored mene. Kad sam ih pitao zasto, obrazlozenje je bilo "sta ce joj, spava". Osoblje nije znalo da se ponasa, mrzelo ih je da disu a kamoli da rade. Bilo kakvo pitanje (mahom stranaca) bi se docekalo sa spektakularnom neljubaznoscu. Stanje sedista i aviona haos, uvek prepoznajem JAT po mirisu, i koliko se razlikovao od British Airways'a ili Vigrin Airlines. Koferi su cesto kasnili (prijavis pa dobijes za par dana) a par puta jednostavno nestali. Jedina pohvala je bilo to sto je JAT bio izuzetno bezbedan (tj ziv sam) i sto na kraju sletim u voljenu zemlju....Kolko god AS bili firma sa ozbiljnim problemima, ne treba gajiti nostalgiju prema JAT'u, avio-prevoznik koji me vise podsecao na Severtrans ili Lastu, a ne na ozbiljnu avio-kompaniju.
[/quote]

Bilo je neceg ljudskog u toj neljubaznosti.
 
да, али су цене биле толико ниске, да је линија једноставно неисплатива. јефтиније је било из Бејрута купити карту до Париза, са преседањем у Београду, него директно од Београда ка Паризу или ка Бејруту. на дуже стазе, тај систем је неисплатив
 
Bejrut je bio jedna od prvih novih linija koju je uvela Er Srbija, godinama pre uvođenja raznih Venecija, Kijeva, Madrida i Krasnodara. Bila je solidno popunjena i značajno je punila liniju do Pariza.

Problem sa Bejrutom je nastao sa finansijskom krizom u Libanu. Er Srbija je Bejrut zbog toga ukinula još pre Kovida19. Tek onda je došla pandemija, pa ogromna eksplozija koja je razorila deo grada i još dublje ih gurnula u krizu. Kada prođe virus i kad se Liban oporavi od svega verujem da će biti razloga da se obnovi let za Bejrut.
 
Jedan od dva poslednja Erbasa A319 koja su se pridružila floti Er Srbije, YU-APM, od sinoć redovno leti. Prvi let je bio za Cirih:

izvor fr24.com:
yuapm.JPG
 
"Mi ne možemo da donesemo nijednu zakonitu odluku kojom ćemo pomoći Montenegro Airlinesu", saopštio je ministar za kapitalne investicije Mladen Bojanić.

MA je daleko skromnija firma, pa je ipak gase. Ja sam se nadao da bi AS mogao da se redukuje na velicinu MA i bude profitabilan.
Koliko je CG ispred nas. Verovatno je nova vlada u CG dosla do tajnih podataka o pravim razmerama gugitaka MA.
Mi i ne znamo tacno koliko gubimo zbog AS.
 
Ено, већ размишаљју како ће поново да подигну нову. Мало је то сложено, али ајде...
 
Jeste da je gase, ali samo zato što je to najlakši način da i dalje imaju nacionalnu avio kompaniju.

U istoj vesti su najavili da prave novu avio kompaniju koja počinje sa radom za par meseci. Kao i u Sloveniji, vide da trajno gašenje nacionalnog prevoznika i prepuštanje tržišta nekim Wizzovima nije idealno po državu, i da je osnivanje novog nacionalnog prevoznika u najboljem interesu države.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806798#p806798:2b7zbmfo je napisao(la):
MC_ » Čet Dec 24, 2020 6:46 pm[/url]":2b7zbmfo]"Mi ne možemo da donesemo nijednu zakonitu odluku kojom ćemo pomoći Montenegro Airlinesu", saopštio je ministar za kapitalne investicije Mladen Bojanić.

MA je daleko skromnija firma, pa je ipak gase. Ja sam se nadao da bi AS mogao da se redukuje na velicinu MA i bude profitabilan.
Koliko je CG ispred nas. Verovatno je nova vlada u CG dosla do tajnih podataka o pravim razmerama gugitaka MA.
Mi i ne znamo tacno koliko gubimo zbog AS.

jedno 100 puta je ovde objasnjeno kako aviokompanija sa 5 aviona u floti nikako ne moze biti profitabilna.
 
Naravno da može biti profitabilna. Postoji more mali privatnih kompanija koje sigurno ne bi postojale da prave gubitke svojim vlasnicima.
 
Nisam siguran da baš razumem šta im je plan i na koji način im se to sv isplati. Kažu treba 50 miliona da se zatvori MA, plus koliko novca treba za novu kompaniju. Zar nije logičnije da reorganizuju MA? Bilo bi jeftinije, ili nešto zaboravljam tipa, EU ne dozvoljava državi da ulozi još novca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806854#p806854:35bfq0i2 je napisao(la):
milaki990 » Čet Dec 24, 2020 9:13 pm[/url]":35bfq0i2]Nisam siguran da baš razumem šta im je plan i na koji način im se to sv isplati. Kažu treba 50 miliona da se zatvori MA, plus koliko novca treba za novu kompaniju. Zar nije logičnije da reorganizuju MA? Bilo bi jeftinije, ili nešto zaboravljam tipa, EU ne dozvoljava državi da ulozi još novca.

to im se onda uopste ne isplati.

Da li je zaista nemoguce da postoji profitabilna kompanija sa do 10 aviona?
D ali je JAT ikada bio profitabilan?
 
Vrh