Šta je novo?

Air Serbia

http://rs.n1info.com/Biznis/a684335/Men ... odine.html
Valja čitati između redova ove Zokine reči:
Resorna ministarka je najavila podršku oporavku beogradskog aerodroma od negativnih ekonomskih posledica pandemije korona virusa i dodala da će u periodu po okončanju pandemije prioritet biti privlačenje turista iz regiona i Evrope, ali i da dugoročno treba uzeti u obzir i "veliku zainteresovanost" kineskih turista za dolazak u Srbiju.
 
Nije Zoka nego nova ministarka mada je i u njeno vreme pričano o velikoj zainteresovanosti, i stvarno je rastao broj turista ali su mnogi dolazili sa presedanjem u Moskvi, Dohi, IST itd. Onda je Hainan naprasno prestao da leti za Beograd.

Gledam onu naslovnu stranu danasa gde kažu da Etihad već duže vremena razmatra izlazak. Teško. Njih ništa nije moglo da spreči da izađu ranije. Osim toga stalno čitamo kako je to samo paravan za odlivanje para u UAE, pa ko bi normalan duže vremena razmatrao izlazak ako mu kaplju pare? Tu neko ne govori istinu.

Osim ovoga, neko je postavio pitanje šta bi kinezi osim dovođenja turista drugačije uradili od Etihada sa Er Srbijom. Da li bi nastavili sa ekspanzijom destinacija po regionu i Evropi? Da li bi ukinuli Njujork i generalno smanjili Er Srbiju? To je misterija.
 
Хајнан је престао да лети услед проблема у којима се цела групација нашла, из којих није до данас изашла. што се тиче експанзије, наставила би се експанзија као и до сада, само што би у причу ушли и летови ка Кини
 
letovi ka kini bi smanjili frekvencije Aeroflota, imali su tri dnevna leta pre korone. ti avioni su bili popunjeni kineskim turistima.

ali naravno, mislim da je itekako dobro da dobijemo direktne letove ka Kini i Dalekom istoku.
 
Pitanje od milion dolara je kako bi se to odrazilo na odluke regulatora iz Severne Amerike, pošto se pregovaralo o daljoj ekspanziji mreže ka SAD-u i Kanadi pre Korone.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804216#p804216:1yd32wkc je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Dec 17, 2020 4:15 pm[/url]":1yd32wkc]Хајнан је престао да лети услед проблема у којима се цела групација нашла, из којих није до данас изашла. што се тиче експанзије, наставила би се експанзија као и до сада, само што би у причу ушли и летови ка Кини
Kinezi mogu da otvore letove do Beograda bez ulaska u delimično vlasništvo. Er Srbija bi mogla da im ponudi kodšer do ostalih destinacija u okolnim državama, aerdorom bi mogao da im ponudi pomoć u prvim godinama, Grad ili Turistička organizacija bi pomogla sa oglašavanjem. Ne vidim zašto bi suvlasništvo bilo uslov za sve to.
 
Nije uslov za to. Najveći problem je što je nestalo keš-love kako je propao Etihad.
 
A Etihad je kao nesto ulagao u AS? Stizao neki kes od Etihada?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804227#p804227:33l8liuk je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Dec 17, 2020 5:42 pm[/url]":33l8liuk]Nije uslov za to. Najveći problem je što je nestalo keš-love kako je propao Etihad.

mislim da etihad nije zeleo da izadje iz Er Srbije jer ga nije kostalo apsolutno nista, naprotiv zaradjivali su. ako je istina da je drzava trazila od Etihada da uloze novac u kompaniju zbog korone, vrlo je moguce da je to razlog sto sada zele da izadju.
 
Kakva je svrha od stranog partnera koji ne ulaze nista?
Danas Etihad, sutra Kinezi.
 
Ovaj ovde lobira za Lufthanzu, pazite šta vam kažem :D
I to da svi idemo pešice do Mladenovca, zato što njegove komšije ne mogu ni busom.
 
Kamo srece da svi idemo peske.

Ja hocu da kazem:
Moze li Air Srbija da proba bez stranog partnera? Sta bi se desilo?
 
A one kompanije sto su bile udruzene "Star aliance" ili kako se to vec zvalo?
Ima li to smisla?
 
Sada već ulazimo u neke bazične stvari iz industrije. Odgovor je ukratko: Ne, to nije rešenje.

https://en.wikipedia.org/wiki/Airline_alliance

Prvo, nisu bile udružene, već su još uvek udružene. Star Alliance je alijansa, grupni dogovor oko koordinisanja codeshare i interline sporazuma. Isto kao i "One World" i "Sky Team" od većih. Često vodi i nekim zajedničkim ulaganjima u linije, ali ne neophodno. Da ne kažemo da su u Evropi skoro svi članovi "SA" neka vrsta Lufthansinih podanika ili podružnica.


I AS je, još uvek, kroz Etihad deo manjeg equity partnerstva, koje se do sada faktički rasulo kako je krenula kriza. Jedino što sam iskoristio od njihovog FF programa je nekih 1000 dinara za milje, za koje sam kupio knjigu.
 
> Da ne kažemo da su u Evropi skoro svi članovi "SA" neka vrsta Lufthansinih podanika ili podružnica.

Kako LH uzima profit od njih?
 
Na razne načine. "Austrian" i "Swiss" su u vlasništvu "LH", dakle, direktno.
Ne znam kakvi su tokovi novca kroz "SA", ali nesumnjivo, kao i kod svakog saveza tog tipa, najveći pokupe najveći kajmak, što će reći da LH i United Airlines dobijaju najviše love (recimo, kroz prodaju karata za letove kompanija sa kojima imaju codeshare).
 
LH uzima novac od njih tako sto su te manje kompanije klasicni feederi Lufthanse, uglavnom na long-haul letovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804503#p804503:3the4we5 je napisao(la):
MC_ » 18 Дец 2020, 14:24[/url]":3the4we5]Kako LH uzima profit od njih?

Луфтика је власник Брисрел Ерлајнса, Свиса, Аустријана, Ер Доломита и Јуровингса, све чланице Стара. такође, захваљујући Луфтханзи Адрија и Кроација су ушле у Стар и постале најобичнији фидери Луфтике, да не кажем вазали. Адрија некада, а и Кроација сада, највише летова имају управо ка главним хабовима Луфтханза групе (Цирих, Франкфурт и Минхен)
 
Vi znaci smatrate AIr Srbiju nezavisnom, slobodnom?
Da li je AS fider Etihada?
 
Nemam preciznoih cifara, no sa ljudima koji su u biznisu, shvatio sam da "praktično jesu" e sad da li je to ozvaničeno nekim papirom nemam pojma...

BlokBrateBlok
 
Meni ta prica o AS-ovo slobodi, a da su svi ostali neciji vazali deluje nekako neuverljivo.
Vise bi poverovao da si rekao kako je JAT bio takav.

JAT je uvek bio originalan, nije imao taj korporativni imidz, kao AS.

Jednom, u Amsterdamu, negde 2002. Avion treba da poleti za Beograd. Najzad dolazi naduvana/tabletama uspavana putnica koju smo cekali. Ona seda zbunjena pored mene. Malo zatim, dolazi pilot, dere se na putnicu jer smo zbog nje izgubili slot. Putnica se pravda, da se malo izgubila u sopingu.
Sa druge strane, osoblje JAT-a uvek bi se potrudilo da vam nadje kartu.

Drugi put, isto tako davno, oluja na Bgd aerodromu. Svi drugi slecu kroz oluju. JAT ov avion bezbedno kruzi dok oluja ne prodje. J*be se piotu za profit firme, zivoti su vazniji. To je bio taj pravi odnos prema ljudima.

To je bila prava stvar, originalnost, daleko od danasnje odvratne korporativne snishodljivosti, koja vazi za sve kompanije, ne samo AS.
Sta god da bude sa AS, izgubili smo slobodu.

Od 2015. nisam leteo avionima. Srecan sam zbog toga.
 
To o čemu ti pričaš je pluskvamperfekt avio-industrije. Ako te ne zanima da letiš avionom, nemoj da nas smaraš na ovoj temi.
 
ne zanima me da pare od mog poreza idu na subvencije, recimo AS-u
 
Vrh