Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801649#p801649:1kec7vst je napisao(la):
duke23 » Thu Dec 10, 2020 1:10 pm[/url]":1kec7vst]Sve subvencije su 5 miliona evra?
Za korona godinu. +5M za aerodrom. Ukupno 10. Nisam siguran da treba računati i aerodrom, ali dobro.

To je manje od naših subvencija prošle godine samo za aviokompaniju, koja je bila savršena u odnosu na ovu i sledećih nekoliko godina.
Trebaće im 20 godina da isplate ono što ćemo mi platiti samo sledeće korona godine.

Gde je tu moja zlonamera?

5 miliona je dobio aerodrom, a aviokompanije koje lete su zajedno dobile nešto ispod jednog miliona. LH najviše. Razlog zašto su dobili subvencije je samo zato što su održali kakvu takvu povezanost. Za tiih 1 milion često se desii da dnevno ne bude nijednog leta iz Ljubljane. A i ovo što bude su uglavnom letovi za hubove.
 
znaci ipak puca tikva sto bi rekli nasi stari...

"Jučer je srpski predsednik Aleksandar Vučić primetio: „Što se tiče Air Serbia, ne samo da će nastaviti s radom, već ćemo imati i dovoljno snage i znanja ako moramo dokapitalizirati kompaniju i preuzeti veći vlasnički deo. To uopće nije problem. Air Serbia bit će uspešna vazduhoplovna kompanija i ponos Srbije svugde u svetu ”. Vlada Srbije poseduje 51% udela u kompaniji, dok Etihad drži 49%."

uzgred "strucnjak" ne zna da vlada nije vlasnik kompanije vec drzava Srbija i da je preuzimanje 49% vlasnistva preuzimanje manjinskog a ne vecinskog dela.
 
nije rekao preuzeti vecinski deo, nego veci deo u znacenju da ce drzava povecati vlasnicki udeo.

koja je sustinska razlika, Srbija ili njena vlada?

ne morate sve bukvalno shvatati
 
milaki990":3ein2txl je napisao(la):
Mislim da Madjarska subvencioniše kroz PSO neke liniije Wizz-u. Nemaju nacionalnu, ali imaju privatnu kompaniju Wizz kojoj je Budimpešta glavni hub. Aegan je isto privatna kompanija, a znamo šta je Grčka u pogledu turizma.

To što neko nije leteo nikada AS nije neki argument za obustavljanje subvencija. Mozda neko ne koristi autoput uopšte (bilo koji) ali se ei njegov novac izdvaja ii za to. Na primer Moravski koridor košta koliko? Milijardu evra (skoro). Šta to znači gradjanima Bečeja na primer? Apsolutno ništa, a Bečejci idu po rupama do Topole na primer. Prosto ne mozemo svi imati korist od svega u šta država ulaže te je taj argument smešan.

Mene lično nervira to što mi i ne znamo koliki je dug, da li je stvarno 200 miliona i kako smo došli do toga i kolika je uloga Etihadovih kredita u tome.

Putevi Srbije su visoko profitabilna firma za razliku od AS, zar ne?
Dug jeste oko 200 miliona, a finansijski izveštaji su javno dostupni na sajtu APR-a. Inače to je dug od pre, a koliko ce narasti ove godine videcemo tek polovinom sledeće.
Sto se tice Wizz-a oni imaju sedište u Budimpešti, ali nisu bas Mađarska kompanija...
 
wizz air ima 72 linije iz Budimpeste i povezuje je sa vecinom evropskih i bliskoistocnih gradova. zvanicno nije nacionalna kompanija, ali sustinski jeste. jedino fale konekcije. zbog toga je LOT otvorio bazu u Budimpesti i za to dobija subvencije drzave.

ne mozete me ubediti da je bolje da strana kompanija ima hub u Beogradu, nego da isti ima Er Srbija
 
Тим пре што се све уложено ЕрСрбију рециклира и врати Србији и директно и кроз додатну вредност.

Код странаца, све оде, остане талог. Ено приморја у Хрватској. Од свих прихода, држави остају само порези и пензионо... кајмак купе швабе и "инвеститори"
 
Kakav kajmak i dodatna vrednost kada su u dubiozi ?
Takođe bih dodao i za aerodrom. To sto su Slovenci dali 5 miliona subvencija za aerodrom, ne znači da i mi nismo. Slovenija je normalna transparentna zemlja, a ne ko Srbija da kriju ugovor o koncesiji i sve ostalo. Potpuno sam siguran da su se Francuzi zastitili od svih mogućih situacija, pitanje je samo koliko nas to kosta...
 
Dati Air Srbiji 20 miliona je jedno, dati 200 miliona nesto savim drugo.
Ovo drugo se ne isplati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801966#p801966:13j5f5st je napisao(la):
MC_ » Pet Dec 11, 2020 11:51 am[/url]":13j5f5st]Dati Air Srbiji 20 miliona je jedno, dati 200 miliona nesto savim drugo.
Ovo drugo se ne isplati.

do pre neki dan si se bunio i za tih 20, govoreci kako je bolje dati ih ljudima kao sto su tvoje komsije

dati 200 miliona je u redu u trenutku pandemije, ne bi bilo u redu u normalnim uslovima
 
pa, fiksna pomoc od 20 miliona za aviokompaniju, pod uslovom da je to sve, mi ne izgleda previse.
Toliko je kostao i JAT. Jedino je pitanje sta se onda dobilo ukidanjem JAT-a.
 
Tek kad se Etihad povuce znacemo koliko stvarno para odlazi na Air Srbiju.

https://www.exyuaviation.com/2020/12/et ... e-air.html
Etihad terminates Belgrade service, Air Serbia partnership on thin ice

Etihad Airways has indefinitely terminated flights between Abu Dhabi and Belgrade and will seemingly end its codeshare partnership with Air Serbia next year, indicating its part-ownership of the company will also come to a close.

Da li je realno da upravo Lufthanza postane novi suvlasnik?
 
Nije realno da LH postane vlasnik. Da ima slične ambicije preuzela bi Croatia-u. Mislim da njima više odgovara da Adria, AS, CA, MA i slične ne postoje.
 
Sa time moram da se složim.
Mislim da za AS postoje dva realna rešenja:
1) Velika dokapitalizacija od strane države, s tim što mora da se dovede profesionalna uprava i da se pronađe stabilan partner (na komentarima ExYu mnogi komentarišu Qatar, ja lično daleko više logike pronalazim u "Air France-KLM"-u). Ako se ne pronađe partner, rizikuje se vraćanje na stanje u kome je bio JAT 2013.

2) Prodaja nekome ko ima interesa da ovde ima bazu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802039#p802039:3byltq8o je napisao(la):
DzonTravolta » Пет Дец 11, 2020 6:40 pm[/url]":3byltq8o]1) Već sam podelio tekst.

Па и ја сам неколико постова пре тебе... Не пратиш на часу :sesir:
 
A izvinjavam se tebi, mislio sam da je reč o linku gde Vučić najavljuje restrukturiranje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802056#p802056:1yxuikd6 je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Dec 11, 2020 5:11 pm[/url]":1yxuikd6]Sa time moram da se složim.
Mislim da za AS postoje dva realna rešenja:
1) Velika dokapitalizacija od strane države, s tim što mora da se dovede profesionalna uprava i da se pronađe stabilan partner (na komentarima ExYu mnogi komentarišu Qatar, ja lično daleko više logike pronalazim u "Air France-KLM"-u). Ako se ne pronađe partner, rizikuje se vraćanje na stanje u kome je bio JAT 2013.

2) Prodaja nekome ko ima interesa da ovde ima bazu.

Zasto je "Air France-KLM" dobra opcija?
 
ja bas mislim suprotno. er srbijina mreza linija je fokusirana na Evropu, tako da bi u slucaju partnerstva bilo sa LH, AirFrance ili bilo kojom zapadnom kompanijom Er Srbija bila klasican fider. Bliskoistocna kompanija je mnogo bolja jer nece negativno uticati na mrezu linija, vec ce samo doneti koristi od transfera.

mozda sada konacno dobijemo i letove Emiratesa.
 
Партнерство да, али власништво попуд овог са Етихдом нама није потребно. Катар је мало опезнији, али са убеђен да и тамо седе ти исти енглези...

Чистка од партијски ухлеба и смањеивање трошкова рада, као и избор квалитетног менаџмента, уз подршку државе, не само да сипа новац, него и да дипломатском и коемрцијалном ективношћу развија нова тржишта, залог су успеха..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801980#p801980:i2i23wri je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pet Dec 11, 2020 3:02 am[/url]":i2i23wri]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801966#p801966:i2i23wri je napisao(la):
MC_ » Pet Dec 11, 2020 11:51 am[/url]":i2i23wri]Dati Air Srbiji 20 miliona je jedno, dati 200 miliona nesto savim drugo.
Ovo drugo se ne isplati.

do pre neki dan si se bunio i za tih 20, govoreci kako je bolje dati ih ljudima kao sto su tvoje komsije

dati 200 miliona je u redu u trenutku pandemije, ne bi bilo u redu u normalnim uslovima

Nije normalno po bilo kojim okolnostima dati 200 miliona, i to evra a ne pezosa. Ne sme se zaboraviti, ogroman novac se daje na subvencije Air-Srbiji svake godine a ne samo zbog korone. Korona im je dala opravdanje za 2020tu, a generalna praksa "zaduzi, protraci, baci, potrosi, malo ukradi, pa trazi ogromne godisnje subvencije od poreznih obveznika se nikad nije pokazala kao uspena. Svi ugovori bi morali da budu javni, od republickih poput air-srbije i EPS'a, do koliko i gde se pare trose u Ivanjici. Konkretno, kod air-srbije nas j*be to sto je firma ne-efikasna zato sto zna da svaki gubitak ce drzava pokriti kako bi fiktivno pokazala dobit na kraju godine. Treba drzava da otkupi celu firmu, i da korporatizuje (ne privatizuje) Air-Srbiju i sva ostala javna preduzeca.
 
Po svemu sudeći plan reorganizacije Er Srbije koji treba da bude završen do kraja godine biće dobra vest za sve koji su zabrinuti zbog Er Srbije iz tri razloga:

Odlazak Etihada će biti veliko olakšanje za sve koji kažu da je Etihad samo bio paravan za pumpanje para Arapima. Ako Etihad prestaje da bude suvlasnik Er Srbije onda neće biti mesta brizi da se pare srpskih poreskih obveznika tajno presipaju u Abu Dabi.

Dobre vesti slede i onima koji tvrde da Er Srbija ima preveliki broj zaposlenih i da su mnoge linije neprofitabilne. Odlazak 300 zaposlenih, smanjenje plata, rezanje linija, smanjenje broja aviona i ostale očekivane mere štednje će delovati blagotvorno na sve one kojima briga zbog Er Srbija kvari miran san.

Najvažnije od svega, plan restruktuiranja i Covid19 pomoć mora biti odobrena od strane EU. Po pravilima EK pomoć ne sme ići za subvencije avio kompanijama koje su bile neprofitabilne pre pandemije (kao što mnogi tvrde za Er Srbiju) već isključivo za gubitke nanete padom prometa zbog kovida. Ako EK odobri plan pomoći za Er Srbiju to će biti neoboriva garancija profitabilnosti Er Srbije i melem na ranu za sve one koji su zabrinuti da je Er Srbija subvencionisani gubitnik koji preživljava samo zahvaljujući državnim dotacijama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799177#p799177:1nyi7thx je napisao(la):
MC_ » Чет Дец 03, 2020 10:06 am[/url]":1nyi7thx]Ukoliko je i zeleznica u stecaju i ona treba da ode u stecaj.
Ali folirantska prica Air Srbije zaista mora da se zavrsi.

Treba da dodjemo na svoje mesto, na dno, da nemamo ni aviokompaniju, ni zeleznicu, ni bilo koju drugu partijsku firmu koju gradjani moraju da
finansiraju, a vecina nema nista od nje.

Na dnu cemo se valjda opametiti. Valjda cemo shvatiti damoramo nesto da izgradimo.

Хајде да угасимо породилишта јер их ја не користим, хајде да угасимо ГСП јер га ја не користим, хајде да угасимо све од чега ја немам користи :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799489#p799489:2xu51djl je napisao(la):
MC_ » Чет Дец 03, 2020 11:17 pm[/url]":2xu51djl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799471#p799471:2xu51djl je napisao(la):
peper.mint » Čet Dec 03, 2020 9:26 pm[/url]":2xu51djl]U ovo vreme kada avio kompanije po svetu gomilaju gubitke u milionima svakog sata i dana, kupovina je loša investicija.

Jedino ako je ekipa iz 4K zainteresovana. Kako su razbili Adriju, nisu ostali ni dugmići.


4k?

Зашто упиреш петама да коментаришеш авијацију кад ниси из материје нити пратиш исту. Не знаш ни шта је 4К
Сачувај ме Боже коментатора опште праксе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799822#p799822:2ytwf2oa je napisao(la):
lukakaludjerovic » Пет Дец 04, 2020 10:46 pm[/url]":2ytwf2oa]linija za njujork stvara gubitke, to je kristalno jasno. uvedena je kao politicka promocija.

nijedna kompanija na svetu ne moze da profitira ako leti samo jednu long-haul liniju i u floti ima jedan sirokotrupac.

Er srbiji je potrebno jos widebody aviona, vise long-haul linija, a samim tim i vise regionalnih aviona koji bi sluzili kao feeder-i sirokotrupca. to je jedini put ka profitabilnosti kada su u igri sirokotrupci.
Планови пре пандемије су били да се повежу два кинеска града са Београдом. Ер Србија има добар менаџмент откад је Етихад изашао са својим лопужама. Видећемо ускоро Канаду. Само да се ова беда стиша и заврши.Компанија има и визију и перспективу. Мора да се заврши занављање флоте сад кад је време за то, кад је тржиште слободних авиона препуно и кад су цене лизинга значајно мање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802671#p802671:eu7okcsb je napisao(la):
peper.mint » Ned Dec 13, 2020 8:03 am[/url]":eu7okcsb]Po svemu sudeći plan reorganizacije Er Srbije koji treba da bude završen do kraja godine biće dobra vest za sve koji su zabrinuti zbog Er Srbije iz tri razloga:

Odlazak Etihada će biti veliko olakšanje za sve koji kažu da je Etihad samo bio paravan za pumpanje para Arapima. Ako Etihad prestaje da bude suvlasnik Er Srbije onda neće biti mesta brizi da se pare srpskih poreskih obveznika tajno presipaju u Abu Dabi.

Dobre vesti slede i onima koji tvrde da Er Srbija ima preveliki broj zaposlenih i da su mnoge linije neprofitabilne. Odlazak 300 zaposlenih, smanjenje plata, rezanje linija, smanjenje broja aviona i ostale očekivane mere štednje će delovati blagotvorno na sve one kojima briga zbog Er Srbija kvari miran san.

Najvažnije od svega, plan restruktuiranja i Covid19 pomoć mora biti odobrena od strane EU. Po pravilima EK pomoć ne sme ići za subvencije avio kompanijama koje su bile neprofitabilne pre pandemije (kao što mnogi tvrde za Er Srbiju) već isključivo za gubitke nanete padom prometa zbog kovida. Ako EK odobri plan pomoći za Er Srbiju to će biti neoboriva garancija profitabilnosti Er Srbije i melem na ranu za sve one koji su zabrinuti da je Er Srbija subvencionisani gubitnik koji preživljava samo zahvaljujući državnim dotacijama.

Posto osecam blag prezir u ovom postu prema svima koji sumnjaju u ne upitan uspeh nase avio kompanije, nek sagledamo malo cinjenice. Tacno je da je pozitivna strana udruzenja sa Etihadom bila to sto smo se konacno otarasili JAT'a i njegovih "gates" koje smo delili sa Al-Italijom. Svi mi zelimo da Er-Srbija bude uspesan i profitabilan avio-prevoznik, ali ne po cenu slepe nade. Naime, "Srpska nacionalna avio-kompanija Er Srbija objavila je da je u 2019. godini prevezla 2,8 miliona putnika i ostvarila neto dobit od 9,5 miliona evra, ocenivši godinu uspešnom". Ipak neto dobit prošle godine za skoro 30 odsto je manja nego prethodne, 2018. godine, kada je iznosila oko 12,2 miliona evra. Istovremeno, i 2018. i 2019. godine Er Srbija je knjižila donacije od države u iznosu od 2,46 milijardi dinara odnosno oko 21 milion evra. S'obzirom da iznos subvencija znatno prevazilazi ostvarenu neto dobit pitanje je u kojoj meri ona zaista i postoji. Još ni u jednoj godini neto dobit Er Srbije nije nadmašila iznos godišnjih subvencija.. Od dobiti pre poreza koja je iznosila 1,3 milijarde dinara kompanija će morati da plati 176 miliona dinara poreza na dobit, što je efektivna poreska stopa od 13,57 odsto (zakonski propisana je 15 odsto).
Hocemo li dalje? Posto vidim da smetaju kritike o subvencijama i davanje pare etihadu. Država Srbija je kroz otplatu starog duga, donacije i subvencije tokom 2018. godine u Er Srbiju uložila oko 20,8 miliona evra, pokazuje finansijski izveštaj nacionalnog avioprevoznika za prethodnu godinu. Ovaj iznos identičan je kao i onaj iz 2017. tako da je država nastavila da finansijski pomaže Er Srbiju iako je po ugovorima bila u obavezi da bespovratno ulaže sredstva do kraja 2016. Prema ukupnim finansijskim rezultatima Er Srbija posluje pozitivno. Dobit u 2018. iznosi 11,4 miliona evra. Međutim ukoliko se pogleda samo operativno poslovanje, odnosno izuzmu državna davanja, Er Srbija šestu godinu zaredom posluje u minusu. Država i dalje daje donacije Er Srbiji, dok Er Srbija od Etihada (i Komercijalne Banke) konstantno uzima kredite. :sesir:
 
Vrh