Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801080#p801080:298m3ich je napisao(la):
tragac » Uto Dec 08, 2020 8:14 pm[/url]":298m3ich]Đilasovci su tu pomalo ljubomorni, jer su radikalčine napravile bolji posao sa aviokompanijom nego što su oni mogli i da sanjaju kad su bili na vlasti.
Sad kad je Korona oni laju i traže zatvaranje. Oni bi da su ostali na vlastidoveli Srbiju u poiciju Slovenije kad je reč o aviosaobraćaju. Ne bismo imali domaće kompanije, a stranci bi nas lapali svojim onopolom i skoro svuda bisno morali da presedamo.

Prijatelju. Idoloski nema razlike izmedju zutih i radikalskih lopova.
 
ko to hoce da uzme igracku nekome ?
 

Prilozi

  • 02s.jpg
    02s.jpg
    50 KB · Pregleda: 1.381
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801090#p801090:1mo1ejs9 je napisao(la):
peper.mint » Uto Dec 08, 2020 8:52 pm[/url]":1mo1ejs9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801055#p801055:1mo1ejs9 je napisao(la):
duke23 » Uto Dec 08, 2020 7:18 pm[/url]":1mo1ejs9]
Ko normalan može da kaže da je stanica Stalać važnija od leta Er Srbije Beograd Frankfurt?

Mozda onaj koji nikad ne leti tamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801129#p801129:5kiqyc66 je napisao(la):
MC_ » Uto Dec 08, 2020 10:14 pm[/url]":5kiqyc66]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801090#p801090:5kiqyc66 je napisao(la):
peper.mint » Uto Dec 08, 2020 8:52 pm[/url]":5kiqyc66]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801055#p801055:5kiqyc66 je napisao(la):
duke23 » Uto Dec 08, 2020 7:18 pm[/url]":5kiqyc66]
Ko normalan može da kaže da je stanica Stalać važnija od leta Er Srbije Beograd Frankfurt?

Mozda onaj koji nikad ne leti tamo.
Zato prioritete ne treba da određuju ni oni koji samo lete za FRA ni oni koji samo idu vozom za Stalać jer svako od njih gleda svoj lični interes a ne interes Srbije. A za ono da nema razlike među lopovima se slažem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801128#p801128:v7w1swxr je napisao(la):
tzoran1 » Uto Dec 08, 2020 10:11 pm[/url]":v7w1swxr]ko to hoce da uzme igracku nekome ?
file.php
Tačno tako, neko hoće da se otarasi baš tog aviona jer im se čini da Er Srbija posle pandemije možda hoće da doda još jedan i pored Njujorka leti recimo do Kine i Kanade. Zato je neko u žestokoj frci pa na sve načine hoće da restruktuira Er Srbiju na nivo Kroacije, Er Baltika ili onog što je bila Adrija, relativno mala regionalna avio kompanija koja nema kompetitivnu prednost u dugolinijskim letovima. Takvu malu kompaniju onda sa jedne strane napadaju razni Wizzovi a sa druge strane razne Lufthanze koje im odvlače dugolinijske putnike.
 
shvatite da er srbijine long-haul linije imaju perspektivu, ali ne moze se poslovati profitabilno sa jednim sirokotrupcem i jednom linijom.
 
peper.mint":pmibw529 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801055#p801055 je napisao(la):
duke23 » Uto Dec 08, 2020 7:18 pm[/url]":pmibw529]Možda zato što je najbolji primer rasipanja novca koga nemamo?
Jer ako se ne može ukinuti socijala, penzije, nekakvi znaci da smo država(vojska, policija, zdravstvo), osnovna infrastruktura potrebna za funkcionisanje privrede (železnica i putevi) može da se seče i štedi na onoj strani koja nije esencijalna.

Najveći među njima je svakako ErSrbija. Kao što su to u poslednjih 30 godina bile razne banke, državna i poluprivatna preduzeća zavisna od subvencija.
Među preostalim sisačima narodnog novca je ostala malobrojna kasta povlašćenih firmi. To su sve one u koje je npr. država upumpla novac ove godine, u mnogo većoj meri nego u ostatak privrede.
To su ErSrbija, Telekom Srbija, Jugoimport SDPR, pojedine firme iz namenske, i to je manje više to.

Od ovih se naravno izdvaja ErSrbija koja jedina ima stranog suvlasnika, plus svakako je daleko od važnosti za državu od telekomunikacija ili namenske industrije.

A u tvom svetu, ministar Mali i predsednik Vučić vode nekakvu borbu protiv nemaca, kojima su za ovih 8,5 godina vlasti ispunili sve što im je traženo. I više od toga. Ali eto, čuvaju nam ErSrbiju od zlih nemaca.
Ne, nisu ni blizu najboljeg primera rasipanja novca. Ne možeš da kažeš novca koji nemamo, jer kad nemaš para ne možeš ništa da rasipaš. Da si pročitao moj komentar iz linka i izveštaj FS video bi da nisu ni blizu najboljeg primera. Vidi Azotaru, vidi Železnice itd.

Ko normalan može da kaže da je stanica Stalać važnija od leta Er Srbije Beograd Frankfurt? Možda zato što Deutsche Bahn ne može da preuzme vožnju putnika od Stalaća do Beograda ali Lufthansa može da leti iz Frankfurta za Beograd? Pa tako reci, da znamo čiji su interesi povređeni kad jedan budžetski evro ide u Železnice a kad taj isti evro ide u Er Srbiju. Sve sam već objasnio za one koji smeju da misle svojom glavom.

To da Er Srbija nije toliko važna kao telekomunikacije, namenska itd je sve do detalja pokazano u ranijim komentarima, i na primeru Slovenije. Nacionalni avio prevoznik jeste važan.

Uostalom nisi objasnio zašto slobodni novinari nezavisnih medija ne smeju da postave pitanje o FS koje se samo nameće?

Za to da li je u tvom svetu vučić ispunio nemcima BAŠ SVE što su tražili nađi neku drugu temu pa tamo diskutuj. Počni od toga kako im je priznao Kosovo, oslobodio medije i obezbedio nezavisnost sudstva, kao što je Merkelova ultimatumom tražila za ulazak u EU.

Neko treba da te obavesti da je Azotara u stečaju. Ne radi, radnici na ulici.

Drugo, železnička stanica Stalać i linija Beg-Fra nisu za poređenje.
Za poređenje je važnost železnice za NIS, Železaru, RTB Bor, FIAT, EPS drugim rečima za većinu privrede u odnosu na let Beg-Fra.

A potreba za stanicom u Stalaću je svakako podložna preispitivanju. To što se železnica ne reformiše je odgovornost onih koji je vode i vlasti koja postavlja rukovodstvo. Istih onih koji postavljaju i u ErSrbiji.

Na primeru Slovenije se vidi da su ugasili aviokompaniju, a železnica još uvek funkcioniše.
Na primeru Mađarske isto.
Norveška takođe. Odbijen zahtven Norvegian za pomoć. Možda nemaju para? Ili baš zato imaju?

Naravno da novac nemamo. Kao što ga nema ni kockar za ruletom koji uzme od zelenaša 100000€. Problem nastaje kad treba da se plati. Kod kockara to je on i njegova porodica, kod države to su poreski obveznici tj. mi.
 
Linija za Kinu cveta, eno Kinezi imaju tri leta dnevno. Dosli, pozdravili se i otisli iako je zvalavi klecao na kolenima :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801202#p801202:1iz4j11h je napisao(la):
duke23 » Sre Dec 09, 2020 1:47 am[/url]":1iz4j11h]
peper.mint":1iz4j11h je napisao(la):
Neko treba da te obavesti da je Azotara u stečaju. Ne radi, radnici na ulici.

Drugo, železnička stanica Stalać i linija Beg-Fra nisu za poređenje.
Za poređenje je važnost železnice za NIS, Železaru, RTB Bor, FIAT, EPS drugim rečima za većinu privrede u odnosu na let Beg-Fra.

A potreba za stanicom u Stalaću je svakako podložna preispitivanju. To što se železnica ne reformiše je odgovornost onih koji je vode i vlasti koja postavlja rukovodstvo. Istih onih koji postavljaju i u ErSrbiji.

Na primeru Slovenije se vidi da su ugasili aviokompaniju, a železnica još uvek funkcioniše.
Na primeru Mađarske isto.
Norveška takođe. Odbijen zahtven Norvegian za pomoć. Možda nemaju para? Ili baš zato imaju?

Naravno da novac nemamo. Kao što ga nema ni kockar za ruletom koji uzme od zelenaša 100000€. Problem nastaje kad treba da se plati. Kod kockara to je on i njegova porodica, kod države to su poreski obveznici tj. mi.
Pročitaj makar taj izveštaj FS kad već komentarišeš, shvatićeš da sam Azotaru naveo u identičnom kontestu kao i FS, u stečaju. FS tu govori o uslovu za stečaj Er Srbije a ne pada im na pamet da vide kolike su pare upucane u Azotaru. Pare ze Er Srbiju, kao i stari dugovi jata, moraju se otplatiti čak i ako ode u stečaj jer je država dala garancije. Er Srbija u stečaju neće pomoći jer onda nema više prihoda, moraju se dugovi vratiti a tek bi problem bio sa koncesijom aerodroma jer bi onda država godinama morala da plaća penale stranoj firmi, a država bi gubila i ogromnu dodatnu štetu po privredu od pada avio saobraćaja. Zato je stečaj Er Srbije moronska opcija od koje je čak i FS odustao.

Železnice ti ne mogu doneti maske iz Kine niti vakcine iz Amerike preko noći, ne vredi umanjivati značaj nacionalne avio kompanije. Objasnio sam već zašto je Nemačkoj svejedno da li se ulažu pare u ŽS a nije svejedno za Er Srbiju. FS je svaki dan na televiziji ali i dalje ne sme da prizna zašto su toliku pažnju dali samo Er Srbiji.

Ovo da nemamo para je stvarno na nivou deteta. Još jednom, pročitaj budžet i izveštaj FS pa ćeš shvatiti da postoje pare tj prihodi! Kakvi zelenaši, pa postoji budžetski deficit, ove godine će i najrazvijenije zemlje na svetu imati deficit.
 
Jedan kratak kurs matematike za tebe.

Kada duguješ x (bilo za Azotaru ili za ErSrbiju) a država garantuje za to, te pare će biti isplaćene bilo da firma propadne ili ne.
Ukoliko proglasiš stečaj firme, dugovi x idu na državu.
Ukoliko nastaviš sa postojećim stanjom dugovi više nisu x već su sada x + x*y% gde je y procenat novog duga koji praviš svake godine. Ako si Azotara ili ErSrbija tvoj y je pozitivan i dug raste svake godine sve dok ne dođe do nivoa koji nije neizdrživ. I zato je Azotara ugašena. Kao i hiljade drugih firmi.

Kako će nam pomoći nastavak života ErSrbije ako njen dug x kroz koju godinu ne postane 2x?

Zaduživanje države kao što je Srbija (zaduživanje kod stranaca) je apsolutno isto zaduživanju kod zelenaša. Zato odoše Aerodrom, Komercijalna, PKB, RTB u poslednjih par godina. Da ne nabrajam svo vlasništvo države Srbije rasprodato u poslednjih 30 godina.

Što se fiskalnog saveta tiče to je pitanje za one koji su ih izabrali. Mandati im traju 6 godina. Zna se ko ih bira, a zna se ko i predlaže kandidate. Isti ovi koji se "bore" protiv nemaca.
 
sta da kazu Italijani na preko 2 milijarde evra ubacenih u Alitaliu u prethodne 4 godine?
 
Исто се буне бацају роге и показују буџе.

Ипак, сад је време за безецовање широкотрупца јер је потржња слаба а цена ниска.

А да је јасно да швапски лоби гура да ЕрСрбија не изађе на профитабиланост са дугимлинијама то је јасно, јер коме треба на малом тржишту још један конкуерент. Не, немојмо да мислим да смо ми нека велесила, али да би наша активност у том пољу направила проблем (јер ми би са нуле захватили одређен број путника, а "резервоар" одакле се узимају путници је исти).
 
Zaduživanje države kao što je Srbija (zaduživanje kod stranaca) je apsolutno isto zaduživanju kod zelenaša. Zato odoše Aerodrom, Komercijalna, PKB, RTB u poslednjih par godina. Da ne nabrajam svo vlasništvo države Srbije rasprodato u poslednjih 30 godina.

Znači slažemo se da je dobro da u našem vlasništvu budu stvari bitne za ekonomiju, energetiku, saobraćaj naše države? Razumem iz tvoje poruke da ti smeta što smo prodali sve pobrojane kompanije. Kako ti onda ne smeta da ugasimo nacionalnu kompaniju i taj resurs prepustimo drugima?


Nisam napisao ništa povodom gostovanja Marka Milanovića na Novoj S. Čovek je samo negativno pričao, a onda u jednom momentu kaže da u Srbiji postoji bar 50 ljudi sposobnih da upravljaju bolje ovom kompanijom, a u drugom da je JAT imao puno bolje tržište nego AS i da AS ne može da bude profitabilna. :shock: Malo kontradiktorno zvuči. Pominje da je JAT prevozio preko 100k turista iz Britanije, da su naši radnici išli na Bliski istok te da je Beograd bio mesto za presedanje ljudi iz Egipta,... ka SAD. Sve ok, sve je tako bilo.
I onda dodjemo do brojki i vidimo da je JAT kao nacionalna kompanije SFRJ u zlatnim godinama 85-90 prevozila 4.5-5 miliona putnika. AS je 2019. prevezla čini mi se 2.8 miliona. Rezultati koje sada postiže AS, meni kao laiku ne izgledaju toliko loše. Makar kada govorimo o broju prevezenih putnika.

Novinarka isto nije postavila pitanje o važnosti i benefitima koje donosi AS. Sve u svemu, baš loše odradjen posao iz ugla pravog novinarstva. Bez suportstavljanja mišljenja. Jedni pričaju samo pozitivno, drugi samo negativno. Kao običan gradjanin ostaneš sludjen jer ne znaš šta je prava istina (a vrlo verovatno je negde izmedju).

Inače Purger se žali da je bio cenzurisan na T6 portalu te je to naveo kao jedan od razloga za osnivanje svog portala.
 
AIr Srbija je rupa bez dna bez koje mozemo.
Elektroprivreda ili zeleznica (teretna) su rupe bez dna bez kojih ne mozemo da funkcionisemo.
Zajednicko svima je da su uvek partijske firme.

Npr. Srbija funkcionise bez pruge Beograd Novi Sad koja se rekonstruise vec godinama.
Pre nekog vremena je postojala zeleznicka linija Beograd Bukurest, pa je bila skracena na Beograd Temisvar, pa na Beograd Vrsac. Jedno vreme je i ta linija bila u prekidu. Zeleznica, daleko potrbnija ljudima se besramno redukuje, dok ogromne pare propadaju u Air Srbiji.
Sto se zeleznice tice, mi imamo i obavezu da omogucimo traznzit kroz svoju teritoriju.

Air Srbija je cedo Mladjena Dinkica i ta ekipa iz senke jos isisava narodne pare.
Osim nesrecnog letnog osoblja, niko osim gastarbajtera ne bi ni osetio nestanak AIr Srbije osim sto bi ostalo vise para u budzetu.
 
Ти исти гастарбајтери упумпавају у Србијицу око 3,5 милијарди евра годишње, и то нису кредити или Вучићеве "инвестиције" него реалне паре од којих се буџет пуни. Тако да, ја бих мало опрезније са клањем ЕрСрбије, јер више швабама (и другим) за летење, мање у дознаке.
 
potpuno bih vas, sve koji se bunite, razumeo da se Er Srbiji daje 100 ili 200 miliona evra godisnje.

vi se bunite iznosu od 20 miliona, koji nam se pritom vrati u vidu jedne milijarde evra...

MC_ to sto ti mozda ne putujes er srbijom apsolutno nije opravdanje zasto bi zeleo propast iste. isto bi bilo kad bih ja rekao eto ja necu kupiti stan u BW, pa se zato bunim njegovoj izgradnji
 
Osim nesrecnog letnog osoblja, niko osim gastarbajtera ne bi ni osetio nestanak AIr Srbije osim sto bi ostalo vise para u budzetu.

Letno osoblje nije uopšte nesrećno. Ne razumem ovu kvalifikaciju.

Ja ne znam da li vi možete da razumete da bi se cene karata uglavnom povećale, a dosta linija bi bilo ugašeno. Novac koji plaćaju i gradjani Srbije i gastarbajteri i stranci AirSerbia-i bi se prelio strancima. Revenue AS je oko 300 miiliona eura. Dakle bolje je prepustiti tržište od 300 miliona eura strancima, otpustiti preko 1000 radnika (dobar deo ranika verovatno svakako treba otpustiti kako bi kompanija bila efikasnija i to je i najavljeno), smanjiti broj putnika na našim aerodromima jer ne možemo sa 20-ak miliona da potpomognemo kompaniju?
Da ne kažem da bi nam svi piloti i strjuardese verovatno sa porodicama otišli van zemlje.
 
milaki990":kg9keenp je napisao(la):
Zaduživanje države kao što je Srbija (zaduživanje kod stranaca) je apsolutno isto zaduživanju kod zelenaša. Zato odoše Aerodrom, Komercijalna, PKB, RTB u poslednjih par godina. Da ne nabrajam svo vlasništvo države Srbije rasprodato u poslednjih 30 godina.

Znači slažemo se da je dobro da u našem vlasništvu budu stvari bitne za ekonomiju, energetiku, saobraćaj naše države? Razumem iz tvoje poruke da ti smeta što smo prodali sve pobrojane kompanije. Kako ti onda ne smeta da ugasimo nacionalnu kompaniju i taj resurs prepustimo drugima?


Nisam napisao ništa povodom gostovanja Marka Milanovića na Novoj S. Čovek je samo negativno pričao, a onda u jednom momentu kaže da u Srbiji postoji bar 50 ljudi sposobnih da upravljaju bolje ovom kompanijom, a u drugom da je JAT imao puno bolje tržište nego AS i da AS ne može da bude profitabilna. :shock: Malo kontradiktorno zvuči. Pominje da je JAT prevozio preko 100k turista iz Britanije, da su naši radnici išli na Bliski istok te da je Beograd bio mesto za presedanje ljudi iz Egipta,... ka SAD. Sve ok, sve je tako bilo.
I onda dodjemo do brojki i vidimo da je JAT kao nacionalna kompanije SFRJ u zlatnim godinama 85-90 prevozila 4.5-5 miliona putnika. AS je 2019. prevezla čini mi se 2.8 miliona. Rezultati koje sada postiže AS, meni kao laiku ne izgledaju toliko loše. Makar kada govorimo o broju prevezenih putnika.

Novinarka isto nije postavila pitanje o važnosti i benefitima koje donosi AS. Sve u svemu, baš loše odradjen posao iz ugla pravog novinarstva. Bez suportstavljanja mišljenja. Jedni pričaju samo pozitivno, drugi samo negativno. Kao običan gradjanin ostaneš sludjen jer ne znaš šta je prava istina (a vrlo verovatno je negde izmedju).

Inače Purger se žali da je bio cenzurisan na T6 portalu te je to naveo kao jedan od razloga za osnivanje svog portala.
Naravno da bi bilo odlično kada bi stvari bitne za državu bile u našem vlasništvu.
Počev od PKB, aerodroma, struje, vode... sve do nacionalne aviokompanije.
Postoji jedan problem u tome. Za sada nismo pokazali da smo kao društvo sposobni da u kapitalističkom društvu imamo kompaniju u državnom vlasništvu.

To nisu ni monopoli poput Srbijagasa, gradskih parkinga, vodovoda... Sve to plaćamo kroz više cene i slabiju uslugu.
 
Er Srbija postoji pod raznim nazivima već 93 godine. Osim tokom ratova kad je prizemljena ona se dokazala kao apsolutno neophodna, o tome ne treba gubiti vreme jer smo već videli po kom trnju prolaze oni koji su tu grešku napravili. Nije ni rupa bez dna, niti nešto što Srbija ne može da priušti, ali jeste nešto što treba da posluje u planiranim okvirima koje država mora aktivno da podržava. Odluka je već doneta da neće ići u stečaj tako da je gubljenje vremena zagovarati tu opciju.

Deluje da je doneta odluka da se Er Srbija reorganizuje, detalji će biti poznati do kraja godine:

https://www.exyuaviation.com/2020/12/air-serbia-to-restructure.html

Izgleda da je pažnja na tome da se plan napravi tako da ga odobri birokratska aždaja zvana Evropska Komisija.
 
Opet reorganizacija?
Koliko ima od prošle uspešne? 7 ili 8?

Za birokatsku aždaju zvana Evropska komisija ima jedno elegantno rešenje, povlačenje iz sporazuma o otvorenom nebu pa onda možemo da dotiramo koliko hoćemo i da budemo jači od nemaca. Našoj sreći nikad kraja.
 
Do kovida je bila samo jedna kao što možeš da pročitaš u linku. Sad se radi na drugoj kao što rade skoro sve druge kompanije. Sedam ili 8 je pokazatelj tvoje eksperize.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801310#p801310:3eoqcj2s je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sre Dec 09, 2020 12:32 pm[/url]":3eoqcj2s]potpuno bih vas, sve koji se bunite, razumeo da se Er Srbiji daje 100 ili 200 miliona evra godisnje.

vi se bunite iznosu od 20 miliona, koji nam se pritom vrati u vidu jedne milijarde evra...

MC_ to sto ti mozda ne putujes er srbijom apsolutno nije opravdanje zasto bi zeleo propast iste. isto bi bilo kad bih ja rekao eto ja necu kupiti stan u BW, pa se zato bunim njegovoj izgradnji

Ja se s tobom slazem. Ako se daje do 20 miliona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801337#p801337:13m2cjyt je napisao(la):
milaki990 » Sre Dec 09, 2020 1:22 pm[/url]":13m2cjyt]
Osim nesrecnog letnog osoblja, niko osim gastarbajtera ne bi ni osetio nestanak AIr Srbije osim sto bi ostalo vise para u budzetu.

Letno osoblje nije uopšte nesrećno. Ne razumem ovu kvalifikaciju.

Pa, ako bi usled prodaje, stecaja ili reoragizacije ostalo bez posla.
 
Vrh